لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهرهای باستانی در ترکیه که نمی توانید از دست دهید
شهرهای باستانی در ترکیه که نمی توانید از دست دهید

شهرهای باستانی در ترکیه که نمی توانید از دست دهید

از استانبول تا آنکارا، تاریخ از همه جای ترکیه سرچشمه می گیرد. فقط باید بدانی که به کجا نگاه کنی.
ترکیه شاهد برخی از بزرگترین لحظات تاریخ است و آثار باقیمانده از این وقایع هنوز به یادگار مانده است. این سرزمین محل فرمانروایی اسکندر بزرگ، کنستانتین بزرگ و امپراتوری قدرتمند عثمانی سابق بوده است. نقاط دیدنی جنگ ها، اماکن مهم ، بازسازی شده اند. امروزه با قدم زدن در شهری مانند استانبول احساس می کنید که در یکی از بی نظیر ترین موزه های فضای باز جهان هستید و گشت و گذار می کنید.

اگر تاریخ و دنیای قدیم و احساس خاصی را در درونتان بر می انگیزد، وقت آن است که باستان شناس درونتان را در آغوش بگیرید، رزرو هتل انجام دهید و در شهرهای باستانی مورد علاقه تان در ترکیه به گشت و گذار بپردازید.
مقاله زیر را برای کشف اینکه کدام شهرهای ترکیه در کتاب های تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار هستند، بخوانید و قول می دهیم سفر شما از یک اتفاق عالی به اتفاقی فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد.

استانبول
بیایید در ابتدا بدیهی ترین انتخاب را بررسی کنیم، با توجه به اهمیت آن به هیچ عنوان نباید از دیدن این شهر صرف نظر کرد! اخیراً از استانبول دیدن کردم و خودم را کاملاً پر انرژی و در عین حال امن نگه داشتم – چیزی که فکر می کنم اینست که فقط بعد از قرن ها برای یک شهر در حال توسعه اتفاق می افتد.
بسیاری از مردم به شما می گویند که این شهر ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیته است و این درست است. روی یکی از سه پل این شهر که فضای بین اروپا و آسیا را تکمیل می کند بایستید، از یک طرف آسمان خراش های بلند شیشه ای و از طرف دیگر منظره ی ساختمان های متوسط مانند مساجد و بناهای چوبی را از طرف دیگر مشاهده خواهید کرد.

منظره ای از استانبول، ترکیه
این شهر بیش از 2500 سال در مرکز درگیری بین مذاهب، فرهنگ ها، بلایای طبیعی و قدرت های امپریالیستی جهان بوده است. اما با این وجود، استانبول دوباره و دوباره روی زانوی خودش ایستاد – البته به عنوان یک تکرار جدید. علیرغم آنچه مکررا در قرن ها ساخته شده اند و در حال بازسازی نیز هستند، اما معروف ترین نقاط دیدنی شهر عمدتا در دوران اخیر حفظ شده اند. در یک صبح عادی (اما شلوغ)، می توانید از مهمترین نقاط دیدنی کشور بازدید کنید: هاگیا سوفیا، مسجد آبی، مخزن باسیلکا و البته Grand Bazaar.
در اکثر موارد، تمام این مکان ها با یکدیگر فاصله دارند: در حقیقت، هاگیا سوفیا و مسجد آبی کم و بیش از یکدیگر فاصله دارند. من بیشتر تحت تأثیر خواجه سوفیا، کلیسای جامع باشکوه و دارای ویژگی های بینظیر معماری قرار گرفتم که برخلاف چیزی که قبلاً در تمام سفرهایم دیده بودم، بود.
1683360924 953 شهرهای باستانی در ترکیه که نمی توانید از دست دهیدایا صوفیه
ابتدا، تقریباً 1500 سال پیش به عنوان یك کلیسای مسیحی ارتدكس یونان ساخته شد. این ساختمان سرانجام قبل از آنکه در سال 1935 به عنوان موزه معرفی شود، توسط عثمانی ها (که مدال هایی با اندازه بزرگ را به چهار گوشه اش اضافه کردند) تبدیل به مسجد شد. امروزه برخی از رهبران مذهبی اسلامی در ترکیه دوست دارند که هوجی سوفیا را به عنوان مسجد بازگشایی کنند. که این مسئله باعث بحث های زیادی در کشور است. اما در حال حاضر، به روی گردشگران باز است!
و همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، سایر مکانهای باستانی استانبول که ارزش دازند که زمانتان را در آن جا بگذرانید شامل موارد زیر است:

زیباترین مساجد ترکیه
ادامه مطلب

مسجد آبی بر پایه های قبلی کاخ بزرگ استوار شده است، ساختار نمادینی است که بر منظره ی آسمان شهر حاکم است. به عنوان مسجد شناخته شده و فعالیت دارد. در حدود ساعات بازدید خاص از مسجد بازدید کنید و حتماً در هنگام کاوش در مسجد به قوانین احترام بگذارید (خانمها، روسری بر سر داشته باشید: قبل از ورود کفشتان را در بیاورید).
Grand Bazaar – یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که مملو از لباس، میان وعده و غرفه های چای می باشد. کوچه های پیچ در پیچ آن مکان مناسبی برای گم شدن است! روزانه 400000 نفر از بازار بزرگ دیدن می کنند. اگر مایل به خرید سوغاتی هستید، خرید از آن را به محض باز شدن، در نظر بگیرید. فروشندگان این امر را نشانه خوش شانسی می دانند که پس از گشایش در مغازه هرچه سریع تر بتوانند فروش را انجام دهند و یا شاید علاقه بیشتری به تعامل با شما داشته باشند.
:Basilica Cistern بزرگترین مخزن زیرزمینی باستانی در زیر شهر استانبول است. این مخزن معروف دارای ویژگی های معماری یونان باستان و بیزانس است و قادر به ذخیره 100000 تن آب شیرین است. دو نکته در مورد مخزن باسیلیکا بسیار جالب است: اندازه بی نظیر مخزن زیرزمینی و تقارن ستون های آن. علی رغم اینکه آب در طی بازدید به طور موقت تخلیه می شود، اما هنوز مکانیست که گویی با دیدنش در یک آن به گذشته منتقل می شویم و به دلیل دمای خنک کننده اش در روز های گرم تابستان، بسیار لذت بخش است.

افسس
افسانه ها اظهار دارند که شهر باستانی افسس دو بار تأسیس شده است. زمانی توسط یونانیان (یونانیان باستان AKA)، اما بنیانگذاران اصلی این شگفتی قبیله ای از رزمندگان آمازون بوده است. این شهر از اواخر دوران برنز ساکن بوده و در طول سالها در پاسخ به هوی و هوس حاکمان و مردمان مختلف تغییر کرده است.
در یک مقطع زمانی، افسس یکی از ثروتمندترین و مهمترین شهرهای مدیترانه بود و وقتی از آنجا بازدید می کنید کم و بیش می توانید اهمیت آن را تصور کنید. امروزه بازدید از این شهر باستانی به شما این امکان را می دهد تا خرابه های معبد آرتمیس را ببینید، یک مکان مقدس که گمان می رود در حدود 550 سال قبل از میلاد مسیح برای وقف به شکلی محلی از الهه یونانی “آرتمیس” ساخته شده است.
همچنین می توانید از ویرانه های چشمگیر کتابخانه سلسوس، که به افتخار سناتور رومی Tiberius Julius Celsus Polemaeanus یا Basilica of Saint John و کلیسای مریم ساخته شده است بازدید کنید. با این حال، شاید یکی از دیدنی ترین هایی که مشاهده خواهید کرد، غار هفت خواب است.
همانطور که افسانه می گوید، هفت مرد که به دلیل ایمان مسیحی خود مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند، به جای این که دین خود را نفی کنند، به این غارها بازگشتند. شروع به نماز خواندن كردند و در هنگام نماز به خواب عميقى رفتند كه بيش از صد سال به طول انجاميد. هنگامی که بیدار شدند، آزار و اذیت مسیحیان در این منطقه پایان یافت و زاغه کشی طولانی آنها معجزه ای اعلام شد که احتمال رستاخیز را اثبات می کرد.

22 مكان گردشگری فوق العاده در استانبول
ادامه مطلب

امروزه این مکان بسیار بی نظیر است و به لطف چگونگی حفظ شکل ها، حس همه جانبه ای را درونتان ایجاد می کند. غار بزرگ، با سقفی به اندازه ی بسیاری از کلیساهای معمولی، برای تشکیل یک کلیسا با سنگ تراشی آجر پوشیده شده است. در طرفین طاقچه هایی وجود دارد اما اکنون مکانهای دفن کسانی که به خواب رفته اند، باز و دارای سوراخ هایی خالی است.
1683360924 423 شهرهای باستانی در ترکیه که نمی توانید از دست دهید
اگر واقعاً به تاریخ ترکیه علاقه مند هستید، افسس کمابیش یکی از مهمترین شهرهایی است که در سفرتان می توانید از آن بازدید کنید.
هیراپولیس
مردم از همه جا به هیراپولیس می روند تا از آبهای شفابخش افسانه ای چشمه های اطرافش استفاده کنند. در حقیقت، در یک مقطع زمانی، Hierapolis توسط پزشکان محلی که از چشمه های داغ به عنوان درمانی برای بیمارانشان استفاده می کردند، مرکز درمانی در نظر گرفته می شد.
امروزه مسافران می توانند ویرانه های حمام ها، معابد و دیگر بناهای یونان را کشف کنند. شاید یکی از برجسته ترین ویرانه ها، آمفی تئاتر سابق باشد، آنقدر خوب به جا مانده که هنوز امروزه از آن استفاده می شود! همچنین می توانید در استخرهای مقدس شنا کنید و وقتی می گوییم شنا در یک مکان محافظت شده UNSECO تجربه ای به یاد ماندنی را ایجاد می کند به ما اعتماد کنید.
هنگامی که معبد آپولو و نکروپولیس نیز وجود دارد که باید از آن بازدید کنید، جای تعجب دارد که بسیاری از مسافران تصمیم می گیرند که به مکان های معروف تر از Hierapolis بروند. اما اگر به یک تور مانند این بپیوندید، نیازی به تصمیم گیری های سخت نیستید زیرا این فرصت را دارید که همه آن ها را ببینید!

قونیه
قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی ترکیه است و به لطف موقعیت مرکزی اش، در طول مسیر معروف تجارت جاده ابریشم، نقش مهمی ایفا کرده است. این شهر خانه ی مولوی بود، شاعر مشهور فارسی، فقیه، دانشمند اسلامی، متکلمان و عرفانی قرن سیزدهم که نفوذ وی بسیار فراتر از مرزهای قونیه و حتی ترکیه گسترش یافته است.
بازدید از موزه ی مولانا، مقبره مولوی، که تا حدی به عنوان زیارتگاه شاعر و یک موزه فعالیت می کند. شما فرصتی خواهید دید تا آثار باستانی با قدمتی بیش از هفت قرن را ببینید و درک دقیقی از نحوه زندگی در قونیه کسب کنید.
مراسم گردهمایی دراویش در قونیه
مراسم گردهمایی دراویش در قونیه
سعی کنید دراویش درحال رقص سماع را که توسط دستور مولوی انجام شده است ببینید – نظم صوفیان مستقر در 1273 – رقص زنده جذاب آنها را تحت تأثیر قرار داده است. و قبل از حرکت از قونیه، حتماً سری به مهمترین اماکن مذهبی این شهر یعنی مساجد علاء الدین و اگلتیچی بزنید. نه تنها تحت تأثیر معماری باستانی آنها قرار خواهید گرفت، بلکه در معرض فرصتی بی نظیر خواهید بود تا لحظه ای از زندگی محلی را تجربه کنید، همانطور که مسلمانان فداکار برای تمرین ایمان خود جمع می شوند.

پارک های آبی استانبول
ادامه مطلب

شهر زیرزمینی کیماکلی، کپادوکیا
اگر فقط تاکنون ترکیه را در تصاویر دیده اید، احتمالاً کاپادوکیا را با منظره ای با بالن های رنگارنگ می شناسید. بعلاوه، این یکی از نمادین ترین مکان ها در کل کشور است! اما آیا می دانید یک شهر زیرزمینی وجود دارد که فقط منتظر است توسط شما مورد کاوش قرار گیرد؟

این غارهای تروگلدیت در اوایل زمان هیتی گود برداری شدند و در طی قرنها گسترش یافتند زیرا ارتش های مختلف غارتگری به جستجوی گنجینه هایی با ارزش، به سرقت از این منطقه می پرداختند. در واقع 36 شهر زیرزمینی در کاپادوکیا وجود دارد اما وسیع ترین شهر زیرزمینی کیماکلی است.

در حال حاضر، فقط 4 طبقه از آن در دسترس عموم قرار گرفته است. اما تعداد اتاق های انبارداری در یک منطقه ی کوچک از این عقیده پشتیبانی می کند که حداقل چند هزار نفر روزی این شهر زیرزمینی را خانه نامیده اند. حتی یک کلیسا در داخل این مجموعه گسترده ی غارها وجود دارد!

آنکارا
مردم معمولاً استانبول را به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه اشتباه می گیرند، در حالی که آنکارا، هم در اپرا و باله و هم برای ارکستر سمفونیک ریاست جمهوری مرکز هنرهای نمایشی این کشور است، دقیقاً معلوم نیست چه زمانی نخستین بازسازی این شهر تأسیس شده است، اما شواهد باستان شناسی به ما می گویند که آنکارا حداقل از زمان سنگی، به عنوان یک خانه برای انسان ها بوده است.آنکارا
ترکیه را از همه زوایا ببینید
در حالی که این شهر مانند کشوری پر زرق و برق است که نسبت به استانبول چندان متفاوت نیست، آنکارا شهری است که به لطف سنت و مدرنیته ارزش آن را دارد که چند روز از سفرتان را در آن جا متوقف شوید . چندین موزه ی آنکارا، که نمایشی کامل از تاریخ آناتولی اند، در ساختمان های بازسازی شده ی عثمانی ساخته شده اند.

برجسته ترین این موزه ها، موزه تمدن های آناتولی است، که دارای مجموعه ای مشهور از آثار باستانی هیت در جهان، و موزه مردم نگاری اختصاص داده شده به تبیین تاریخ ترکیه، فرهنگ عامه و هنر ترکیه) می باشد. آرامگاه آتاتورک شامل موزه آتاتورک است که بسیاری از وسایل و یادگارهای شخصی رئیس جمهور سابق را به نمایش می گذارد.

آیا شما از اینکه چگونه با آسانی وخیال راحت و هماهنگ و ایمن، سفری را که از همه شهرهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بازدید کنید گیج شده اید و ناراحت هستید؟ می توانید تور دقیقی را که شما را به همه این مکان ها می برد رزرو کنید. بی شک از سفری لذت ببرید که کاوش های تاریخی و تجربیات معتبر فرهنگی را در اولویت قرار می دهد. پس زودتر برنامه تان را برای رفتن به این سفر بی نظیر بچینید!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر