لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی

جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی

زمین پر از جاذبه‌های نفس‌گیر و هیجا‌ن‌انگیز است که گاه تمامی کلمه‌ها از وصف زیبایی و بکر بودنشان عاجز هستند و صحنه را ترک می‌کنند و حتی قاب دوربین‌ها هم از نمایش تمام زیبایی‌هایشان ناتوانند. زمین با همه فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشته هنوز هم با انبوه زیبایی‌هایش با آغوش باز پذیرای ذهن‌ها و جان‌های کنجکاو و جوینده است. اگر شما هم به دنبال مقصدی متفاوت و بکر هستید که در عین هیجان‌انگیز بودن سرشار از آرامش هم باشد و البته با مقاصدی که تاکنون دیده‌اید متفاوت بشد، باید حتما در این سفر ما را همراهی کنید. مقصد این‌باره ما کشور تایلند است اما در میان جاذبه‌های شناخته‌شده این کشور این‌بار شما را به تماشای شش‌ جزیره زیبا و منحصربفرد دعوت می‌نماییم که در همان نگاه اول با ظاهر بکر و جذاب خود شما را شیفته طبیعت شگفت‌انگیز این گوشه از جهان خواهند کرد. جزایر شگفت‌انگیز فی‌فی با نمایشی از طبیعتی سبز و استوایی در میان آب‌های زلال و شفاف جایی در میان اقیانوس‌ها، رویاهای شما را به منصه ظهور خواهند رساند. اگر قصد سفر و رزرو آنلاین هتل‌های ایران را از هتل‌های تهران گرفته تا هتل‌های کیش، هتل‌های مشهد، هتل‌های اصفهان، هتل‌های سیستان و بلوچستان و… را داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. رزرو آنلاین در کنار بهره‌مندی از تخفیف و تضمین کمترین قیمت، تنها برخی از مزایای رزرو آنلاین هتل از ایران هتل آنلاین است.

تایلند، بهشت جزیره‌ها
تایلند کشوری در آسیای جنوب‌شرقی و در میان شبه جزیره هند و چین است که با آب‌وهوای گرم و شرجی خودش یکی از زیباترین و بکرترین جلوه‌های طبیعت را در دل خود جای داده است. سرزمینی با جزایری حیرت‌انگیز که همچون نگین‌هایی سر از آب دریا برآورده‌اند و هر کداام با طبیعتی سحرانگیز به نوعی زیبایی خود را به رخ می‌کشند. در این میان شاید پوکت یکی از شناخته‌ترین‌ جاذبه‌های تایلند است. شهر و جزیره‌ای پرآوازه که پای خیلی‌ها را به این سرزمین جادویی و پرهیاهو می‌کشاند. اما اگر شما هم علاقه‌مندید تا این‌بار در این کشور جذاب و زیبا یک مقصد متفاوت‌تر را برگزینید و تجربه منحصربفردتری را به دست بیاورید کمی از این جزیره شناخته‌شده فاصله بگیرید و با ما به جزیره‌ای بیایید که در میان مردم این سرزمین با نام «فی‌فی» شناخته میشود. برای رسیدن به این مقصد رویایی اما باید چندین کیلومتر از پوکت فاصله بگیرید تا در 45 کیلومتری این سرزمین و در میان آبی دریاها جزایر تازه‌ای را کشف کنید.
1683366981 142 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
جزیره آتشین

مقصدمان جایی در محدوده استان کرابی است. تنها راه رسیدن به این جزایر استثنایی هم استفاده از کشتی‌ها و قایق‌ها است. در واقع فی‌فی به شش جزیره در کنارهم اطلاق می‌شود که درست در دل اقیانوس هند و در میان دریای آندامان که بخشی از این اقیانوس است واقع شده‌اند. جزایر فی‌فی پنجاه کیلومتری هم از شرق پوکت فاصله داشته و جایی در بین جزیره پوکت و غرب تنگه‌ی مشهور مالاکا قرار گرفته‌اند. شاید جالب‌باشد اگر بدانید که باستان‌شناسان معتقدند که این جزایر یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شبه‌جزیره هند و چین است و سابقه اقامت و سکونت در آن به دوران پیش از تاریخ بازمی‌گردد. این جزیره‌های زیبای چند میلیون ساله، که با ظاهر عجیب و غریب خود آنقدر بکر و زیبا هستند که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌نمایند، در محدوده پارک ملی Hat Nopparat Thara-Ko Phi Phi National Park تایلند نیز قرار دارند که نشان از اهمیت زیست‌محیطی‌شان دارد. فی‌فی یک اسم با ریشه مالایی است و سال‌ها قبل اسم این جزیره که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ بازمی‌گردد جزیره آتشین (Pulau Api-Api) بوده است. به نظر می‌رسد که این نام هم برگرفته از Pokok Api-Api است که در زبان مردمان این سرزمین به معنای درخت آتشین است و به نوعی درخت «حرای خاکستری» اطلاق می‌شود که به‌وفور در این جزایر به چشم می‌خورد. افسانه‌های زیادی هم در مورد این جزیره‌های استثنایی بر سر زبان‌هاست و خیلی‌ها معتقدند که استان بزرگ کرابی نیز نام خود را از این جزیره گرفته است چرا که کرابی به معنای شمشیر است و در افسانه‌های این جزیره از شمشیری جادویی سخن به میان آمده است که از دل جزایر آتشین بیرون کشیده شده است. پیمودن فاصله بین پوکت یا کرابی بسته به سرعت حرکت کشتی‌ها و قایق‌ها متفاوت است ولی اغلب پس از یک‌ساعت حرکت بر روی دریایی آبی بی‌کران سر و کله چند جزیره زیبا پیدا می‌شود که جلوه‌های سرسبزشان چشم و دل هر بیننده‌ای را خواهد ربود. جزایری سبزآبی با صخره‌های بلند و عمودی و البته عجیب و غریب آهکی، سواحل شنی سفید درخشان و انبوه مرجان‌ها که در همان بدو ورود نظر شما را جلب خواهند کرد.

جزایر فی‌فی
در میان شش جزیره فی‌فی تنها یک جزیره مسکونی است و باقی جزیره‌های خالی از سکنه هستند. با پیاده‌شدن در اسکله جزیره بزرگ مجموعه شما از همان ابتدا با صحنه زیبای توقف قایق‌های ماهی‌گیری روبرو خواهید شد که صحنه جذابی را بوجود آورده‌اند. آب شفاف و زلال اطراف جزیره هم نظرتان را جلب خواهد کرد. این جزیره تحت تاثیر بادهای موسمی تنها دو فصل دارد، که یکی فصل بارانی است که از ماه می تا دسامبر ادامه دارد و دیگری فصل گرم از ماه ژانویه تا انتهای ماه آوریل امتداد دارد. میانگین دمای این جزیره نیز بین17 تا 37 درجه سانتی‌گراد در فصول مختلف متغیر است. خشک‌ترین ماه سال در این جزیره ماه فوریه و پر باران‌ترین و مرطوب‌ترین ماه سال هم ماه جولای است. شاید جالب‌باشد اگر بدانید بیش از نیمی از ساکنین این جزیره مسلمان هستند. در ابتدا ماهی‌گیران مسلمان در فاصله سال‌های دهه چهل میلادی در این جزیره گرد هم آمدند و اکثریت ساکنین این جزیره را تشکیل دادند اما بعدها مهاجرین دیگری خود را به این جزایر رسانده و اقدام به پرورش نارگیل کردند. با این‌کار پرورش نارگیل هم در این جزیره رونق گرفت و با انبوه درختان نارگیل و مزارع وسیع چهره جزیره تغییر بسیار زیادی پیدا کرد.
1683366981 16 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
جزایر شش‌گانه
« Phi Phi Don » بزرگ‌ترین جزیره از جزایر شش‌گانه فی‌فی است که محل سکونت بومیان و ساکنین جزیره و رفت‌وآمد مسافرین و گردشگران است. این جزیره با طول 9.73 کیلومترمربع و عرض 3.5 کیلومتری خود شامل رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها، بارها و ریزورت‌های متعددی است که با چشم‌اندازی منحصربفرد جای خود را در دل مسافرین پرشمار این جزیره باز کرده است. سواحل زیبا و مزارع وسیع نارگیل در کنار صخره‌های آهکی از جاذبه‌های این جزیره زیباست. در این جزیره 11 روستا قرار دارد که تحت مدیریت استان کرابی قرار دارند. این جزیره تنها جزیره قابل سکونت از جزایر فی‌فی است.
« Phi Phi Leh » دومین جزیره از مجموعه شش جزیره است که با فیلم مشهور ساحل با بازی آقای دی‌کاپریو مشهور شد. این جزیره با سواحلی محبوب‌تر از سواحل جزیره اول و با پوششی استوایی خالی از سکنه است اما چشم‌اندازهای بی‌بدیل آن چشم هر بیننده‌ای را خواهد ربود. باقی چهار جزیره از جزایر شش‌گانه فی‌فی در واقع تنها صخره‌هایی هستند که از دل آب بیرون زده‌اند.
«Ko Mai Phai » یا «Bamboo Island» یکی دیگر از جزایر فی‌فی با انبوه درختان بامبو و صخره‌هایی عمودی و سواحلی شفاف و کریستالی است که در شمال جزیره فی‌فی‌دون قرار گرفته است. شنا و غواصی در محدوده جزیره از محبوب‌ترین تفریحات رایج در ساحل این جزیره است. انبوه درختان بامبو نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
1683366981 974 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
«Ko Yung» جزیره دیگری از مجموع شش جزیره که به داشتن یک ساحل سنگی زیبا و منحصرذفرد و یک ساحل شنی کوچک درخشان و آب‌‌هایی روشن شهره است. در ساحل این جزیره با انبوه مرجان‌ها و جوجه‌تیغی دریایی روبرو خواهید شد که بسیار هیجان‌انگیز است اما تنها باید مراقب پاهای خود باشید که در این ملاقات شگفت‌انگیز صدمه نبینید.
«Bida Nok » و «Bida Nai» دو جزیره آخر از این جزایر شش‌گانه هستند که در جنوب جزیره فی‌فی‌دون با صخره‌هایی بلند و ممتد بیشتر به سرزمینی مرموز و جذاب می‌مانند. صخره‌هایی آهکی که سر به آسمان ساییده‌اند و در کنار سواحلی زلال و شفاف شما را شیفته طبیعت بکر و خاص خود می‌نمایند.
1683366982 102 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
تفریحات جزیره
با حضور در جزایر فی‌فی هرگز گذر زمان را احساس نخواهید کرد. غواصی در آب‌های زلال این جزیره و تماشای زندگی جاری در زیر آب‌ها با حضور مرجان‌ها نخستین تفریح این جزیره است. موج‌سواری در سواحل این جزایر هم طرفداران بسیاری دارد. قایق‌رانی در میان جزیره‌ها هم لذت بسیاری دارد و شما را به‌سان اکتشاف‌گران به دنیاهای بکر و جدیدی می‌رساند. صخره‌های بلند و منحصربفرد این جزایر هم آن‌ها را به گزینه جذابی برای صخره‌نوردی و چالش هنر و قدرت صخره‌نوردان مبدل نموده است. پرش از ارتفاع، ماهی‌گیری در سواحل منحصربفرد، و تماشای پرندگان کمیاب و میمون‌های بازیگوش جزیره را هم به لیست بلندبالای تفریحات خود اضافه کنید. در کنار سواحل این جزیره مکان‌هایی قرار دارند که با دریافت هزینه لوازم مورد نیاز غواصی، ماهی‌گیری، صخره‌نوردی و یا بلیط کشتی‌های کروز و قایق‌های موتوری را عرضه می‌نمایند. در ساحل بزرگ‌ترین جزیره از جزایر شش‌گانه هم کافه‌ها و رستوران‌های متعددی قرار دارند که از شما پذیرایی خواهند کرد.
1683366982 321 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
جاذبه‌های جزیره
قدم در این جزیره زیبا که بگذارید، شکل و شمایل عجیب جزیره‌ها با آن صخره‌های آهکی و مرجان‌های زیبا در کنار سواحل شنی درخشان و آب‌های زلال به‌خودی‌خود شما را شیفته طبیعت این منطقه از کشور تایلند خواهد کرد اما اگر به دنبال جاذبه‌های دیگری هستید می‌توانید سری به سواحل متعدد جزایر فی‌فی همانند ساحل هین خائو، ساحل یائو، خلیج زیبای مایا، خلیج تن سویی، ساحل لنتی و خلیج لوسامه در شش جزیره بزنید. در این سواحل گاه ریزورت‌ها و هتل‌هایی قرار گرفته‌اند و برخی سواحل از برخی دیگر آرام‌ترند. اما در میان جاذبه‌های جزیره نقطه‌ای قرار دارد که چشم انداز (Viewpoint) نام دارد و در ارتفاع 186 متری از سطح دریا قرار دارد. در حال حاضر دسترسی به این نقطه از جزیره چند باتی هزینه دارد اما منظره‌ای تماشایی از شش جزیره فی‌فی که از این نقطه پیداست شما را شیفته این چشم‌انداز حیرت‌انگیز خواهد کرد به‌خصوص اگر شاهد تماشای طلوع و غروب خورشید بر فراز این شش‌جزیره زیبا و دورافتاده باشید.
ساحل میمون‌ها هم دومین جاذبه پرطرفدار این جزایر است که مملو از حضور میمون‌های بازیگوش و کنجکاو است. به هنگام تماشای میمون‌ها هرگز چیزی را به سمت آن‌ها پرتاب نکنید و به خاطر داشته باشید که این حیوانات هیچ ترسی از انسان‌ها ندارند و گاه به راحتی با آن‌ها ارتباط می‌گیرند و البته گاهی هم خطرناک می‌شوند و داشته‌های شما را به یغما می‌برند!
1683366982 954 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
کشتی‌سواری آن‌هم با کروزهایی که در ساحل این جزایر آرام گرفته‌اند و شما را به نقاط مختلف جزایر شش‌گانه رسانده و در توری حیرت‌انگیز شما را به تماشای طبیعت سحرانگیز فی‌فی می‌رسانند و البته در طول مسیر از شما پذیرایی می‌نمایند، از دیگر تفریحات گردشگران این منطقه است.
اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، تماشای شنای کوسه‌های بزرگ و کوچک اطراف جزایر فی‌فی را از دست ندهید. تورهای مختلفی که از ساعات اولیه صبح تا ساعت اولیه ظهر برگزار می‌شوند شما را به تماشای شنای حیرت‌انگیزترین ساکنان دریا دعوت می‌نمایند.
غار بزرگ و زیبای Phaya Naak هم با ظاهر جالب خود یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزایر شش‌گانه است. در نهایت هم می‌توانید سری به یادبود کشته‌شدگان تسونامی این جزیره بزنید.
1683366982 639 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
تسونامی، فاجعه انسانی
شاید باورتان نشود اما در سال 2004 میلادی تسونامی اقیانوس هند تقریبا قریب به 70 درصد زیرساخت‌های این جزیره را به کلی نابود کرد و با هزاران کشته که اجساد برخی هرگز پیدا نشد این جزیره را ترک کرد. اما بازسازی این جزایر زیبا با حضور گزوه‌های داوطلب مردمی بلافاصله آغاز شد و از تاریخ 6 دسامبر سال 2005 میلادی، نزدیک به 1500 اتاق هتل در این منطقه آماده پذیرایی از مهمانان جزیره بودند اما این‌بار دولت تایلند با کمک داوطلبان سیستم هشدار زودهنگام سونامی را در این جزیره نصب کرد تا این فاجعه هرکز تکرار نشود و گردشگران با خیال راحت خود را به این جزایر بی‌بدیل برسانند.
1683366982 344 جزایر فی‌فی تایلند، بهشتی زیبا در دل سرزمینی جادویی
رسیدن به فی‌فی
نزدیکترین فرودگاه ها به این جزیره زیبا در سه استان کرابی، ترانگ و پوکت قرار دارند اما باقی مسیر را باید حتما با قایق‌ها و یا کشتی‌های موجود در اسکله این شهرها بپیمایید. دریانوردی تنها راه ممکن برای رسیدن به جزایر رمزآلود فی‌فی است. مدت زمیان رسیدن به جزایر فی‌فی از جزیره پوکت با کشتی یک ساعت است که این فاصله با حرکت از اسکله شهر کرابی کاهش پیدا می‌کند.

حقایقی جالب درباره ارمنستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر