لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟
چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟

چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟

با وجود انتشار گازهای كربن، گرمایش زمین و مسائل دیگری كه به خاطر گسترش روزانه سفر و صنعت گردشگری تحت تأثیر قرار می گیرد، درك و تغییر و تعدیل اثری كه به هنگام سفر بر محیط زیست می گذاریم، كار سختی است. سلامتی محیط زیست، تبدیل به مسئله ای رو به رشد شده و چیزی است كه گردشگران همیشه از آنها مطلع هستند، اما با این وجود سوال اصلی همچنان باقی می ماند: در حالیكه به نظاره جهان نشسته ایم، سهم خودمان از كمك به موضوع مورد بحث را به چه صورت به انجام می رسانیم؟
چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟
حضور در تورهای گردشگری طبیعت گردی فعالیتی است كه در داخل كشور و در مناطق مختلف قابل دسترس است، بنابراین می توانید با رزرو هتل در تبریز و یا شهرهای دیگر ایران، به این فعالیت مبادرت ورزید.
برای اطمینان از اینكه رد پای خود را در طول سفر (از نظر آلوده كردن محیط زیست) كاهش داده و به انجمن های محلی كمك می كنیم، راه هایی وجود دارند. بسیاری از مسافران و گردشگران، اغلب مخالف ایده شركت در تورهای دست جمعی هستند، اما در واقع، بسیاری از اجرا كنندگان این تورها یك تجربه سفر پایدارتر و لذتبخش تری را برای گردشگران خلق می كنند.
آژانس های مسافرتی بی شماری این موضوع را درك كرده اند كه بایستی در مورد پایداری و محافظت از اكوسیستم های محلی كاری انجام دهند، چرا كه آنها قلب تپنده صنعت گردشگری هستند. این مقوله، جرقه روند و رویكردی باورنكردنی را در جهان گردشگری زد – یعنی تمركز روی همكاری با انجمن های محلی برای خلق تجربه هایی معتبر در حین تمركز روی چگونگی كاهش تأثیرات سفر بر روی محیط زیست.

سنجاب زاگرس ایرانی
ادامه مطلب

شركت هایی مانند اینترپید تراول، جی ادونچرز، د بامبو پروجكت، استارفیش ادونچر، نولاربار تراول، ورلد اكسپدیشنز و غیره، همگی در مسیر صحیحی قدم بر می دارند. به عنوان مثال شركت اینترپید تراول، یك برنامه مدیریت كربن را در سال 2006 پایه ریزی كرده و چهار سال بعد در سال 2010 به هدف خود یعنی تبدیل شدن به یك شركت خنثی در زمینه كربن دست یافت.
هتل های اصفهان نیز انواع تورهای گردشگری را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهند تا مسافران اوقات خوب و خوشی را در این استان زیبا از كشورمان سپری نمایند.
اغلب اوقات برگزار كنندگان تورهای مسافرتی از وسائط حمل و نقل عمومی و اتوبوس های چارتری برای جابجائی گردشگران استفاده می كنند، روشی كه در آن نسبت به زمانی كه گردشگران به شكل جداگانه و با خودروهای مختلف جابجا می گردند، گازهای آلاینده كمتری در محیط منتشر می شود. استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی یك كلید است، و بسیاری از آژانس های مسافرتی این كار را انجام می دهند. با بكارگیری سیستم حمل و نقل عمومی نه تنها تجربه ای محلی و بومی را بدست می آورید، بلكه با كاهش میزان انتشار كربن در محیط به میزان ده برابر، به اقتصاد محلی مكان مورد نظر نیز كمك می نمایید.
در نهایت بسیاری از آژانس های مسافرتی تصمیم گرفته اند كه رویكردی منطقه ای تر و بومی تر به بحث سفر و گردشگری داشته باشند. همكاری با گروه های انجمنی محلی به منظور اطمینان از اینكه پول در همان منطقه باقی خواهد ماند، تبدیل به یك اولویت گردیده است. آژانس ها این اهداف را از طریق بكارگیری سرآشپزهای محلی، اضافه كردن رستوران ها و اقامتگاه های غیر زنجیره ای به برنامه های سفر ارائه شده و نیز بازدید از بازارهایی كه در آنها صنایع دستی،‌ غذا، خوراكی و اجناس محلی به فروش می رسند، به دست می آورند.
به این دلایل (و البته دلایل دیگر) استفاده از تور به شدت در حال رونق گرفتن دوباره است. هوشیاری در مورد تأثیر شما روی محیط زیست در سفرهای انفرادی می تواند سخت باشد، اما وقتی در تورها شركت می كنید، مجریان آنها از قبل سیستم هایی تأیید شده را در مكان در اختیار دارند. بنابراین وقتی نوبت به پایداری و توجه به محیط زیست می رسد، شركت در تورهای گردشگری بهترین گزینه برای مشاهده نقاط مختلف جهان است.
 دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است
آیا بایستی در یك تور داوطلبانه زیست محیطی شركت نمایید؟
اگر حقیقتاً احساس عاطفی شدیدی در مورد محیط زیست دارید، آنگاه مشاركت داوطلبانه در یك برنامه مراقبت از محیط زیست، روشی فوق العاده برای دادن امتیاز دوباره به انجمن ها می باشد. بازه متنوعی از برنامه ها در این حوزه وجود دارند، از مراقبت های دریایی در اعماق آب ها (تحقیق و پژوهش، محافظت و بازسازی صخره ها و تپه ها) گرفته تا حفاظت از جنگل های انبوه مناطق گرم و پرباران (مطالعه و مستندسازی اكوسیستم های جنگل های بارانی).
تورهای حفاظتی و داوطلبانه مشهور
گیو – نیكاراگوئه: یك تور 15 روزه با انجمن گروث اینترنشنال والنتییر اكسكرشنز. مسافرت به جزیره ای جدا افتاده و منزوی همراه با یك تیم تحقیقاتی محلی و پشتیبانی از آنها به عنوان كنترل كننده لاك پشت های نوك دار هاكسبیل زمانی كه تخم گذاری می نمایند. برای افزایش شانس بقای آنها، به جمع آوری تخم ها و آوردن آنها به پرورشگاه جهت حفاظت در مقابل شكارچیان كمك خواهید كرد.
سفر دریایی حفظ منابع طبیعی در مجمع الجزایر سیشل: یك تور 28 روزه با انجمن گلوبال ویژن اینترنشنال. حضور در این بخش زیبا از جهان را تجربه كرده و همزمان به عنوان یك داوطلب، كارهایی را هم انجام دهید. در دوره ای پژوهشی در رابطه با صخره های مرجانی، مشاهده و بررسی مهاجرت وال كوسه ها، تحقیقات دریایی در مورد لاك پشت های آبزی و بسیاری از موارد دیگر مشاركت و همیاری خواهید داشت.

بهترین مناطق برای طبیعت گردی در ایران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر