لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای کامل انتخاب بیمه ی کوهنوردی و یخنوردی
راهنمای کامل انتخاب بیمه ی کوهنوردی و یخنوردی

راهنمای کامل انتخاب بیمه ی کوهنوردی و یخنوردی

اول ایمنی.
با وجود مزایایی مانند وزش باد در موهایتان و استنشاق هوای تازه در ریه هایتان، پیاده روی و کوهنوردی از هیجان انگیز ترین ورزش های جهان است.
برای برخی، پیش بینی و آمادگی برای بدترین حالت، ممکن است بدبینانه به نظر می رسد، اما این آمادگی تنها تصمیم یک عقل سلیم است و هنگامی که سخن از سلامتی و ایمنی به میان می آید گرفتن بیمه مناسب برای ورزش های سنگین امری ضروری است. امروزه با داشتن گزینه های بسیار زیادی برای بیمه، دشوار است که کسانی را که پوشش بسیار کمی دارند، از بین ببریم، از مواردی که به همه شرایط اضطراری مربوط به کوهستان پشتیبانی می کنند. اگرچه کار سختی است، کاری است که باید انجام شود و هرچه تحقیق بیشتری انجام دهید، شانس بیشتری پیدا می کنید که گزینه بیمه ای مناسب برای خود پیدا کنید!
علاوه بر این بیمه تان مواردی مانند لغو پرواز یا کنسلی در رزرو هتل ، یا از بین رفتن یا آسیب دیدن وسایل سنگین کوهنوردیتان را پوشش می دهد، موارد مهمی را مانند سلامتیتان را پوشش می دهد و بنابراین مواردی وجود دارد که می توانید اینکه باید چه بیمه ی کوهنوردی یا یخنوردی خوب است را انتخاب کنید.

چیزهایی که باید هنگام اخذ بیمه کوهنوردی و یخنوردی بدانید
بیمه عمومی شامل “ورزش” نمی شود.
بیمه مسافرتی “روزمره” شما ورزش هایی مانند کوهنوردی و پیاده روی را تحت پوشش قرار نمی دهد، بنابراین این چیزی است که شما باید با نمایه بیمه خود جستجو یا گفتگو کنید. بیمه ورزشی می تواند حداکثر سه برابر هزینه مسافرت عمومی داشته باشد اما ارزشش دارد. دلیل گرانتر بودن این است که خطرات بیشتری در آن وجود دارد، بنابراین خطر بیشتری برای خسارت گرفتن وجود دارد.

به این دلایل به بیمه مسافرتی نیاز دارید
ادامه مطلب

آن حوادثی که مشمول هستند را بررسی کنید
با توجه به اینکه حوادث مهمترین عامل در اکثر شرایط پوشش بیمه است، بررسی اینکه آیا بیمه مورد نظرتان شامل آنها می شود یا نه بسیار مهم است. اصطلاح تصادفات عبارت است از پوشش جراحی ها، هر نوع آسیب به سلامتی و حتی مرگ و لایحه ی جداگانه ای برای هزینه های پزشکی است. پس حتما هر دو را بررسی کنید.
حوادث می تواند حتی برای با تجربه ترین کوهنوردان رخ دهد
تمام کشورهایی را که در آن کوهنوردی خواهید کرد را بیان کنید
قیمت بیمه بسته به کشورهایی که بازدید می کنید معمولاً به دلیل نوسان قیمت مراقبت های پزشکی بین کشورهای مختلف و همچنین شرایط عمومی زندگی تغییر می کند . همچنین، برخی از شرکت های بیمه در هر کشوری فعالیت نمی کنند، بنابراین مهم است که به همه کشورها اعلام کنید که قصد دارید کوهنوردی کنید تا از خطرات عدم رعایت شرایط قراردادتان در صورت بروز مشکل استفاده کنید.

اگرچه ممکن است پرهزینه تر باشد، اما برخی از شرکت ها بیمه جهانی ارائه می دهند و نیازهای کوله گردانی را که نمی دانند مقصد بعدی آنها چیست، تامین می کنند.

بیماری ارتفاع زدگی
بیماری ارتفاع زدگی هنگام تحت تاثیر قرار گرفتن انسان توسط نیروی جاذبه در ارتفاع اتفاق می افتد، که باعث میشود بسیاری از بیمه ها برای عبور از 3000 متر (9،842 فوت) بالاتر از سطح دریا از شامل پوشش دهی نباشد. یافتن هرگونه بیمه ای با 6000 متر (19،685 فوت) و بالاتر دشوار است، بنابراین براساس بیمه ای که پیدا کرده اید مسیر و ارتفاعتان را برنامه ریزی کنید و یا بالعکس.
1683316166 493 راهنمای کامل انتخاب بیمه ی کوهنوردی و یخنوردی
حمل و نقل اضطراری
حتی با تجربه ترین رانندگان نیز در برابر حوادث مصون نیستند و ممکن است بهمن، رعد و برق، بیماری در ارتفاعات و سایر موارد اضطراری را تجربه کنند. مشکلات سلامتی و بهداشتی خوشخیم مانند کشش یا عضله کشیده شده می تواند منجر به شرایط اضطراری در کوهستان و پیاده روی با هر یک از این موارد منجر به عواقب ترسناکی شود.
به وجود آمدن این شرایط غیر قابل پیش بینی و معمول است، اطمینان از اینکه بیمه شما حمل و نقل تصادفات را پوشش می دهد، بسیار مهم است، بنابراین در این صورت یک تصادف کوچک به یک فاجعه تبدیل نمی شود.

بیمه های مسافرتی چه مواردی را پوشش می دهند؟
ادامه مطلب

اگرچه پیدا کردن بیمه ی مناسب بسیار مهم است، اما باید سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید تا خطرات نیاز به جبران خسارت را کاهش دهید. این خطرات شامل تمرینات سنگین برای تقویت توانایی جسمیتان قبل از عزیمت به سفر است. بنابراین، چگونه باید برای کوهنوردی یا یخنوردی تمرین کنید؟

حتی برای مناسب ترین افراد، انجام موفقیت آمیز یک راهپیمایی طولانی با وزن کوله پشتی سنگین می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین رسیدن به یک مقصد دشوار نیاز به مقدار قابل توجهی آمادگی جسمی دارد. شرکت منظم در برنامه های دویدن، دوچرخه سواری و شنا برای سیستم قلبی و عروقیتان بسیار مفید است، در حالی که دستگاه کوهنوردی پله ای در سالن ورزشی برای قوی ساختن عضلات ساق عالی است و تمرینات وزنه برداری برای حمل کوله پشتی.

گفته می شود، بهترین روش برای کوهنوردی با کوله پشتی، صعود با کوله پشتی است. سعی کنید به سمت مسیر های کوه نوردی اطراف بروید به این دلیل که در آن می توانید ارتفاع را با مقدار قابل توجهی وزن بر روی شانه هایتان حمل کنید. این امر نه تنها باعث افزایش استقامتتان برای صعودی طولانی خواهد شد بلکه علاوه بر این باعث می شود اعتماد به نفستان در کوهستان بیشتر از دویدن یا تمرین وزنه برداری باشد.

راه دیگر برای آمادگی، اطمینان از داشتن لوازم صحیح همراهتان است. بسته به نوع صعودی که می خواهید انجام دهید، انتخاب تجهیزات مورد نیازتان متفاوت خواهد بود، با این وجود برخی از اقلامی که پیشنهاد می دهیم عبارتند از:
بیمه ی کوهنوردی
بوت های کوهنوردی – باید سفت تر و قابل اعتماد تر از بوت های پیاده روی عمومی باشد
باتوم کوهنوردی – هدف باتومی سبک و راحت است
کلاه ایمنی – از جمله گیره هایی برای ماندن روی سرتان
چنگک کفش – برای افزایش ایستادگی در برف
تبر یخ شکن – برای دامنه های شیب دار صعودی
لباس ضد باد و ضد آب – برای گرم نگه داشتن شما و آماده بودن برای شرایط مختلف آب و هوایی

بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی
ادامه مطلب

اکنون که بیمه ورزشی مناسب و کاملی را فراهم نموده اید، در آماده سازی بدنی شرکت کرده اید و تمام ملزومات کوهنوردیتان را بسته بندی کرده اید، حال دیگر کاملا آماده اید! اکنون می توانید مانند هیچ کس دیگر کوهستان ها را آسوده خاطر تجربه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر