لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 19 فستیوال حیرت آور در جهان که قبل از مرگ باید حتما ببینید
19 فستیوال حیرت آور در جهان  که قبل از مرگ باید حتما ببینید

19 فستیوال حیرت آور در جهان که قبل از مرگ باید حتما ببینید

شاهد برخی از جالب ترین و خاص ترین جشن ها در سراسر جهان باشید. فستیوال هایی که هر ساله میلیون ها نفر را از سراسر دنیا به گرد هم می آورد تا به رقص و پایکوبی بپردازند و بهترین اوقات عمر خود را بگذرانند.

1- کارناوال ریو دو ژانیرو – برزیل

کارناوال ریو دو ژانیرو فستیوالی جهانی و معروف است و هرساله قبل از ماه روزه مسیحی ها برگزار می شود. این کارناوال به عنوان یکی از بزرگترین کارناوال های دنیا محسوب می شود که جمعیتی عظیم بالغ بر دو میلیون نفر را در یک روز در خیابان ها گرد هم می آورد.

اولین دوره از این فستیوال سال ها قبل در 1823 در ریودوژانیرو برگزار گردید. رژه معمول کارناوال پر است از مراسم رقص و آواز و زرق و برق که توسط مدارس سامبا و دانش آموزان آن اجرا می شود.

2- سال نو چینی ها
فستیوال جهانی
اصلی ترین و مهم ترین روز در سال چینی ها تعطیلاتی باشکوه با حضور اژدها، آتش بازی، لباس های سمبولیک، گل ها، فانوس و جشن می باشد که به فستیوال بهاره نیز معروف است. جشن سال نو چینی ها از شب سال نو که در آخرین روز از آخرین ماه تقسیم تقویم چینی ها است شروع می شود و تا فستیوال فانوس ها در روز 15 اولین ماه ادامه پیدا می کند و این فستیوال را به طولانی ترین جشن چینی ها مبدل می نماید.
3-فستیوال بوریانگ – کره جنوبی
فستیوال جهانی
یک کمپانی لوازم آرایشی در کره جنوبی یک لاین محصولات زیبایی را کشف کرده که مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن از گِل می باشد و از آن جایی که کمپانی تمایلی برای هزینه روی تبلیغات نداشت فستیوال بوریانگ را برپا کرد تا مشریان بالقوه بتوانند اثرات مثبت این گِل را مستقیما ببینند.
اگر در صورتی که در این فستیوال شرکت کردید و از سرسره بازی روی گِل و اسکی گِل حوصلتان سر رفت، می توانید از موزیک زنده، تب سوزنی و آتش بازی های باشکوه لذت ببرید.
4- مرد سوزان – بیابان بلک راک – نوادا – آمریکا
فستیوال جهانی

مرد سوزان یک مراسم سالانه است که حدود 48000 نفر را در بیابان بلک راک گرد هم می آورد تا هنر خلق کنند و استعدادهای فردی خود را به نمایش بگذارند. اسم این مراسم از به آتش کشیدن پیکر چوبی بزرگی گرفته شده است که اولین بار در سال 1994 در این مراسم اجرا شد. حتما در این مراسم شرکت کنید تا مفهوم آن را به معنای واقعی درک کنید.

5- فستیوال یخ و برف هاربین- هاربین- چین
فستیوال جهانی
یک مراسم برای نمایش مجسمه های یخی و برفی نفیس. هر ساله مردم چیزهای خارق العاده ای از یخ و برف می سازند و آنها را با نور و لیزر تزئیین می کنند. این نمایشگاه برای کسی که از آن دیدن می کنند دیدنی های بسیار زیادی دارد و به معنی واقعی کلمه فوق العاده است.
6- فستیوال شب های سفید – سن پترزبورگ- روسیه
فستیوال جهانی
فستیوال شب های سفید یک فستیوال هنری و جهانی است که سالانه در فصل خورشید نیمه کامل برگزار می شود. این مراسم شامل اجرای باله کلاسیک، اپرا و مراسم مربوط به موزیک می باشد. رقصندگان روسی، خواننده ها، موزیسین ها، بازیگران و هنرمندان از تمام جهان در این فستیوال شرکت می کنند. جشن اسکارلت سیلز نقطه عطف این شب می باشد که جزو بزرگترین مراسم در روسیه به شمار می رود و سالانه حدود یک میلیون نفر در آن شرکت می کنند و بیشتر شرکت کنندگان آن را دانش آموزان محلی و خارجی تشکیل می دهند.
7-روز مردگان – مکزیک
فستیوال جهانی
روز مردگان یک مراسم مکزیکی است که در کشور مکزیک و فرهنگ های دیگر جشن گرفته می شود. این مراسم بر روی گردهم آوری اقوام و دوستان برای دعا خواندن برای آشنایان و دوستانی است که فوت شده اند.معمولا این جشن در روزی که تعطیل رسمی باشد برگزار می شود. مراسم مربوط به این جشن شامل ساختن محراب های خصوصی است که به افراندز معروف هستند.
بزرگداشت مردگان با جمجمه های شِکَری، گلبرگ و غذاهای محبوب و نوشیدنی و هم چنین سرزدن به آرامگاه ها به عنوان هدیه انجام می پذیرد.
8-فرار از گاوهای وحشی –پمپلونا- اسپانیا
فستیوال جهانی
فرار از دست گاوهای وحشی بخشی از فستیوال معروف “سن فرمین” است. تمرینی که شامل فرار از دسته ی کوچکی از گاوهای وحشی می باشد که در مناطق مشخصی از شهر رها شده اند.
اولین موشک ساعت 8 صبح به آسمان فرستاده می شود تا دوندگان را از بازشدن درب حفاظ ها مطلع کند. دومین موشک زمانی به صدا در می آید که هر 6 گاو وحشی آزاد شده باشند. سومین و چهارمین موشک نشانه ی این هستند که تمامی گاوها به اسطبل ها برگردانده شده اند و اختتامیه مراسم اعلام می شود.هر ساله بین 200 تا 300 نفر در حین فرار زخمی می شوند که اغلب مصدومیت ها در اثر افتادن در مسیر است و آسیب جدی نمی باشد. نظر شما چیست؟ با این شرایط هنوز دوست دارید در این مراسم شرکت کنید؟
9-هولی – هند
فستیوال جهانی
هولی یک فستیوال بهاره است که به فستیوال رنگ ها نیز معروف می باشد. این یک مراسم قدیمی و مذهبی هندوهاست که شب قبل از هالی با سوزاندن نماد هولیکا آغاز می گردد. به همین مناسبت مردم گرد هم می آیند و به خواندن و رقصیدن مشغول می شوند. صبح روز بعد برای همگان کارناوال رنگ آزاد می باشد. در این مراسم همه با هم بازی می کنند، به دنبال هم می دوند و روی هم پودر و آب رنگی می ریزند. بعضی ها به منظور راه اندازی جنگ های آبی همراه خود تفنگ های آبی و بادکنک های پر شده از آب رنگی می آورند. فرقی نمی کند که دوست باشید یا غریبه، ثروتمند یا فقیر ، زن یا مرد، پیر یا جوان و … قوانین بازی برای همه به یک شکل است. گروه های مردم با خود طبل و سازهای موسیقی می آورند ودر حالی که به رقص پایکوبی مشغول هستند از خیابانی به خیابان دیگر می روند.
10-فستیوال آپ هلی و آتش – اسکاتلند
فستیوال جهانی
این فستیوال هر ساله در لرویک و در آخرین سه شنبه ی ژانویه برگزار می شود مراسم آپ هلی شامل پیاده روی و دید و بازدید و در نهایت پروسه آتش زدن مشعل و سوزاندن گالری می باشد. این مراسم به دنبال ساعت ها اجرای نمایش و رقص و پایکوبی در سرتاسر لوریک برگزار می شود. در این مراسم یک نفر نماینده وجود دارد که به عنوان فرمانده نقش آفرینی می کند. برای انتخاب فرمانده کمیته ای وجود دارد که فرد متقاضی باید حداقل 5 سال در آن عضو بوده باشد و تنها یک نفر هر ساله در این کمیته انتخاب می شود.این پروسه زمانی به اوج می رسد که مشعل ها به ماکت واقعی کشتی وایکینگ ها پرتاب می شود و آن را به آتش می کشد.
11-کارناوال ونیز- ایتالیا
فستیوال جهانی
سابقه این کارناوال به 900 سال قبل باز می گردد. در روزی از سال برگزار می شود که تمام قوانین به مدت 24 ساعت لغو می شوند. هرکس می تواند به وسیله ی ماسک تمام سال را بدون اینکه گناهکار قلمداد شود زندگی کند. شهر ونیز در طول کارناوال توسط خود ونیزی ها و توریست های ماسک زده جانی دوباره می گیرد. گروه ها، بندبازها و هنرمندان همه جا به چشم می خورند و کانال های آب پر از قایق های رنگارنگ می شود. این شب مملو از جشن ها و میهمانی های بالماسکه است و این حسی را به شما می دهند که داستان پریان می تواند به واقعیت مبدل شود.

12- فستیوال فانوس پینگسی – تایوان
فستیوال جهانی
در این فستیوال شما می توانید شاهد هزاران فانوس شناور در آسمان باشید که کل منطقه پینگسی در تایوان را روشن می کند. در اصل این مراسم برای محافظت شهر از شر شیاطین و بیماری ها برگزار می شده است. فانوس های آسمانی “تایپه پینگشی” در واقع به آسمان فرستاده می شدند تا به همه اطمینان خاطر بدهند که امنیت به شهر برگشته است. این فانوس ها به وسیله ی آرزرو ها و عکس های صاحبان آن تزئین می شوند ودر نهایت همگی به آسمان فرستاده می شوند تا به صورت جادویی آسمان را با نورهای زیبای خود تزئین کنند.

13-لا توماتینا – اسپانیا
فستیوال جهانی
شادی، جست و خیز، رقص و مقدار زیادی گوجه فرنگی، این فستیوالیست که نباید هرگز از دست بدهید. شرکت کنندگان این مراسم به سمت هم گوجه فرنگی پرتاب می کنند و بهترین اوقات زندگی خود را روی سرسره های گوجه ای می گذرانند. فرقی نمی کند که در جنگ گوجه ای شرکت کنید و یا در آب بازی بزرگ که به دنبال آن اتفاق می افتد. لا توماتینا یکی از آن مراسمی است که شما را گرم رقص و شادی بی حد و مرز می کند.
14-شب سال نو- سیدنی-استرالیا
فستیوال جهانی

شب سال نو سیدنی یک مراسم چند لایه است که هر ساله در سیدنی هاربر برگزار می شود و مرکزیت آن پل هاربر می باشد. ویژگی اصلی آن دو نمایش آتش بازی است . آتش بازی اول که خانوادگی میباشد در ساعت 9 شب و آتش بازی بعدی نیمه شب انجام می شود.این مراسم به عنوان بهترین مکان برای تماشای آتش بازی سال نو در دنیا شناخته می شود.
مشابه این مراسم در ایران در شب تحویل سال در شهر شیراز در محل آرامگاه حافظ نیز اجرا می شود. مراسمی پر شور با حضور مردم و سپس آتش بازی در لحظه ی تحویل سال که سالانه تعداد زیادی گردشگر ایرانی و توریست خارجی را در این نقطه گرد هم می آورد.
15-فستیوال آب بازی سونگکاران – تایلند
فستیوال جهانی

فستیوال سال نو تایلندی در گرم ترین روزهای این کشور برگزار می شود و مردم آن را با پاشیدن آب بر روی همدیگر به وسیله ی تفنگ آب پاش، کیسه های آب و هر آنچه به دستشان برسند جشن می گیرند. بعضی اوقات گچ و یا نعناع که خاصیت خنک کنندگی دارند با آب مخلوط می شوند و محصول بدست آمده را به منظور خوش یمنی بر روی صورت همدیگر میمالند. فیل ها نیز در این مراسم بسیار دیده می شوند که در حال آب پاشیدن و بازی با مردم هستند.

16-روز سینت پاتریک- ایرلند
فستیوال جهانی

سنت پاتریک مراسمی فرهنگی و مذهبی است که در تاریخ 17 مارچ برگزار می شود و ریشه ی اسم آن از سنت پاتریک معروفترین حامی سنت در ایرلند گرفته شده است. این روز یادآور ظهور دین مسیحیت در ایرلند و هم چنین تجلیل از میراٍث و به طور کل فرهنگ ایرلندی می باشد. این جشن شامل رژه و نمایش همگانی و فستیوال و پوشیدن لباس های سبز شبدری است. مسیحی ها در این جشن به کلیساها می روند و محدودیت های شدید غذایی و نوشیدنی برای یک روز لغو می شوند تا مصرف نوشیدنی در تعطیلات را تشویغ و تبلیغ کند. اگر سبز نپوشیدید مراقب باشید چون قرار است نیشگون گرفته شوید.

17-میهمانی ماه کامل – ساحل هاردین – کوه فنگان- تایلند
فستیوال جهانی

هاردین میزبان میهمانی ماه کامل است و هم چنین خانه حدود 3 تا 5 هزار نفر میهمان دیگر. این مراسم در جزیره شب زنده داران و در بزرگترین مرکز “کوه فنگان” که مجموعه ای از رستوران های ساحلی است و همه مسافران را به دور هم گرد می آورد برگزار می شود. در بین این جمعیت گذرا و مشتاق دی جی های بسیار با استعداد نیز وجود دارند و موزیک خود را برای محققان مشتاق خود که برای میهمانی به این سیاره فرود آمده اند به ارمغان می آورند. این مراسم یک میهمانی به تمام معنا است پس اگر اهل میهمانی هستید، اینجا جای شماست.

18-گلستون بری- انگلستان
فستیوال جهانی

فستیوال گلستون بری مربوط به اجرای معاصر هنر است که نزدیک منطقه ای در پیلتون ، سومرست و انگلستان برگزار می شود و غالبا برای موزیک معاصر و همچنین رقص، کمدی، تئاتر، سیرک و … شناخته می شوند. هنرمندان پاپ و راک سرشناس در این فستیوال به اجرای نمایش می پردازند. هزاران هنرمند دیگر نیز در صحن های کوچکتر و مراکز نمایش برنامه اجرا می کنند.

19-مسابقه پرتقالی-ایوریا-ایتالیا
فستیوال جهانی

مسابقه پرتقال یک فستیوال است که به رسم هر ساله آن گروه های مشخص شده به سمت هم پرتقال پرت می کنند. این مراسم بزرگترین جنگ خوراکی در ایتالیاست.

مواظب باشید! این عابر بانک ها در سراسر دنیا، سر مسافران را کلاه می گذارند
ادامه مطلب

1.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر