لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان شباهت یافته است
دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان شباهت یافته است

دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان شباهت یافته است

دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان شباهت یافته است. به عنوان یك طرفدار، آیا باید سفری به آن داشته باشم؟
(سی. ان. ان.) – اكنون گلكسی اج بر روی حاشیه امریكای شمالی قرار گرفته است.
چهار ماه پس از اینكه دیزنی لند در آنهایم واقع در ایالت كالیفرنیا، بلند پروازانه ترین پارك خود را افتتاح نمود، یك سرزمین مشابه (سرزمین محل فیلم برداری) جنگ ستارگان را در تاریخ 29 آگوست در استودیوهای هالیوودِ مجتمع تفریحی والت دیزنی ورلد واقع در اورلاندو ایالت فلوریدا افتتاح نمود.
این مكان جالب توجه و الهام بخش صنعت فیلم سازی، ظاهری متفاوت و آینده محور و در عین حال واقعی را بازتولید كرده و به نظر می رسد كه طرفداران اپرای فضایی “جنگ ستارگان” در سال 1977 را به عنوان اولین مخاطبان جذب خود نموده است. پس از گذشت بیش از 40 سال و 9 فیلم دیگر كه ساخته شد، بازدید كنندگان بالاخره توانستند قدم در این جهان بگذارند، آن را لمس كنند، در آن به بازی بپردازند و غذاهای آن را میل نمایند.
موقعیت مكانی مجموعه تهیه شده، برای یك فصل جدید و تعاملی از سری فیلم های جنگ ستارگان به نام بلك اسپایر آوتپست، در سیاره باتو، در گلكسیز اج (لوكیشن فیلم برداری) واقع شده است. این مكان فعلاً در هیچ فیلم یا برنامه تلویزیونی نشان داده نشده است،‌ اما حس آشنایی را به مخاطبان انتقال می دهد.
شما می توانید با رزرو هتل سیمرغ در تهران، سری به شهرك سینمایی بزنید و از لوكیشن جذاب این منطقه كه فیلم های مختلفی در آن تهیه شده اند، دیدن نمایید و لذت ببرید.
معماری آن به رنگ های زمینی، مدور و دارای نشانه هایی از جنگ است. از نظر سیر زمانی، در میان دنباله های زمانی فعلی روی می دهد، و این موضوع به وضوح از روی كاراكترهای آن قابل مشاهده است. همچنین ارتباطات جالب بسیاری با فیلم ها و نمایش های قدیمی دارند كه یكی از آنها یك مجسمه شاهین در اندازه كامل و به طول 100 فوت است.

اگر همین حالا سری به استودیوهای هالیوود بزنید – كه البته باید هم بزنید – دو مورد مهم وجود دارند كه باید بدانید. اولاً، این سیاره با عنوان باتو، بسیار شبیه به همین سیاره در دیزنی لند می باشد، بنابراین نیازی به بازدید از هر دو مكان نیست – مگر اینكه بخواهید مجدداً از دیدن آن لذت ببرید و یا آنچه از دست داده اید را مشاهده نمایید.
مورد بعدی اینكه یك مكان سواركاری حماسی به نام رایس آو د رزیستنس وجود دارد كه در لوكیشن سیاره باتو واقع در استودیوهای هالیوود زودتر از 5 دسامبر (و در لوكیشن مربوط به دیزنی لند واقع در آنهایم زودتر از 17 ژانویه) افتتاح نخواهد شد. مكان سواركاری كنونی، جائی كه در آن می توان شاهین سواری كرد، شگفت انگیز است، اما مكان جدید یعنی رایس، طولانی تر و تعاملی تر از هر مكان دیگری است كه تا به حال توسط دیزنی ارائه شده است- و این باعث بروز تأخیر در تكمیل آن شده است.
منطقه های زیبایی در شمال ایران وجود دارند كه برخی از فیلم های جذاب ایرانی در گذشته در آنها تهیه شده اند، با رزرو هتل های ساری، امكان حضور در این مناطق برای شما فراهم می گردد.
تفاوت های بسیار جزئی بین سواحل شرقی و غربی باتو وجود دارد، اما هیچ كدام تأثیر آنچنانی روی تجربه شما نخواهد داشت.
تنها تفاوت ساختاری این است كه آنهایم دارای سه بخش ورودی قابل دسترس از بقیه بخش های پارك بوده و اورلاندو دارای دو ورودی است. ممكن است تفاوت هایی در این زمینه كه از نظر سینمایی، ورودی قابل دسترس برای شما چگونه است و در نگاه اول چه احساسی به شما دست می دهد، وجود داشته باشد، اما موسیقی امتیاز اصلی، ساخته جان ویلیامز در تمامی ورودی ها شما را به وجد خواهد آورد.
همچنین تفاوت هایی هم در منو وجود دارد: به عنوان مثال، در لوكیشن اورلاندو، می توانید درخواست تركیب برخی دیگر از نوشیدنی ها را در شیرِ آبی رنگ خود داشته باشید. و جهت یابی پارك ها نیز با هم تفاوت دارند، كه این به معنای تفاوت در موقعیت قرارگیری خورشید و طیف رنگ ساختمان هایی است كه به منظور جبران كاستی ها به كار گرفته شده اند.
از لحاظ عملی، این دو لوكیشن در واقع یكی هستند. و برای من، با اینكه نقاطی بودند كه در روز افتتاحیه در آنهایم در ماه آوریل نتوانسته بودم كه ببینم – مثلاً به طور خاص نتوانسته بودم سری به فروشگاه شمشیرهای نوری بزنم – اما با این وجود خیلی مشتاق نبودم كه تا زمان افتتاح رایس آو د رزیستنس، به گلكسیز اج بازگردم.
مهم نیست كه چقدر طرفدار این سری فیلم باشید، اگر اكنون به آنجا بروید، عاشق آن خواهید شد. و می توانید به تجربه من از روز افتتاحیه در آنهایم اتكا داشته باشید تا تجاربم به نوعی راهنمای شما در بازدیدتان از این سیاره جدید باشد.

منتظر ماندن در صف ها جزئی از این سفر است (و استراتژی مناسب این می تواند باشد كه با اعضای گروهتان جای خود را تعویض نمایید تا بتوانید در طول زمان انتظار، از نقاط دیگر دیدن نمایید). به جزئیات توجه كنید. به دنبال پیام های پنهان باشید. از غذاها صرف نظر نكنید. چیزی در آنجا تهیه كنید تا موقع برگشتن به خانه با آن بازی نمایید. با افراد بومی باتوس گپ بزنید. نهایتاً اینكه در تمام بخش های آن غوطه ور شوید.
بیشتر بخوانید:

سریع ترین مجموعه از اشیاء به ظاهر بدردنخور در كهكشان
اگر شما هم مثل من یكی از طرفداران دو آتیشه جنگ ستارگان هستید، احتمالاً هنگام نزدیك شدن به مجسمه فوق العاده شاهین احساساتی خواهید شد. اولین بار كه آن را از نزدیك دیدم، آنقدر احساساتی شده بودم كه قادر به صحبت نبودم، در ادامه و زمانی كه از زیر شكم آن بخار با شدت بیرون آمد، به شدت خنده ام گرفت.
خود فعالیت تفریحی سوار شدن بر روی شاهین هزار ساله: فرار قاچاقچیان، یك بازی سرگرم كننده است، بازی كه ویدئویی بوده و خروجی آن در هر مرتبه بازی كردن بسته به اینكه اعضای تیم چگونه با هم كار می كنند، متفاوت خواهد بود. متأسفانه ویژگی فست پَس برای امكان كوتاه كردن زمان انتظار در این مكان كار نمی كند، اما چیزهای جذاب مختلفی در اطراف محل قرارگیری شاهین وجود دارند كه در حین جلو رفتن در صف انتظار می توانند شما را سرگرم نمایند؛ مانند مناظر قابل دسترس بر بالای شاهین.
جالب ترین بخش سواری برای من، قدم زدن در خود كشتی بود. ورودی های این مكان هیجان انگیز، نفس من را بند آورده بود. در بخش اصلی می توانید بر روی صفحه دژاریك (یا همان شطرنجی) با نوشته ای به صورت “اجازه دهید ووكی برنده شود” بنشینید. بر روی قفسه ای بر بالای میز دژاریك، كلاه ایمنی پرواز همراه با سپر اسلحه ای قرار دارند، همان تجهیزاتی كه لوك هنگام احساس فشار، به تن می كرد.
و زمانی كه قدم در مشهورترین كابین تاریخ می گذارید (چه در عالم واقع و چه در تصورات)، انگیزه ای برای دست زدن به ابزارهای كنترلی وجود ندارد، اما در اصل این كار نیاز است، مثلاً اهرمی برای كشیدن وجود دارد تا سفینه به سمت فضا حركت نماید.
در تمام طول مدت حضور در آن نمی توانید جلوی خندیدنتان را بگیرید. هنگام خروج از كابین، متوجه صدمه ای كه به كشتی زده بودم، شدم، چرا كه كشتی هنگام حركت باعث شده بود كه چراغ ها در بخش ورودی خاموش روشن شوند.
آدمك های ماشینی، شمشیرها، موجودات و موارد دیگر
از میان تمام چیزهایی كه می توانید بخرید، دو تای آنها به آن شكلی كه می خواهید قابل تبدیل شدن هستند: آدمك های ماشینی و شمشیرهای نوری. این اشیاء بسیار مشهور هستند، به طوری كه شما می توانید و البته باید هم این كار را انجام دهید كه از طریق اپلیكیشن دیزنی اكسپرینس و یا به صورت آنلاین خرید آنها را رزرو نمایید.
سفارشی كردن و سرهم كردن یك عروسك مینی بی. بی. با كنترل از راه دور و یا آدمك فضایی آر. تو. برای دختر یازده ساله من بسیار جذاب و برجسته بود. در حال حاضر ال. آر. (یا “قرمز كوچك” اسمی بود كه او به عروسك بی. بی. خود داده بود) در اصل در بخش بالایی قفسه كتاب او قرار دارد، ولی به هر كسی كه به خانه ما می آید و با این شورش (موضوع داستان) احساس همدلی می كند، آن را نشان می دهد.
كارگاه ساوی، یعنی همان جایی كه می توانید شمشیر دلخواه خود را سر هم كنید، مكانی مشهور در روز افتتاحیه در آنهایم بود كه البته قبل از اینكه بتوانیم به آن جا برویم، بسته شده بود. و من به كسانی كه توانسته بودند به آنجا بروند و اسلحه های زیبای خود را كه در آنجا تهیه كرده بود، در دست داشته و در حال تكان دادن آن بودند، احساس حسادت می كردم.
1683360938 896 دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان
از این موضوع كه در داخل باتو،‌ نمی توان آیتم های با برند فیلم “جنگ ستارگان” را تهیه نمود، بسیار خوشحال بودم. مردمی كه در باتو حضور داشتند، نمی دانند كه موضوع جنگ ستارگان چیست. به جای آن، در بازار رو باز برپا شده، غرفه ها و فروشگاه ها، ابزارها و اشیاء خاص خود را ارائه می دهند.
برای دختر كوچكترم یك عروسك پورگ سخنگو (از فروشگاه د لست جردی) و از غرفه موجودات خریدم. یك عروسك فروشی، عروسك های كاراكتری بافته شده، ابزارهای مخصوص كافه ها و كارت های مخصوص بازی ساباك را می فروخت.
اما آیتم های مورد علاقه من از سراسر كهكشان، در مركز فروشگاهی عتیقه جات كمیاب داك اوندارز قابل دستیابی بود. آنها شمشیرهای نوری (با قیمت هایی از 99/129 دلار مربوط به شخصیت وادر تا 99/199 دلار مربوط به آهوسوكا تانو در فصل “دِ كلون وارز – جنگ كلون ها”)، گردنبد پرنسس لیا اورگانا را كه در انتهای فصل “دِ نیو هوپ – امید جدید” دیده می شد و عصای یودا را برای فروش عرضه می كردند.
داك اوندارز همچنین موزه ای از آیتم های بدون برچسب است كه آخرین بار در فیلم ها نشان داده شده اند و برای فروش نبوده و فقط جنبه سرگرمی دارند. اسلحه هان (در این پارك اسلحه های عروسكی به بازدید كنندگان فروخته نمی شود و حتی اجازه حمل آنها نیز داده نمی شود)، یك تونتون و یك ومپای تاكسیدرمی شده از سیاره یخی هاث مربوط به فیلم “د امپایر استرایكس بك”، كلاه ایمنی شخصیت بانتی هانتر بووش كه بر سر لیا برای نجات دادن هان در فیلم “جدی” پوشیده شده بود و همچنین یك بچه سارلاك در حال تنفس در یك جعبه شیشه ای را دیدم.
چه زمانی به باتو برویم
دیزنی كارمندان خود را از همان دوران والت، “اعضای گروه بازیگری” می نامد و مهم هم نیست كه در كدام منطقه به فعالیت مشغول هستند. اما به نظر می رسد كه عنوان مزبور در گلكسی اج برای كارمندان مناسب است.
نه تنها كارمندان بومی باتو شبیه به هم نیستند (به شكل متنوعی استخدام شده اند و همچنین این حقیقت كه خودشان لباس های خود را انتخاب می نمایند)، بلكه برای ارتباط برقرار كردن مناسب با بازدیدكنندگان، آموزش دیده اند، این آموزش ها شامل احوالپرسی های ویژه تا سخن پراكنی ها و توصیه های محلی می باشند؛ و به خاطر وجود شاهین، چِوباكا و رِی هم در آنجا حضور دارند. و همچنین گروه حاضرجواب گارد توفان. گاهی اوقات محیط بیشتر شبیه به یك نمایش تئاتری انفعالی است (به دلیل امكان تهیه عكس های سلفی)، تا یك پارك معمولی تفریحی.
1683360938 353 دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان
تمام كاراكترها، كشتی ها و بقایای مربوط به فیلم نیز به نوبه خود سرگرم كننده هستند.
شیر تركیب شده با نوشیدنی های دیگر
وقتی به جنگ ستارگان می اندیشید، الزاماً به غذا فكر نمی كنید. شاید به جای آن به نوشیدنی ها فكر كنید.
در فصل “اِ نیو هوپ”، لوك، شیر آبی رنگی را در مزرعه كه محل زندگی او است، می نوشد، و در فصل “دِ لست جدی”، او را در حال نوشیدن نوع سبز رنگ آن شیر می بینیم و شیر دریایی را نیز مشاهده می كنیم كه شیر آن توسط جدی دوشیده شده است. در استودیوی جدید هالیوود یعنی باتو، می توانید هر دو نوع شیر یخ زده و تركیب شده با نوشیدنی های دیگر را تهیه نمایید.
1683360938 673 دیزنی ورلد به یكی دیگر از سرزمین های جنگ ستارگان
غیر از آن، سرآشپزهای دیزنی، بایستی از قوه تخیلشان بهره بگیرند. در رستوران رانتو روسترز دلمه های گوشتی تهیه می شوند. نشستن در میان سروصدای كشتی ها در داكینگ بِی 7 نیز سرگرم كننده است، جایی كه می توانید نوع خاصی از گوشت مرغ را میل نمایید.
می توانید نوشیدنی هایی را هم در بطری های خاصی كه بر روی آنها عبارت جنگ ستارگان با خط شكسته نقش بسته، بنوشید،‌ البته شاید نتوانید آنها را به عنوان سوغاتی به خانه ببرید. من توانستم دو تا از آنها را به خانه ببرم، اما قوانین جدید مانع از حمل آنها به داخل هواپیما شده اند، چرا كه به بمب شباهت دارند.

در دنیای حیرت انگیز والت دیزنی چه می کنیم؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر