لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی راهنمای سفر >> شهر چادگان اصفهان
شهرستان چادگان در استان اصفهان

شهر چادگان اصفهان

چادگان شهری زیبا و دیدنی در استان اصفهان است که آب و هوایی مطبوع و معتدل دارد. شما می توانید در تمامی فصول سال از این شهر زیبا دیدن کنید. شهرستان چادگان دارای امکانات رفاهی و تفریحی کاملی است که به شما این فرصت را خواهد داد تا اوقات خوشی را در آن سپری کنید. همانطور که می دانید اصفهان به عنوان یک استان توریستی در ایران و جهان شناخته می شود و چادگان اصفهان نیز به عنوان یکی از شهرستان های آن از این امر مستثنی نبوده و به عنوان یک شهر زیبا و توریستی آماده ارائه خدمات به تمامی مسافران می باشد.

اگر قصد سفر به استان یاد شده را دارید بهترین گزینه پیش‌رو برای اسکان هتل های اصفهان هستند که هر کدام از آن ها را متناسب با شرایط و بودجه خود می توانید انتخاب کنید؛ چراکه دیدنی های این استان و شهرستان چادگان، در یک روز بازدید، تمام نمی شود. شهر چادگان به عنوان یکی از شهرستان های زیبای استان اصفهان شناخته شده است و هیچ گونه دلیل سیاسی یا تاریخی برای ساخت این شهر، در مکان فعلی آن وجود ندارد.

رودخانه شهر چادگان اصفهان

این ناحیه از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است و یکی از عوامل پیدایش آن زاینده رود می باشد. شهرستان یاد شده بر روی تپه های کم ارتفاع قرار دارد و این امر باعث می شود تا جلوه ای خاص به آن داده شود. جاهای دیدنی اصفهان بسیار زیادند و این مرکز استان شهری توریستی و متمدن است که جاذبه های زیبای آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. فصل های بهار و تابستان به خصوص اردیبهشت تا شهریور ماه بهترین زمان برای سفر به این استان هستند، زیرا در سایر ماه های سال، هوای این شهر سرد می شود.

معرفی بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان
ادامه مطلب

پیشینه تاریخی شهرستان چادگان

تاریخ چادگان

همانطور که از اسناد تاریخی می توان فهمید، این شهرستان توسط شاه عباس اول در دوران صفویه بنا شده است. شهر چادگان اصفهان به دلیل همجواری با زاینده رود و موقعیت طبیعی مساعد در این ناحیه، یکی از شهرهای زیبا و آباد به شمار می رفته است. در زمان قدیم شهرستان چادگان با نام باستانی پاراتاک شناخته می شد و یکی از آبادترین نقاط در ایران به شمار می آمد.
طبیعت زیبا چادگان اصفهان
همچنین در گذشته به دلیل آبادی این شهر، آخرین پادشاه هخامنشیان برای جمع آوری سپاه به آن سفر کرده و از این طریق به همدان رهسپار شد. در روایاتی آمده که اسکندر در این شهرستان اقامت میکرده است. او در این شهر از نفوذ بالایی برخوردار بوده، به طوری که روستایی با نام وی در نزدیکی چادگان بنا شده است.
در زمان اسکندر، پاراتاک به طور کامل ویران شد و مردم مجبور به ترک خانه های خود شدند. آن ها در دو کیلومتری محل قدیم شهر جدید امروزی را بنا کردند. اگر به این شهر سفر کنید مطمئنا ستون های سنگی شکسته آن را مشاهده می کنید. بقایای تاریخی و ظروف سفالی باقی مانده در این شهر نشان دهنده پیشینه تاریخی هزار ساله آن است.

موقعیت جغرافیایی


شاید برایتان این سوال پیش آید که چادگان در کدام استان قرار دارد؟ این شهرستان تا مرکز استان اصفهان حدود 115 کیلومتر فاصله دارد. مساحت این شهرستان 1200 کیلومتر مربع بوده و شهرهای همسایه آن شهرستان های تیران، کرون، فریدن، فریدون شهر هستند؛ همچنین چادگان اصفهان با استان چهار محال بختیاری نیز هم مرز می باشد.

آبادانی شهرستان چادگان زبانزد خاص و عام است. علاوه بر همجواری با زاینده رود، آب و هوای مساعد شهرستان یاد شده دلیل دیگر این سر سبزی به شمار می رود. لازم به ذکر است در اطراف چادگان اصفهان رشته کوه های معروفی نیز وجود دارد. اگر شما بخواهید از استان چهار محال بختیاری وارد این شهر شوید، زمان کمتری نیاز دارید، زیرا چادگان با این استان هم مرز می باشد. شهر چادگان تا مرکز اصفهان 128 کیلومتر فاصله دارد. اگر از خود اصفهان به سمت این شهرستان حرکت کنید، حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

کویر مصر
ادامه مطلب

امکانات رفاهی و مکان‌های دیدنی

نمای بالای چادگان
در چادگان برای گردشگران امکانات رفاهی مختلفی فراهم شده است. به عنوان مثال باشگاه سوارکاران و اسکله قایقرانی که دارای دستگاه های مجهزی همچون قایق موتوری و قایق پدالی است، برای گردشگران جذاب وجود دارد. اتوبوس دریایی یکی دیگر از زیبایی های آبی این شهر است. برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران رستوران های بزرگی احداث گردیده است. افراد مختلف برای گذراندن اوقات فراغتشان می‌توانند از استخرهای جداگانه که برای بانوان و آقایان تعبیه شده‌اند، استفاده کنند.

دهکده تفریحی

دهکده تفریحی چادگان اصفهان

در همجواری شهرستان چادگان سد زاینده رود قرار دارد که در کنار آن یک دهکده تفریحی بنا شده است. این تفرجگاه به عنوان یکی از زیباترین مکان ها در اصفهان شناخته می شود. سد زاینده رود باعث ایجاد دریاچه کوچکی شده که اهالی شهرستان و گردشگران از آن برای گذراندن اوقات خود بهره می گیرند.

آداب و رسوم و مکان های تاریخی شهرستان چادگان

خانه معظم الملکاکثر مردم شهرستان چادگان به زبان ترکی صحبت می کنند و در بعضی از روستاهای اطراف نیز زبان لری غالب است. ولی به طور کلی تمامی مردم این شهر زبان فارسی را به طور کامل درک می کنند. همچنین بیشتر مردم چادگان مسلمان هستند و مذهبشان تشیع است. خانه معظم الملک میر پنج به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم در این شهر محسوب می گردد که پس از وارد شدن به آن متوجه خواهید شد که تزئینات داخل آن از معماری اروپایی گذشته متاثر شده است.
امامزاد عبدالله بن زید نیز در این شهر قرار دارد. این مکان های تاریخی باعث ایجاد جاذبه گردشگری و زیارتی شده است. ازجمله دیگر مهم ترین مکان های تاریخی در این شهر، می توان مقبره کاوه آهنگر را نام برد. شغل عمده مردم در این شهرستان بیشتر در ارتباط با کشاورزی، دامداری و صنایع دستی می باشد و محصولات آن بیشتر گندم، جو، یونجه و غیره است. چادگان به دلیل آب و هوای مساعد توانسته حبوبات و میوه را به دیگر شهرها ارسال کند و بارزترین و مهم ترین صنایع دستی آن قالی بافی است.

روستای انالوجه

شهرستان چادگان اصفهان

چادگان در کنار طبیعت زیبا و سرسبز روستاهای بسیار زیبایی نیز دارد که یکی از مشهورترین روستاهای آن انالوجه نام دارد. این روستا بر دامنه شرقی ارتفاعات دالانکوه قرار گرفته است. آنچه این روستای یاد شده را محبوب کرده آب و هوای معتدل و کوهستانی آن است. در فصل تابستان این روستا با آب و هوای مطبوع خود مقصد بسیاری از مسافرین است.
طبیعت روستاهای اطراف شهر چادگان اصفهان
در اطراف روستا دشت های وسیع و چشمه های متعددی نیز قرار دارند که با داشتن چشم اندازی بسیار سرسبز و همنشینی با رودخانه زاینده رود مقصد مناسبی در سفر به استان اصفهان محسوب می شوند. در این شهر ویلاهای متعددی با چشم انداز ساحل زاینده رود برای اقامت وجود دارند. چادگان مهد بناهای تاریخی و داستان های افسانه ای نیز است. این شهر یکی از محبوب ترین مراکز تفریحات آبی و سرگرمی در استان اصفهان به شمار می رود.

چادگان کجاست؟

شهر چادگان در فاصله 120 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد. برای رفتن به این شهرستان به چیزی حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید.

بهترین فصل سفر به چادگان چه زمانی است؟

فصل بهار و تابستان بهترین فصل سفر به شهر چادگان اصفهان است؛‌ زیرا این شهرستان در ارتفاعات قرار داشته و زمستان سختی دارد.
آشنایی با رستوران های هتل عباسی اصفهان
ادامه مطلب
4.3/5 - (571 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
52 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غلامرضا حاجی عرب
غلامرضا حاجی عرب
8 ماه قبل

باسپاس و تشکر ازدوستان وزیرانی که شهرستان چادگان را به هموطنان ارجمند معرفی فرمودند،غلامرضا حاجی عرب هستم از روستای حجت آباد،

بابک
بابک
8 ماه قبل

خیلی عالی. من هم بابک هستم‌ از حجت آباد. و حجت آباد هم جای دیدنیست

الناز
الناز
8 ماه قبل

سلام وعرض ادب
لطفا اطلاعات مربوط به یک شهر یا شهرستان را درست در اختیار عموم قرار دهید…
امامزاده در شهر زیارتی رزوه قرار دارد نه شهر چادگان…

Lieila
Lieila
8 ماه قبل

چادگان اصلا به درد نمیخوره، کاملا اشتباه سفر به چادگان

Mary
Mary
8 ماه قبل
پاسخ به  Lieila

کاملا موافقم چون منم چندین ساعت رانندگی کردم با خانواده و اخرش از حماقت خودم کلافه بودم

جواد
جواد
8 ماه قبل

چرا الکی از چادگان تعریف کردید
این تصاویر بهار است که همه حا سر سبز هست
الان اگه بری چادگان از گرما مریض میشی

معصومه
معصومه
8 ماه قبل
پاسخ به  جواد

احسنت واقعا دلم میخواد تک تک نطرات در مورد چادگان رو لایک کنم و توضیح بدم خاطره بسیار بدی از رفتن به چادگان دارم

جواد
جواد
8 ماه قبل

چرا نظر درست را ثبت نمی‌کنید

مرتضی باقرخان
مرتضی باقرخان
8 ماه قبل

سلام من تیران و کرون هم که با چادگان همجوار است پیشنهاد میکنم…

امیر
امیر
8 ماه قبل

با عرض معذرت از چادگانیهای محترم واقعیت اینه که وقتی خشکسالی باشه هرچی بگیم خوبه خوبه ، خوب نمیشه بعنوان یک اصفهانی باید بگم اصفهان و کاشان و چادگان و اینجا ها دیگه نه تنها بهشت نیست بلکه کلمه مودبانه اش بگم (بیابون برهوت ) بهتره .
اصفهان شهر دود و بی آبی و ترافیک و گرما ست .
البته یک خبر خوش به اصفهانیها بدم قراره این خشکسالیها و فرو نشست زمین بزودی باعث جذابیت گردشگری بشه یعنی مردم دنیا بجای دیدن از برج کج پیزا در ایتالیا بیان اصفهان پل کج خواجو و پل کج سی و سه پل ببینن .
البته همین شهر قابلیت تبدیل به شهر سوخته را هم داره یعنی بعد چند صد سال یا زودتر مردم میان اینجا و میگن در این شهر زمانی تمدنی وجود داشته و بدلیلی نامعلوم متروکه شده .

مرتضی زارع
مرتضی زارع
8 ماه قبل

بسیار عالی
3

ناشناس
ناشناس
8 ماه قبل

کم کم سر و کله چینیهای عزیز حالا پیدا میشه و ترتیب این قسمت از بهشت رو هم میدن آقا چیکار داری تبلیغ کنی خودت کیفش رو ببر … (انگار مثلا چینی‌ها فارسی بلدن)

نرگس
نرگس
8 ماه قبل

روستای علی عرب را هم معرفی میکردین بهشت چادگان است.جنگل درختهای بادام .ویلاهای زیبا در حال ساخت

آخرین ویرایش 8 ماه قبل توسط نرگس
سحر
سحر
8 ماه قبل

چادگان جای خوبیه ولی مردمانش دیدن دیگه علیعرب داره شبیه شمال میشه وزمینهاش گرون میشه منابع طبیعیش اومد یازده هزار درخت علیعرب رو قطع کرد تا هم قیمت زمینهاش افت کنه وهم اینکه علیعرب شبیهه شمال نشه

میرزایی
میرزایی
8 ماه قبل

سلام ، همه میدونن چادگان بخاطر علیعرب وباغ های بادام معروف هست حالا چرا اسمی از قطب بزرگ بادام در چادگان بنام روستای پر افتخار علیعرب نیست احتمالا پیشرفت همیشگی این روستا میباشد که نمیخوان شناخته شده باشد ، باتشکر

وریا
وریا
8 ماه قبل

این همه آب داره برا تفریحگاه هاش اونوقت هی حلق شون خشکه و میگن آب می خواییم آب ما خوزستانی ها و چهارمحالی ها رو می برن برا تفریح و خوش گذرونی شون اونوقت ما خودمون آب نداریم بخوریم (الکی مثلا من خیلی میدونم)

میرزایی
میرزایی
8 ماه قبل

کاش علت این که از روستای علیعرب وباغ های زیبای بادام نامی نبرده شده را بیان میکردین تا ما هم دلیلش را میدونستیم هر چند بعلت نداشتن کار وشغل مناسب به کشاورزی رو اوردن ودرامد زایی کردن ومتکی به خود هستند

میرزایی
میرزایی
8 ماه قبل

چادگان با روستاهاش هست که چادگانه ، پس اگر معرفی میکنید درست معرفی کنید ،

Alifani@gmail.com
Alifani@gmail.com
8 ماه قبل

رفتم اونجا،مفت نمی ارژه

فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل

باسلام.تشکر از شما بابت معرفی شهر زیبای چادگان .واقعا بهشت اصفهان هستش.من خودم اهل یکی از روستاهای اطراف چادگان هستم ☺️

مریم
مریم
8 ماه قبل

ای کاش در کنار طبیعت زیبا، بیشتر مراقب این شهر بودند

ناشناس
ناشناس
8 ماه قبل

متاسفانه هر مسافری میاد این منطقه فقط خوبی های دهکده تفریحی عمران و شهر چادگان را بهش معرفی می کنند کاش یک سری هم به روستاهای چادگان بزنند ببینند مردم با چه بدبختی دارند زندگی می کنند یک نمونه روستاهای سینه کوه هست که در بیست کیلومتری سد زاینده رود و دهکده عمران هستند

مهدی
مهدی
8 ماه قبل

این عکس ها متعلق به دهکده خصوصی ساز چادگان هستش نه شهر چادگان،جاده اصفهان به چادگان رو هم اصلا ازش حرف نزن که با وجود فاصله صد کیلومتری از اصفهان اندازه هزار کیلومتر خستگی داره،یه خیابون درست و حسابی تو این شهر وجود نداره، فضای سبز درست و درمان نداره،هوای گرمش هم چیزی با هوای اصفهان فرقی نداره

دانیال
دانیال
8 ماه قبل

گلایه مند از چینی ها باید عرض کنم که مسئول خشکسالی ها و ویرانی ها در این مملکت فقط و فقط خود مردم ایران هستند،مصرف بی رویه آب مخصوصا در بخش کشاورزی و رفتن به محیط زیست و ریختن زباله ها و شیشه های نوشیدنی ها که عامل اصلی آتش سوزی ها هستند و بریدن و شکستن درختان نو پا باعث شده تمام اینجاها از رونق بیفته

Mary
Mary
8 ماه قبل

سلام اگر از مسیر دوری به مقصد چادگان میخواهید سفر کنید پیشنهاد میکنم انجام ندهید چون جاهای بسیار بسیار زیباتر در اطراف اصفهان هست. صمنا همان دهکده گردشگری کلا ورودی داره و تا جایی رزرو نکنید برای اقامت شب بهتون اجازه ورود و تماشا نمیدهند که بستر زاینده رود هم انتهای همین دهکده است خلاصه از ما گفتن بود

رسول
رسول
8 ماه قبل

خانه معظم الملک درشهر چادگان هست. از چادگان به سمت فریدن که برید بعداز تقریبا ۱۵کیلومتر روستای انالوجه قرار گرفته است‌.اززیبایی های چادگان خود شهرش پارک ها وسایل های زیباش همچنین مجموعه دهکده های هست که دور بر شهراحداث شدند.همچنین روستای حجت اباد دنبال رودخانه تاج سد هم حتما سر بزنید هم زیباست.از روستاهای دیگر روستای گشنیزجان اورگان کلیچه علی عرب هم میشه نام برد که در هرفصلی زیبایی های خودش راداره.همچنین برای سفر به چشمه دیمه و کوهرنگ و سرچشمه کوهرنگ میشه از چادگان عبور کرد.مخلص همه همشهری های عزیز و ایرانی های دوست داشتنی.
ممنون از سردبیر نویسنده محترم و صاحبان سایت درجه یک ایران هتل انلاین
کوچک شما معین الدینی

هادی محمدی
هادی محمدی
8 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید نسبت به کسانی که تلاش برای به ارمغان آوردن و معرفی کردن روستا های فریدن زحمت میکشند .اون آقای مسئولی که به فکر این است که زیبایی های سرشار از انرژی و جاذبه های دیدنی هستن تقدیر و تشکر میکنم .ایشالله که همیشه در کار ها و جایگاهی ک داری موفق و سربلند باشی . حرف زدن رو همه بلندن .عمل کردن مهمه .ممنون به خاطر اشتراک گذاشتن این جاذبه های دیدنی که باعث میشه کسایی هم که نمیدونن ، اطلاعات کسب کنند .
اگه بشه که تمام جاهای دیدنی فریدن عکس و تصویر به اشتراک بزارین خیلی بهتر میشود چون فریدن واقعا بهشتی گمشده هستش که دارای جاهای زیبا و توریستی هست .
با تشکر از مسولیئن با لیاقت و دارای پشت کار در ضمن جای تشکر داره از شهردار چادگان که نسبت به عمل توریستی و گردشگری اهمیت زیادی میده ،ایشالله که همیشه سربلند و با اقتدار باشید .💯🫂❤️👏

حسن
حسن
8 ماه قبل

اگه چادگون بد بود شما اصفهانیا هر پنچ شنبه جمعه بلند نمیشدید بیاید اینجا

احسان سلطانی
احسان سلطانی
8 ماه قبل

سلام به نطر من بجای انالوجه حجت اباد را معرفی میکردی خیلی بهتر بود به هر حال هر چی باشه حجت اباد جاهای دیدنی بیشتری داره

لاله
لاله
7 ماه قبل

سلام هیچ کجا خوانسار نمیشه خیلی زیبا وسرسبز وآب و هوای عالی مردمانی مهمان نواز و با فرهنگ ، پیشنهاد میکنم حتما سفر کنید

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر