لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 32 راه برای خواب بهتر در یك هتل
32 راه برای خواب بهتر در یك هتل

32 راه برای خواب بهتر در یك هتل

دستگاه های یخ ساز در حال لرزش. آسانسورهای پرسر و صدا هنگام باز و بسته شدن. میهمانی مجردها در طبقات پایین. اگر در این شرایط انتظار دارید كه در هتل خواب راحتی داشته باشید، الهه های خواب كار بسیار سختی پیش رو خواهند داشت.
اگر قصد سفر به غرب كشور را دارید، پس از مطالعه این مطلب، می توانید با مراجعه به وب سایت ایران هتل و بررسی هتل های استان كردستان، از كیفیت هتل های این استان زیبا مطابق با خواسته هایتان مطلع گردید.
یكی از كامل ترین راهنماهای در دسترس برای خوابیدن به هنگام اقامت در هتل را برای شما تجمیع نموده ایم، راهنمایی كه همه چیز را در بر دارد، از آنچه كه به هنگام رزرو یك اتاق بایستی سوال كنید، گرفته تا چگونگی حل كردن سریع مشكل با ایجادكنندگان سر و صدا؛ به كمك این راهنما می توانید خواب بهتری داشته باشید.

آرامش واقعی از اقامت در یك هتل را می توانید با رزرو هتل لاله پارك تبریز تجربه نمایید، و این یعنی غیر از لذتی كه از حضور در این شهر با آب و هوای خنك در این روزهای گرم از فصل تابستان خواهید برد، آرامش واقعی اقامت در یك هتل لوكس را نیز لمس خواهید نمود.

به هنگام رزرواسیون
1. سعی كنید حتماً یك اتاق بی سر و صدا را رزرو كنید. دو درخواستی كه در زمان انتخاب اتاق به شدت حیاتی و البته معروف هستند: یك اتاق در طبقه بالایی و دور از آسانسورها.
2. اتاق را در بخش های میانی یك راهرو رزرو نمایید. اینجا عموماً ساكت ترین بخش یك طبقه می تواند باشد، چرا كه از ماشین های یخ ساز و ماشین های خودكار فروش خوراكی، دستگاه های لباسشوئی، خروجی ها، كمدهای كاركنان نظافت چی و بخش های دیگری كه ممكن است ایجاد سروصدا نمایند، دور است.
3. اتاقی را در طبقه ای كه نگهبانی در آن است یا طبقه سوئیت ها، در صورت وجود، درخواست كنید. گاهی اوقات این اتاق ها سقف های بلندتری داشته و در نتیجه كمی فضای بیشتری را نسبت به اتاق های طبقات بالاتر دارا هستند.
4. از رزرو اتاق های رو به استخر خودداری نمایید. در حالی كه منظره آن می تواند زیبا باشد، اما استخرها می توانند به مكانی برای دورهمی های آخر شب تبدیل گردیده – اگرچه ممكن است ساعات اتمام استفاده مشخص هم شده باشند – و باعث پژواك صدا از آب شوند.
5. اگر سطل های آشغال یا ظروف بازیافت زباله بیرون از پنجره اتاق شما وجود داشته باشد، در مورد زمان جمع آوری زباله ها پرس و جو نمایید. اگر زمان این كار خیلی زودتر از زمان مورد تمایل شما باشد، اتاق دیگری را درخواست نمایید.
6. در یك هتل با ساختمانی كم ارتفاع، اتاقی را در بخش های پشتی آن درخواست نمایید (به خصوص اگر از قسمت پاركینگ هم دور باشد). حتی اگر منظره بیرون نیز آنچنان لذت بخش نباشد، اما آرامش آن می تواند جالب نبودن منظره را جبران نماید.
7. اتاقی را درخواست نمایید كه دو یا سه طبقه بالاتر از سالن میهمانی ها، كافه و یا دیگر بخش های عمومی (در صورت وجود) باشد. اگر بدانید كه صدای ضربانی و سنگین یك سیستم صوتی باس (بم) می تواند تا چند طبقه نفوذ كند، بسیار متعجب خواهید شد.
8. در مورد اینكه آیا هتل در حال بازسازی است یا به تازگی كارهای بازسازی آن به پایان رسیده است، سوال كنید. معمولاً این امور به صورت بخش بخش انجام می گیرند – مثلاً یك طبقه یا بخش مشخص در یك زمان معین. حتماً از رزرو اتاق در طبقاتی كه مجاور طبقه در حال بازسازی هستند، اجتناب نمایید. اما از حضور در طبقه ای كه به تازگی عملیات بازسازی آن تمام شده، لذت خواهید برد – چرا كه معمولاً تمیزتر بوده و بوی بهتری داشته و از تختخواب ها و ملحفه های جدیدتری برخوردار خواهد بود.
9. بپرسید كه آیا اتاق میهمانان دارای پرده های تاریك كننده هستند یا نه. این ها نوعی پرده سنگین و ضخیم هستند كه از ورود نور به اتاق جلوگیری كرده و قطعاً از وجود آنها برای داشتن خوابی راحت خوشحال خواهید شد.
10. مطمئن شوید كه اتاق شما جزء اتاق هایی است كه در آن سیگار كشیدن ممنوع است. اگر شما سیگاری نباشید، بوی باقیمانده از افرادی سیگاری قبلی مانع از احساس راحتی شما خواهد شد (چه هنگام بیداری و چه در خواب).
11. در مورد امكان انتخاب بالش سوال كنید. اگر مستعد گردن درد یا پشت درد در صورت استفاده از بالش نامناسب هستید، در مورد اینكه انواع بالش با سطح نرمی مختلف در دسترس هستند، پرس و جو نمایید. برخی از هتل ها انواع نرم آنها را در كمد اتاق میهمانان قرار می دهند، و یا در بخش پذیرش ارائه می دهند. اگر هتل آنچه كه می خواهید را ارائه نمی دهد، بالش مناسب خودتان را همراه داشته باشید.

12. اگر با دوستتان مسافرت می كنید، درخواست دو تختخواب نمایید. اگر روی یك تخت مجزا بخوابید، نسبت به زمانی كه كس دیگری در كنار شما می خوابد كه به او عادت ندارید، خواب راحت تری خواهید داشت.
جمع كردن وسایل برای اقامت پیش رو

13. گوشی های مخصوص خواب را بردارید. آزار و ناراحتی ناشی از قرار دادن و نگهداشتن یك تكه شیء اضافه در گوشی، نسبت به تمام طول شب را بیدار ماندن به خاطر سروصدای اطراف، خیلی كمتر است. گوشی های خواب برند باس را تهیه كنید، گوشی كه با پخش موسیقی آرامش بخش، صداهای اضافی اطراف را پوشش داده و خواب راحتی را برای شما فراهم می آورد. همچنین می توانید دستگاه مسافرتی وایت نویز را همراه داشته باشید، اپلیكیشن كاور كننده سروصدای محیط را در گوشی خود دانلود نموده و یا از وب سایتی مانند SimplyNoise.com برای این مورد استفاده نمایید.
14. یك ماسك چشم با خود همراه داشته باشید. این ماسك ها كاربردی همانند گوشی های گوش را برای چشم ها دارند – و مخصوصاً اگر اتاق شما دارای پرده های مخصوص تاریك كردن اتاق نباشد، بسیار مهم و كاربردی هستند. دنبال نوعی از ماسك باشید كه چشم ها را محصور می نمایند، بنابراین در خواب عمیق، حركت چشم ها را محدود نخواهد كرد.
15. اگر احساس می كنید كه تمیزی یا راحتی ملحفه های هتل، شما را نگران خواهد كرد، یك كیسه خواب همراه داشته باشید. این وسیله برای كسانی كه حساسیت های پوستی دارند و همچنین كسانی كه با شوینده ها یا سفیدكننده های مورد استفاده برای نظافت اتاق ها مشكل دارند نیز مناسب می باشد.
16. اتاقتان را اسپری نمایید. مواد شیمیایی كه برای نظافت اتاق ها و یا شستشوی پارچه ها استفاده می شوند، می توانند كمی آزاردهنده باشند. رایحه مورد علاقه خودتان را از طریق اسپری همراهتان به فضای اتاق اضافه نمایید. (رایحه اسطوخودوس كه آرامش بخش است را نیز می توانید مدنظر داشته باشید).

امکانات هتل مدینه الرضا مشهد چیست؟
ادامه مطلب

آماده شدن برای خواب
17. در تختخواب مطالعه نكنید، چیزی نخورید و یا كاری انجام ندهید. مسلماً این مسئله همیشه امكانپذیر نیست، چرا كه نشستن در یك اتاق در هتل می تواند محدود باشد (به علت فضای در دسترس). اما سعی كنید از تختخواب برای هیچ كاری غیر از خوابیدن استفاده نكنید.
18. آخر شب شام سنگین نخورید. شكمی كه مجبور به هضم حجم زیادی از غذا می شود، با خواب راحت شما منافات خواهد داشت.
19. از نوشیدنی های الكی خودداری نمایید. اگرچه این نوشیدنی ها می توانند به شما كمك كنند تا زودتر به خواب فرو بروید، اما حتی مقدار كمی از آن كمی قبل از خواب، می تواند كیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد.
20. چای بسیار كمی بنوشید. یك فنجان كوچك از چای بابونه و یا دیگر نوشیدنی های گرم بدون كافئین می تواند باعث تحریك خواب گردند. با این حال زیاد ننوشید، وگرنه بایستی در نیمه های شب برای رفتن به دستشویی زیاد از خواب بیدار شوید.
21. صدای گوشی خود را ببندید، به خصوص اگر در منطقه ای هستید كه منطقه زمانی آن با منطقه زمانی اعضای خانواده تان متفاوت باشد. احتمالاً زمانی كه در تلاش برای خوابیدن هستید، سعی خواهند كرد تا با شما تماس بگیرند. صدای هشدار دهنده های پیام، ایمیل و تماس تلفنی را قبل از اینكه به تنتخواب بروید قطع كنید، به این ترتیب مزاحمتی برایتان ایجاد نخواهد شد.

22. از ملاتونین استفاده نمایید. این تركیب شبیه به هورمون طبیعی كه بدن برای خوابیدن ترشح می نماید، عمل می كند. بنا به گفته دكتر الكساندر ویدنوویچ، بازرس اصلی مركز مطالعات خواب بیمارستان عمومی ماساچوستس، “ملاتونین به بدن ما كمك می كند كه زمان خواب را تشخیص دهد، و این برای كاهش علائم جت لگ (اختلاف زمان بین مبدأ و مقصد) بسیار یاری رسان است”.
خواب

دقیقاً قبل از خواب
23. علامت “لطفاً مزاحم نشوید” را در پشت درب اتاق آویزان كنید. این كار به خصوص زمانی كه برای خوابیدن برنامه ریزی می كنید بسیار مهم است. برخی از نظافت چی ها كار خود را از ساعت هشت صبح و یا زودتر آغاز می نمایند. اگر اتاق شما این وسیله اطلاع رسان را ندارد، از پذیرش آن را درخواست نمایید.
24. زنگ های پشتیبان برای بیدار شدن را تنظیم نمایید. چند مرتبه یك زنگ بیدارباش ناآشنا را، فقط به دلیل اینكه صبح روز بعد با پریشانی و عجله از خواب نپرید، تنظیم نموده اید، و این زنگ هرگز خاموش نشده است (و یا نیمه های شب از ترس اینكه كار نكند، بیدار شده اید)؟ برای آرامش بیشتر خاطر، از دو زنگ استفاده نمایید – مانند سرویس تماس تلفنی بیدارباش هتل، گوشی تلفن، ساعت مچی و یا یك ساعت مسافرتی. حتی اگر از ساعت بیدارباش هتل نیز استفاده نمی كنید، آن را بررسی نمایید تا مبادا مسافر قبلی آن را برای خاموش شدن در زمانی زودتر، تنظیم نكرده باشد.
25. دوش آب گرم بگیرید. استراحت و ریلكسیشن می تواند به خواب بهتر شما كمك كند.
26. دمای اتاق را تنظیم كنید. طبق گزارشات وب سایت Sleep.org، بسیاری از مردم، در دمایی بین 15 تا 21 درجه سانتی گراد خواب بسیار خوب و راحتی دارند.
27. یك كتاب یا مجله غیر دلهره آور مطالعه نمایید. از تماشای تلویزیون، استفاده از گوشی تلفن همراه و لپ تاپ خودداری نمایید، چرا كه نور آبی مصنوعی را منتشر می كنند كه بیش از آنكه باعث خواب آلودگی شوند.

28. از یك تمرین مدیتیشن كه برای تحریك به خوابیدن طراحی شده است استفاده نمایید. انواع و اقسام اپلیكیشن های مرتبط (مانند هداسپیس) وجود دارند كه می توانند شما را در زمینه مدیتیشن های شبانه راهنمایی نمایند تا استراحت و خواب خوبی داشته باشید.

در تختخواب
29. نفس عمیقی بكشید. احساس راحتی نداشتن در مكانی خاص می تواند منجر به استرس گردد. قبل از خواب به آرامی نفس عمیقی بكشید تا به آرامش شما كمك كرده و عضلات سفت شما را اصطلاحاً باز كند.
30. برای اطلاع دادن در مورد سر و صدای اضافی منتظر نمانید. اتاق های هتل ها به طور آشكاری، دارای دیوارهای نازكی هستند و همسایگان شما احتمالاً نمی دانند كه مكالمات آنها می تواند به شفافی شیشه برای شما قابل شنیدن باشد. گاهی اوقات یك ضربه سریع به دیوار می تواند باعث ساكت كردن سریع یك همسایه مزاحم و پر سر و صدا گردد. اگر از این كار خوشتان نمی آید، كافی است با بخش پذیرش تماس بگیرید. كاركنان این بخش با همسایه مزبور تماس می گیرند و یا یكی از كاركنان بخش نگهبانی را برای اعلام اخطار می فرستند. سر و صدای بیشتر یا اخطار مكرر می تواند منتهی به درخواست از میهمان برای ترك هتل گردد.
31. برای جابجائی اتاق درخواست كنید. همه هتل ها بایستی امكان انتقال به اتاقی ساكت تر را در صورت عدم توانایی كنترل و كاهش سر و صدای اضافی فراهم آورند – مانند صدای عبور و مرور خودرو، صدای یك ماشین یخ ساز، و یا آسانسور. البته جمع كردن وسایل و رفتن به اتاقی دیگر در نیمه شب، كار آرامشبخشی نیست و این امكان هم وجود دارد كه همه اتاق ها رزرو شده باشند. اما در صورتی كه قرار است چند شب را در هتل سپری نمایید، این گزینه می تواند به عنوان راه حلی ایده آل مدنظر قرار گیرد.
32. اگر نتوانستید بخوابید، از تختخواب بیرون بیایید. این روشی است كه هم در منزل و هم در هتل مناسب و خوب می باشد. به جای این طرف و آن طرف چرخیدن در تختخواب، از آن بیرون بیایید، یك چراغ كم نوری را روشن نمایید و تا زمانی كه دوباره آماده خوابیدن گردید، مشغول مطالعه مجله ای معمولی گردید.

معرفی هتل قصر مشهد (ویژگی‌های این هتل ۵ ستاره)
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر