لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نحوه عکاسی از آبشارها با موبایل
نحوه عکاسی از آبشارها با موبایل

نحوه عکاسی از آبشارها با موبایل

آبشارها: تنها چیزی هستند که ما دیدن از نزدیکشان را بیشتر از دیدن عکس هایی از آنها، که در شبکه های اجتماعی با متن های شاعرانه پست شده اند، دوست داریم. اما زمانی که شما تلفن همراهی قابل اعتماد و با کیفیتی خوب در اختیار دارید، چگونه می توانید آنطور که شایسته و بایسته است مناظر باورنکردنی پیش رویتان را نشان دهید؟ و بهترین مکان ها برای یافتن این شگفتی های طبیعی کجا هستند؟
در اینجا راهنمای ما برای گرفتن بهترین عکس از آبشار ها را مطالعه کنید و بخاطر داشته باشید رزرو هتل در خرم آباد و هتل های یاسوج که مهد آبشار های ایران است از طریق ایران هتل آنلاین میسر است.

آبشار ایگوازو، آرژانتین
بهترین آب و هوا برای عکاسی از آبشارها با موبایل چیست؟
ممکن است فکر کنید یک روز آفتابی، هوای ایده آلی برای ثبت خاطرات و گرفتن عکسی عالی از یک آبشار است، اما شاید همیشه اینگونه نباشد. گاهی اوقات نور آفتاب زیاد می تواند منجر شود که آب مانند یک لکه سفید بزرگ به نظر برسد، و هیچ یک از جزئیاتی که می توانید به صورت حضوری مشاهده کنید در عکس معلوم نشود. آب و هوای ایده آل برای عکاسی از آبشارها هوای ابری و مرطوب است: حتی روزهای بارانی گاهی می توانند برای عکاسی ایده آل باشند!
البته بیشتر اوقات زمانی دوست دارید به طبیعت بروید و به گشت و گذار بپردازید که آب و هوا خوب است، بنابراین اگر می توانید، زمان عکاسی را تا بعد از ظهر یا عصر به تعویق بیاندازید، یا زودتر از خواب بیدار شوید و عکس های شگفت انگیزی از طلوع آفتاب بگیرید.

بهترین زاویه ها برای عکاسی از آبشارها
قاعده ی یک سوم چیزی است که در هنگام صحبت کردن از عکاسی، در مورد آن خواهید شنید. این قاعده می گوید که وقتی که سوژه ی عکس مستقیماً در مرکز عکس قرار نگیرد، عکس از نظر بصری جذاب تر است. بنابراین با رعایت این قاعده چگونه می توانیم از آبشار ها عکاسی کنیم؟
سعی کنید با در نظر گرفتن برخی از جزئیات محیط اطرافش، چند مورد دلخواهتان را به عکس اضافه کنید: بیشتر اوقات، آبشارها با طبیعت زرق و برق دار احاطه شده اند! با قرار دادن یک درخت یا بخشی از صخره که آبشار از آن فرو می ریزد، عکس های شما آن کیفیت هنری خاصی را که در عکاسی حرفه ای می یابید خواهند داشت.
بهترین تجهیزات جانبی برای عکاسی از آبشارها با موبایل
اگر در جستجوی آبشارهای باورنکردنی پنهان (و نه چندان پنهان!) هستید بیشتر اوقات تمایل خواهید داشت که با خود منبع نوری به همراه ببرید. به شما پیشنهاد نمی کنیم یک استودیوی کامل عکاسی را با خود بیاورید، اما چند مورد کوچک برای اینکه عکس هایتان واقعاً معروف شوند وجود دارند که می توانید به وسائلتان اضافه کنید.
گزینه ی Live Photo Apple به شما امکان ایجاد تصاویر متحرک را می دهد: دوربین 1.5 ثانیه قبل و بعد از گرفتن عکس را ضبط می کند، که منجر به سه ثانیه حرکت می شود. این یک روش عالی برای نشان دادن قدرت و حرکت ریزش ها است، همچنین این امکان را نیز می دهد که تصویری طولانی را بسازید: تصویری ثابت از حرکت های 3 ثانیه ای دوخته شده به هم که می تواند جلوه های مبهم زیبایی را ایجاد کند.

اگر در پی ضبط طولانی هستید، مهمترین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که هنگام گرفتن عکس، گوشیتان باید کاملا ثابت باشد. اگر فکر می کنید ممکن است در این زمینه مشکلی ایجاد شود، یا می خواهید مطمئن باشید که همه چیز به طور کامل و صحیح پیش می رود، برخی سه پایه ی قابل حمل وجود دارد که می توانید برای حفظ ثبات در کارتان تهیه کنید.آبشارها

وارد قاب عکس شوید

از جلوی دوربین رفتن نترسید! اینکه آیا با این کار می خواهید مقیاس عظیم آبشار را نشان دهید یا برنز بودن بدنتان را، استفاده از خودتان در عکس، راهی مطمئن برای ثبت خاطرات و عکس هایی است که می خواهید برای همیشه حفظ کنید.

بهترین آبشارها برای عکاسی با موبایل

زمانی که چشمتان به یک آبشار می افتد، لحظه ای تقریبا جادویی است. می توانید فضای سرسبز، صخره های بلندی یا حتی یک حفره ی مخفی برای شنا پیدا کنید. بعضی اوقات هم همه شان به طور هم زمان وجود دارند! در حالی که این مشخصات معمولا در هر آبشار ی وجود دارد، در این مقاله، چند نمونه از موارد مورد علاقه ی ما وجود دارد:

آبشارهای نیاگارا، کانادا و ایالات متحده آمریکا
این آبشار معروف در جهان، در واقع سه آبشار است که در امتداد مرز آبشارهای نیاگارا، انتاریو و آبشارهای نیاگارا، نیویورک قرار دارند.
Horseshoe Falls, the American Falls, and Bridal Veil Falls (از آنجا که آبشارهای نیاگارا زمانی به عنوان “پایتخت ماه عسل جهان” شناخته می شدند) این منظره ی باورنکردنی را تشکیل می دهند.

نکته برتر ما: اگر می توانید، عکس های خود را از طرف کانادا بگیرید! مناظر باورنکردنی هستند و فرصت های بیشتری برای گرفتن عکس های عالی وجود دارد.
آبشارها

آبشار اسب
پارک ملی Plitvice، کرواسی
آبشار دیگری که واقعاً چندین آبشار است، پارک ملی Plitvice واقع در مرکز کرواسی، دارای 16 دریاچه است که به آبشارها می پیوندد. پارک ملی Plitvice مکانی ثبت شده میراث جهانی یونسکو، مکان مناسبی است که تمام روزتان در تصویر این آبشار غرق شوید. بهترین قسمت این سفر این است که، اگر نمی توانید عکس خوبی با آبشار بگیرید، همیشه کسانی هستند که بتوانید شانستان را امتحان کنید!
آبشارها
Angel Falls، ونزوئلا
بلندترین آبشار بی وقفه ی جهان، Angel Falls یکی از لیست مکانهای دیدنی مورد علاقه ی ماست. Angel Falls با ارتفاع باورنکردنی 979 متری، نام خود را از جیمز آنجل آمریکایی گرفت که اولین بار در سال 1933 در حالی که به دنبال “افسانه ی شهری از طلا” بود، این ابشار را دید. این آبشار هم برای ماجراجویان هم دوستداران طبیعت بسیار مورد علاقه است.

نکته: فصل بازدیدتان را با دقت در نظر بگیرید. در ماه های گرم و خشک، آب قبل از رسیدن به پایین آبشار به غبار تبخیر می شود!
آبشارها

سلجلاندسفوس، ایسلند
دیدار از ایسلند برای هر عاشق طبیعتی، یک دیدار ضروری است. این کشور کوچک دارای بیش از 200 آبشار است و همه شان شگفت انگیزهستند! با این وجود مشهورترین آنها، سلجلاندزفوس است که در نزدیکی ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است. توسط صخره های خشن و فضای سبز نرم و پر جنب و جوش احاطه شده و برج های سلجلاندفوس در بالای سر بازدید کنندگان با ارتفاع بیش از 60 متر و اطراف آن مکان های بسیاری برای عکاسی وجود دارد. حتی یک مسیر پیاده روی وجود دارد که مسافران بتوانند به آن نگاهی بیندازند (و عکس بگیرند!) که یک تجربه فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.

نکته ی مهم : اگر به دنبال نزدیک شدن به Seljalandsfoss هستید و در مسیر آبشار به سر می برید، در حالی که هوا گرم است، از آنجا بازدید کنید. زمستان مسیر بسته است، و جاده خیلی لغزنده است.
آبشارها

سلجلاندسفوس، ایسلند
آبشارهای ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه
یکی از هفت عجایب طبیعی جهان، آبشار ویکتوریا بزرگترین آبشار جهان در طی فصل ها مرطوب است: در هر دقیقه بیش از پانصد میلیون متر مکعب آب از فراز لبه، به صد متر پایین تر فرو میریزد. این سقوط ها در مرز زامبیا و زیمبابوه می نشینند اما بیشتر از طرف زیمبابوه دیده می شوند. اگر به دنبال کشف آبشارهای ویکتوریا هستید، فرصت ها بی پایان هستند، زیرا عرض آنها تقریباً دو کیلومتر است.

نکته مهم: حتماً یک بارانی با خود به همراه ببرید! غبار آبشار ویکتوریا با مسافتی بیش از 30 مایل (تقریباً 50 کیلومتری) قابل مشاهده است، این بدان معنی است که خیس شدنتان تضمینی است.
آبشارها

آبشار ویکتوریا
عکس گرفتن یک روش مطمئن برای اطمینان از این است که همیشه می توانید به سفرهای خود نگاهی بیندازید، پس چرا همه تلاش خود را نمی کنید تا آنها را به بهترین روش بگیرید؟

چگونه از سفرهای خود عکس حرفه ای و جذاب بگیریم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر