لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر و پرواز با خال کوبی به جنوب شرقی آسیا
راهنمای سفر و پرواز با خال کوبی به جنوب شرقی آسیا

راهنمای سفر و پرواز با خال کوبی به جنوب شرقی آسیا

برخی افراد عاشق جمع کردن صدف هستند. برخی می خواهند با کمدی از لباس های کاملاً جدید از تعطیلات برگردند. اما وقتی می خواهید سفرهای خود را به شکلی دائمی تر حک کنید، چه می کنید؟

با وجود افزایش روز به روز محبوبیت جنوب شرقی آسیا، راهنمای ثبت خاطراتتان در این منطقه را پیشتر ارائه داده ایم. با این حال، توصیه های این راهنما تقریباً در مورد تمام خال کوبی های موجود در تورها و سفر ها صدق می کند!

انجام خال کوبی – به خصوص اولین خال کوبی – یک تصمیم بزرگ است و این تصمیم هنگامی که از خانه دور هستید پیچیده تر می شود. اجازه ندهید که چیزی شما را متوقف کند: گاهی اوقات خال کوبی راهی مناسب برای بزرگداشت تجربه تان است. اگر حاضرید ترستان را کنار بگذارید، راهنمای سفر رزرو هتل و پرواز با یک خال کوبی جدید در جنوب شرقی آسیا را بخوانید!

خال کوبی در خارج از کشور
بسیاری از شهرهای بزرگ دارای مکان های شلوغ برای تاتو هستند، در میان مناطق توریستی استودیو های بیشتری پیدا خواهید کرد. اگر قبل از رفتن به سفر قصد خالکوبی دارید ، تحقیقاتتان را از از زمانی که در خانه هستید انجام دهید تا ببینید آیا هنرمندانی که دوست دارید در آن منطقه هستند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که نوبت دارند یا از مراجعین لحظه ای استقبال می کنند!
اگر برای تحقیق کردن فرصتی ندارید، یک جستجوی سریع در Google محبوب ترین استودیوهای منطقه را نشان می دهد. بررسی ها را بخوانید، صفحات اینستاگرام آنها را بررسی کنید و اجازه ندهید که بعدا پشیمان شوید! بیشتر هنرمندان تاتو به اندازه ی کافی با پشتکار، دوستانه و قابل احترام هستند.
به خاطر داشته باشید که اگر برای خال کوبیتان به مسیری که در برنامه هایتان نیست بروید (ممکن است بسیاری از هنرمندان مشهور، تمایل به کار در مناطقی با شلوغی کمتر از شلوغی شهر داشته باشند)، ممکن است یک مانع زبانی وجود داشته باشد، بنابراین آماده شوید تا از مکان های معمول گردشگری خارج شوید). بهترین روش برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و دلهره، این است که تا حد امکان تصاویر مورد علاقه تان را به هنرمند نشان دهید، و اجازه ندهید تا زمانی که کار به اتمام رسید نارضایتیتان را اعلام کنید.
البته مهمترین چیز اطمینان از تمیز بودن استودیو و راحتی شماست. هنرمندان باید از سوزن های استریل استفاده کنند و همه چیز را در مقابل شما قرار دهند. از این که توضیحاتی درباره روند کار بخواهید، یا اگر اشتباهی رخ داده است بیان کنید نترسید.

بازار شناور پاتایا تایلند
ادامه مطلب

خال کوبی شما چه طرحی باید داشته باشد؟
زمانی که حرف از طراحی می شود. این سوال مطرح است که چگونه بهترین مورد را انتخاب کنید؟ بالاخره، این طرح برای همیشه جزئی از شما خواهد بود.
بعضی اوقات، بهترین توصیه این است که بدون نگرانی فقط انجامش دهید: در پایان روز، خال کوبی سفرتان و خاطراتی را که در مورد آن ساخته اید به شما یادآوری می کند و حتی ممکن است خود طراحی هم مهم نباشد. چند مورد محبوب می تواند مانند مختصات مکانی که بازدید می کنید باشد که در سایز نسبتاً کوچک انجام شوند و در هر قسمتی که می خواهید حک کنید می توانید انجام دهید.
اکثر هنرمندان یک کاتالوگ از طرح های موجود دارند که آنها را با سرعت تاتو می کنند، بنابراین اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، می تواند ایده ی عالی برای شروع باشد. فقط بخاطر داشته باشید که این طرح ها معمولاً قابل تغییر نیستند، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد آنها اطمینان حاصل کنید که از طرحش راضی و خوشحال هستید.
نکته ی آخر: دوستانه رفتار کردن و احترام گذاشتن با تتو کار، می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. این یعنی:
آنجا را با جمعیت زیادی از دوستانتان شلوغ نکنید (حداکثر یک یا دو نفر دیگر در آن جا حضور داشته باشند) و اگر مجبور شدند در حالی که شما در حال انجام تتو هستید در محل انتظار بمانند، اذیت و نگران نشوید.
با همه افراد حاضر در آن مکان از هنرمندان گرفته تا مشتریان دیگر، مودب باشید.
در صورت نیاز، به تتو کارتان انعام بدهید. در جنوب شرقی آسیا، انعام دادن به تتو کار رایج نیست (و حتی گاهی اوقات ممکن است توهین آمیز تلقی شود)
خال کوبی
سفر با یک خال کوبی جدید
حال که شما آن را انجام دادید: و در حال بازگشت از آن استودیو هستید و تتویتان را مانند یک نشان افتخار در اختیار دارید. تبریک می گوییم! اما اگر در وسط سفرتان هستید، باید طوری به خانه بروید که به خال کوبی جدیدتان آسیب نرسد. سوالی که در این مرحله مطرح می شود این است که چگونه مراقبت های لازم را نجام دهیم؟
اول از همه، معمولاً تتوکارتان باید دستورالعمل مراقبت های بعدی را به شما بگوید. این موارد بسته به نوع هنرمند متفاوت است، اما آنها ممولا می گویند که برای تمیز نگه داشتن، خال کوبی باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت باشد تا زخم به درستی ترمیم شود. اگرچه ممکن است انجام این کار در تور به این آسانی ها نباشد اما نترسید، زیرا ما همه چیزهایی را که باید بدانید را ذکر کرده ایم.

15 مكان برتر ويتنام برای سفرهای ماجراجويانه
ادامه مطلب

چه لباس هایی را باید با یک خال کوبی جدید بپوشید؟
نگران نباشید: برای انجام خال کوبی جدید نیازی به پوشیدن لباس خاصی ندارید. با این حال، اگر ب جایی به خصوص آفتابی سفر می کنید (مانند جنوب شرقی آسیا)، و تتو جدیدتان در جایی در معرض رطوبت و آفتاب قرار دارد، بسیار مهم است که تا حد ممکن آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. داشتن چیزی برای پوشاندن بازوها و شانه های خود، یا پوشیدن شلوار یا دامن های بلند، می تواند تفاوت زیادی در نحوه بهبود خال کوبیتان ایجاد کند.
در گفتن اینکه، با این حال، خال کوبی ها نیز باید نفس بکشند! سعی کنید چیزی بیش از حد تاتو نکنید. با این کار از ابتدای رنگ آمیزی جوهر در اوایل روز جلوگیری می شود، بلکه باعث می شود که خال کوبی شما هوا را بیرون بیاورد.
اگر قصد شنا در اقیانوس یا استخر را دارید، مراقب باشید. خال کوبی های جدید نباید آب بخورند (و از آنجا که از نظر علمی یک زخم باز، در طی روند بهبودی است، به هر حال بسیاری از استخرهای عمومی یا هتل ها به شما اجازه نمی دهند شنا کنید). بهتر است که تا پایان تور خال کوبیتان را به تعویق بیاندازید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی را از دست نخواهید داد!
خال کوبی
مراقبت از یک خال کوبی جدید
مهمترین کاری که می توانید برای خال کوبی جدید انجام دهید، چرب نگه داشتن آن است! همه مرطوب کننده ها مناسب خالکوبی نیستند، بنابراین، حتماً موردی را پیدا کنید که بدون رنگ و ملایم باشد. کرم های چرب کننده می تواند گزینه بسیار خوبی باشند، زیرا برای محافظت از پوست های بسیار مناسبند و پیدا کردن آن نسبتاً آسان است.
هرچه خال کوبی ها رو به بهبودی برود، خارش می یابد. اگرچه مقاومت در برابر تمایل به خارش پوست دشوار است، اگر می خواهید که خال کوبی شما به همان زیبایی اولین بار به نظر برسد انجام ندهید. البته راه حل اصلی، مرطوب بودنش است! در حالی که شما نباید روی لک لوسیون بزنید، چرب کردن با لایه های نازک در فواصل منظم باعث می شوند که خال کوبی شما زیباتر به نظر برسد و احساس خوبی داشته باشد.

زیباترین مساجد ترکیه
ادامه مطلب

خال کوبی در آسیا: نکات مهم
در حالی که انجام خال کوبی در جنوب شرقی آسیا به طور کلی همانند تاتو کردن در بسیاری از مناطق دیگر خواهد بود، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
بسته به جایی که می روید، طرح های خاصی توهین آمیز تلقی می شوند و می توانند شما را با تتو کار یا حتی قانون در تنش قرار دهند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از تصمیم به انجام خال کوبی در انتخاب تورتان به جنوب شرقی آسیا، توجه داشته باشید.
تایلند و سریلانکا: در این کشورهای عمدتا بودایی، خال کوبی کردن بودا غیرقانونی است. در سال 2014، یک زن انگلیسی به دلیل خال کوبی بودا، در سریلانکا دستگیر و تبعید شد.
مالزی: به عنوان یک کشور عمدتاً مسلمان، قوانین حاکم بر خال کوبی ها دقیق تر هستند. خالکوبی های دائمی در دین مسیحیان اهل سنت ممنوع است، اما این بدان معنا نیست که در اینجا تتو کردن غیرممکن است. اما خاکوبی نقل قول ها یا تصاویر مربوط به قرآن، الله یا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اکیداً ممنوع است.

ویتنام: خال کوبی ها در سال های اخیر در این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، اما در مناطق روستایی بهتر است آن را بپوشانید.

خالکوبی های ساک یانت در جنوب شرقی آسیا
اگرچه همیشه در جنوب شرقی آسیا تنوع خال کوبی وجود دارد، اما شاید به دنبال یک تجربه معنوی تر هستید. در این صورت خال کوبی های ساک یانت، که به طور سنتی توسط یک راهب نگاشته و برکت داده می شود، گزینه بسیار خوبی است. انجام این خالکوبی به این صورت است که باید در یک معبد در صف بایستید و به یک راهب اجازه دهید آنچه را قرار است تتو کنید معین کند (عموما انجام این نوع خالکوبی توصیه نمی شود، زیرا به طور عمومی از همان سوزن برای خال کوبی کردن چندین نفر استفاده می شود)، یا می توانید کنترل بیشتری بر روی این روند انجام دهید. در یک استودیوی خصوصی، گرفتن یک خال کوبی ساک یانت تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. خال کوبی با مراسمی همراه خواهد بود که در آن به خال کوبیتان با محافظت های خاص برکت داده می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر