لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پارک های آبی استانبول
پارک های آبی استانبول

پارک های آبی استانبول

سفر واژه ای است که با شنیدن آن به یاد دور بودن از محل زندگی خود می افتیم. هر کس به دلیلی عازم سفر می شود و تن به دور بودن از خانه و کاشانه ی خود می دهد. دلیل رفتن به سفر هر چه که باشد مسافر تلاش می کند از انجام آن لذت ببرد. اگر قصد سفر تفریح و گردش باشد مسافر مقصدی را انتخاب می کند که دارای جاذبه ای مطابق با علایق وی باشد. در این میان مقاصدی هستند که انگار مجموعه ای از جذابیت ها را در دل خود پنهان کرده اند. از جمله ی این ها شهر استانبول از کشور ترکیه است که شهری بسیار جذاب و دیدنی است و دارای انواع جاذبه های گردشگری مانند تاریخی، طبیعی، شهر بازی و … است.

سفر به خارج از کشور مخصوصا شهری مانند استانبول می تواند خاطراتی به یادماندنی در ذهن بسازد اما همین ایران عزیز ما نیز مملوء از شهرهایی است که جنبه های جذاب فراوانی دارد. از جمله شهر زیبای اصفهان که علاوه بر نمایش هنر معماری گذشتگان از جذابیت هایی مانند باغ پرندگان بهره می برد. برای رفتن به شهری مانند اصفهان که دارای طیف وسیعی از انواع هتل هاست می توانید قبل از سفر وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و بعد از یک بررسی کلی به رزرو هتل در اصفهان بپردازید. با رزرو هتل های اصفهان از طریق سایت ایران هتل آنلاین می توانید آسوده خاطر به سمت آن حرکت کنید.
پارک های آبی استانبول
معرفی کلی

شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا است که در نزد ایرانی ها هم محبوبیت بالایی دارد. تعداد جاذبه های این شهر به قدری زیاد است که در یک سفر چند روزه نمی توان از همه ی آنها دیدن کرد. از جمله ی این جاذبه ها می توان به موزه ی ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، بازار بزرگ، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی، موزه ی باستان شناسی، کاخ دلما بهچه، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، موزه ی هنرهای مدرن، بازار ادویه، ایاصوفیه ی کوچک، موزه ی هنرهای ترکی و اسلامی و قلعه ی یدیکوله اشاره کرد که با دیدن هر یک واقعا شگفت زده می شوید. این در حالی است که استانبول از وجود طبیعت بسیار زیبایی نیز بهره می برد.
جهت آشنایی با بازارهای استانبول کلیک کنید.

پارک های آبی استانبول
شاید اغلب افراد برای بازدید از جاذبه ‌های تاریخی و دیدن از مراکز خرید راهی استانبول می شوند اما این شهر جذابیت های دیگری نیز دارد. در واقع استانبول برای هر گروه سنی با هر سلیقه و علاقه ای سرگرمی خاصی دارد لذا همه از سفر به آن لذت می برند و با لبی خندان راهی کشور و شهر خود می شوند. یکی از جذابیت های این شهر پارک های آبی آن است که با تفریحات و بازی های سرگرم کننده و هیجان انگیزی که دارد می تواند شادی و شادابی را به بازدیدکنندگان هدیه دهد و شور و هیجانی وصف ناپذیر را در دل آنها راه بیندازد. در ادامه به چند مورد از معروف ترین پارک های ابی استانبول اشاره می کنیم و توضیحاتی در مورد هر یک می دهیم.
پارک آبی کلاب دلفین (Club Dolphin)
پارک آبی دلفین بزرگ ‌ترین پارک آبی شهر استانبول است. تفریح و بازی در این پارک واقعا هیجان انگیز و به یادماندنی است. پارک آبی دلفین فعالیت خود را از سال 2001 میلادی آغاز کرده است و در طول این هجده سال توانسته به شهرت فراوانی دست یابد و همواره عده ی زیادی از گردشگران را به سمت فرا بخواند. این پارک با سرسره ‌های مختلف و هیجان انگیزی که دارد به راحتی می تواند آدرنالین خون شما را بالا ببرد و بساط شور و هیجانی بی نظیر را در دلتان بر پا کند.
Club Dolphin
از جمله سرسره های پارک دلفین می توان به جالب ترین آنها شامل سرسره ‌های شاه کبرا، سرسره‌ های مخصوص کودکان، سرسره ی آناکوندای مشکی و آبی، سرسره ی سونامی و سرسره ی سقوط آزاد اشاره کرد. لذت سوار شدن بر هر یک از اینها به قدری بالاست که دلتان می خواهد بارها و بارها آن را تکرار کنید. این پارک برای استراحت و تازه کردن نفس هم مکان های مناسبی دارد که با قرارگیری در آنها می توانید انرژی از دست رفته ی خود را به دست آورید و مجددا برای کسب تجربه ای فوق العاده هیجانی آماده شوید. از جمله ی این مکان ها استخر کودک، استخر موج، استخر خانواده، لنگرگاه و … است که در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.
Club Dolphin
لازم به ذکر است که امکانات این پارک آبی هیجان انگیز به وسایل بازی و تفریحات آبی محدود نمی ‌شود بلکه شما می ‌توانید در زمین والیبال ساحلی به انجام یک ورزش گروهی بپردازید و دوستان جدیدی بیابید و با افرادی از نژادهای مختلف آشنا شوید. از طرفی می توانید در زمین تنیسی که در مجموعه قرار دارد با هر کس که می خواهید تنیس بازی کنید و از بودن در پارک لذت ببرید. تمام اینها در کنار شنا در نزدیکی دلفین ‌ها و انجام بازی واترپولو می‌ تواند لذت بیشتری داشته باشد و اعضای خانواده را بیش از هر وقت دیگری خوشحال و راضی گرداند.
Club Dolphin
علاوه بر اینها در پارک آبی دلفین حدود 11 دلفین، 3 فک و 4 کوسه و انواع مختلفی از ماهی ها وجود دارد که در آکواریوم های مختلف نگهداری می شوند و در معرض دید عموم قرار می گیرند. این در حالی است که گردشگران می توانند همه روزه راس ساعت 14:00 به تماشای حرکات زیبای دلفین ها بنشینند و از تماشای آنها لذت ببرید و با آن ها عکس یادگاری بگیرند .در این پارک آبی برای رفاه هر چه بیشتر بازدیدکنندگان دوش های حمام، سرویس های بهداشتی، کمدهای قفلدار و کابین های تعویض لباس در نظر گرفته شده است. همچنین بوتیک کوچکی نیز در مجموعه وجود دارد که می توان لوازم مورد نیاز برای شنا را از آنجا تهیه کرد.
پارک آبی دلفین
دسترسی به پارک آبی دلفین بسیار آسان است چون این پارک یکی از جاذبه های معروف شهر استانبول به شمار می رود. در واقع برای رسیدن به این پارک در قسمت هایی از شهر مانند میدان تقسیم، منطقه ی فاتح و … سرویس ‌های رایگانی در نظر گرفته شده است که البته در ساعات مشخصی از روز در خدمت بازدیدکنندگان از پارک قرار می گیرد. این پارک آبی هم مانند دیگر پارک های آبی با توجه به شرایط آب و هوایی تنها در اواخر بهار و کل فصل تابستان که هوا صاف و آفتابی است باز می باشد. ساعت کاری پارک دلفین هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 شب است. آدرس دقیق این پارک شهر استانبول، باغچه ی شهیر، خیابان کمال پاشا می باشد.
پارک آبی دلفین
هزینه ‌ی ورود به پارک آبی دلفین در روزهای مختلف از هفته و با توجه به اینکه بازدیدکننده خانم، آقا یا کودک است متفاوت می باشد. در واقع هزینه ی ورود در روز یکشنبه به ازای هر نفر آقا 70 لیر، به ازای هر نفر خانم‌ 55 لیر و به ازای هر نفر کودک پنج تا دوازده سال تنها 33 لیر است اما این هزینه در سایر روزهای هفته برای آقایان 60 لیر، برای خانم ‌ها 45 لیر و برای کودکان حدود 30 لیر است. لازم به ذکر است که هزینه ی ورود برای کودکان 1 تا 5 سال کاملا رایگان است.
پارک آبی آکوا مارین
پارک آبی آکوا مارین (Aqua marine)
از دیگر پارک های آبی بزرگ و معروف شهر استانبول پارک آبی آکوا مارین است که دارای ظرفیتی معادل با 3000 نفر می باشد. این پارک که در منطقه ی بویوک ‌چکمجه استانبول واقع شده با وجود تعداد نفراتی که در دل خود جای می دهد یکی از بزرگترین پارک ‌های آبی استانبول به شمار می رود. پارک آکوا مارین در واقع در منطقه ی فاتح قرار دارد و درست مانند پارک آبی دلفین دارای سرویس ‌های رفت و برگشت رایگان از مراکز اصلی و مهم شهر می باشد که می تواند رضایت بازدیدکنندگان از پارک را جلب نماید.
پارک آبی آکوا مارین
پارک آکوا مارین با وسعت بسیار بالایی که دارد دارای تعداد زیادی از انواع سرسره ‌های هیجان انگیز و جذاب مانند سرسره ی چاله سیاه، سرسره ی کامیکازه، سرسره ی هیجان، سرسره ‌های پیچ در پیچ و … می باشد که هر یک به تنهایی می تواند هیجانی را که هر کس به دنبال آن است نصیب او گرداند. در اینجا نیز برای استراحت بعد از دریافت هیجان ناشی از سوار شدن بر سرسره ‌ها می توانید از استخرهایی که در مجموعه وجود دارد استفاده کنید. اعضای خانواده می توانند با قرارگیری در یکی از این استخرها توان کافی برای ادامه ی یک روز گردش هیجان انگیز را به دست آورند.
پارک آبی آکوا مارین
مزیتی که این پارک نسبت به پارک دلفین دارد وجود آب‌ های خروشان برای انجام ورزش رفتینگ است. به این معنا که شما می توانید سوار بر قایق هایی پارویی شوید و بر روی آب هایی خروشان حرکت کنید و با هر بار بالا و پایین رفتن قایق از ته دل فریاد بکشید و آدرنالین خون خود را بالا ببرید تا در هر سنی که هستید احساس جوانی و شادابی کنید. از طرفی علاقه مندان می توانند بعد از انجام بازی های هیجان انگیز به سراغ کافه ها و رستوران های معروف استانبول که این پارک قرار دارد بروند و بعد از کمی استراحت در آنجا از طعم غذاهای لذیذ استانبول لذت ببرند. از طرف دیگر در پارک آبی آکوا مارین می توانید از فروشگاه هایی که برای خرید سوغاتی دایر شده دیدن کنید و هر آنچه را که برای خود یا عزیزانتان می خواهید خریداری کنید و به عنوان سوغات استانبول به شهر و دیار خود ببرید. هزینه‌ ی ورود به پارک آکوا مارین استانبول دقیقا برابر با همان هزینه ای است که برای ورود به پارک دلفین باید پرداخت شود. لذا این دو پارک از این بابت هیچ تفاوتی با هم ندارند.
پارک آبی آکوا مارین
پارک آبی مجموعه ی اسفانبول (ویالند سابق)
اسفانبول (ویالند سابق) بزرگترین شهربازی شهر استانبول است که ساخت آن در سال 2011 آغاز شده و در سال 2013 توسط رجب طیب اردوغان افتتاح شده است. این پارک بعد از افتتاح توجه عده ی زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب کرد و امروزه یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر استانبول به شمار می رود. این مجموعه ی تفریحی در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده و در فاصله ی 13 کیلومتری از میدان تکسیم ترکیه قرار دارد. اسفانبول در واقع یک مجموعه ی تفریحی بسیار بزرگ است و پارک آبی استانفول تنها بخش کوچکی از آن می باشد. مجموعه ی استانفول شامل شهربازی، مرکز خرید، هتل، پارک آبی و تم پارک یا پارک موضوعی است. در نتیجه پارک آبی استانفول برای افرادی که می خواهند در کنار تفریحات آبی مانند سرسره بازی و جت اسکی از دیگر امکانات یک شهربازی مانند وسایل هیجان انگیز غیرآبی استفاده کنند مکان بسیار مناسبی است.
پارک آبی مجموعه ی اسفانبول
از جمله امکانات موجود در پارک آبی ویالند می توان به یک ترن هوایی آبی (Splash Coaster) اشاره کرد. این ترن هوایی طوری طراحی شده که از آبشارهای طبیعی عبور می کند. وسیله ی بعدی رولر کستر خانوادگی(Family Coaster) است که برای لذت بردن اعضای خانواده در کنار هم طراحی شده است. مورد بعدی رفتینگ (Rafting Ride) یعنی قایق سواری بر امواج خروشان است که مسیر 700 متری آن از کنار یک آبشار تند عبور می کند و شما را به یک سفر ماجراجویانه ی هیجان انگیز می برد، از دیگر امکاناتی که در این پارک آبی وجود دارد استخرهای استراحت، سرسره های جالب و جذاب، چاله های آب، استخر موج و پارک آبی مخصوص کودکان است. علاوه بر اینها هر زمان احساس گرسنگی کردید می توانید سری به رستوران یا کافه ی مجموعه بزنید و دلی از عزا درآورید.
پارک آبی مجموعه ی اسفانبول
لازم به ذکر است که مجموعه ی ویالند به صورت شبانه روزی باز است اما پارک آبی ویالند از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز می باشد .هزینه ی بلیت ورودی این پارک نیز مانند دیگر پارک های استانبول در روزهای مختلف از هفته برای رده های سنی مختلف متفاوت می باشد .این هزینه برای بزرگسالان چیزی حدود 10 لیر و برای کودکان تقریبا 90 لیر و برای خردسالان رایگان است. لازم به ذکر است برای رفتن به این مجموعه نیز سرویس های رایگان در مراکز مهم شهر آماده ی خدمت رسانی به بازدیدکنندگان هستند.

محله بالات استانبول
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر