لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آکواریوم پوکت
آکواریوم پوکت

آکواریوم پوکت

سفر به دنیای زیرآب یکی از هیجان انگیزترین رویاهای بشر است. این که در اعماق دریاها و اقیانوس ها که بیشتر سطح کره زمین را فراگرفته اند چه چیزی در جریان است خیلی ها را به دنیای جذاب زیرآب کشانده است. اگر از غواص های حرفه ای سوال کنید برای شما از دنیای شگرف و هزاررنگی سخن خواهند گفت که ساکنین زیبای آن هزاران سال است در کنار هم زندگی می کنند. مرجان های دریایی، ماهی های غول پیکر، دسته های چندهزارتایی ماهی های کوچک، هشت پاها و ده ها موجود آبزی دیگر در میان پهنه وسیع دریاها و اقیانوس ها و در دنیایی پر رمز و راز مشغول زندگی هستند که گاه دستیابی به آن ها حتی برای غواصان حرفه ای هم دشوار است. شاید یکی از جذاب ترین ابتکارات بشر آوردن دنیای زیر آب به دنیای روی آب است، ابتکاری که آن را آکواریوم می نامند و شما را با زندگی جاری در اعماق دریاها و اقیانوس ها آشنا می نماید. آکواریوم های غول پیکری که شما را در میان تونل های شیشه ای به حرکت واداشته و پرده از رازهای خلقت برمی دارند. اگر شما هم به دنیای زیرآب علاقمندید حتما با ما همسفر شوید و خود را به یکی از زیباترین آکواریوم های جهان در جزیره پوکت برسانید. قصد سفر به هرنقطه از ایران عزیز و رزرو آنلاین هتل های ایران از هتل های مشهد گرفته تا هتل های قشم، هتل های تبریز و یا هتل های تهران را اگر داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

تایلند، جزیره پوکت

تایلند نام کشوری در شبه‌جزیره زیبای هندوچین است که درست در گوشه جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. کشوری با سواحلی زیبا و طلایی که با طبیعت بکر، جنگل های گرمسیری، شالیزارهای برنج و باغات انبوه میوه های گرمسیری خودش در کنار جزایر متعدد و منحصربفرد و انبوه درختان کائوچو هوش از سرتان می پراند. طبیعت زیبا و غنی این سرزمین به خصوص در شهر زیبای پوکت زبانزد هر مسافر و گردشگری است. پوکت که در جنوب تایلند واقع شده نام یکی از استان های وسیع این کشور به مرکزیت شهر پوکت است که بیشتر به دلیل داشتن سواحل زیبا و جذاب خود شهره است. در اطراف این شهر که خود یک جزیره بزرگ است چندین جزیره کوچک و بزرگ دیگر با طبیعت منحصربفرد و جنگل های همیشه سبز قراردارند. پوکت برای هر مسافری شعبده ای در آستین دارد. بناهای تاریخی و زیبا، خیابان های شلوغ و هزاررنگ، سواحل زیبا، جنگل های انبوه، تفریحات متعدد و هیجان انگیز و چندین و چند عامل دیگر این جزیره را به مقصدی محبوب مبدل کرده است. در میان جاذبه های متعدد این جزیره این بار عازم یک آکواریوم بزرگ می‌شویم که دنیای زیر آب دریای آندامان را برای شما به روی زمین آورده است.
جهت آشنایی با جاهای دیدنی پوکت کلیک کنید.

1683360962 279 آکواریوم پوکت
آکواریوم پوکت
آکواریوم پوکت یک مجموعه منحصربفرد از جانداران دریایی است که در میان آنها انواع ماهی های کوچک و غول پیکر، مرجان ها، لاک پشت ها و سایر جانوران دریایی به چشم می خورند. این مجموعه وسیع که از 30 مخزن عظیم آبی تشکیل شده در اصل بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است که با نام عنوان ایستگاه اصلی تحقیقات بیولوژیکی دریایی تایلند شناخته می شود که در سال 1983 میلادی افتتاح شده و تحقیقاتی را در مورد اکوسیستم های صخره های گرمسیری، شیلات و سایر پروژه های دریای انجام میدهد. یکی دیگر از وظایف این مرکز حفاظت از گونه های لاک پشت های دریایی در معرض خطر انقراض و تکثیر آن ها در محیطی امن است. یکی از جذاب ترین بخش های این آکواریوم یک تونل شیشه ای ده متری است که شما را به مرکز زندگی زیرآب برده و چشمانتان را مسحور خود خواهد کرد. حضور گونه های مختلف ماهی ها و حتی کوسه ها همانند اسنپر و گروپر حتما شما را هم به تماشای این موجودات جذاب علاقمند خواهد کرد.
1683360962 308 آکواریوم پوکت
در روزهای آخر هفته اغلب راس ساعت یازده برنامه غذادادن به ماهی ها آغاز می شود که طرفداران بسیاری دارد. در کنار دنیای هزاررنگ ماهی ها بخشی هم به حضور لاک پشت های سبز و غول پیکر اختصاص داده است. اغلب گونه های به نمایش درآمده در این آکواریوم متعلق به دریای آندامان در غرب تایلند است. این اکواریوم در فاصله بیست کیلومتری شهر ودر ضلع غربی ساحلی با نام کیپ پانوا واقع شده است. ساحلی آرام و زیبا که مشرف به خلیج چالونگ است و اطراف آن را ویلاها و خانه های ساحلی در بر گرفته اند. آکواریوم درست در نقطه انتهایی این ساحل و در همسایگی آب های شفاف دریا قرار گرفته است.
1683360963 519 آکواریوم پوکت
بخش های مختلف آکواریوم پوکت
آکواریوم بزرگ و سحرانگیز پوکت از سیزده بخش مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها هم جذابیت های خاص خودش را دارد و هربار شما را غافلگیر خواهد کرد.
بخش اول: ماهی های بزرگ
اگر تا بحال ماهی ها را موجوداتی کوچک و لطیف تصور می کردید با ورود به این بخش تمام تصورات خود را فراموش خواهید کرد. این بخش مختص نمایش مدل ماهی های بزرگ و نادر است. گاه اسکلت این ماهی های غول پیکر را خواهید دید که توضیحاتی به دو زبان بومی و انگلیسی در کنار آن به چشم می خورد. شکل و شمایل عجیب اسکلت این ماهی ها آن را به بخشی جذاب مبدل کرده است.
1683360963 59 آکواریوم پوکت
بخش دوم: استخر لمس

با ورود به این بخش استخرهای کوچکی در برابر چشمان شما ظاهر می شود که در دنیای کوچک خود ماهی ها و موجودات دریایی ریزنقشی را جای داده اند. در این قسمت به راحتی می توانید دست خود را به دنیای درون استخرها برده و موجودات ساکن در آن را لمس کنید. نکته جالب در رابطه با این بخش حضور موجوداتی است که نه تنها از شما فرار نمی کنند بلکه خود را به سمت دست های شما می رسانند تا از این نوازش بی نصیب نمانند! این تجربه جالب هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان بسیار دلنشین است. در این قسمت هم می توانید اطلاعاتی را راجع به این موجودات بدست آورید.

آکواریوم پوکت

بخش سوم: منطقه آب شیرین و جنگل های انبوه گرمسیری
حتما بارها تفاوت های بین آب های شور و شیرین و ساکنین آن ها را شنیده اید، اکنون در این آکواریوم بزرگ و هیجان انگیز می توانید ساکنین هزاررنگ آب های شیرین و جنگل های انبوه گرمسیری را از نزدیک ببینید. نشان دادن گونه های مختلف ماهی آب شیرین از مقاصد اصلی این بخش است که شما را به دنیایی لطیف و هزاررنگ می کشاند.
بخش چهارم: دنیای زیر آب و افسانه پری دریایی
به دنیای افسانه های زیرآب خوش آمده اید. در این قسمت خود را در اعماق افسانه ها خواهید یافت و پری های دریایی را ملاقات خواهید کرد. در این بخش غارهایی نیز تعبیه شده است که گویا محل زندگی این پری های دریایی هستند و شما را با دنیایی دیگر از اعماق دریاها آشنا خواهند کرد. عکاسی رایج ترین فعالیت بازدیدکنندگان در این بخش است.
1683360963 60 آکواریوم پوکت
بخش پنجم: آب های شور و جنگل های مانگرو
حتما بارها و بارها نام جنگل های مانگرو و یا حرا را که در جنوب کشور عزیزمان واقع شده است را شنیده اید اما اینجا در قلب پوکت هم می توانید سری به این جنگل های آبی بزنید و در کنار دنیای سرسبز و حیرت انگیز جنگل های مانگرو در مورد زندگی حیوانات و موجودات دریای ساکن در آب شور و جنگل حرا اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. ملاقات این موجودات دریایی حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.
بخش ششم: بخش ماهی های زینتی
قطعا یکی از زیباترین بخش های این مجموعه زیبا بخش ماهی های زینتی است که گاه تصور زیبایی شان هوش از سرتان می پراند. ماهی هایی که اغلب ریزنقش بوده و در میان انبوه صخره های مرجانی مشغول زندگی هستند. رنگ های شاد و سرزنده این ماهی ها و صخره های مرجانی آنقدر مجذوب کننده است که ناخودآگاه لبخند را مهمان لب های شما می کند.
1683360963 953 آکواریوم پوکت
بخش هفتم: دنیای مرجان ها و بی مهرگان دریایی
مرجان ها و صخره های مرجانی یکی از ساکنین مهم و تاثیرگذار دریاها و اقیانوس ها هستند که گاه ضامن بقایای موجودات دریایی هستند. اگر به دنیای مرجان های زیبا، زنده و هزاررنگ علاقه دارید حتما خود را به این بخش برسانید. تابلوهای موجود در این بخش نیز اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه زندگی این مرجان ها، تکثیر و رشد آن ها در اختیار شما قرار می دهند. در کنار مرجان ها شما با موجودات بی مهره و مرموز ساکن دریا نیز آشنا خواهید شد.
1683360963 316 آکواریوم پوکت
بخش هشتم: منطقه ماهی های اقتصادی
حتما تا کنون متوجه شده اید که صنعت ماهیگیری یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور تایلند است. در راه رسیدن به این آکواریوم هم می توانید کشتی ها و قایق های ماهیگیری را در کنار کلبه های ماهیگیران محلی ببینید که نشان می دهد زندگی مردم این سرزمین با صید ماهی عجین شده است. در این بخش شما شاهد حضور ماهی هایی خواهید بود که برای اقتصاد این کشور از ارزش بالایی برخوردارند و می توانید اطلاعاتی در مورد این ماهی ها و میزان سودآوری اقتصادی شان بدست آورید.
1683360963 211 آکواریوم پوکت
بخش نهم: منطقه موجودات ساکن در اعماق دریا
شاید جالب باشد اگر بدانید که اعماق دریاها یکی از تاریک ترین نقاط بر روی کره زمین می باشند. در دل تاریکی دریاها اسرار فراوانی نهفته است که تا سال ها از دسترس انسان به دور بوده ست اما با پیشرفت فناوری امروزه پرده از روی برخی از این اسرار کنار رفته است. حال شما می توانید در این آکواریوم غول پیکر بایستید و محو تماشای زندگی جاری در تاریک ترین نقاط دریا باشید. موجوداتی که شاید تا بحال حتی یکبار هم موفق به ملاقات آن ها نشده اید. موجوداتی که تا کنون از دستبرد نور خورشید در امان بوده و تنها در تاریکی محض به حیات مرموز خود ادامه می داده اند.
1683360964 250 آکواریوم پوکت
بخش دهم: منطقه زیر تونل زیر آب
به جذاب ترین بخش این اکواریوم غول پیکر خوش آمده اید. یک تونل بلند و ده متری در میان یک دنیای شیشه ای و عجیب که محل جولان ماهی های غول پیکر است و شما را مفتون زیبایی های جهان زیر آب خواهد کرد. در این تونل شما در میان جهانی که ده ها متر زیر سطح آب دریاها قرار دارد قدم زده و زندگی جاری در اعماق دریاها را به همان شکل و شمایل اصلی خود شاهد خواهید بود. ماهی ها و سایر موجودات آبزی ساکن در این بخش از آکواریوم بسیاری از گردشگران را برای دقایق طولانی در این بخش نگاه می دارند.
1683360964 60 آکواریوم پوکت
بخش یازدهم: آکواریوم دوازده گوشه
تابلوهای متعدد این بخش نشان از تعدد گونه های به نمایش درآمده در آن دارد. نگاهی به تابلوها که بیاندازید از تنوع بالای این جانداران زیبای ساکن آب شگفت زده خواهید شد. در این آکواریوم بزرگ و غول پیکر شما شاهد حضور ماهی های غول پیکر گرمسیری همانند ماهی گروپر خواهید بود که هوش از سرتان می پراند. در دنیای تاریک این آکواریم تنها باید به زندگی جاری در آب چشم بدوزید و هر لحظه یک نکته جذاب را از میان زندگی جاری در میان این ماهی های زیبا صید کنید. این بخش از آکواریوم بیشتر به یک مدرسه شبیه است که شما را با قواعد جهان زیر آب آشناتر می کند.
بخش دوازدهم: فروشگاه سوغاتی و رستوران
فروشگاه واقع در این اکواریوم هم رنگ و بوی دنیای زیر آب را دارد. از عروسک های به شکل موجودات آب گرفته تا لباس شنا و .. را می توانید در این فروشگاه به راحتی پیداکرده و یک سوغاتی نمادین از این سفر را با خود به همراه ببرید. در کنار این فروشگاه یک رستوران نیز تعبیه شده است که با سرو انواع نوشیدنی ها و غذاهای مختلف میزبان شما و کودکانتان خواهد بود.
1683360964 359 آکواریوم پوکت
بخش سیزدهم: طبیعت کیپ پانوا
بازدید از این آکواریوم وسیع در انتها به تماشای ساحل و خلیج مشهور کیپ پانوا ختم می شود. طبیعت زیبا و منحصربفرد این جزیره در کنار حرکت کشتی های غول پیکر از جمله جاذبه های این بخش از آکواریوم است که از مناظری سرسبز و هیجان انگیزی برخوردار است.
1683360964 703 آکواریوم پوکت
هزینه بلیط و ساعات بازدید آکواریوم پوکت
بزرگسالان: 180 بات
کودکان: 100 بات
حضور در آکواریوم برای افرادی با قد زیر 108 سانتی متر رایگان است.
ساعات بازدید: 8:30 الی 16:00

پوکت، مقصد گردشگری به تمام معنا برای تعطیلات خانوادگی رویایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر