لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 راه برای به حداکثر رساندن روزهای سفر برای شاغلان
10 راه برای به حداکثر رساندن روزهای سفر برای شاغلان

10 راه برای به حداکثر رساندن روزهای سفر برای شاغلان

من کارم را برای سفر به دور جهان ترک کردم!
تاکنون چند بار نسخه ای از این داستان را به صورت آنلاین خوانده اید؟ مطمئنا، روایت هیجان انگیزی است، اما برای اکثر مردم واقع بینانه و عملی نیست. به علاوه، این ایده را زنده می کند که باید از تمام مرخصی هایتان استفاده کنید، تمام وسایلتان را بفروشید و تمام وقت در جاده زندگی کنید تا بتوانید دنیا را ببینید.
هشدار: مجبور نیستید که یک سال تمام به مسافرت کوله گردی بروید یا برای اینکه مکررا به مسافرت بروید، به صورت دیجیتالی کار کنید! بله، وقتی کار “منظمی” دارید و فقط دو هفته تعطیل می شوید، پیدا کردن زمانی برای گشتن سراسر جهان می تواند چالش برانگیز باشد، اما قطعاً قابل انجام است – به ویژه هنگامی که در مورد چگونگی و زمان استفاده از وقتتان برنامه های استراتژیکی می چینید.
اگر می خواهید روزهای تعطیلتان را به حداکثر برسانید، ما 10 نکته را برای کمک به شما در صرفه جویی در وقتتان و مسافرت بیشتر در عین نگه داشتن شغل روزانه تان، ارائه می دهیم.

هنوز هم می توانید رویای سفرتان با وجود تعطیلات محدود تحقق بخشید
1. در تعطیلات به سفر بروید
خوب، ممکن است این مورد بسیار واضح به نظر برسد، اما یکی از بهترین راهکار ها برای به حداکثر رساندن روزهای تعطیل بدون استفاده از مرخصی شماست. در آمریکای شمالی اکثر تعطیلات در روزهای جمعه یا دوشنبه اند، این بدان معناست که برای داشتن تعطیلات یک هفته ای تنها باید 4 روز را مرخصی بگیرید. همچنین می توانید از تعطیلاتی که در اواسط هفته نیز اتفاق می افتد، بیشترین استفاده را ببرید. دو روز قبل از تعطیلات برای یک استراحت پنج روزه، مرخصی بگیرید.
اما، این استراتژی یک نکته برای احتیاط بیشتر دارد: سفر در تعطیلات مهمی مانند شکرگذاری یا کریسمس می تواند با شلوغی، صف ها از جمله صف پروازش یک کابوس باشد. اگر مایل به سفر در تعطیلات هستید، با این وجود، می توانید با هواپیما سفر کنید و سلامتتان را در این روند حفظ کنید.

2. دو تعطیلات آخر هفته را در طول سفرتان بگنجانید.

اگر درست برنامه ریزی کنید، می توانید تعطیلاتی نه روزه داشته باشید و فقط از پنج روز مرخصی استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که دو آخر هفته در طول تعطیلات شما قرار می گیرند! به عنوان مثال، اگر از شنبه تا یکشنبه ی بعد سفری را برنامه ریزی می کنید، نه روز متوالی سفر خواهید کرد – چهار تای آنها در آخر هفته و اگر در این مدت تعطیلاتی رخ دهد، می توانید با استفاده از تنها چهار روز مرخصی، یک سفر نه روزه را طی کنید.
تعطیلات

در برنامه ریزی سفرهایتان در طول سال، حتما از تعطیلات آخر هفته ی موجود استفاده کنید.
3. تا حدودی نزدیک خانه باشید.
ما این موضوع را بدست می آوریم: احتمالا بخواهید در تعطیلاتتان به تمام نقاط دور دست رویاهایتان سفر کنید. اما، در برخی موارد (مثلا هنگامی که تنها می توانید یک هفته را تعطیل کنید) گذراندن یک روز کامل در راه مقصدتان و سپس رفع خستگی مسیر – بهترین راه برای استفاده از آن تعطیلات یک هفته ای نیست.
اگر در نیویورک زندگی می کنید و مشتاق بازدید از جزایر نخل حاشیه ی اقیانوس آرام جنوبی هستید، چرا جزایر رؤیایی ای را که به همان اندازه جذاب اما کمی به شما نزدیکترند انتخاب نمی کنید، مانند جزایر San Blas پاناما یا Isla Holbox در مکزیک؟ آیا در استرالیا زندگی می کنید و می خواهید تعطیلات را به اسکی کردن در آمریکای شمالی بگذرانید؟ جزیره جنوبی نیوزلند یک جایگزین عالی و به راحتی در دسترس است.
4- هنر سفر آخر هفته را کامل کنید.
هنگامی که برای تعطیلات مدت زمان محدودی داریم، تعطیلات آخر هفته بسیار مهم است. وقتی یک روز یا دو روز را بعلاوه ی تعطیلات آخر هفته کنار می گذارید، یک سفر سه یا چهار روزه را می توانید تجربه کنید و اگرچه به نظر زیاد نمی رسد، می توانید در این بازه زمانی کارهای زیادی را ببینید و انجام دهید.

مقاصدگی که با کمی رانندگی به آن برسید، همیشه شرطی مطمئن برای استراحت آخر هفته هستند، اما از این که کمی دورتر بروید نترسید. موتورهای جستجوگر مسافرتی مانند کایاک دارای فیلتر مدت پرواز هستند، بنابراین می توانید گزینه هایتان را به شهرهایی محدود کنید که فاصله با آن ها فقط یک پرواز کوتاه مدت است.
تعطیلات

حتی یک استراحت کوتاه برای سلامت فیزیکی و سلامت روانی شما بسیار سودمند است
5. سفر های کاری را به یک مینی گریز (یا با شخص دیگری که کاری سفر می کند همراه شوید) تبدیل کنید
آیا در سفری کاری هستید؟ سفر کاری بهانه ی خوبی برای برنامه ریزی برای تعطیلاتی کوتاه اما شیرین همزمان با انجام کارتان است. یک روز اضافی به آغاز یا پایان سفرتان اضافه کنید یا ببینید که آیا می توانید سفر خود را به آخر هفته بیندازید و شنبه و یکشنبه را صرف کاوش در مناظر منطقه کنید. حتی یک یا دو روز اضافی به معنای آن است که می توانید ماجراجوییتان را برنامه ریزی کرده و زمان بیشتری را به گشت و گذار بپردازید.
آیا فرصتی برای سفر کاری ندارید؟ آیا شانس اینکه شما کسی را بشناسید که به سفر های کاری زیادی برود وجود دارد؟ آیا این شخص شریک زندگیتان است یا یک دوست یا پسر عمویتان؟ می توانید از آنها بپرسید که آیا می توانند از یک فرد در سفر کاریشان استفاده کنند یا ببینید که آیا می توانید همراهشان باشید؟ فقط اینکه باید در زمان کنفرانس یا رویداد در حال برگزاری در مقصد خودتان را سرگرم نگه دارید، اما می توانید به طور رایگان در هتل بمانید و از آن لذت ببرید.

راهنمای سفر به اتیوپی | برنامه سفر یک ماهه
ادامه مطلب

6. زمان پروازتان را عاقلانه انتخاب کنید
من فکر می کنم همه ما می توانیم قبول کنیم که پروازهای صبح زود سرگرم کننده نیستند، اما اگر یاد بگیرید که آنها را دوست داشته باشید، می توانید از حتی از روز آخر تعطیلاتتان استفاده کنید.
هنگامی که پروازتان را رزرو می کنید، آن را در شب آخرین روز کاری قبل از شروع تعطیلاتتان انتخاب کنید. به این ترتیب، صبح روز اول سفرتان(بدون هدر رفتن نصف روز در حمل و نقل) به مقصد تعطیلاتتان خواهید رسید.
اگر از پرواز شبانه رنج می برید (یا اگر واقعاً نمیتوانید نخوابید)، می توانید در شهر خروجیتان بخوابید و در محل تعطیلاتتان بیدار شوید – بنابراین این مزیت را از دست ندهید. برای کاهش زمان حمل و نقل و استفاده بیشتر از سفرهای کوتاهتر، یک پرواز شبانه رزرو کنید.

7. سعی نکنید بیش از حد با خودتان وسیله ببرید.
وقتی می توان استراحت آخر هفته و تعطیلات ده روزه تان را به حداکثر رساند، هر چه کمتر بهتر است. قادر نخواهید بود همه کارها را ببینید و انجام دهید، و تلاش برای به همراه بردن بیش از حد وسیله روشی مطمئن برای این است که در سفرتان احساس خفه شدن کنید و حتی خسته تر از زمان ترک به نظر بیایید. به یک یا دو مکان بچسبید و وقت کافی برنامه ریزی کنید تا استراحت کنید، بخوابید و مطلقاً کاری انجام ندهید.

8- روزهای تعطیلیتان را در طول سال پخش کنید

اشکالی ندارد که زمان تعطیلاتتان را به دو دسته تعطیلات طولانی تر تقسیم کنید، اما اگر می خواهید احساس کنید که بیشتر سفر می کنید، بهتر است مرخصی هایتان را بین چندین تعطیلات کوتاه در طول سال پخش کنید. نکته مهم در مورد گذراندن چندین تعطیلات کوتاه این است که شما همیشه چیزی را می خواهید که مشتاقانه منتظرش باشید!
تعطیلات

به یاد داشته باشید که وقتتان را در برنامه زمانی ثبت کنید تا استراحت کنید و کاری انجام ندهید.
9. هنگام مسافرت از هر دقیقه حداکثر استفاده را ببرید.
زمان در سفر با ارزش است – مخصوصاً وقتی که روزهای تعطیل کمیاب است. برای اطمینان از استفاده ی حداکثر از هر دقیقه زمانی که دور از خانه هستید، وقتی در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، این نکات را به خاطر بسپارید:
با انتخاب کوتاهترین زمان پرواز، زمان مسافرت را کاهش داده و تا جای ممکن پروازهای بدون توقف را رزرو کنید.
تحقیقاتتان را انجام دهید و از قبل برنامه ریزی کنید تا وقت گرانبهایتان را در حال خواندن کتابهای راهنما هدر ندهید و سعی کنید از پیش نحوه جستجوی یک سیستم ترانزیت را دریابید.
برای استفاده از قیمت های ارزان تر و جمعیت کمتر، در زمان های اوج مسافرت سفر کنید.
مکان های اقامتی واقع در مرکز شهر را رزرو کنید تا وقت بیشتری را برای کاوش و زمان کمتری برای رفت و آمد اختصاص دهید.
مشخص کنید که کدام جاذبه ها و تجربیات برای شما مهمتر است و سپس هنگام برنامه ریزی برنامه سفر این مکان ها را در اولویت قرار دهید.
10. آیا امکان مذاکره در مورد افزایش زمان تعطیلات وجود دارد یا خیر
اگر همه ی گزینه های دیگر شکست خورد، خلاق شوید و سعی کنید چند روز تعطیلات اضافی را برای ماجراجویی بعدیتان درخواست کنید. آیا می توانید علاوه بر روزهای تعطیل، از یک روز شخصی یا یک روز خانوادگی برای سفر استفاده کنید؟ آیا قادر به گرفتن مرخصی بدون حقوق هستید؟ آیا می توانید در ازای کار بیشتر، شرکت در کنفرانس یا داوطلب شدن در یک کار، زمان کاملی کسب کنید؟ آیا می خواهید به جای افزایش دستمزد، روزهای تعطیل بیشتری را بخواهید؟ آیا می توانید در ازای “تعطیلات شناور” که می توانید هر وقت خواستید بروید از تعطیلات کار کنید؟ آیا می توانید از راه دور کار کنید؟
این گزینه ها با هر شغلی امکان پذیر نیست، اما هیچ ضرری ندارد بپرسید!
فقط به این دلیل که مدت زمان مرخصی شما محدود است به این معنی نیست که نمی توانید سعی کنید و بیشتر مذاکره کنید.

مدل فروش پایه ایران هتل آنلاین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر