لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> پنج شهربازی برتر در اروپا
پنج شهربازی برتر در اروپا

پنج شهربازی برتر در اروپا

شهربازی ها حکم مغناطیسهای شناور را در جذب بازدیدکنندگان دارند و سالانه میلیونها گردشگر خصوصا خانواده های دارای بچه های کوچک و یا جوانترها را به خود جلب می کنند. محبوبیت شهربازی ها در ایالات متحده بسیار قابل توجه است. اما در اروپا هم پارکهای معروف بسیاری وجود دارد که روزانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
پارک Europa، آلمان

این پارک موضوعی در راست آلمان قرار دارد و تنوع بسیاری را در خود جای داده است. ترنهای هوایی و جاذبه های بسیاری برای همه رنج سنی و سلیقه های مختلف در این پارک پیدا می شود. بسیاری از سرگرمی های این پارک در صنعت تفریح نوآوری بوده و از محصولات تولیدی خود شرکتها است. این پارک در مجموع 72 وسیله سواری و 13 ترن هوایی دارد و می تواند روزانه به بیش از 60000 میهمان سرویس دهد.

در کنار این مزایا نقاط ضعفی نیز وجود دارد. هزینه گردش در پارک بالا بوده و علاوه بر آن خصوصا در تعطیلات بسیار شلوغ است. برای مثال در سال 2016 حدود 5.6 میلیون نفر از این پارک بازدید داشتند و این رقم با روندی ثابت رو به رشد است. در نتیجه آن همیشه شاهد صفهای طولانی و وسیله های مملو از جمعیت هستیم. از دیگر معایب این پارک می توان به دور بودن آن از سیستم حمل و نقل عمومی اشاره کرد.
دیزنی لند پاریس، فرانسه
1683381293 477 پنج شهربازی برتر در اروپا

دیزنی لند پاریس از دو پارک موضوعی همجوار، پارک دیزنی لند و والت دیزنی استودیو، تشکیل شده است. این پارک در 32 کیلومتری شرق پاریس قرار دارد. از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و نیز اتوبوسهای تندرو A4 بآسانی می توان به این پارک رسید و دسترسی به هر دو پارک بسیار سریع و آسان است.
هیچ شرکتی همچون دیزنی نتوانسته است افراد را به دنیای خیالات وارد کند و دیزنی به دلیل همین توانایی اش بواسطه فیلم ها و نیز سرگرمی های دوست داشتنی طراحی شده خود سود زیادی را دریافت کرده است. در کنار وجود یک سیستم حمل و نقل عمومی منحصربفرد، یکی دیگر از خوبی های این پارک وجود وسایل سواری برای استفاده کل خانواده است.

یکی از مزایای این پارک جزو معایب آن نیز بشمار می رود: از آنجاییکه بیشتر وسایل سرگرمی این پارک برای تمامی سنین طراحی شده است وسایل هیجان آور بسیار کمی در پارک وجود دارد. جای خالی ترنهای هوایی پرهیجان در این پارک کاملا حس می شود.
پارک Le Puy du Fou، فرانسه
1683381294 100 پنج شهربازی برتر در اروپا

این پارک موضوعی فرانسوی در Les Epesses بین Nantes و Poitiers قرار دارد. شوهای مختلفی از اسب سواری، شمشیربازی، آتش بازی وشیرین کاری و دیگر جلوه های ویژه نیز در این پارک وجود دارد. این پارک از این حیث در اروپا منحصربفرد است. از حمله وایکینگ ها گرفته تا دوئل پادشاهان، جنگ با شمشیر و گلادیوتورهای رومی همگی کاملا واقعی بنظر می رسند.
این پارک در درون طبیعت احداث شده است ولی کاملا حفاظت شده می باشد. در هنگام عصر شوی Cinescenie همراه با موسیقی، پایکوبی و رژه، جلوه های ویدیویی سه بعدی، آب بازی ها و آتش بازی ها بسیار زیبا و تماشایی است. در سال 2017 حدود 2.26 میلیون نفر از این پارک دیدن کردند.
منحصر بفرد بودن پارک یکی از معایب آن نیز بشمار می رود زیرا تنوع سرگرمی در آن اندک است. جدا از شوهای مختلف، مزرعه متعلق به قرون وسطی و اندک چراگاههای حیوانات عملا سرگرمی دیگری در این پارک مشاهده نمی شود.

سرگرمی های پرهیجان در این پارک وجود ندارد و سیستم حمل و نقل عمومی آن نیز باید بهتر شود.
دنیایPortAventura، اسپانیا
1683381294 38 پنج شهربازی برتر در اروپا

این پارک در سالو، 60 کیلومتری جنوب بارسلونا قرار دارد و در کنار اسپانیایی ها توجه بسیاری از گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. این شهربازی از سه پارک Portaventura Park، پارک Caribe Aquatic و Ferrari Land تشکیل شده است.
با کنار هم قرار دادن این پارکها در کل تمامی نیازهای تفریحی بازدیدکنندگان رفع خواهد شد. نه تنها کیفیت بلکه کمیت سرگرمی های این پارک نیز در سطح بالایی قرار دارد. علاوه بر این، مکان خود پارک نیز ایده آل است. این پارک درست در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بیشتر روزهای سال خنک و در عین حال آفتابی است.

در طول فصل های پرتردد صف های طولانی برای استفاده از وسایل وجود دارد ولی بدلیل ابعاد و طرح ریزی مناسب تسهیلات و وسایل، گردشگران بخوبی در سطح پارک پخش می شوند. و در کل می توان گفت کمتر شاهد جمعیتهای بسیار زیاد منتظر در صفها خواهید بود و تنها در مسیرهای رفت و آمد شاید شاهد این سیل جمعیت باشیم. همچنین غذای داخل پارک ارزان و در عین حال با کیفیت است ولی استخرها و وسایل راحتی موجود در هتلها اندکی قدیمی هستند.
Gardaland، ایتالیا
1683381294 480 پنج شهربازی برتر در اروپا

این پارک با 2/85 میلیون بازدیدکننده در Castelnuovo del Garda در نزدیکی جزیره Garda قرار دارد و بزرگترین شهربازی ایتالیا بشمار می رود. ترنهای هوایی و آبراهه های مختلف و متنوع موجود در این پارک نیاز به سرگرمی دیگری را باقی نمی گذارد. در استفاده از دستگاهها الویت با کودکان است و افتتاح پارک موضوعی مجزای دیگری بنام Peppa Pig Land موید همین الویت است.
یکی از جاذبه های گردشگری که باید در سال 2018 از آن بازدید داشته باشید I Corsari: La Vendetta del Fantasma است که در آن تکنولوژی مدرن نورافکنی در کنار صحنه های زنده ای از گردش های سوار بر اسب یا دیگر وسایل قرار گرفته و صحنه های سه بعدی را در اطراف عابران بوجود می آورد.

یکی از معایب این پارک وجود صف های انتظار طولانی خصوصا برای استفاده از محبوب تربن وسایل بازی است. بسیاری از این صف ها در محیط های بدون سقف و سایبان تشکیل می شوند و در نتیجه مردم مجبور می شوند زیر نور خورشید در انتظار باقی بمانند. ساعتهای بازگشایی جهت استفاده از دستگاهها نسبتا کوتاه است و علیرغم شهرت غذاهای خوشمزه ایتالیایی، سرویس غذا و پذیرایی در این شهربازی ناامیدکننده است. پس سعی کنید انتخاب هوشمندانه داشته باشید و هوشمندانه سفر کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
سفر به قعر دریا و بازدید از تایتانیک
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر