لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین شهرهای ترکیه
زیباترین شهرهای ترکیه

زیباترین شهرهای ترکیه

ترکیه با تاریخی کهن و مناظری زیبا که شامل سواحل و کوه های بلند است، هزاران سال است که همچون دروازه ای بین اروپا و آسیا واقع شده است. این موقعیت تجاری عالی و تبادل فرهنگ ها، ترکیه را به کشوری غنی و متنوع تبدیل کرده است. نقطه ای که شرق با غرب دیدار می کند و تمدن شرق و غرب با هم در می آمیزند. هر چند این فرهنگ غنی و وسعت تاثیرات آن از چشم ها پنهان مانده است، اما بازتاب آن را در بناها و اماکن تاریخی و مذهبی و غذاهای بی نظیر ترکی می توان مشاهده کرد. ترکیه مقصدی عالی برای گردشگران است، استانبول به عنوان شهری که پایتخت بیزانس و عثمانی بوده است، شما را با جذابیت های خود غافلگیر خواهد کرد و کاپادوکیا با کوه ها و مناظر دلنشین طبیعی و بالن های رنگارنگ شما را مسحور خود خواهد ساخت. این انتخاب شماست که به جهان یونانی- رومی و افسوس سفر کنید یا در کنار ساحل دریای اژه به استراحت بپردازید و آفتاب بگیرید. با ما همراه باشید تا به این کشور جذاب سفر کنیم و با زیباترین شهرهای آن بیشتر آشنا شویم. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های ایران در تمام سفرها همراه شماست. ایران هتل با رزرو هتل های شیراز و مشهد برای شما بهترین ها را آرزو می کند.

استانبول| istanbul
یکی از برجسته ترین شهرهای جهان استانبول است، استانبول در دو طرف تنگه بسفر قرار دارد و سال هاست که شرق و غرب در آن دیدار می کنند. با توجه به تاریخ طولانی و پرتلاطم آن، فرهنگ ها و مردم مختلفی درطی سال ها این شهر را تحت تأثیر قرار داده اند و هنوز هم می توان ردپای یونانی ها، رومی ها و ونیزی ها را در آن پیدا کرد. این تاثیر در بناها و معماری باشکوه آن به خوبی متجلی شده است. مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپ قاپی نمونه هایی از آن ها هستند. اما زیبایی های استانبول در همین جا خلاصه نمی شود، مراکز خرید بزرگ، محله ها و کافه های دلنشین و زندگی شبانه جاذبه های دیگری هستند که باعث شده اند استانبول در فهرست یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و جهان قرار بگیرد.
آنتالیا|Antalya
آنتالیا|Antalya
ساحل خلیج آنتالیا، ساحلی کاملاً خیره کننده به نظر می رسد، صخره های بلند و مناظر سرسبز و کوهستانی آن چشم انداز زیبایی را پیش روی تماشاگران به نمایش می گذارد. آنتالیا یک شهر شگفت انگیز برای بازدید است. شهر قدیمی کالیچی Kaleici یک منطقه زیبا در مرکز آنتالیاست. Kaleici با کوچه های باریک پیچ در پیچ، خانه های چوبی قدیمی، کافه ها و رستوران ها و هتل هایی به سبک عثمانی، مکانی دوست داشتنی برای گشت و گذار و کاوش است. دروازه هادریان Hadrian’s Gate بنای باشکوه رومی و برج سنگی و باستانی ساعت Clock tower از دیگر جاذبه های آنتالیای قدیم هستند. اما آن چه امروز آنتالیا را به شهرت جهانی رسانده است، تنها جاذبه های تاریخی نمی باشند، بلکه سواحل بی نظیر و هتل های لوکس آن با آرامشی که به گردشگران هدیه می دهند، آن را به مکانی شگفت انگیز تبدیل کرده اند. از شنا و قایقرانی گرفته تا کوهنوردی، گشت و گذار و تفریح خانوادگی، آنتالیا برای هر سلیقه ای چیزی ارائه می دهد.
ازمیر| Izmir
ازمیر| Izmir
یکی از سواحل و بنادر زیبای ترکیه شهر ازمیر است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بر فراز خلیجی بلند و باریک قرار دارد، کرانه‌های این دریا که اژه نام دارد از زیباترین و چشمگیرترین چشم انداز‌های این شهر به شمار می‌روند و این شهر دل انگیز را سرشار از شور و زندگی می کنند. این تفرجگاه زیبای ساحلی مملو از کافه ها و رستوران های ساحلی است و چند فرهنگی بودن آن را در غذاهای متنوع و خوشمزه ی آن به روشنی می توان دید. بی شک بازار خارق العاده، کلیساها و مساجد تاریخی و موزه هنر ازمیر برای بازدید کنندگان جذاب خواهد بود.
اروگوپUrgup|
اروگوپUrgup|
شهر کوچک اروگوپ برای بیشتر گردشگران نه تنها مکانی آرام و خلوت است، بلکه پایگاه مناسبی برای کشف منطقه خیره کننده کاپادوکیای ترکیه نیز محسوب می شود. علی رغم این که اروگوپ یک شهر روستایی است، مرکز شهر پر جنب و جوش آن با داشتن هتل ها، رستوران ها و کافه های دلپذیر برای تفریح بازدید کنندگان کافی است. با که این شهر جاذبه درخشانی ندارد، اما برخی از هتل های غاری آن واقعاً به یاد ماندنی هستند و خانه های سنگی زیبا و تپه قدیمی صخره ای آن را به یک شهر دیدنی برای بازدید تبدیل می کنند، از آن جا که در اطراف آن می توان از فراز بالن مناظر وسیع و صخره های کاپادوکیه را به تماشا نشست، به جرات می توان گفت اروگوپ یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه است.
مارماریس|Marmaris
مارماریس|Marmaris
مارماریس یکی از محبوب ترین استراحتگاه های ساحلی ترکیه است، در واقع مارماریس مکان بی نظیری است که پوشیده از کوه های کاج، سواحل سفید شنی، آب های فیروزه ای و معماری تاریخی می باشد.این بندر خیره کننده که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است ، یک بهشت توریستی با فرصت های دیدنی استثنایی، ورزش های آبی، ماجراجویی، ناهار خوری فوق العاده و زندگی شبانه است. این شهر به دلیل زندگی شبانه پر جنب و جوش خود، کلوپ های فضای باز و سالن های موسیقی شناخته شده است و از آن جا که مارماریس در دره ای بین کوه های جنگلی کاج و آب های شفاف واقع شده، مقصدی محبوب برای قایقرانی و غواصی نیز به شمار می رود. تورهای مختلف قایقرانی بازدید کنندگان را به کاوش در اطراف خلیج های زیبا و روستاهای همجوار می برند. علاوه بر این تورهای سفری یکروزه از مارماریس به مقاصد برجسته مانند دالیان، افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاترا وجود دارد.
بدروم|Bodrum
بدروم|Bodrum
بدروم شهری در شبه جزیره بدروم است و از ساحل جنوب غربی ترکیه تا دریای اژه امتداد دارد. این شهر با سواحل زیبا و منظره قلعه سنت پیتر ظاهری تماشایی دارد. فرهنگ و تمدن خاص اژه در خانه های سنتی و سفید، کافه های کوچک دلپذیر و کوچه های سنگ فرش شده می درخشد و خودنمایی می کند. در واقع بدروم شهری امروزی، خنک و جذاب و خارق العاده است که هر آن چه از یک تعطیلات انتظار می رود در اختیار شما قرار می دهد. قلعه و خرابه های باستانی و آمفی تئاتر دیدنی آن در کنار رستوران ها و کافه های شیک امروزی و کلوپ های شبانه پرجنب و جوش، تصویری دلنشین از یک شهر جذاب را برای شما به تصویر می کشند.
افسوس|Ephesus
افسوس|Ephesus
کامل ترین کلان شهر کلاسیک اروپا افسوس، یک مکان باستانی و واقع در ناحیه اژه ترکیه است. تا قرن اول قبل از میلاد، افسوس یکی از بزرگ ترین شهرها در تمام امپراتوری روم بود که یکی از هفت عجایب جهان باستان یعنی معبد آرتمیس را در خود جای داده بود. در حال حاضر ویرانه های افسوس که در یک محوطه باستان شناسی بزرگ قرار دارد، آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل کرده است. علاوه بر این اثر، سازه های باستانی دیگری همچون تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس باعث شده اند که این شهر از نظر تاریخی زیباترین شهر ترکیه باشد.
ساید|Side
ساید|Side
با وجود ویرانه های ویرانگر رومی و هلنیستی، Side شهری نیست که بخاطر ضربه های تاریخ از دست برود. آمفی تئاتر اصلی رومی هنوز در مرکز شهر واقع شده است و برخلاف خانه های مدرن، کافه ها و شلوغی زندگی روزمره آن، باشکوه و اصالت تمام خودنمایی می کند. در کرانه دریا، ویرانه های شگرف معبد آپولو، که هر روز در شکوه قرمز غروب خورشید شکوه تر می شوند، قرار دارند. از این رو ساید به دلیل زیبایی طبیعی نیز مشهور است. شن های طلایی و زیبا در پس زمینه نیلگون دریا منظره ای بس شگرف را در این شهر بندری و باستانی به تصویر می کشند.
آماسیا Amasya|
آماسیا Amasya|
آماسیا شهری کوچک در شمال ترکیه است که در دره‌ای باریک بر روی سواحل رودخانه یشیلرماکYeşilırmak و پشت به کوه‌های سنگی قرار گرفته است. گفته می شود Amasya مکانی است که در آن یکی از معروف ترین داستان های فولکلور ترکی، شیرین و فرهاد اتفاق می افتد. طبق افسانه، فرهاد عاشق شیرین، یک شاهزاده خانم زیبا بود، او تونل هایی را در زیر کوه حفر می کرد تا به این وسیله آب را به کاخ پدرشیرین بیاورد و نظر او را جلب کند. حتی امروز نیز، چشم انداز خیره کننده شهر کاملاً متناسب با این داستان عاشقانه است. در بالای شهر چند مقبره حجاری شده در صخره قرار دارد و خود شهر نیز پر از خانه های زیبا به سبک عثمانی و پل های قدیمی است.
ماردین|Mardin
ماردین|Mardin
ماردین واقع در جنوب شرقی آناتولی، یکی از دیدنی ترین شهرهای ترکیه است. کل این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به خاطر ساختمانهای تاریخی بی شمارش قابل توجه است. در بالای تپه ارگ قرار دارد و قلعه قدیمی که به منطقه نظامی تبدیل شده با وجود غیرقابل دسترس بودن برای گردشگران، هنوز حال وهوایی چشمگیر و متمایز به شهر می بخشد. این شهر همچنین دارای مساجد و کلیساهای خیره‌کننده است. در میان آنها مسجدی بزرگ متعلق به قرن دوازدهم میلادی نیز دیده می شود. از جاذبه های دیگر آن صومعه Deyruz-Zafaran است که یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان محسوب می شود.

بهترین رستوران های استانبول
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر