لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 19 مکان شگفت انگیزی که باورتان نمی شود وجود داشته باشند
19 مکان شگفت انگیزی که باورتان نمی شود وجود داشته باشند

19 مکان شگفت انگیزی که باورتان نمی شود وجود داشته باشند

در این مقاله به جاذبه های جالب و باورنکردنی خواهیم پرداخت. برای رزرو هتل در شیراز به وبسایت ایران هتل انلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل چمران شیراز سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

فروشگاه پرادا در بیابان
نایجل ریچاردسون می نویسد: زمانیکه فروشگاه پرادا را دیدم، یاد جمله ی آغازین کتاب “ترس و انزجار در لاس وگاس” نوشته هانتر تامپسون افتادم: ما جایی در جنوب بزرگراه ون هورن بودیم که سروکله ی آثار استفاده از مواد مخدر پیدا شد. این توصیف ها، البته به غیر از هذیان گویی های مربوط به مواد روانگردان، در رابطه با این مکان صادق است. یک بوتیک نفیس به سبک اروپایی در وسط بیابان چی واوای تگزاس غربی؟
رهگذران جواب سوال خودشان را می دانند. این فروشگاه پر از کفش ها و کیف دستی های کالکشن پاییز 2005 پراداست. اینجا یک پروژه هنری زمینی دائمی با محلی مشخص است که توسط دو هنرمند به نام های المگرین و درگست طراحی شده است. این فروشگاه 60 مایل تا مرز مکزیک فاصله دارد و در فاصله ای دورتر، دشتی پر از چمن و ماسه، و تپه هایی کوچک و غیرمسکونی به نام ال دسپوبالدو قرار دارد که توسط کاشفان اسپانیایی قرن 18 نامگذاری شده است.

تل شنی پیلات

بلندترین تل شنی در اروپا، بدون دلیل مشخصی، به ارتفاع 110 متر در کنار خط ساحلی جنگلی ارکاچون بی، در 40 مایلی بوردو قد علم کرده است. این تل تقریبا به تازگی ایجاد شده است و در حال افزایش است (طبق گزارش ها این تل در سال 1855 تنها 35 متر ارتفاع داشته است). همچنین، با سرعت حدودا چهار متر در سال به سمت مناطق داخلی پیش می رود. سالانه بیش از یک میلیون نفر از اینجا بازدید می کنند.
بیشتر بخوانید:

اندی وارهول در اسلواکی
اندی وارهول در اسلواکی
مدزیلابرک در اسلواکی با جمعیتی کمتر از 7000 نفر، دومین شهری در دنیاست که بیشترین تعداد نام واقعی وارهول (160 نفر) را داراست. دلیل این نام خانوادگی؟ در نزدیکی میکوا، دهکده ای قرار دارد که اندره وارکولا در سال 1913 آنجا را برای زندگی جدید در پیتسبورگ (جاییکه بعدا همسرش، جولیا را ملاقات کرد) ترک کرد. کوچکترین پسر آنها که او هم اندره نام داست، مشهورترین پاپ استار دنیا شد.

کدوتنبل غول پیکر در ژاپن
نائوشیما برخلاف مساحت کوچکش (تنها 5 مایل مربع) و مکان دور افتاده اش، نمایشگاه متحرک هنرهای معاصری دارد که میتواند از Tate Modern (نگارخانه هنرهای مدرن در لندن) جلوتر بزند. در سال 1992، یک ناشر صاحب منصب و ثروتمند ژاپنی تصمیم گرفت تا با افتتاح اولین زنجیره از گالری ها، نائوشیما را از یک جزیره ی ماهیگیری بی جنب و جوش به یک مرکز هنری بین المللی تبدیل سازد. طی سه دهه گذشته، تعداد زیاد و رو به افزایشی از پروژه های هنری در نائوشیما کلید خورده است. با افتتاح سه سالانه ی Setouchi (فستیوال هنری که هر سه سال یک بار در 12 جزیره ماهیگیری و با هدف افزایش کیفیت زندگی ساکنین سالمند، برگزار می شود) موقعیت این منطقه به عنوان یک قطب هنری اصلی تثبیت شد.
جزیره استوایی آلمان
جزیره استوایی آلمان
Centre PArcs قلب شما را می رباید. اقامتگاه جزیره های استوایی که در منطقه نه چندان جذاب فرودگاه برندنبرگ و در 30 مایلی جنوب برلین قرار دارد، دارای جنگلی 50000 درختی، استخری 140 متری، یک خیمه به سبک جزیره بالی، تالابی با فواره ها و سرسره های آبی و ساحلی 200 متری است.

اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت دوم
ادامه مطلب

باغ معجزه دبی
هیچکدام از برنامه های دبی چندان تعجب آور نیستند ولی دیدن بزرگترین باغ گل های طبیعی دنیا که با بیابان احاطه شده است،جای تعجب دارد. امارات دارای یک مرکز اسکی سرپوشیده ی عظیم، بلندترین ساختمان دنیا (حداقل تا الان)، و چندین جزیره مصنوعی است.
شهر ارواح در وسط آمازون
شهر ارواح در وسط آمازون
هنری فورد پول زیادی صرف کرد تا مزارع کشت و کارخانه های لاستیک در جنگل آمازون ایجاد کند. به تقلید از ایالت های غرب میانه آمریکا، شهری در سواحل رود تاپاجوس ساخته و Fordlandia نامیده شد. بقایای رویای فورد که در نهایت با شکست روبرو شد، هنوز قابل مشاهده است. این شهری صنعتی خالی از سکنه به سختی قابل دسترس است ولی به تلاشش می ارزد.

موزه ای پر از گربه
بزرگترین موزه روسیه (موزه هرمیتاژ در سن پطرزبورگ) میزبان حدود 70 گربه است که از گنجینه های این موزه در برابر جوندگان محافظت می کنند. این سنت به سال 1745 و حکومت امپراتریس الیزابت، دختر پطر کبیر و بنیانگذار سن پطرزبورگ، برمی گردد.
یادبود اسب دیوانه
یادبود اسب دیوانه
این منظره جذاب همان جاذبه ای است که گردشگران را به کوه تاندرهد در داکوتای جنوبی می کشاند. این اثر در نهایت، نمایشگر یک اسب دیوانه بر روی پشت اسب است که به دور دست ها اشاره دارد. زمانیکه این اثر به پایان برسد، 172 متر طول و 195 متر عرض خواهد داشت. عاشقان مجسمه سازی به دو دلیل به اینجا می-آیند: کوه راشمور (کوهی که چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا روی آن کنده کاری شده است) در فاصله 17 مایلی اینجاست.

آتشفشانی در فرانسه
آیا می دانستید که فرانسه آتشفشان دارد؟ درست است که مثل کوه آتشفشانی وزوو نیست ولی با این وجود Puy de Dome در منطقه شان د پوی ماسیف سانترال، نیز یک جاذبه گردشگری محبوب است.
جاذبه نامتعارف دیگر Vulcania است ( پارک موضوعی آتشفشانی در اوورنی فرانسه)
اژدهای قرمز در پاتاگونیا
اژدهای قرمز در پاتاگونیا
در 28 ژوئیه 1865، بیش از 150 مرد، زن و کودک ولز زبان در جایی که حالا پورتو مادریت نامیده می شود و در سواحل اتلانتیک پاتاگونیای آرژانتین قرار دارد، از کشتی پیاده شدند. آنها در ماه می از لیورپول با کشتی میموسا (نوعی کشتی بادبانی) حرکت کردند تا به جایی بروند و جامعه ای بنا کنند که بتوانند زبان و عقاید خودشان را بدون دخالت دولت انگلیس به اجرا دربیاورند. رهبران آنها به این مردم اطمینان داده بودند که پاتاگونیا تا حد زیادی شبیه زمین های سبز، حاصلخیز و کم ارتفاع ولز است.
بعد از 150 سال، گردشگران در شهرهایی نظیر ترولین، همه جا شاهد اژدهاهای قرمز هستند و تعداد چایخانه هایی که کیک ولزی سرو می کنند، بیش از نیاز واقعی افراد است.

17 جاذبه ی توریستی برتر در اتریش
ادامه مطلب

قصیده ی نیوزیلند برای آرت دکو
نایجل تیزدال می نویسد: زمانیکه اسم نیوزیلند می آید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ محل فیلمبرداری فیلم ارباب حلقه ها، فرهنگ مائوری، شراب های قوی، کلبه های لوکس دورافتاده، تیم فوتبال آل بلکس؟ اما آرت دکو به ذهن هیچ کس نمی رسد.
اما آرت دکو واقعیت دارد: در زمینی پر از گل های جذاب و باشکوه در کنار سواحل هاوکز بی که مانند سواحل مدیترانه است و در ساحل شرقی نورث آیلند. اینجا شهر دوباره ساخته شده ی ناپیر است که ساختمان هایش با منحنی های مدور، زیگزاگ های افقی و لایه لایه تزیین شده اند.
چرا؟ این شهر در زلزله سال 1931 با خاک یکسان شد و بعد از آن با ساختمان هایی محکم و مقاوم در برابر زلزله دوباره ساخته شد، ساختمان هایی که از سبک های معماری مرسوم در اروپا الگو گرفته اند.
انگلستان کوچک چین
انگلستان کوچک چین
جاذبه های گردشگری عجیب فراوانی در چین وجود دارد، از خانه برعکس گرفته تا پارک موضوعی که تمام کارکنانش کوتاه قد هستند، اما عجیب ترین این جاذبه ها شهری موضوعی است که حدود 20 مایل با شانگهای فاصله دارد و خیابانهایی سنگفرش شده، تراس هایی به سبک ویکتوریایی، پاب های سنتی انگلیسی و مغازه های خواربارفروشی دارد. ساکنین دائمی اینجا بسیار اندک هستند و به ندرت دیده می شوند ولی طبق گزارشها، این شهر محلی محبوب برای جشن های عروسی است.

سواحل و صخره های مرجانی در عربستان سعودی
این سواحل خارق العاده تا اسکاتلند فاصله بسیار زیادی دارند و از مجمع الجزایر اکیناوای ژاپن هم دورند ولی شگفت انگیزترین نکته این سواحل این است که در جزایر فاراسان عربستان سعودی قرار دارند. مقامات این کشور به تازگی اعلام کرده اند که می خواهند قطب گردشگری در این ساحل دریای سرخ که تقریبا دو برابر ولز است، بسازند. شاید روزی عربستان سعودی بتواند رقیبی برای دبی به عنوان مقصد گردشگری آفتابی در زمستان شود.
آریزونا، اسپانیا
آریزونا، اسپانیا
صحرای تابرناس اسپانیا برای همه دنیا شبیه چند میلیون جریب از آریزوناست که نصف راه دنیا را با هواپیما طی کرده است. بعلاوه، فیلم سازان از این صحرا برای فیلم برداری فیلم های وسترن استفاده می کنند.

اماکن گردشگری مشهور که دیگر نمی توانید از آن ها بازدید کنید
ادامه مطلب

اپکوئن، آرژانتین
کریس ماس می گوید: ویا اپکوئن که در قرن بیستم پایه گذاری شد، تا پنج دهه فعال بود، ایستگاه قطار داشت و با افزایش جمعیتش به بیش از 5000 نفر در دشت های اطرافش رو به گسترش بود.
با این حال، در سال 1985، رگبار شدید باران در زمستان های گرم و جنوبی به اندازه معمول کافی بود، باعث شد تا دریاچه سرریز کند. دولت نظامی 1976 تا 1983 سیستم آبیاری محلی را مدیریت درستی نکرد (همانطور که به زیرساخت های شهری نرسید) و سد خاکی نتوانست افزایش ناگهانی آب را تاب بیاورد. رودهای متصل به دریاچه طغیان کردند و ویا اپکوئن باید تخلیه می شد. این شهر تا سال 2009 در زیر آبی به ارتفاع 30 فوت غرق شده بود، اما با دوره های طولانی خشکسالی پس از آن، آب فروکش کرد و شهری نمایان شد که شبیه آتلانتیسی بود که که در میانه ی دشت دوباره سربرآورده باشد.
اسکاتلند در فرانسه
اسکاتلند در فرانسه
آنتنونی پرگراین اخیرا از Berry (شهری فرانسوی و نیمه چوبی در پوششی کلدونیایی) دیدن کرده است. او می گوید: سپر ضربدرنشان در همه جا هست، در مغازه های شهر مردانی هستند که دامن اسکاتلندی پوشیده اند و نمای بیرونی مغازه را تزیین کرده اند و یک بنای یادبود سه متری برای Auld Alliance (فرانسوی- استکاتلندی) در بیرون کتابخانه وجود دارد.

ایتالیا در اسکاتلند
آیا ما در رم هستیم؟ خیر در Orkney هستیم. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، کلیسای ایتالیایی در لمب هولم توسط زندانیان جنگ ایتالیایی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است.
دهکده ای آلمانی در آرژانتین
دهکده ای آلمانی در آرژانتین
کلر ویلی می گوید: راه رفتن در La Cumbrecita تجربه سورئال است. تابلوهای خیابان به زبان آلمانی هستند. رستورانها شنیسل و گولاش و آبجو به سبک دوره گردهای باواریای و کوزه های کلم ترش خانگی سرو می کنند. چرا می گوییم سورئال؟ چون این شهر در وسط آرژانتین قرار دارد. La Cumbrecita که در تپه-هاست و چندین ساعت کردوبا، دومین شهر آرژانتین، فاصله دارد، توسط نسلی از ساکنان ژرمنی که در دهه 1930 به اینجا آمدند، ساخته شد. حالا گردشگران از سراسر آرژانتین و جاهای دورتر به اینجا می آیند تا این چشم انداز عجیب از آلمان کوچک را تجربه کنند. آنها از کافه ها اشترود سیب و از مغازه های کادویی، خنزرو پنزر می خرند. محلی ها در کلبه های چوبی زندگی می کنند و برخی از آنها آلمانی حرف می زنند. حتی هنوز هم یک ساعت کوکو کلاک در اینجا وجود دارد که هنگام ورود شما به دهکده به شما خوش آمد می گوید.

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر