لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جنگلی که در میان زمین چمن یک باشگاه فوتبال به وجود آمده است!
جنگلی که در میان زمین چمن یک باشگاه فوتبال به وجود آمده است!

جنگلی که در میان زمین چمن یک باشگاه فوتبال به وجود آمده است!

زمانی که بیشتر ما به یک استادیوم فوتبال فکر می کنیم، تصاویری از ازدحام، شور و شوق طرفداران و صدا های مهیب شیپور به ذهن ما می آید، اما یک اثر بزرگ هنری در اتریش شکلی کاملاً متفاوت از این ایده ها را به نمایش گذاشته است. هدف اصلی از خلق این اثر جلب کردن توجه مردم به مسئله ی مهم گرم شدن زمین و از بین رفتن جنگل ها می باشد. حال بیایید کمی بیشتر با این استادیوم سرسبز آشنا شویم، اما قبل از آن خبر خوشی برای شما داریم! هم اکنون می توانید با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، برای رزرو هتل در شیراز و یا رزرو هتل در کیش و یا هر شهر دیگری که می خواهید، از تخفیفات شگفت انگیز آن بهره مند شوید!

استادیوم فوتبال Wörthersee در شهر Klagenfurt اتریش، برای اثر جدید هنرمند مشهور سوئیسی یعنی Klaus Littmann به جنگلی با شکوه تبدیل شده است. این ورزشگاه بزرگ سی هزار نفری که در کنار رودخانه ی Wörthersee و در استان جنوبی Carinthia واقع شده است، هم اکنون بیش از 300 درخت را که وزن بعضی از آن ها به 6 تن هم می رسد، در خود جای داده است.
نام این اثر “برای جنگل: جذابیت بی پایان طبیعت” می باشد و بازدید از آن برای عموم از 8 سپتامبر امسال امکان پذیر می باشد. آقای لیتمن خالق این اثر می گوید که ایده ی این طرح از یکی از نقاشی های هنرمند و معمار مشهور اتریشی Max Peinter که متعلق به سی سال پیش می باشد الهام گرفته شده است.
Klaus Littmann
درختان کاشته شده در این ورزشگاه از تنوع بالایی برخوردار هستند. درختان توسکا، آسپن، بید سفید، ممرز، افرا و بلوط تنها چند مورد از این گونه های مختلف گیاهی استفاده شده در این اثر هنری می باشند.
قرار گرفتن این درختان تنومندی که تا صندلی های ورزشگاه قد کشیده اند، دیوار های بتنی ورزشگاه و چراغ های بزرگی که در بالا ترین قسمت های آن نصب شده اند تصویری بسیار با معنی را برای بازدید کنندگان ایجاد خواهد کرد.
طبق گفته های آقای لیتمن، هدف از خلق این اثر به چالش کشیدن درک ما از طبیعت و پرسش در رابطه با آینده ی آن است و این نکته را به ما یادآوری می کند که ممکن است زمانی فرا برسد که ما تنها بتوانیم طبیعت را در فضا های مخصوص و محدودی پیدا کنیم.
اجرا و نگهداری از این ورزشگاه به عهده ی شرکت معماری منظره ی Enea می باشد و بازدید از آن تا پایان ماه اکتبر برای عموم گردشگران امکان پذیر خواهد بود.
Klaus Littmann
ورزشگاه Wörthersee هم اکنون متعلق به باشگاه دسته ی دومی Austria Klagenfurt می باشد که از آن برای تمرین ها و برگذاری مسابقات خود استفاده می کند. تا پایان دوره ای که نمایشگاه “برای جنگل” در این ورزشگاه بر پا می باشد، این تیم تمرینات خود را به باشگاه Karawankenblick منتقل کرده اند.
بعد از به پایان رسیدن این نمایشگاه، جنگل کوچک دیگری به عنوان یک اثر یادبود در یکی از مکان های عمومی شهر کاشته خواهد شد.
آقای لیتمن برای آثار خاص و پیشگامانه ی خود مشهور می باشد که از مشهور ترین آن ها می توان به Jardin des Planètes در شهر بازل کشور سوئیس اشاره کرد.
“برای جنگل” که بزرگ ترین اثر هنری عمومی حال حاضر در اتریش می باشد، از 8 سپتامبر تا 27 اکتبر درب های خود را بر روی علاقه مندان به هنر و طبیعت باز خواهد کرد.

19 فستیوال حیرت آور در جهان که قبل از مرگ باید حتما ببینید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر