لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> چگونه بیمار شدن در زمان سفر می تواند زندگی ما را تغییر دهد؟
چگونه بیمار شدن در زمان سفر می تواند زندگی ما را تغییر دهد؟

چگونه بیمار شدن در زمان سفر می تواند زندگی ما را تغییر دهد؟

ایتالیا کشوری بسیار زیبا و دیدنی است. گشت و گذار در خیابان های باریک و سنگ فرش شده و معماری قدیمی ساختمان های درون آن، کافه های فراوانی که در هر گوشه و خیابانی قول بهترین قهوه ای که در عمرتان نوشیده اید را می دهند، غروب آفتاب در آن بسیار تماشایی است و البته تجربه ی لذیذ ترین غذا در این کشور یکی از بهترین جنبه های سفر به آن به شمار می رود. حالا تصور کنید که در زمان سفر به این کشور بیمار شوید و تعطیلات شما بخاطر این مسئله تحت شعاع قرار گیرد! گرفتگی بینی تمامی بو های خوشی که می توانستید در رستوران ها استشمام کنید را برای شما غیر ممکن می سازد و طب کردن می تواند شما را تا مدتی طولانی در اتاق هتل حبس کند. تمامی این اتفاق ها می توانند سفری که مدت ها آرزوی تجربه اش را داشته اید را به اتفاقی تلخ تبدیل کنند. با خواندن ادامه ی مطلب قصد داریم شما را با روش هایی برای جلوگیری از پیشامدن چنین مسائلی آشنا کنیم اما قبل از آن خبر خوشی برای شما داریم! همین حالا شما با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، می توانید برای رزرو هتل در کیش و یا رزرو هتل در اصفهان و یا هر شهر دیگری که می خواهید از تخفیفات ویژه ی آن بهره مند شوید.
متأسفانه فرضیه ای که برای شما بیان کردیم دقیقاً برای خانم “کارلی استین”، مؤسس شرکت Beekeeper’s Natural، در زمان سفر به ایتالیا رخ داده است، اما به جای تبدیل کردن سفر او به تجربه ای ناخوشایند مسیر جدیدی را در زندگی او آغاز کرد!
زمانی که لوزه ی خانم استین در ایتالیا دچار ورم شدیدی شد، یکی از مردم محلی به او پیشنهاد استفاده از “پروپولیس” را داد. این ماده ی مغذی که با نام “چسب زنبور” نیز شناخته می شود، زمانی ساخته می شود که بزاق زنبور، موم، شیره ی درختان و یا گیاهان با هم ترکیب شوند. این حشرات کوچک از این ماده برای پوشش کندو های خود استفاده می کنند تا از ورود جرم های ناخواسته به درون آن جلوگیری کنند. حال این سؤال پیش می آید که آیا این ماده می تواند برای ورم لوزه هم فایده ای داشته باشد؟ در جواب این سؤال خانم استین می گوید که نه تنها این شیره ی قرمز رنگ ورم لوزه ی او را به طور کامل بهبود داده، بلکه زندگی او را نیز کاملاً تغییر داده است!
زمانی که او به خانه ی خود در کانادا بازگشت، متوجه شد که پیدا کردن حتی مقدار اندکی پروپولیس کار بسیار مشکلی می باشد. تلاش برای پیدا کردن این ماده ی شفا بخش خانم استاین را به سفری پر ماجرا فرستاد. او در نهایت توانست انجمن زنبور داران محلی را پیدا کند که با این ماده آشنا باشند و به عنوان کارآموز در آن جا مشغول به کار شود. همین اتفاق ایده ی اصلی تأسیس شرکت را در ذهن او ایجاد کرد.
ما با خانم استین در رابطه با روش های حفظ سلامت در سفر، آشنا شدن با محصولاتی که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند، کار هایی که در بازگشت به خانه می توان انجام داد و هم چنین اهمیت سفر و نقش بسزای آن در زندگی روزمره مان مصاحبه ای داشتیم.

مسافرت با بیماری دیابت- شش نکته ضروری برای داشتن سفری ایمن
ادامه مطلب

سؤال اول: بسیاری از مردم بیمار شدن در زمان سفر را اتفاق ناخوشایندی می دانند، اما این مسئله شما را با یکی از علایقتان آشنا کرد. شما چه نکاتی را می توانید به کسانی که چنین اتفاقی برایشان افتاده است پیشنهاد کنید و به آن ها بهترین گزینه هایی را که در این موقعیت می توانند استفاده بکنند بیاموزید؟
خانم استین: مریض شدن در هنگام سفر هیچوقت تجربه ی دلپذیری نیست، اما واقعیت این است که پرواز کردن سیستم ایمنی بدن ما را بسیار ضعیف می کند. هوای بدون رطوبت داخل کوپه و همچنین باکتری هایی که در مقصد گردشگری وارد بدن ما می شوند دو مورد از اصلی ترین عوامل این تضعیف به حساب می آیند.
راه حل اصلی رفع این مشکل استفاده از موادی است که سیستم ما را قبل از شروع سفر تقویت می کنند. به همین جهت تغذیه ی سالم و نوشیدن مقدار کافی آب قبل از سفر کردن بسیار حیاتی است.
اگر که اوضاع بر وقف مرادتان نبود و مریض شدید، نوشیدن آب فراوان را به یکی از اولویت های اصلی خود تبدیل کنید و محصولاتی مانند پروپولیس را که از بدن محافظت می کنند و یا آن را تقویت می کنند با خود به همراه ببرید. یکی دیگر از کار هایی که نباید آن را فراموش کنید استراحت کافی می باشد. بیمار شدن همیشه باعث تضعیف روحیه می شود و می تواند برنامه های گردشگری شما را خراب کند، اما سعی کنید با این مسئله با آرامش و آسودگی خاطر برخورد کنید. در ساحل استراحت کنید، غذا های مفید بخورید و به بدن خود گوش کنید.
سؤال دوم: تور های گروهی مسافرتی هم بسیار جذاب هستند و هم خیلی گیج کننده. بیشتر مردم در این مواقع سفر هوایی طولانی را پشت سر گذاشته اند و وارد یک کشور جدید شده اند. آن ها چه کاری می توانند انجام دهند تا اولین قدم ها را در این مقصد جدید درست بردارند؟
خانم استین: اول از همه این مسئله را همیشه به خاطر بسپارید که باید در سفر با بدن خود با لطافت و توجه برخورد کنید. لباس های راحت بپوشید، آب فراوان بنوشید و هر چند وقت یک بار آبی به صورت خود بزنید. با همه ی این اوضاع مشکلی وجود دارد که رفع آن کار چندان آسانی به شمار نمی آید و آن جت لگ است. به همین دلیل است که من همیشه قبل از ورود به فرودگاه از دارو های گیاهی ضد استرس استفاده می کنم.
دارو های ضد استرس گیاهی مورد علاقه ی من Bacopa Monnieri و Ginkgo Biloba نام دارند. هر دوی آن ها از گیاهان پر طرفدار در هند به حساب می آیند و از مغز انسان محافظت می کنند، استرس و اضطراب را کاهش می دهند و تمرکز، حافظه و قوه ی شناخت را تقویت می کنند.
رویال جلی نیز بسیار مفید می باشد چرا که مجموعه ای از پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد آلی مفید دیگری را در خود جای داده است و برای مغز بسیار مفید می باشد. متعادل سازی هورمون ها نیز با رویال جلی امکان پذیر می باشد.
من به شخصه بعد از آشنایی با این مواد، از خواص فوق العاده ی آن ها شوکه شدم و به همین دلیل است که از آن ها برای طراحی داروی جدید شرکتمان B.LXR از آن ها استفاده کرده ایم. استفاده از این دارو بعد از یک روز طاقت فرسا در سفر معجزه آسا می باشد!
1683278391 957 چگونه بیمار شدن در زمان سفر می تواند زندگی ما
سؤال سوم: چه مواد اساسی را برای سفر رفتن همیشه با خود به همراه می برید؟
1- پروپولیس: من بدون این دارو هیچوقت پای خود را به داخل هواپیما نمی گذارم! بسیاری از مردم این مسئله را نمی دانند که پرواز های طولانی مدت تابش های مضر خورشید بر بدن هایمان را تشدید می کند. این تابش ها می توانند بهبود بدن بعد از پایان پرواز را به تأخیر بیاندازند. خوشبختانه خواص آنتی اکسیدان پروپولیس به مقابله با این اشعه ها به ما کمک می کند.
2- B.LXR: زمانی که پرواز به پایان می رسد و وقت مقابله با جت لگ فرا می رسد من همیشه از موادی مانند کافئین دوری می کنم تا بدن من کم آب تر از پیش هم نشود! در عوض از یکی از کپسول های B.LXR استفاده می کنم. از آن جایی که من همیشه در حال سفر کردن برای کار خود هستم، این دارو به تقویت بدن من بعد از گذشت از چند منطقه ی زمانی مختلف کمک شایانی داشته است.
3- یک بطری آب: از آن جایی که هوای داخل هواپیما رطوبت بسیار کمی دارد، هواپیما ها آب را از بدن هایمان بیرون می کشد. از دست دادن نیم لیتر آب به دلیل دم و بازدم در طول پرواز مسئله ی آن چنان عجیبی نیست.
4- یک سویی شرت اضافه: من همیشه در داخل کابین هواپیما احساس می کنم که دارم یخ می زنم! مهم نیست چه موقعی از سال باشد! برای همین همیشه آمادگی مقابله با آن را دارم.
سؤال چهارم: سفر کردن به چه طریقی بر روی زندگی روزمره ی شما و هم چنین علایقتان تأثیر گذاشته است؟
خانم استین: سفر کردن یکی از کلیدی ترین عوامل در گسترش دیدگاه من نسبت به بسیاری از مسائل بوده است. از نظر من خارج شدن از محیط همیشگی و تماشای زندگی مردم دیگر کشور ها بسیار مهم می باشد. قرار گرفتن در یک محیط جدید انسان را با روش های مختلف زندگی و تفکر کردن آشنا می کند و حس انسان دوستی و اتحاد را بسیار تقویت می کند.
علاوه بر این، سفر کردن به من در خارج شدن از نواحی آرامش هم کمک شایانی کرده است. پذیرفتن مقداری سختی و مشقت، اعتماد به نفس انسان را بیشتر می کند و راه های جدیدی از برخورد با مشکلات را به انسان می آموزد. این به آن معناست که من هر بار که به مسافرت می روم، از نظر فردی رشد می کنم و انسان فرهیخته تری می شوم.
سؤال آخر: اگر که می توانستید به هر کجای زمین با تور سفر کنید، کجا را انتخاب می کردید و در آن کشور چه کار هایی را انجام می دادید؟
خانم استین: من قطعاً برای کوهنوردی به ایسلند و نیوزیلند سفر می کردم. تعطیلات برای من به معنای غرق شدن در طبیعت می باشد. از آن جایی که زندگی روزمره ی من بیشتر در مقابل یک مانیتور می گذرد، در سفر باید همه چیز طبیعی تر و دور از مدرنیته باشد. این مسئله را هم نباید فراموش کنیم، ایسلند و نیوزیلند هر دو از قطب های گردشگری در طبیعت به حساب می آیند!

با این 10 روش مسافری مسئول باشید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر