لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفر زمستانی به یادماندنی در کره جنوبی
سفر زمستانی به یادماندنی در کره جنوبی

سفر زمستانی به یادماندنی در کره جنوبی

گردشگرانی که در فصل زمستان بجای اسکی روی یخ، ترجیح می دهند از مکان های گرم دیدن کنند، بهتر است راهی قشم شوند. در این جزیره از طولانی ترین غار نمکی جهان که به شکل نمکدان است بازدید کرده و یا به تماشای دره ستارگان بپردازند که در لیست سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و گویی ستاره ای در این مکان سقوط کرده است. گردشگران می توانند با رزرو هتل های قشم و با اقامت در هتل ساحل طلایی قشم سفری فراموش نشدنی در کنار خانواده رقم بزنند.
از نظر مسافرین زمستانی سئول می توان فهمید که آب و هوای این کشور به شدت سرد، طوفانی و خشک است، و برای افرادی که به پوست خود اهمیت زیادی می دهند، زمستان در کره جنوبی یک کابوس شمرده می شود. در ماه ژانویه با وجود سرما اگر فعالیت و شادی مردم را در پایتخت ببینید، حیرت زده خواهید شد. اما بهتر است در برابر بی حالی ناشی از سرما ایستادگی کنید، کت پوشیده و به سوی جاذبه های معروف حرکت کنید. در طول زمستان اگر با طبیعت ارتباط خوبی برقرار کنید نه تنها نیازی به گرمایش و پرداخت هزینه های آن نخواهید داشت بلکه فعالیت ها و سرگرمی های زمستانی ارزش این ریسک را دارد. در ادامه به برخی فعالیت های جذابی که می توانید در کره جنوبی تجربه کنید، اشاره می کنیم:
1 – خوردن غذاهای خیابانی مخصوص زمستان

به احتمال زیاد در تمام طول سال بتوانید طعم غذاهای خیابانی را بچشید، اما خوراکی هایی وجود دارد که تنها در طول ماه های سرد عرضه می شود، و برای نمونه می توان به سیب زمینی شیرین و شاه بلوط اشاره کرد. زمستان را بدون چشیدن طعم سیب زمینی های شیرین کباب شده یا بلوط هایی که بر روی زغال پخته می شوند، در گوشه های خیابان و خروجی های مترو سئول، سپری نکنید. این غذاهای لذیذ و شیرین نه تنها ارزان قیمت می باشند بلکه بسیار سالم و مفید بوده و نمک، شکر و روغن موجود در دیگر غذاهای خیابانی مانند پنکیک و کیک های ادویه دار برنجی را ندارند. معمولا در اطراف تمامی ایستگاه های مترو شهر سئول می توانید غذاهای خیابانی پیدا کنید اما برای یافتن این غذاهای لذیذ بهتر است راهی محله های قدیمی شهر شوید و به مناطقی مانند جونگنو، جنگک و اینسادنگ سفر کنید.
بیشتر بخوانید:

 

15 غذای خوشمزه کره جنوبی که شما را شیفته خود خواهند کرد

 

 

 

2 – در اورلند به سورتمه سواری بپردازید
کره جنوبی
برخی از گردشگران به تنهایی مشغول سواری اند برخی با کودکان خود سرگرم می باشند، در کل همه گردشگران در اورلند با برف و سورتمه سواری لحظات خوشی را سپری می کنند. پارک تفریحی اورلند در طول فصل زمستان در تپه ی بزرگ سورتمه سواری فعالیت های خوبی برای مسافرها فراهم می کند، این پارک شیب مورد نیاز تفریح و برف و سورتمه را در اختیار مردم قرار می دهد. همچنین برای افراد تنبل، امکانات رفاهی دیگری نیز فراهم کرده است که برای نمونه می توان به استراحتگاه های گرم و نرم اشاره کرد که تنقلات و لوله ی بالابر برای راحتی رفت و آمد مسافرها بر روی برف می فروشد.
یکی از مسئولین خدمات فروش می گوید، قبل از فروش بالابر، مردم مجبور بودند که تمام مسیر شیب را با سورتمه پیاده طی کنند، اما هم اکنون می توانند سورتمه را نیز در بالابر قرار دهند و تا مقصد سواری کنند. گفته می شود که گردشگران در این مکان تنها هزینه ی ورودی را پرداخت می کنند و سورتمه سواری محدودیت و هزینه ای ندارد. تاریخ افتتاح فصل سورتمه سواری در پارک تفریحی اورلند 16 دسامبر می باشد، که طبق شرایط آب و هوایی ممکن است تغییر نماید. هزینه ی ورودی 46 دلار برای بزرگسالان بوده و 36 دلار برای کودکان پرداخت می شود و پس از ساعت 4 عصر تخفیف وجود دارد و قیمت ورودی بزرگسالان و کودکان به ترتیب 38 و 30 دلار می باشد.
3 – اسکی
کره جنوبی
در کشوری که 70 درصد فضای آن را کوهستان فرا گرفته است، اسکی بهترین شیوه برای سرگرمی و استفاده مناسب از محیط است، مخصوصا هنگامی که سردی آب و هوا زندگی را دشوار می کند. تفرجگاه مقدس برزتاون در استان گیونگی – دو، در نزدیکی سئول، معروف ترین منطقه اسکی می باشد که 50 دقیقه از پایتخت با رانندگی فاصله دارد. طبق گفته مدیر روابط عمومی، لی جونگ هوون، این تفرجگاه دارای 11 شیب مخصوص اسکی است و از لحاظ بزرگی و امکانات می توان گفت که این تفرجگاه، بزرگ ترین و بهترین گزینه در اطراف سئول می باشد. هر یک از زمین های اسکی در محدوده زمان مشخصی در اختیار گردشگران قرار می گیرند و ساعات کاری این تفرجگاه از 9 صبح شروع شده تا 4:30، و سپس از 6:30 تا ساعت 4 صبح، اسکی به روی عموم باز است. هزینه ها از 7 دلار شروع شده و کلاس های آموزشی تقریبا 26 دلار هزینه دارد، اما انتظار هزینه بیشتر بر روی موارد ضروری مانند اجاره شلوار اسکی و یا بالا رفتن قیمت بلیط ها را داشته باشید.
4 – جشنواره های ماهیگیری در یخ
کره جنوبی
این جشنواره حتی برای افرادی که به ماهیگیری علاقه ندارند، جذاب است. در مرحله اول خم شدن در بخشی از رودخانه یخ زده و دیدن لایه های یخی و فاصله آب شاید جالب نباشد، و اندکی خطر در این انتخاب وجود دارد اما تا جایی که احتیاط کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. شهر پیونگ چانگ در استان گانگون دو، میزبان هفتمین جشنواره چری سلمون در رودخانه ادی ای، در کنار کوهستان ادی ای می باشد و این جشنواره در 23 دسامبر سال جاری شروع می شود.
به اسم مکان دقت کنید، این شهر به عنوان سایت بازی های المپیک زمستانی 2018 میلادی انتخاب شده بود. انتخاب این مکان برای تفریح با یخ بی دلیل نیست، پس دیگر نگران نباشید و ترس غیر منطقی خود را کنار بگذارید. پارک یانگ من، مدیر جشنواره گفته است که یخ برای امنیت گردشگران مورد آزمایش قرار می گیرد. ضخامت آن بیش از 40 سانتی متر است پس خطر ذوب شدن یا ترک خوردگی وجود ندارد. تنها مسئله این است که افراد کم تجربه اصلا خواهند توانست که ماهی بگیرند یا نه!
طبق گفته ی مدیر جشنواره، ماهی های قزل آلا به گروهی حرکت کردن تمایل دارند و در این صورت ممکن است افراد نتوانند ماهی بگیرند. ماهیگیری در یخ کار دشواری است، البته با وجود ویدئوهای آموزشی که در غرفه های بلیط فروشی وجود دارد و کمک کارمندان جشنواره به شرکت کنندگان، سختی کار از بین می رود. اگر خوش شانس باشید و ماهی بگیرد، می توانید آن را به نزدیک ترین رستوران برده و با هزینه تقریبا 6 دلار، ماهی نمکی پخته شده یا خام و تمیز شده را تحویل بگیرید. هزینه بلیط معمولی ماهیگیری 11 دلار است، و با 22 دلار می توانید کمپ کرده و دور از باد و طوفان استراحت کنید. شاید در طول جشنواره های ماهیگیری که در تقویم کره به چشم می خورند، به گروه مردان، زنان ماهیگیر و یا کودکان ماهیگیر بپیوندید و سفر به یاد ماندنی را رقم بزنید.
5 – اسکی یخ در فضای باز
کره جنوبی
اسکی روی یخ لزوما تنها یک ورزش زمستانی نیست اما اسکی روی یخ در فضای باز تنها تفریح زمستانی محسوب می شود و پیست اسکی استریل شده در فضای پوشیده برای ورزشکاران در برابر نمای چشمگیر زمستانی با نورهای زیبا و دیدنی از تفاوت های بین این دو گزینه می باشد. در ادامه به پیست های اسکی اشاره می کنیم و به هر یک که دارای نمای چشمگیر جادویی زمستانی باشد رای می دهیم. بهترین پیست های اسکی در فضای باز سئول را معرفی می کنیم:
پیست اسکیت روی یخ سئول پلازا
هان مون- هی، مسئول بخش تبلیغات ورزشی سئول درباره سئول پلازا چنین می گوید: این پیست بزرگ بوده و در مرکز و قلب شهر واقع شده است و قیمت های ارزانی دارد. 16 دسامبر تاریخ بازگشایی پیست است و هزینه ی ورودی با کرایه تجهیزات یا بدون کرایه برای هر ساعت تقریبا 80 سنت می باشد. پیست سئول پلازا روزهای جمعه و یکشنبه از ساعت ده صبح تا 11 شب و دیگر روزها از ساعت ده صبح تا ده شب در اختیار گردشگران می باشد.
پیست یخی گرند حیات سئول
گفته می شود که تاریخ بازگشایی اکثر پیست های یخی تغییر خواهد کرد، اما پیست گرند حیات که مجهز به خنک کننده نیز می باشد، گزینه ی مطمئن تری است و با امکانات موجود تاخیری در بازگشایی نخواهد داشت. هزینه ی ورودی در روزهای دوشنبه و جمعه 23 دلار و در شنبه ها و یکشنبه ها 28 دلار می باشد و قیمت کرایه ها از 17 دلار شروع می شود. روزهای دوشنبه – پنج شنبه از ظهر تا 9 شب و جمعه – یکشنبه از ساعت 10 صبح تا نه شب، پیست در اختیار مردم قرار دارد.
واکر هیل شرایتون
لی سونگ جون، مدیر شرایتون واکر هیل می گوید: کرایه ها در این پیست تنها برای دو ساعت می باشد اما نگران این موضوع نباشید. تاریخ افتتاح 22 دسامبر بوده و هزینه ی ورودی 17 دلار در طول روزهای هفته است و در روزهای تعطیلات هزینه 26 دلار خواهد بود، قیمت کرایه ها از 10 دلار شروع می شود. ساعات کاری در روزهای هفته از ظهر تا 9 شب و در روزهای آخر هفته از ظهر تا 10 شب خواهد بود.
6 – کنسرت های کریسمس
کره جنوبی
در کره جنوبی می توان گفت که کل کریسمس مخصوص زوج ها است نه خانواده ها. در سال های اخیر کنسرت ها در شب و روزهای کریسمس به یک باید برای زوج ها تبدیل شده است. ها هیونگ جو، نوازنده خواننده های کی پاپ، مانند رین، لی هیوری، 2 ای ام و داینامیک دئو است که درباره کنسرت ها گفته است: ما همواره شاهد حضور زوج ها در کنسرت های کریسمس می باشیم. تم های کریسمس برای موسیقیدان ها نیز جذابیت زیادی دارد. در این تعطیلات به قدری کار زیاد است و سرمان شلوغ می شود که گاهی آرزو می کنم همزمان در سه مکان حضور بیابم.
7 – غواصی در یخ یا چشمه های آب گرم؟
کره جنوبی
مردم کره سخت گیرند و غواصی در یخ یکی از روش هایی است که می توانند نهایت استفاده را از یک رودخانه ی یخ زده ببرند. برای افرادی که سرشتی مانند آهن ندارند، شنا کردن مانند اواسط تابستان و آبتنی در یک استخر گرم در سرمای شدید زمستان لذت بخش خواهد بود. چشمه آب گرم اسپاویس که در شهر آسان واقع شده است آب مملو از مواد معدنی و پر انرژی را با یک چشمه گرم طبیعی در استخرهای جدید، سرسره های آبی و حمام بخار ترکیب کرده است. بهتر است در طول زمان های کم جمعیت و آرام از این چشمه های دیدن کنید.

10 جاذبه گردشگری برتر در کره جنوبی
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر