لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مجتمع تفریحی سورتمه تهران
مجتمع تفریحی سورتمه تهران

مجتمع تفریحی سورتمه تهران

شهر تهران پایتخت کشور ایران شهری پر از جاذبه های دیدنی و مراکز تفریحی است؛ مراکزی که می توانید در طول ایام هفته بعد از ساعات کاری یا در روزهای تعطیل به آنجا بروید و شور و هیجانی را که در زندگی احتیاج دارید به دست آورید. از جمله ی این مراکز مجتمع تفریحی سورتمه است. معمولا سورتمه سواری بر روی برف انجام می شود اما در این مرکز می توانید این تفریح هیجان انگیز را روی ریل انجام دهید و با یک سُر خوردن سریع کودک درونتان را بیدار کنید. این مرکز جالب که در پارک گلابدره قرار دارد به جز سورتمه سواری تفریحات هیجان انگیز دیگری نیز پیش رویتان قرار می دهد. این مرکز در زمان افتتاح با نام مجتمع تفریحی سورتمه تهران شناخته شد اما اکنون با نام مجتمع تفریحی سورتمه دربند شناخته می ‌شود. این در حالی است که اهالی منطقه آن را با نام سورتمه گلابدره می شناسند. این مجتمع در دامنه کوه ‌‌های شمیران واقع شده و فضای دل انگیز و زیبایی دارد.

تهران شهر بزرگی است و هتل های بسیاری دارد پس پیشنهاد می شود قبل از سفر خیال خود را بابت محل اقامت راحت کنید. تنها کافی است وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و لیست هتل های تهران را ببینید و یکی را انتخاب و رزرو کنید. حال اگر به دنبال اقامتی بی نظیر هستید می توانید هتل اسپیناس پالاس تهران را انتخاب کنید و از اقامت در پایتخت لذت را ببرید.
معرفی کلی

مجتمع سورتمه تهران مرکزی تفریحی است که در پارک گلابدره واقع شده است. این پارک بعد از پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهران می باشد. در اینجا می توانید بدون اینکه کوهنوردی کنید منظره شهر تهران را از بالا ببینید. این پارک هر دو حس آرامش و هیجان را برای شما به ارمغان می آورد. در واقع با نشستن روی نیمکت‌ های پارک می توانید در کمال آرامش نفس بکشید و با سوار شدن بر سورتمه پارک و سر خوردن سریع هیجان را با تمام وجود احساس کنید. این مجتمع بخش های مختلفی دارد اما هیجان ‌انگیزترین بخش آن سوار شدن بر سورتمه است. این سورتمه که در سال 1392 افتتاح شده با استانداردهای ایمنی روز مطابقت دارد. این سورتمه مسافت 850 متری را با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت طی می کند. حرکت با این سرعت در پیچ ‌های مسیر به قدری ترسناک است که خیلی ‌ها ترمز می ‌گیرند و سرعت ‌شان را کم می ‌کنند، بعضی ها هم ترجیح می دهند اوج هیجان را تجربه کنند و از ته دل فریاد بکشند.
مجتمع تفریحی سورتمه تهران
از دیگر تفریحات موجود در مجتمع تفریحی سورتمه تهران می توان به سافاری پارک وحشت، سینما پرواز، ماشین برقی کوبنده و زمین های ورزشی مختلف اشاره کرد. توجه داشته باشید که ساختار این پارک شیبدار است و رفت و آمد در آن برای افراد مسن، کودکان و زنان باردار دشوار است. لذا پیشنهاد می شود از در شمالی پارک در بالاترین نقطه وارد شوید و از در جنوبی در پایین ‌ترین نقطه خارج گردید. مزیتی که این پارک دارد اینکه تقریبا در تمام طول سال باز است و می توان در آن همراه اعضای خانواده یا با جمعی از دوستان حسابی تفریح و خوش گذرانی کرد. دیگر اینکه این مجتمع در نزدیکی دربند قرار دارد و می توان در طول یک روز از هر دو مکان دیدن کرد.
مجتمع تفریحی سورتمه تهران
تفریح و خوش گذرانی در پارک گلابدره
در پارک گلابدره می توانید انواع مختلفی از تفریحات را انجام دهید. از جمله امکانات تفریحی که در این پارک‌ وجود دارد می توان به پیست دوچرخه سواری، آبشار و آلاچیق و برکه و آبنما، محوطه تمرین سنگ‌ نوردی و زمین مخصوص ورزش و زمین ‌های بازی اشاره کرد. در کنار تمام اینها می توانید بر ماشین ‌های کوبنده برقی سوار شوید. علاوه بر این وارد سافاری پارک وحشت شده یا در سینما پرواز سیر کنید. جدای از اینها بر سورتمه سوار شوید و تجربه سورتمه سواری بر ریل را نصیب خود گردانید. در ادامه هر یک تفریحاتی را که می توان در پارک گلابدره انجام داد تشریح می کنیم.
سورتمه تهران
1. سورتمه‌ سواری
روی یک واگن زردرنگ سوار می شوید. کمربندتان را می ‌بندید. دست‌ تان را روی اهرم ترمز می گذارید و حرکت می کنید. در ابتدا به آرامی پیش می روید اما کم کم سرعت می گیرید و چند لحظه بعد فریاد شادی و هیجان سر می دهید. در طول مسیر با سه پرش و چندین اسپیرال گردشی مواجه می شوید. سر پیچ‌ ها محکم بنشینید و بدون ترس ادامه دهید. نگران نباشید، هیچ اتفاق بدی رخ نمی دهد چون ایمنی دستگاه ها قبلا کنترل شده، از طرفی دور تا دور مسیر با تورهای سبز رنگ پوشیده شده است. پس بدون هیچ ترس و نگرانی پیش بروید تا آدرنالین خونتان بالا رود و احساس شادابی کنید. البته می توانید سر پیچ ها ترمز بگیرید و از تماشای مناظر اطراف‌ لذت ببرید.
سورتمه تهران
سورتمه موجود در مجموعه با تعداد واگن هایی که دارد می تواند در هر ساعت به 200 تا 250 نفر سواری بدهد. واگن ها‌ دونفره هستند؛ اما فقط کودکان زیر 8 سال می ‌توانند همراه یک بزرگ ‌تر و به صورت دونفره سوار شوند و البته بابت سواری بلیط اضافی تهیه نکنند. سواری برای بزرگترها فقط به صورت یک نفره امکان پذیر است. پس از طی مسیر، واگن ‌ها به جایگاه اول خود باز می ‌گردند. در طول مسیر یک دستگاه عکاسی اتوماتیک وجود دارد که از شما عکس می ‌گیرد و زمانی که پیاده شدید اگر مایل باشید می توانید عکستان را روی تخته شاسی چاپ کنید.
سورتمه تهران
ایمنی واگن ها
در مورد ایمنی سورتمه سواری در این مجتمع تفریحی لازم است بدانید که این وسیله طوری طراحی شده که واگن ها به هیچ وجه از ریل جدا نمی‌‌ شوند. از طرفی کمربند ایمنی که بر آنها نصب شده شما را محکم روی صندلی نگه می دارد. هر واگن ۲ ترمز دارد. ترمز اول همان اهرمی است که در دست شما قرار می گیرد و هر لحظه بخواهید می‌ توانید آن را بکشید و سرعت خود را کم کنید. ترمز دوم کاملا اتوماتیک است و اجازه نمی دهد سرعت شما از 40 کیلومتر بر ساعت بالاتر برود.
سورتمه سواری در ساعات و فصل ‌های مختلف سال
قطعا هیجان سورتمه ‌سواری در شب بیشتر از روز است. برای یک بار هم که شده این هیجان را تجربه کنید. جالب است بدانید که مجتمع سورتمه تهران حتی در روزهای برفی و بارانی سال نیز باز است و شما می توانید در هر آب و هوایی این تجربه جالب را کسب کنید. هزینه سوار شدن بر سورتمه به ازای هر نفر حدود 24 هزار تومان است.
سورتمه تهران
2. سافاری پارک وحشت

سافاری پارک وحشت مجتمع سورتمه سواری مکانی برای رسیدن به اوج هیجان همراه با ترس است. در اینجا باید از میان اتفاقاتی وحشتناک عبور کنید و به مقابله با ترس های خود بپردازید. رویارویی با این اتفاقات حدود 7 دقیقه طول می کشد و حسابی شما را درگیر ترس و وحشت می کند. قطعا بودن در کنار دوستان یا اعضای خانواده می تواند لذت گذر از چنین محیطی را افزایش دهد و حال و هوای هیجان انگیز و جالب تری ایجاد کند.
سورتمه تهران

شرایط و هزینه استفاده از سافاری پارک وحشت
این سافاری برای افراد 12 تا 60 سال قابل استفاده است.
ساعات کاری و تعطیلات آن مطابق با مجموعه تفریحی سورتمه می باشد.
در سافاری باید مسیر را با پای پیاده طی کنید.
بهتر است بیماران قلبی و خانم ‌های باردار قید این تفریح را بزنند و وارد سافاری نشوند.
هزینه ورود به ازای هر نفر 15000 تومان است.
سورتمه تهران
3. سینما پرواز
سینما پرواز سینمایی چندبعدی است که در آن شما در هوا معلق هستید. در واقع در کابین ‌های 4 نفره که در ارتفاع 2 متری از سطح زمین آویزان هستند قرار می گیرید و با استفاده از یک عینک سه بعدی و افکت ‌های طبیعی مانند طوفان، باران، مه و رعد و برق غافلگیر می ‌شوید. این سینما که یک توهم جالب و هیجان انگیز است اولین سینما پرواز موجود در ایران است که از آلمان خریداری شده است.
سورتمه تهران
شرایط و هزینه استفاده از سینما پرواز
استفاده از این سینما فقط برای افراد بالای 7 سال و زیر 130 کیلوگرم مجاز است.
ساعات کاری و تعطیلات سینما پرواز مطابق با ساعات کار سایر بخش های مجتمع تفریحی سورتمه است.
هزینه استفاده از سینما پرواز به ازای هر نفر 15000 تومان است.
4. پیک ‌نیک و گردش در پارک گلابدره
پارک گلابدره یک باغ 22 هکتاری در دامنه کوه‌ های دربند است که در دو طرف رودخانه گلابدره قرار گرفته است. این پارک یک محیط کاملا طبیعی است که در آن می توان انواع گونه های گیاهی مانند درختان ارغوان را مشاهده کرد. از طرفی می توان در کنار جوی ‌های سنگی، آب ‌نماها و برکه ‌های پارک ایستاد و از طبیعت لذت برد. تمام اینها در حالی است که گلابدره همه امکانات لازم برای یک پیک‌ نیک خانوادگی را نیز دارد. از جمله این امکانات آلاچیق ‌های متعدد، باربکیو، سرویس بهداشتی، نمازخانه و محوطه بازی کودکان است. تنها مشکل موجود شیب منطقه است که بالا رفتن از آن دشوار است.
سورتمه تهران
5. کوهنوردی در گلابدره
در پارک گلابدره یک جاده 6 کیلومتری وجود دارد که با عنوان جاده تندرستی شناخته می شود و برای کوهنوردان عزیز فراهم شده است. این مسیر کوهنوردی از بالاترین نقطه پارک شروع می شود و تا اردوگاه و قله کلکچال ادامه می یابد. این مسیر از محبوب ‌ترین مسیرهای کوهنوردی در شمیران به شمار می رود که عبور از آن کار چندان دشواری نمی باشد.
سورتمه تهران
6. گردش در دربند
مجتمع سورتمه تهران در فاصله کمی از دره و کوه دربند قرار دارد. همان طور که می دانید سوار شدن بر تله ‌سیژ و شکم‌ گردی در رستوران ‌ها و امتحان مزه آلوچه و لواشک و ترشک تنها بخشی از گردش در دربند می باشد.
سورتمه تهران
امکانات موجود در مجتمع
مجتمع تفریحی سورتمه تهران علاوه بر وسایل تفریحی دارای یک سری امکانات رفاهی نیز است. از جمله این امکانات می توان به وجود پارکینگ، سرویس بهداشتی، آلاچیق و باربکیو، محوطه بازی کودک، ابزارهای ورزش بزرگسالان و بوفه و فروشگاه اشاره کرد که می تواند لذت از پارک را تکمیل کند.
سورتمه تهران
ساعات بازدید از مجتمع
مجتمع تفریحی سورتمه تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:00 تا 23:00 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 11:00 تا 23:00 باز است. با اینکه این مجتمع در بیشتر ایام سال باز است می ‌توانید قبل از رفتن با شماره 22725197-021 تماس بگیرید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
سورتمه تهران
مسیر دسترسی به مجتمع سورتمه تهران
آدرس دقیق مجتمع سورتمه تهران شهر تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی است. بهترین راه برای رفتن به مجموعه استفاده از خودروی شخصی است. اگر بخواهید با تاکسی به این مجتمع بروید باید بخشی از مسیر را پیاده طی کنید که البته شیبدار است. اگر می خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و در میدان قدس یا نزدیک آن حضور دارید می توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه پایانی خط 1 مترو یعنی تجریش پیاده شوید. جلوی مترو تاکسی و ماشین ‌های شخصی ایستاده ‌اند که مسافران را تا مجتمع سورتمه می ‌برند. اگر نمی‌ خواهید سوار این ماشین‌ ها شوید باید حدود 7 دقیقه پیاده روی کنید تا به میدان تجریش برسید. در میدان تجریش به ضلع شمال شرقی در ابتدای خیابان فناخسرو بروید و سوار تاکسی ‌های تجریش-آبک شوید تا شما را در مقابل ورودی پارکینگ جنوبی پارک گلاب دره پیاده کنند. برای سوار شدن بر سورتمه باید حدود 600 متر پیاده راه بروید. روش بعدی این است که در ابتدای خیابان باغ شاطر سوار تاکسی های دربند شوید و جلوی خیابان اسدالهی پیاده شوید. سپس حدود 900 متر پیاده راه بروید تا از خیابان سازمان آب به درب شمالی پارک گلابدره برسید.
سورتمه تهران
نکات تکمیلی
• در استفاده از تفریحات موجود در مجتمع محدودیت‌ های سنی و شرایط ایمنی را رعایت کنید.
• پارک گلابدره در یک منطقه کوهستانی واقع شده بنابراین رویت حیواناتی مانند سگ، روباه، شغال، سمور و پرندگان شکاری طبیعی است. این حیوانات بی آزارند، لطفا شما هم به آنها آزار نرسانید.
• متاسفانه این پارک برای افراد دارای معلولیت حرکتی مکان مناسبی نیست.

لواسان تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر