لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران

پارک حیوانات و ژوراسیک تهران

گاهی رویاهایی در سر می‌پرورانیم که تصور می‌کنیم هرگز به وقوع نمی‌پیوندد، مثلا رویای سفر در زمان، چه سفر به آینده و چه سرک‌کشیدن در گذشته، اما گاهی اوقات در گوشه‌ای از دنیا فرصتی پدید می‌آید که می‌توانید برخی رویاهای به‌ظاهر دست‌نیافتنی را ممکن سازیم. اگر شما هم از آن‌دست آدم‌هایی هستید که علاقه‌مندید تا سر از کار دایناسورها دربیاورید و خود را به چندین میلیون سال قبل برسانید و یا به دنبال تجربه‌ای متفاوت در دل پایتخت هستید حتما در این سفر نیز ما را همراهی نمایید. پایتخت شلوغ و پرغوغای این روزها جاذبه‌های مدرن و جذابی را در دل خود جای داده است که حتما برای شما هم جالب خواهد بود. پارک حیوانات و ژوراسیک تهران، به عنوان نخستین پارک موضوعی پایتخت، مقصد این‌باره ماست. پارکی که شما را به دنیای دایناسورها خواهد کشاند و شما را در بوستانی زیبا به تماشای این موجودات جذاب و دلهره‌آور خواهد نشاند. اگر شما هم قصد سفر به پایتخت و رزرو هتل‌های تهران را دارید پیشنهاد این‌باره ایران هتل آنلاین برای اقامت در این شهر هتل استقلال تهران است اما اگر به دنبال گزینه‌های دیگری برای اقامت در این شهر هستید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

پارک ژوراسیک
منطقه سعادت‌آباد در محدوده شمال‌غربی پایتخت و در همسایگی کوهپایه‌های جنوبی البرز قرار گرفته است. این منطقه خوش آب‌وهوا دارای چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران است. همین موقعیت مطلوب هم سبب‌شده تا در سال‌های اخیر جاذبه‌های مدرن و نوینی در این منطقه ساخته شوند که نظرات مثبت بسیاری را جلب نموده‌اند. یکی از این جاذبه‌ها در منطقه سعادت‌آباد تهران ژوراسیک پارک تهران است. واژه ژوراسیک برای اهالی قرن بیست و یکم یادآور رمان مشهور دهه 90 میلادی در امریکاست که توسط یک پزشک و نوسنده امریکایی به نام مایکل کرایکتون خلق شده بود. سال‌ها بعد وقتی در سال 1993 میلادی استیون اسپیلبرگ کارگردان بزرگ آمریکایی فیلمی با همین نام را بر روی پرده‌های سینما برد ژوراسیک به واژه‌ای نام‌آشنا مبدل شد که همه شنوندگان را به یاد دوران شکوهمند زندگی دایناسورها می‌انداخت. استقبال بی‌نظیر تماشاگران در سراسر کشورهای جهان از این ایده سبب ‌شد تا سرمایه‌گذارانی در سراسر جهان به فکر نمایش این دایناسورها در محیطی وسیع برای عموم مردم بیافتند. نرم‌نرمک در برخی کشورهای جهان هم زمزمه ساخت پارک‌هایی با موضوعیت دایناسورها به گوش می‌رسید که نشان از نمایش عصر ژوراسیک داشت. در این میان هاوانا، لس آنجلس، کیف و ورشو نخستین شهرهایی بودند که میزبان پارک‌های ژوراسیک شدند و اکنون در بسیاری از کشورهای جهان حداقل یک پارک ژوراسیک به چشم می‌خورد.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
ژوراسیک یعنی چه؟
ژوراسیک در اصل اشاره به یکی از دوره‌های زمین‌شناسی دارد که در طول دوره مزوزوئیک قرارداشته و نام خود را هم از رشته‌کوه‌های ژورا در آلپ گرفته است. شاید جالب باشد اگر بدانید نخستین پرنده‌ها و حتی نخستین قورباغه‌های روی کره زمین هم متعلق به همین عصر هستند اما دوره ژوراسیک یکی از شکوهمندترین دوران حضور دایناسورها بر روی زمین است که جمعیت فراوانی از این موجودات عظیم‌الجثه را بر روی خود شاهد بوده است. ایده ساخت پارک ژوراسیک تهران هم به سال 1392 بازمی‌گردد و در میان مناطق مختلف این کلان‌شهر منطقه سعادت‌آباد برای ساخت این پروژه بزرگ انتخاب می‌شود. از آنجا که این پارک قرار بود بر روی دنیای دایناسورها تمرکز داشته باشد به عنوان نخستین پارکی در پایتخت تلقی می‌شود که بر روی موضوعی خاص متمرکز شده و از همان ابتدای ساخت لقب نخستین پارک موضوعی پایتخت را نیز از آن خود می‌کند.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
اولین پارک موضوعی پایتخت
پارک ژوراسیک تهران را بسیاری با نام بوستان دایناسورهای متحرک می‌شناسند. تفرجگاهی که قرار است تا نقش‌های آموزشی، گردشگری و تفریحی را در کنار هم داشته باشد و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب و هیجان‌انگیز باشد. پارک ژوراسیک که ساخت آن در سال 1392 هجری شمسی آغاز می‌شود در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و درست در اسفند ماه سال 1392 با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود. پارکی که در تمامی ایران بی‌نظیر است و از همان بدو ورود با نمای جذاب خود، شما را به تماشای دنیای دلهره‌آور اما هیجان‌انگیز این پارک دعوت می‌نماید. با قدم گذاشتن در این پارک وسیع با چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران و ارتفاعات البرز روبرو خواهید شد. کف پارک هم سرتاسر سنگ‌فرش شده و با مناظر سرسبز خود به استقبال شما می‌آید. اما در میان سرسبزی این پارک گونه های مختلفی از دایناسور‌ها در حد و اندازه ابعاد واقعی‌شان به نمایش گذاشته شده‌اند که بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

لوکس ترین هتل های تهران
ادامه مطلب

دایناسورهایی که از گونه‌های مختلف علف‌خوار و گوشت‌خوار در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند و تعدادشان به 28 مجسمه می‌رسد اما تنها مجسمه‌هایی ساکن وبی‌حرکت نیستند. گاهی در طول حرکت در پارک و تماشای مجسمه دایناسورها متوجه ترس و جهیدن ناگهانی کودکان و حتی بزرگسالانی می‌شوید که در حال تماشای این دایناسورهای جذاب هستند. این مسجمه‌ها با تدبیری جالب نه تنها ساکن نیستند بلکه به راحتی پلک می‌زنند و دست و پا و گاهی سر خود را حرکت می‌دهند و در نهایت با صدایی مهیب که گویا درست از عصر ژوراسیک به گوش می‌رسد شما را سر جای خود میخکوب می‌کنند. تماشای این دایناسورها در چنین وضعیتی بسیار شیرین‌تر و دلنشین‌تر است و اغلب توجه کودکان و نوجوانان را به سمت خود جلب می‌نماید. در کنار هر دایناسور هم تابلویی تعبیه شده است که شامل نام علمی هر گونه و روش زندگی و نوع خوراک مصرفی آن‌ها اعم از گیاه‌خوار و یا گوشت‌خوار بودن این موجودات جذاب است.

در یکی از بخش‌های پارک هم در اقدامی جالب یک تخم دایناسور مکانیکی تعبیه شده است که در هر لحظه حرکت شکستن تخم دایناسور و تولد یک بچه دایناسور بامزه را به نمایش می‌گذارد که بسیار جالب توجه است. گشت‌وگذار در این پارک زیبا با حضور دایناسورها در کنار نمای زیبای البرز شما را به عصر دایناسورها خواهد کشاند. این پارک گزینه بسیار مناسبی برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است که اطلاعات مفیدی را در فضایی واقعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در فضای پارک گاهی دایناسورهایی را می‌بینید که در حال حرکت در محیط پارک بوده و در شکل و شمایل عروسکی خود با کودکان پارک ارتباط برقرار می‌کنند. صدای ترس‌های از سر هیجان‌ کودکان و حتی بزرگسالان فضای پارک را بسیار سرزنده‌تر می‌نماید. اگر به دنبال یک تجربه متفاوت هستید حتما دایناسورسواری را در میدان دایناسورسواری در این پارک وسیع و زیبا تجربه کنید.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
تجربه حضور در کنار حیوانات
در کنار دایناسورهای به‌نمایش‌درآمده در این پارک در سال‌های اخیر مجموعه‌ای جذاب از حیوانات غول‌پیکر نیز به این مجموعه افزوده شده است که در کنار بازسازی محیط زندگی آن‌ها تصاویر بی‌بدیلی را خلق کرده است. حضور خرس‌های قطبی در سرزمینی یخی، گوریل‌ها، فیل‌ها، گوزن‌ها، گرگ‌ها و مجسمه چندین و چند نوع دیگر از حیوانات که گاه با حرکات و صداهای خود شما را به سوی خود می‌کشانند بر جذابیت‌های این پارک افزوده است.
موزه پارک ژوراسیک
در کنار این موجودات جذاب یک موزه نیز قرار دارد که در دو طبقه بنا شده است. بخش پرندگان، سالن پروانه‌ها، بخش پستانداران، سالن تاکسیدرمی و بخش زمین‌شناختی از بخش‌های مختلف این موزه وسیع است که 12000 متر مربع وسعت دارد. در این موزه جذاب می‌توانید علاوه بر بخش موجودات تاکسیدرمی‌شده و برخی گونه‌های منقرض‌شده سری هم به بخش موجودات زنده بزنید که اغلب شامل دوزیستان، خزندگان، پرندگان و .. است. موزه پارک به جز ایام تعطیل در دو شیفت صبح و بعداظهر پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
امکانات پارک حیوانات و ژوراسیک ژوراسیک تهران
بوستان دایناسورهای متحرک تهران یا همان پارک ژوراسیک برای راحتی حال بازدیدکنندگان خود امکانات رفاهی را نیز تدارک دیده است. یکی از این امکانات پارکینگ بزرگ این مجموعه است. علاوه‌بر این امکان یک بوفه فروش مواد خوراکی نیز در این مجموعه تعبیه شده است. سرویس بهداشتی و نیمکت‌های موجود در بخش‌های مختلف این پارک نیز از دیگر امکانات تعبیه شده در آن است. چند فوتبال‌دستی و یک زمین‌بازی برای کودکان در کنار ترامپولین نیز برای سرگرمی بازدیدکنندگان در این پارک قرار گرفته است. عکاسی اختصاصی با دایناسورها هم یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز این پارک است که در استودیو ژوراسیک پارک انجام می‌شود.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
اگر هم به هیجان بیشتری احتیاج دارید سری به سینما ژوراسیک چندبعدی این پارک بزنید و حضور در فضای هیجان‌انگیزتر و دلهره‌آورتر فضای مجازی عصر ژوراسیک را تجربه کنید. در این مجموعه یک فروشگاه نیز تعبیه شده است که با نام ژوراشاپ شناخته می‌شود و تمامی محصولات خود را با آرم پارک ژوراسیک به فروش می‌رساند و سرشار از حضور عروسک‌ها و نمادهای دایناسوری است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز از دیگر تدابیر مسئولین این پارک برای سرگرمی بازدیدکنندگان است.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
جاذبه‌های نزدیک به پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
در کنار پارک حیوانات و ژوراسیک تهران یک پارک هیجان‌انگیز دیگر نیز قرار دارد که با نام اسپایدر پارک شناخته می‌شود و به نمایش حشرات و خزندگان غول‌پیکر در محیطی جذاب و فانتزی پرداخته است. اغلب بازدیدکنندگان از پارک ژوراسیک سری هم به این بوستان هیجان‌انگیز می‌زنند که در ابتدا با یک عنکبوت غول‌پیکر به استقبال تماشاگران می‌آید. پارک ژوراسیک در ضلع شمالی بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی قرار گرفته است که یکی از زیباترین بوستان‌های شمال‌غربی پایتخت است و خصوصا در فصل پاییز با چشم‌انداز منحصربفرد خود از شهر تهران طرفداران بسیاری دارد. هتل مشهور اسپیناس پالاس نیز در نزدیکی این جاذبه‌ها قرار گرفته است. روزهای آخرهفته و یا در روزهای تعطیل شما با حجم بالایی از ترافیک در این محدوده روبرو خواهید بود اگر علاقه‌مندید تا به راحتی از این پارک زیبا و جاذبه‌های اطراف آن بازدید کنید بهتر است در روزهای ابتدایی و یا میانی هفته سری به این مجموعه بزنید.
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
آدرس پارک ژوراسیک تهران
تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، شهرک بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9:30 الی 21:30
هزینه بلیط: 10000 تومان
پارک حیوانات و ژوراسیک تهران
ردپای دایناسورها در ایران
اینکه دقیقا چه اتفاقی برای دایناسورها افتاده که این موجودات عظیم‌الجثه را برای همیشه از صحنه روزگار محو کرده است سال‌هاست که رمزگشایی شده است اما بشر هنور هم در بین رویاهای خودش روزهایی را متصور می‌شود که این موجودات غول‌پیکر بازهم به زمین بازگردند. یکی از جذاب‌ترین کشفیات چند وقت اخیر در کشورمان نیز مربوط به همین موجودات عظیم‌الجثه است. شاید تصورش هم سخت باشد که روزگاری جایی در استان کرمان و در نزدیکی شهر زرند این روزها دایناسورهایی در این بخش از کره زمین مشغول زندگی بوده‌اند، آن‌هم از نوع گوشت‌خوار! وجود منابع وسیع ذغال‌سنگ در محدوده شمالی استان کرمان نشان‌گر وجود حیات وسیع گیاهی وجانوری در این بخش از کشورمان است. موید این نظریه هم انبوه فسیل‌های متعددی است که در گوشه و کنار این استان کشف‌شده و در موزه تاریخ طبیعی شهر کرمان نگهداری می‌شود. گاهی در میان کشفیات صورت‌گرفته در این استان ردپاهایی هم از دوران مزوزوئیک کشف شده که یکی از این کشفیات متعلق به روستایی در شمال زرند است. در سال‌های اخیر یک گروه از باستان‌شناسان ایرانی و برزیلی در تابستان سال 1381 موفق شدند تا آثار اسکلتی از یک دایناسور گوشت‌خوار شامل یک دندان و قطعاتی از استخوانهای دیگر را در روستاهای اطراف زرند را پیدا کنند که متعلق به بیش از 180 میلیون سال قبل است. اما این نخستین کشف ردپای دایناسورها در این ناحیه نبوده است چیزی در حدود چهل سال قبل هم یک گروه فرانسوی بقایای یک دایناسور را در حوالی کرمان کشف کردند که آن را به موزه تاریخ طبیعی پاریس انتقال دادند!

دسته بندی هتل های تهران بر اساس نوع هتل، روشی هوشمندانه برای رزرو سریع هتل
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر