لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

دبی به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور امارات متحده عربی دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است. از جمله اینها می توان به ساختمان های بی نظیری اشاره کرد که واقعا زیبا و تماشایی است. یکی از این ساختمان ها و البته بهترین آنها برج خلیفه است. این برج که بلندترین برج دنیاست با معماری فوق العاده ای که دارد همواره عده ی زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. برج خلیفه امروزه به عنوان نماد شهر دبی شناخته می شود. برج خلیفه دارای طبقات متعددی است که هر یک ویژگی های خاص خود را دارد. جالب است بدانید طولانی ترین آسانسور و مرتفع ترین رستوران جهان در این برج واقع شده است و بزرگ ترین آبنمای موزیکال دنیا در رو به روی آن قرار دارد.

برای رفتن به دبی می توانید از طریق شهر تهران اقدام کنید و در صورت تمایل چند شبی را در این شهر بمانید. بابت محل اقامت نیز اسوده خاطر باشید چون امکان رزرو اکثر هتل های تهران به صورت آنلاین وجود دارد و شما می توانید با رزرو هتل در تهران به سمت آن چمدان ببندید و راهی پایتخت ایران شوید.
معرفی کلی

برج خلیفه (Burj Khalifa) یکی از ساختمان های زیبای شهر دبی است که در مرکز این شهر واقع شده است. این برج با نام های برج العرب و برج دبی نیز شناخته می شود. برج خلیفه 830 متر ارتفاع و حدود 160 طبقه دارد و بر فراز آن یک آنتن بلند نصب شده است. پروژه ساخت برج خلیفه در سال 2004 آغاز شده و در سال 2009 میلای به پایان رسیده و در سال 2010 افتتاح شده است. این برج خیلی سریع جایگاه خود را در میان گردشگران تثبیت کرد و به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دبی تبدیل شد. نمای بیرونی برج دبی شیشه ای است. نمایی که نور خورشید را در خود منعکس می کند و از دوردست ها به زیبایی می درخشد. جالب است بدانید این نمای شیشه ای همیشه تمیز و براق است.

برج خلیفه دبی
معماری
ساخت برج دبی توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل انجام شده است. این شرکت یکی از بزرگترین موسسه های فعال در زمینه معماری در جهان است. دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد اما در سراسر دنیا فعالیت می کند. آنچه بیش از همه در ساخت برج خلیفه استفاده شده است فولاد می باشد. برای مقاومت برج در برابر طوفان و باد شدید فولادها در قالب های بتنی جایگذاری شده اند. علاوه بر این در فواصل مشخصی از برج، چند تونل حفر شده تا باد از یک سوی بنا داخل و از سمت دیگر آن خارج شود و اثر مخرب بر سازه ی برج نداشته باشد.
برج خلیفه دبی
برج خلیفه شبیه به یک مخروط بزرگ و پلکانی است که برای ساخت آن از 4000 تن استیل استفاده شده است تا به استحکامی هر چه بیشتر برسد. پلکانی بودن سطح استحکام برج را بالا می برد و آن را مقاوم تر می سازد. از طرفی حدود 174000 متر مربع شیشه در نمای این ساختمان استفاده شده که 26000 متر مربع آن از نوع رفلکس می باشد. این نوع شیشه باعث می شود که گرمای نور خورشید کمتر به داخل ساختمان نفوذ کند. به همین دلیل دمای داخل برج خلیفه همواره حدود 6 درجه کمتر از خارج آن می باشد. برای نصب این شیشه ها روی برج خلیفه از ترکیب فولاد ضدزنگ با آلومینیوم استفاده شده است. از طرفی 12000 کارگر با ملیت های مختلف در برج خلیفه کار کردند تا این سازه بزرگ ساخته شد. جالب اینکه قسمت بالایی برج خلیفه می تواند از هر طرف حدود 5/1 متر حرکت کند. برج خلیفه حدود 40 تونل دارد که به منظور رد و بدل شدن هوا و وجود فشار و دمای مناسب در داخل و خارج برج تعبیه شده است. این تونل ها از نکات مهم این سازه می باشند. برخی از طبقات این برج مختص به هتل آرمانی است. این هتل توسط جورجو آرمانی (Giorgio Armani) به عنوان یکی از سرشناس ترین طراحان ایتالیایی جهان برای نشان دادن شکل و سبک زندگی در آینده به مراجعه کننده ها طراحی شده است.
برج خلیفه دبی
نمای بیرونی
در مورد نمای بیرونی برج خلیفه لازم به ذکر است که 300 متخصص چینی با هم همکاری کردند تا شیشه ها به درستی و زیبایی هر چه تمام تر در کنار هم قرار داده شدند. این شیشه ها در برابر گرمای شدید دبی مقاومت بالایی دارند. برای آزمایش مقاومت این شیشه ها از چند موتور قوی هواپیما که متعلق به جنگ جهانی دوم بودند استفاده کردند و به وسیله آنها بادهای شدیدی را به وجود آوردند. مساحت این شیشه ها به اندازه 25 زمین فوتبال آمریکایی است.
برج خلیفه دبی
برج خلیفه در هنگام شب مانند ستاره ای زیبا در مرکز شهر دبی می درخشد چون در آن از لامپ های متعددی استفاده شده است. نمای خارجی این برج در نقش یک صفحه نمایش بسیار بزرگ عمل می کند و محل مناسبی برای پخش تبلیغات شرکت های مختلف می باشد.
برج خلیفه دبی
فضای داخلی
امروزه برج خلیفه یکی از لوکس ترین و مشهورترین اقامتگاه های دنیاست. کف طبقه ها در برج خلیفه با سنگ های صیقلی پوشانده و در آن از فرش های دستباف استفاده شده است. از طرفی حدود 1000 اثر هنری از هنرمندان برجسته دنیا در این برج در معرض دید عموم قرار گرفته است. بسیاری از این آثار توسط گروه طراحان برج و تنها برای نمایش در آن به هنرمندان سفارش داده شده است. وجود این آثار در کنار هم برج خلیفه را به نماد یک همکاری بین المللی تبدیل می کند.
برج خلیفه دبی
طبقات مختلف
هر یک یا چند طبقه از برج خلیفه یک مجموعه ی خاص است. از طبقه 8 تا 18 و 38 و 39 هتل آرمانی است. طبقه 19تا 108 اقامتگاه های شخصی و عمومی است. طبقه 122 رستوران اتمسفر، طبقه 124سکوی بازدید و از آن به بالا به عنوان بر فراز برج خلیفه شناخته می شود. طبقه 112تا 154 واحد های تجاری و طبقه های 125 و 148 آسمان برج خلیفه است. در ادامه به معرفی هر یک از این طبقات می پردازیم.
برج خلیفه دبی
1. هتل آرمانی
یکی از مهم ترین قسمت های برج خلیفه هتل آرمانی است. این هتل یکی از مشهورترین و بهترین اقامتگاه های شهر دبی است که 11 طبقه از برج خلیفه را شامل می شود و از طریق ورودی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال قابل دسترسی است. به طور کلی طراحی داخلی و غذاهای هتل آرمانی ایتالیایی است. از جمله مهم ترین امکانات این هتل استخر روباز و سربسته، پارکینگ رایگان، حمام مدرن، جکوزی، سالن بدنسازی، فروشگاه، تسلط کارکنان به یازده زبان زنده دنیا، رستوران های ایتالیایی، هندی، مدیترانه ای و ژاپنی است. این هتل دارای 900 اتاق و سوئیت اقامتی است. هزینه اقامت در این هتل با توجه به نوع اتاق ها و زمان اقامت در آنها متفاوت است. اما به صورت کلی، اقامت دو نفر به مدت یک شب در یکی از اتاق های استاندارد این هتل چیزی حدود 1800 دلار است.
برج خلیفه دبی
2. رستوران های آرمانی
رستوران های آرمانی که در همان طبقات 8 تا 18 و 38 و 39 قرار دارند یکی دیگر از موارد قابل توجه در برج خلیفه هستند. سالن ورودی این رستوران ها به قدری جالب و دیدنی است که نظر هر کسی را به سمت خود جلب می کند. این رستوران ها دارای اتاق های وی آی پی و اتاق سرو دسر جداگانه نیز هستند. سالن های خصوصی آنها دارای فضایی حدود 400 متر مربع می باشد. در این رستوران ها می توانید علاوه بر خوردن بهترین و خوشمزه ترین غذاها از دیدن مناظر 360 درجه اطراف لذت ببرید. هزینه صرف غذا در این رستوران ها برای دو نفر چیزی حدود 624 دلار است.
برج خلیفه دبی
3. رستوران اتمسفر
رستوران اتمسفر واقع در طبقه 122 برج خلیفه یکی از مشهورترین رستوران های جهان است. نام این رستوران در فهرست گینس به عنوان مرتفع ترین رستوران دنیا ثبت شده است. برای رسیدن به این رستوران باید از آسانسور شیشه ای برج خلیفه بالا بروید؛ تجربه سوار شدن بر این آسانسور خود لذتی فراوان دارد. از طرفی غذاهای این رستوران با مواد اولیه کاملا تازه و توسط بهترین آشپزان دنیا پخت می شود. رستوران اتمسفر در ارتفاع ۴۴۲ متری از سطح زمین قرار گرفته و انواع غذاهای بین المللی را سرو می کند. میانگین صرف یه وعده غذا در این رستوران برای دو نفر چیزی حدود 400 درهم امارات است.
برج خلیفه دبی
4. بر فراز برج خلیفه (At the Top )
از طبقه 124 برج خلیفه در ارتفاع 555 متری رو به بالا را بر فراز برج می خوانند. در این طبقه یک سکوی بازدید وجود دارد که از آن جا می توان مناظر بی نظیر اطراف را نظاره گر بود. این سکو وسیع ترین و مشهورترین سکوی بازدید در کل خاورمیانه است. از طرفی در اینجا می توانید درباره شهر دبی کسب اطلاعات کنید. در اینجا می توانید ناهار یا شام نیز میل کنید. به این بخش از برج که امکان صرف غذا و نوشیدنی را فراهم می کند خلیفه کلوب (The Burj Club) نیز می گویند که از جمله بهترین مکان های آن کافه ای با نام د کافه (The Café) است. هزینه رفتن به طبقه 124 برای یک نفر چیزی حدود 135 درهم امارات است.
برج خلیفه دبی
5. واحدهای تجاری
در طبقه های 112 تا 154 برج خلیفه تعداد زیادی واحد تجاری وجود دارد که ثروتمندان و سرمایه داران عرب در آن فعالیت می کنند. جالب اینکه برای ورود به برخی از این طبقه ها باید هزینه ورودی پرداخت کنید.
6. آسمان برج خلیفه (Burj Khalifa SKY)
از طبقه 148 در ارتفاع 555 متری رو به بالای برج خلیفه را آسمان برج می خوانند. با ورود به این بخش از برج به بالای بلندترین آسمان خراش دنیا رفته اید. در این بخش با انواع نوشیدنی های سرد و گرم از مهمانان پذیرایی می شود. از طرفی در این بخش یک ال سی دی بزرگ وجود دارد که روی آن اطلاعات کاملی درباره برج و چگونگی ساخت و ساز و امکانات آن در اختیار مهمانان قرار داده می شود. از طرفی می توانید ماکت برج را ببینید و از آن عکس بگیرید.
برج خلیفه دبی
7. باشگاه ورزشی برج خلیفه (Gym)
در این باشگاه تجهیزات بسیار خوب و متعددی وجود دارد. از جمله امکانات باشگاه ورزشی برج خلیفه یک سالن بلیارد است. از دیگر تفریحات موجود در باشگاه برج خلیفه دراز کشیدن در بالکن روباز و گرفتن حمام آفتاب است. مورد بعدی استخر روباز و سرپوشیده است. لازم به ذکر است در این باشگاه به رعایت شئونات اسلامی و جدا بودن بخش خانم ها و آقایان نیز توجه شده است. این باشگاه دارای مرکز اسپا نیز می باشد. هزینه باشگاه به ازای هر نفر 95 درهم امارات است.
برج خلیفه دبی
مسیر دسترسی و اطلاعات تکمیلی
چنانچه بخواهید با خودروی شخصی به طرف برج خلیفه حرکت کنید با فرض اینکه در شهر دبی اقامت دارید باید وارد جاده شیخ زاید شوید. سپس از خروجی جاده مرکز شهر که برخی آن را با نام خیابان دوحه می شناسند خارج شوید. بعد از ورود به جاده مرکز شهر، تابلوهای راهنما به سمت دبی مال را دنبال کنید تا به برج خلیفه برسید. حال اگر بخواهید از مترو استفاده کنید باید وارد خط قرمز رنگ شویدو در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. گزینه ی بعدی که پیش روی دارید اتوبوس است. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به برج خلیفه ایستگاه دبی مال است که حدود 800 متر با برج خلیفه فاصله دارد. تمام اینها در صورتی است که در هر نقطه از دبی می توانید با گرفتن تاکسی خود را به برج خلیفه برسانید.
برج خلیفه دبی
ساعت های دسترسی به بر فراز برج از 8:30 صبح تا 23 شب و ساعت دسترسی به اسمان برج از 11 صبح تا 22 شب است. البته بایستی حدودا یک ساعت قبل از بسته شدن مجموعه در آن حضور یابید. هزینه بازدید از برج خلیفه در زمان های مختلف از سال متفاوت است و امکان رزرو بلیت به صورت آنلاین نیز وجود دارد.
برج خلیفه دبی
نزدیک ترین جاذبه های دیدنی
برج خلیفه در جوار تعدادی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر دبی واقع شده است. از جمله ی این جاذبه ها می توان به مرکز خرید دبی مال (Dubai mall) و آکواریوم دبی واقع در این مرکز خرید در فاصله 2 کیلومتری و آبنمای دبی (The Dubai Fountain) در فاصله 750 متری اشاره کرد.

19 جاذبه گردشگری برتر در سئول کره جنوبی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر