لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> گردشگری اصولی بازدید از حیوانات
گردشگری اصولی بازدید از حیوانات

گردشگری اصولی بازدید از حیوانات

تمامی دوستداران حیوانات از سراسر جهان یک چیز مشترک دارند: همه آن ها آرزوی دیدن حیوانات مورد علاقه شان را در زیستگاه های بومی خودشان دارند! اگرچه گشت و گذار در جنگل برای دیدن یک ببر ممکن است برای قلب مناسب نباشد، پیوستن به یک تور بازدید از حیوانات وحشی اگر شامل روشی عالی برای دسترسی صحیح به حیوانات باشد عالی است. ممکن است بازدید کننده ها قبلاً فقط خواب آن را دیده باشند. یا شاید این رویای شما باشد که به مکانی که در یک فیلم دیده اید، بروید ، جایی که فیل ها زندگی می کنند و روزهای خود را در آب می گذرانند؟ مهم نیست که چطور می خواهید با حیواناتی که در سفرتان مشاهده می کنید تعامل داشته باشید، تور حیات وحش همیشه بهترین راه برای سفر است. در ایران نیز پارک های ملی و پناه گاه های حیات وحش بی شماری وجود دارد. با رزرو هتل در ساری و رشت از طبیعت بی نظیرشان دیدن کنید.

اما متأسفانه، همه ی تورهای حیات وحش مثل هم نیستند. اگر می خواهید حیواناتی را که در سفرهایتان مشاهده می کنید و جایی که در آن حضور دارید، شاد و سالم بمانند، از جامعه ی محلی و زیستگاه بومیشان حمایت کنید، باید مطمئن شوید که تور حیات وحشی را که انتخاب می کنید قانونی است. با کمی تحقیق، می توانید مطمئن شوید که در اولین باری که یک شیر را در طبیعت می بینید، آنها نیز به همان اندازه خوشحال می شوند یا نه.
حیوانات در زیستگاهشان باید فضای زیاد و سالمی داشته باشند.

چه چیز هایی علائم هشدار دهنده ی پناهگاه حیات وحش بد است؟
بازدید از یک پناهگاه حیات وحش می تواند همه رویاهایتان را به واقعیت بپیونداند: از این گذشته، شما با حیواناتی که از خطر نجات می یابند، بازدید خواهید کرد و می توانید از به دست آوردن آزادی جدیدشان همراه آنها لذت ببرید! این یک ماجراجویی دلچسب و مهیج است. با این وجود، اگر می خواهید به یک پناهگاه حیات وحشی بروید که بیش تر از هزینه ای که بازدید کنندگان برای دیدن حیوانات می پردازند، به حیوانات اهمیت می دهند.

زیستگاه حیوانات: حیوانات باید در محیطی نزدیک به زیستگاه طبیعیشان زندگی کنند. چیزهایی مانند قفس، میله یا محفظه استریل علائمی هشدار دهنده هستند. در حالت ایده آل، حیوانات باید با کارمندان تماس کمی داشته باشند مگر اینکه برای سلامتی آن ها لازم باشد.
گزینه های عکس گرفتن: آیا با دانستن اینکه حتی نمی توانید با یکی از حیوانات سلفی بگیرید، به پناهگاه حیوانات می روید؟ اما باید بدانید که پناهگاه ها هرگز نباید هرگونه تماس جسمی بین بازدید کنندگان و حیوانات را مجاز بدانند – این امر می تواند باعث استرس و ایجاد مشکلات سلامتی شود. اگر مجاز است، فقط و فقط از راه دور عکس بگیرید!
حیوانات کوچک: اگرچه شایان ستایش هستند، دیدن مقدار زیادی از حیوانات کوچک در یک پناهگاه می تواند نشان دهنده ی این باشد که پناهگاه در حال پرورش حیوانات است. این می تواند نشان دهد كه اولویت پناهگاه ها بیشتر راضی کردن بازدید کنندگانش است تا مراقب از حیوانات.
همه می دانند که گاهی اوقات چگونه در یک اتاق شلوغ عصبی می شوند؟ تصور کنید که حیوانات چه احساسی دارند! پناهگاه های مسئول اغلب تعداد بازدید کنندگان را محدود می کنند و دارای فاصله های زمانی دقیق بازدید، با هدف برقراری رفاه حیوانات هستند.
ویژگی حیوانات مضطرب: آیا آنها قدم می زنند، می لرزند یا سر و صدای زیادی ایجاد می کنند؟ آیا به نظر می رسد آنها از کارمندان پناهگاه می ترسند؟ معمولاً به راحتی مشاهده می شود که حیوانات ناراحت یا ناراضی هستند و اگر اکثر آنها اینگونه به نظر می رسند، می تواند نشانه ای از این باشد که همه چیز درست نیست.
ببر

اگر حیوان مضطرب به نظر برسد، ممکن است از محیط خود ناراضی.
نحوه انتخاب تور بازدید از حیات وحش مناسب.
تور مناسب با حیوانات وحشی باید ترکیبی کامل از ماجراجویی، کیفیت و تجربیات باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید، ممکن است ایده بهتری باشد که بفهمید چه حیواناتی را می خواهید ببینید. آیا در رویای بازدید از مهاجرت بزرگ در سراسر سرنگتی هستید؟ یا ترجیح می دهید با فیل ها در تعامل باشید؟

پس از تصمیم گیری در مورد مقصدتان، در مورد سفری که دوست دارید داشته باشید فکر کنید. گزینه های مختلف زیادی برای اسکان وجود دارد، از کمپینگ گرفته تا استراحتگاه های لوکس و فعالیت هایی مانند تورهای تاریخی، تجربیات فرهنگی و موارد دیگر. سپس، تمام آنچه باید انجام دهید این است که توری را پیدا کنید که مطابق آن خواسته ها باشد!
فیل

تورهای حیات وحش به شما امکان می دهد حیواناتی را ببینید که آن ها فقط در خواب دیده اید.
قبل از رزرو تور حیات وحش باید چه سؤالاتی از خودتان بپرسید؟
آیا این تور از نظر تجربه، همه آنچه را که در جست و جویش هستم به من می دهد؟
آیا در زمانی مناسبی از سال برای دیدن حیواناتی که می خواهم ببینم، تور رزرو می کنم؟
آیا تور ها از پناهگاه های مسئول، بازدید می کنند؟
آیا سبک این سفر مطابق با آنچه می خواهم است؟
نحوه احترام به حیوانات وحشی در یک تور حیات وحش.
اولین چیزی که باید قبل از سفر به حیات وحش بدانید این قانون طلایی است: کاری جز عکس گرفتن انجام دهید، ردپایتان را باقی نگذارید. اگر یک حیوانی از دوربین فراری بود، سعی نکنید آنها را مجذوب یا اذیت کنید تا از آنها عکس تهیه کنید: این برای آنها خوب نیست و برای شما نیز خوب نیست!

لیدرتان باید در نحوه برخورد با حیواناتی که با آنها روبرو هستید، به خوبی آموزش دیده باشد. وقتی شک دارید، به آنچه می گویند گوش دهید! آنها نه تنها می توانند شما را در مورد هرگونه اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید، مختصری آموزش ببینید، بلکه احتمالاً حقایق و داستان های جالبی برای شما دارند که تجربه ی شما را بهتر می کند.
زرافه

با بزرگنمایی و فوکوس دوربین، نیازی نیست نزدیک حیوانات شوید!
تورهای حیات وحشی که حتما دوست خواهیم داشت.
آیا شما آماده هستید که سریعا تور حیات وحشتان را رزرو کنید؟ در اینجا فقط چند مورد از محبوب ترین تورهای حیات وحش در آفریقا و آسیا را ذکر خواهیم کرد. حالا تمام کارهایی که باید انجام دهیم آماده است:

سرزمین عجایب شیمائو چین
ادامه مطلب

جادوی آفریقای جنوبی، آماده ی نام نویسی.
این تور چهارده روزه از طریق آفریقای جنوبی، بوتسوانا و زیمبابوه مسافران را به پارک ملی کروگر، پارک ملی ماتوبو می رساند و شامل بازدید از پناهگاه است. این پناهگاه که در سال 1992 شکل گرفت، یکی از بهترین مکان ها برای دیدن کرگدن های در معرض انقراض در یک پناهگاه است که توسط جامعه ی محلی اداره می شود. همچنین مسافران از آبشارهای ویکتوریا و دلتا زیبای اوکااوگانو نیز بازدید خواهند کرد!
سافاری حیات وحش کنیا.
این سافاری هشت روزه در کنیا شامل بازدید از دریاچه ناکورو و دریاچه نایواشا، یک تجربه فرهنگی با مردم ماسایی و یک بازدید دو روزه از ماسای مارا می شود. خانه های محلی این تور گزینه ی بسیار مناسبی برای مسافرانی است که می خواهند کاملاً خود را در فرهنگ و جو ماسای مارا غرق کنند!
مطمئن شوید که تورحیات وحشی مهیج رزرو کرده اید – هرگز نمی دانید چه کسی در درختان زندگی می کند!
ماجراهای یک زندگی – سری لانکا.
چه کسی می گوید سافار ها فقط برای آفریقا هستند؟ این ماجراجویی دوازده روزه در سریلانکا تنها مربوط به حیوانات نیست (اما نگران نباشید، مقدار زیادی حیوان خواهید دید!) – مسافران نیز به کلاسهای آشپزی، تورهای دوچرخه سواری در مزارع برنج نماد سریلانکا و استراحت در زمان آرامش بخش در ساحل می پردازند. البته وقتی نوبت سافاری رسیده باشد، ناامید نخواهید شد: بازدید از پارک ملی اودا والت به معنای تحقق یافتن رؤیای دیدن فیل ها، میمون ها، تمساح ها و شاید حتی پلنگ ها است و توقف در پناهگاه لاک پشت برایتان بسیار مهیج خواهد بود.
میمون
تاج محل و حیات وحش با اقامتی عالی در قلعه ها
اگر شما از آن طرفداران حیواناتی هستید که همیشه آرزوی بازدید از هند را داشته اید – با تجربه غذای خوشمزه، مکان های تاریخی جذاب و طبیعت خیره کننده – این تور سافاری کاملاً مناسب شماست! در شهرهای باستانی جیپور و سردارخانه گشت و گذار کنید، یک شب را در یک قلعه بگذرانید و البته با حیوانات فوق العاده متنوع در پارک ملی Ranthambore از خوابتان نزدیک تر و شخصی تر شوید! اگر خوش شانس باشید، کفتار، یوزپلنگ، پلنگ و ببرهای هندی را مشاهده خواهید کرد.

حیواناتی که از صحنه روزگار محو شده اند
ادامه مطلب

قبل از رزرو، در مورد برگزار کننده ی تور سافاریتان با دقت تحقیق کنید.
تورهای حیات وحش یک تجربه ی شگفت انگیز است: نه تنها به کشف قسمت جدیدی از جهان می پردازید بلکه می توانید رویاهای دیدار با حیوانات را در زیستگاه های طبیعی خود و حمایت از تلاش های حفاظت از آنها در پارک های ملی زندگی کنید. پیدا کردن تور بی نظیر و کاملا مسئولانه در ابتدا می تواند برای شما وحشتناک به نظر برسد، اما با کمی تحقیق و آمادگی، شما به هیچ وجه از زندگی کردن آن رویاها منصرف نخواهید شد!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر