لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> 50 مورد از غیرعادی ترین هتل های جهان ( قسمت 2)
50 مورد از غیرعادی ترین هتل های جهان ( قسمت 2)

50 مورد از غیرعادی ترین هتل های جهان ( قسمت 2)

The Hobbit Motel، پارک وودلین، شهر وایتامو، نیوزیلند
پیش قصاوت خود را از متلی بی روح کنار بگذارید، این اتاق های الهام گرفته از فیلم ارباب حلقه ها افسون های ساده ای را طلب می کند که مناسب باهوش ترین هابیت ها است. این متل دو ساعت از آکلند و فقط دو دقیقه از غارهای وایتامو فاصله دارد.

Dream Cave Hotel، شهر کاپادوسیه، ترکیه
تنها یکی از غار هتل های منطقه ی کاپادوسیه در ترکیه، هتل Dream Cave (غار رویایی) است که ارائه دهنده ی اتاق هایی ساخته شده داخل ‘دودکش جن’ های معروف است (با آرایش صخره ای).
هتل های غیرعادی
Hurawalhi، مالدیو
هتل Hurawalhi، با محیطی دایره ای و ساحلی از شن نرم که با آب های کبودفام احاطه شده، خود را از دیگر اقامتگاه های مالدیو با حیات دریایی حقیقتا چشمگیر و بزرگترین رستوران زیر آبی دنیا متمایز می کند.
هتل های غیرعادی
The Manta Resort، جزیره پمبا، تانزانیا
اقامتگاه مانتا در تانزانیا اتاق زیر دریایی خاص خود را دارد. این سازه ی شناور سه طبقه دارد و شامل یک بام می شود که برای شیرجه به داخل دریا عالی است. طبقه¬ی پایین، اتاق خواب طبقه ی زیر آب است که در آن می توانید محیطی دوستانه شامل ترامپت و ماهی خفاشی، رقصنده های اسپانیایی، ماهی مرکب و اختاپوس ببینید.
The Library Hotel، شهر نیویورک، آمریکا
با اینکه بودن کتابخانه در یک هتل چیز جدیدی نیست، هتل Library (کتابخانه) در نیویورک مخصوص عاشقان کتاب است: هر یک از 10 طبقه به احترام 10 طبقه بندی سیستم رده بندی کتابخانه ای Dewey هستند (بطور مثال ادبیات، تکنولوژی، هنر)، و هر یک از 60 اتاق دارای مجموعه ای از کتاب های موضوعی بسته به طبقه¬ی مربوطه است. مهمتر از آن، یک خلوتگاه نویسندگان، باغ شعرسرایی و تراس و اتاق مطالعه نیز موجود است.
هتل های غیرعادی
Free Spirit Spheres، جزیره ونکوور، کانادا
در میان درختان جنگل بارانی ساحل غربی در جزیره ی ونکوور، گوی هایی دست ساز و شبیه سفینه های فضایی، ساخته شده از چوب درخت سرو، صنوبر سیتکا و فایبرگلاس واقع شده است. این سه گوی با طناب هایی به درختان مهار شده اند و با وزش نسیم به آرامی تاب می خورند.

هتل های غیرعادی
از نمونه هتل های جنگلی در ایران می توان به هتل بام سبز رامسر و مجتمع اقامتی چالدره تنکابن اشاره نمود.

Costa Verde، پارک ملی مانوئل آنتونیو، کاستاریکا
تیم سازنده ی Costa Verde بدنه ی یک بوئینگ 727 قدیمی را منتقل و بازسازی نموده تا یک سوئیت دو خوابه ی شگفت انگیز بسازد. سازه ی آن بر روی یک پایه ستون بتنی قرار گرفته که 50 فوت به داخل سایبان جنگلی پیش روی دارد و تزئینات آن از درخت ساج تراشیده شده است. همچنین اتاق خواب عقبی یک سکوی دست ساز در بالای بال هواپیما دارد.
هتل های غیرعادی
The Boot Bed’n’Breakfast، شهر تاسمان، نیوزیلند
مهمانخانه ی چکمه ی غول پیکر، توسط استیو و شریکش جودی در سال 2001 ساخته شد که بطرز فوق العاده ای عجیب غریب است. دیوارهای کنده کاری شده و سقف ها نشان می دهد همه چیز سفارشی درست شده است. مثل لالائی معروف “روزی روزگاری پیرزنی بود که داخل یک کفش زندگی می کرد …”
هتل های غیرعادی
Giraffe Manor، شهر نایروبی، کنیا
یکی از سمبلیک ترین ساختمان های نایروبی Giraffe Manor (عمارت زرافه) نام دارد که یادآور دهه ی30 میلادی است، زمانی که بازدید کننده های اروپایی برای اولین بار به اینجا آمدند تا از سیاحت لذت ببرند. مجذوب کننده ترین چیز درباره ی این ملک مجلل، گله ای از زرافه هاست که دوستانه در نزدیکی اینجا زندگی می کنند: آنها ، مخصوصا در زمان وعده های غذایی، معمولا گردن های درازشان را در جستجوی غذا از پنجره ها به داخل می آورند.
هتل های غیرعادی
Winvian، تپه های لیچفیلد، شهر کانکتیکات، آمریکا
این اقامتگاه زیبای نیم کیلومتر مربعی در کانکتیکات از 18 کلبه ی مجزا از هم طراحی شده است. تنوع آنها از کلبه ی هلیکوپتری عجیب که بر پایه ی یک هلیکوپتر گارد ساحلی بنا شده گرفته تا “انجمن مخفی” که احیا کننده ی سبک کلاسیک است و یک معبد که برای عشق ورزیدن است. کلبه های دیگر شامل کتابخانه ی کلاسیک، کلبه های جنگلی و کلبه ی سگ آبی می شود.
هتل های غیرعادی
Huettenpalast، شهر برلین، آلمان
این “جاذبه ی شهری” تا حدودی نامتعارف، عرضه کننده ی کاروان های قدیمی، کلبه های کوهستانی باکلاس و اتاق های دونفره ی داخل یک کارخانه ی تغییر شکل یافته است. یک باغ دوس داشتنی و یک کافه که صبحانه های سالم سرو می کند موجود است و شما درست در وسط بخش در حال پیشرفت برلین یعنی نئوکُلن قرار خواهید داشت.
هتل های غیرعادی
Utter Inn، دریاچه¬ی مالارن، سوئد
Utter Inn (به زبان انگلیسی به معنای مهمانخانه ی سمور آبی) یک پروژه ی هنری توسط میکائیل گنبرگ است که در دریاچه ی مالارن نزدیک واستراس در سوئد قرار دارد. با ورود به خانه ی قرمز کوچک روی آب، مهمانان یک اتاق خواب غوطه ور را می یابند که دو پنجره با نمایی وسیع نیز دارد.
هتل های غیرعادی
Hippo Point، دریاچه¬ نایواشا، کنیا
هتل Hippo Point یک ملک اختصاصی حیات وحش است که در تنگه ای بین دریاچه ی نایواشا و دریاچه ی اولویدین ساخته شده است. بعلت اقلیم محلی عالی منطقه، بیش از 350 گونه از پرندگان و 1200 حیوان محلی در زمین های اطراف سیر می کنند که از جمله آنها بوفالو، زرافه، گورخر، غزال و البته کرگدن می باشد. بخش اصلی و سحرآمیز خانه که در سال 1932 ساخته شد در اصل بریتانیایی است اما برج آن واقعا برجسته است: نماهای هشت طبقه¬ای آن فوق العاده اند.
هتل های غیرعادی
Amangiri، کانیون پوینت، شهر یوتا، آمریکا
اقامتگاه Amangiri در یوتا شاید یکی از لوکس ترین ها در این لیست باشد اما به طرز قابل توجهی یکی از نامتعارف ترین ها نیز هست. هتل که کاملا در گودی کانیون پوینت قرار گرفته و نزدیک به مرز با آریزونا است، با محیط دراماتیک اطرافش آمیخته شده است. چشمه¬ی آب معدنی آن ممتاز است.

هتل های غیرعادی
هتل جهانگردی آب گرم محلات ایران با قرارگرفتن در مجاورت چشمه جوشان آبگرم محلات، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. مجتمع جهانگردی دهکده آب درمانی محلات در کیلومتر 21 جاده آبگرم واقع شده است.

The Liberty، شهر بوستون، ماساچوست، آمریکا
با اینکه زمانی زندان خیابان چارلز بوده، هتل Liberty در بوستون تصویرش از یک زندان سابق را تا حدی از بین برده است. با اینکه رستوران شیک CLINK و بار Alibi موجود است، مشخصه های اقامت در زندان حفظ شده که بازمانده¬ی سلول های زندان، راهروها و پنجره های قوسی سه قسمتی از آن جمله اند.
هتل های غیرعادی
Kakslauttanen Hotel، شهر ساریسلکا، فنلاند
هتل Kakslauttanen منزلگاه کلبه های اسکیمویی شیشه ای بسیار جالب است، که از آنجا می توانید شفق شمالی و آسمان پر ستاره را تحسین کنید. هتل در طول فصل شفق شمالی باز است.
هتل های غیرعادی
Hotel CasAnus، شهر آنتورپ، بلژیک
یکی از نامتعارف ترین مکان ها برای خوابیدن در لیست ما، پیکره ی هنری CasAnus است که طراحی شده تا شبیه یک روده ی غول پیکر باشد. این مکان توسط جوپ ون لیشوت ساخته شده و داخل آن یک تخت دو نفره، یک بخاری برقی، به همراه یک دوش با آب گرم موجود است.
هتل های غیرعادی
Bivacco Gervasutti، کوه بلانک، ایتالیا
نام گذاری شده از کوه نورد تورینی رشته کوه آلپاین، کپسول Bivacco Gervasutti بطور ناپایداری در لبه ی کوه بلانک متعادل شده است. این استراحتگاه برای اکثریت غیر قابل دسترس است: فقط کسانی که به وال فرت صعود می کنند قادر خواهند بود این کپسول 12 تخته را تجربه کنند.
هتل های غیرعادی
ION Luxury Adventure Hotel، شهر نسجاولیر، ایسلند
نزدیک به پارک ملی تینگ ولیر یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، هتل ION Luxury Adventure در میان چشم اندازی از کوهستان ها و سفره های گدازه ای قرار گرفته است. هتل از بستر یک آتشفشان که به مدت طولانی غیر فعال است پیش آمدگی دارد.
هتل های غیرعادی
The Woodpecker Hotel، شهر واستراس، سوئد
هتل Woodpecker (در زبان محلی هتل Hackspett) که بوسیله¬ی نردبان طنابی محکم اما لرزانی قابل دسترس است، در ارتفاع 13 متری یک درخت 130 ساله قرار گرفته است. طراحی شده توسط هنرمند میکائیل گنبرگ (همان فردی که طراح مهمانخانه ی Utter Inn است)، این هتل بوسیله ی سیم هایی معلق است و نماهای زیبایی به سمت پارک دارد. هتل از آوریل تا اکتبر باز است.
هتل های غیرعادی
The Witchery by the Castle، شهر ادینبورگ، اسکاتلند
این مجموعه ی خارق العاده از سوییت های فانتزی در نزدیکی قلعه ی ادینبورگ، نهایت یک مخفی گاه رومانتیک است: مجلل، راحت و اندکی (به شکل لذتبخشی) دیوانه وار. اگر پیوجین (معمار مشهور انگلیسی) میعادگاه های احیا شده ی سبک گوتیک را طراحی می کرد شبیه این می بود: پاسخی تند و شوک آور به مینیمالیسم مدرن.
هتل های غیرعادی
Featherbed Railroad، دریاچه¬ کلیِر، ایالت کالیفورنیا، آمریکا
در ساحل دریاچه ی کلیر در کالیفورنیای شمالی 9 عدد واگن قطار ریلی قدیمی موجود است. هر کدام با درونمایه و سوژه ای متفاوت: یک عشرتکده ی نیو اورلئانی در واگن لا لوز، یک کابین با سوژه ی کازابلانکا و یک “خانه ساحلی روی ریل” در واگن تروپی.
هتل های غیرعادی
Hang Nga Guesthouse، شهر دالات، ویتنام
این ساختمان افسانه¬ی پریانی شکل معروف به “خانه ی دیوانه وار”، در فرم خود به سبک معمار معروف گائودی است. طرح کلی سازه تداعی گر یک درخت است و هر اتاق با سوژه ی حیوانات طراحی شده است.
هتل های غیرعادی
Entre Cielos، شهر مندوزا، آرژانتین
در مندوزا در یک تاکستان در کوهپایه¬ی کوهستان آند ، هتل مدرن و عالی Entre Cielos با مدیریتی سوئیسی ساخته شده است. اتاق زیر شیروانی تاکستان به شکل پیله روی پایه ای در بالای درختان انگور قرار گرفته است. یک وان حمام روی تراس و یک پنجره در سقف هست که نماهایی فوق العاده از آسمان بی کران پرستاره پیشکش می کنند.
هتل های غیرعادی
Taj Lake Palace، یوداپور، هند
یکی از رمانتیک ترین هتل های جهان، این قصر است که به مانند کشتی ای سفید روی آب های دریاچه ی پیچولا شناور است و نماهایی 360 درجه از محیط یوداپور نمایش می دهد.
هتل های غیرعادی
Skylodge Adventure Suites، دره¬ مقدس، پرو
این محفظه های آلومینیومی و پلی کربناتی که به دامنه های شیب دار گرانیتی در بالای دره ی اوروبامبا متصل هستند کاملا بی نظیرند. با آسمان شب و ستاره های چشمک زن بالای سر هنگام خواب، بیشتر حس بودن در یک فضاپیما را دارید تا یک هتل.
هتل های غیرعادی
The Marmara Antalya، شهر آنتالیا، ترکیه
این هتل گردان شاهکاری از مهندسی است که روی صخره های فالِز نزدیک آنتالیا قرار گرفته است. سازه ی 2750 تنی داخل محفظه ای از آب شناور است که به آن اجازه می دهد چرخشی آرام داشته باشد و به مهمانان نماهایی دائما در حال تغییر از مدیترانه بدهد. شما می توانید رو به استخر شنا بخوابید و رو به دریا از خواب بیدار شوید.
هتل های غیرعادی

10 مقصد گردشگری ويژه ماجراجويی در نوروز 98
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر