لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> خطرناک ترین جاده های جهان
خطرناک ترین جاده های جهان

خطرناک ترین جاده های جهان

هیجان، یکی از لذت بخش ترین احساس های بشر است. تجربه این حس می تواند سطح آدرنالین خون را افزایش دهد. یک سفر ترسناک، سقوط آزاد، دیدن حیوانات خطرناک و حتی گام نهادن در جاده های مرگبار می تواند این حس را در وجود افراد القا نماید.

برای سفر در مرگبارترین جاده های جهان، باید به رزرو آنلاین هتل در هر یک از کشورهای خارجی پرداخت. برای رزرو هتل در خارج از کشور همانند داخل کشور، باید مراحلی را به ترتیب طی کرد. برای رزرو آنلاین هر یک از هتل های کیش مانند هتل ترنج کیش که دارای استانداردهای جهانی در زمینه هتل داری است، باید فرم اینترنتی مربوط به وبسایت این هتل را تکمیل نمود. برای آشنایی با خطرناک ترین جاده های جهان، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

جاده یونگاس:
لقب خطرناک ترین جاده در جهان به جاده یونگاس در بولیوی تعلق گرفته است. انجمن بین المللی سفرهای جاده ای، سفر در این جاده را نوعی خودکشی تلقی نموده است. این جاده در دل دره های عمیق کوه های آندز و جنگل آمازون ساخته شده است.
جاده یونگاس
این جاده در سال ۱۹۳۰ میلادی و در بین دو شهر کورویکو و لاپاز ساخته شده است. عمق برخی از دره ها در مسیر این جاده به بیش از ۲۸۰۰ متر می رسد. بروز هر گونه خطا در هنگام رانندگی در این جاده می تواند به سقوط آزاد خودرو و مرگ سرنشینان آن منجر شود. وجود آبشار، ریزش صخره و گل آلود بودن سطح جاده، هر ساله جان بیش از ۲۰۰ نفر را در یونگاس می گیرد.
بزرگراه کارنالی:
در میان رشته کوه هیمالیا، یک جاده خطرناک وجود دارد. چاله ها، ریزش بخش هایی از جاده، شیب تند و غیره سبب شده تا این جاده ۲۵۰ کیلومتری، به یکی از مرگبارترین جاده های جهان مبدل شود.
بزرگراه کارنالی
بارش باران و شرایط نا مساعد جوی می تواند عبور از این مسیر را سخت و حتی غیر ممکن نماید. بر اساس آخرین آمارها، حدود ۵۰ نفر در سال، هنگام عبور از جاده کارنالی، جان خود را از دست می دهند.
جاده گولیانگ:
جاده گولیانگ یکی از منحصر به فردترین جاده های جهان است که در زمره جاده های خطرناک قرار دارد. این جاده در کشور چین و در رشته کوه تایهانگ واقع شده است. ۱۳ تن از روستاییان منطقه، این جاده را در دل کوه حفر نموده اند.
جاده گولیانگ
حفر جاده در دل کوه سبب شده تا تونلی به ارتفاع ۴.۵۷ متر و عرض ۳.۶۵ متر ایجاد شود. این عرض کم، بیشترین خطر را برای عبور انواع اتومبیل ها ایجاد می کند. خروج از جاده می تواند به منزله سقوط آزاد به درون دره ای بی انتها باشد.
بزرگراه سیچوان:
این بزرگراه زیبا و در عین حال خطرناک در تبت قرار دارد. در واقع بزرگراه سیچوان، متصل کننده جنوب چین به تبت است. جاده ۲۱۴۰ کیلومتری سیچوان در سال ۱۹۴۵ میلادی ساخته شد. اما ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ متری این جاده، سبب آسیب رسیدن به جسم انسان می شود.
بزرگراه سیچوان
علاوه بر چالش ارتفاع، وجود مشکلاتی نظیر سقوط صخره ها به میان جاده، گل و لای شدید و پیچ های تند و خطرناک، باعث به وجود آمدن سوانح زیادی می شود. از این رو می توان گفت که جاده سیچوان نیز جزو مسیرهای مخاطره انگیز به شمار می رود.
بزرگراه مرگ:
همانطور که از نام این بزرگراه مشخص است، این مسیر یکی از خطرناک ترین جاده های کشور برزیل است. اما شهرت این جاده به دلیل شرایط جوی نا مساعد و ناهمواری جاده نیست. دزدان و راهزنان زیادی در مسیر این بزرگراه در کمین مسافران هستند.
بزرگراه مرگ
جاده آتلانتیک:
جاده آتلانتیک یکی از جاذبه های گردشگری در کشور نروژ است. زیبایی مسیر در این جاده، چشم هر مسافری را به خود جلب می کند. جاده آتلانتیک، متصل کننده چند جزیره کوچک به یکدیگر است. ساخت این جاده بر روی محیطی دریایی، یک ریسک محسوب می شود.
جاده آتلانتیک
این جاده که در سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹ میلادی ساخته شده است، در شرایط جوی نا مناسب، بسیار خطرناک است. ورود امواج خروشان دریا به درون جاده، می تواند به خروج خودروها از مسیر و سقوط آنها به درون دریا منجر شود.
جاده تیامن شان:

این جاده پر پیچ و خم نیز در کشور چین قرار دارد. زیبایی طبیعت اطراف، این جاده را به خیابان بهشت معروف کرده است. البته سال ها بود که این جاده در سکوت محض افتتاح گردیده بود و کمتر کسی از آن اطلاع داشت.
جاده تیامن شان
جاده تیامن شان، به معبدی قدیمی بر فراز یک کوه منتهی می گردد. عبور از ۹۹ پیچ خطرناک، پیمودن مسیر را با مشکل مواجه ساخته است.
بزرگراه دالتون

بزرگراه دالتون:
در آلاسکا، جاده ای با نام دالتون وجود دارد که بیش از ۴۱۴ مایل طول آن است. این جاده نبرد بین انسان و طبیعت است. سرما و یخبندان در اغلب اوقات سال، باعث یخ زدگی سطح جاده می شود. این امر سبب شده تا رانندگان زیادی بر اثر لغزندگی جاده دچار سانحه شود. عدم آنتن دهی تلفن همراه، یکی دیگر از معضلات رانندگی در بزرگراه دالتون است.

بهترین آهنگها برای سفرهای جاده ای در پاییز
ادامه مطلب

4.2/5 - (21 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر