لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کوه رنگین کمانی پرو
کوه رنگین کمانی  پرو

کوه رنگین کمانی پرو

زمانی که قرار است برای سفر پاهایمان را از مرز کشور خود فراتر بگذاریم، همواره به دنبال جاذبه های حیرت انگیز و متفاوت، کوله بار سفر را می بندیم. به همین دلیل امروز تصمیم گرفته ایم که به معرفی پدیده‌ای بسیار زیبا بپردازیم که درست مانند جعبه مداد رنگی می توانید تمام رنگ ها در آن بیابید. این پدیده تماشایی “کوه رنگین کمانی پرو” می باشد که بر اثر ترکیب خاکش با بعضی از مواد معدنی یک جاذبه چشم‌نواز و متفاوت را به وجود آورده است. به یاد داشته باشید که برای سفرهای خود به تمام مناطق ایران و تهران، یک همراه همیشگی به نام “ایران هتل آنلاین” با شما می باشد که می توانید تنها با چند کلیک ساده، هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید و سفر هوشمندانه‌ای را تجربه کنید. اگر قصد سفر به “تهران بزرگ” را دارید انتخاب هتل استقلال تهران می تواند در ساختن خاطرات شیرین به شما کمک شایانی کند.

کوه رنگین کمانی پرو:

کوه آسونگاته(Ausangate_mountain) یکی از پدیده های زمین شناختی رشته کوه های آندس در کشور پرو می باشد که اگر نام نقاشی هزار رنگ را روی آن بگذاریم اغراق نکردیم. کوهی متفاوت و دیدنی که تمام طیفِ رنگ هایی که تا به حال دیده اید را می توانید در آن بیابید و درست مانند یک تابلوی نقاشی که هنرمندی ساعت‌ها به رنگ آمیزی دقیق آن پرداخته و رنگ‌های زیبا را به صورت راه راه در کنار هم نقاشی کرده است، می باشد. شما از چه رنگی خوشتان می آید؟ آبی یا سبز؟ فیروزه ای یا بنفش؟ تمامی این رنگ ها را می توانید در کوه رنگین کمانی پرو بنگرید و دچار حیرت شوید. شما با سفر به کشور پرو و حرکت به سوی کوه رنگین کمانی آسونگاته، با یک تیر چند نشان می زنید. چرا که در مسیر رسیدن به کوه هزار رنگ پرو، می توانید از دیدن دیگر جاذبه هایی که بر سر راهتان قرار دارد نیز لذت ببرید. این جاذبه‌های طبیعی و رنگارنگ عبارتند از: چشمه های پر شمار آبگرم، روستا های محلی با مناظر بی نظیر، حیوانات خاص و کمیابی همچون لاما و آلپاکا و زیباترین یخچال طبیعی آسونگاته نیز در مسیر کوه رنگین کمانی پرو قرار گرفته است که بی شک از دیدنش بسیار لذت خواهید برد. کوه رنگین کمانی پرو با ارتفاعی بالغ بر ۳۸۴ ,۶متر، از کوه‌های مرتفع شهر “کوسکو” در کشور پرو به شمار می‌رود که از نظر زمین شناسی نیزبسیار حائز اهمیت می باشد.

دلیل به وجود آمدن کوه رنگین کمانی پرو:
با دیدن کوه رنگین کمانی پرو، اولین سوالی که به ذهن هر بیننده ای خطور می کند این است که چه چیزی باعث شده تا این کوه با دیگر کوه های جهان فرق کند. باید بگوییم که وضعیت آب و هوایی و سنگهای معدنی موجود در این پدیده، مهمترین دلیل بوجود آمدن این تغییرات می باشد و باعث تبدیل شدنش به کوه رنگین کمانی است. برای مثال، رنگ قرمز کوه ناشی از وجود اکسید آهن در خاک این پدیده طبیعی می باشد. قابل ذکر است که وجود اکسید آهن معدنی یا سنگ آهک اکسید شده به ماسه سنگها، رنگی متمایل به قهوه‌ای را به کوه داده و وجود سولفید آهن در خاک کوه، رنگ زرد را به این پدیده جذاب تقدیم کرده است. همچنین وجود کلریت در خاک کوه رنگین کمانی پرو، سایه های سبز رنگ را به رنگ های بیشمار آن اضافه کرده و رنگ زیبای بنفش کوه به دلیل گوتیت و یا لیمونیت اکسید شده می باشد. اگر علاقه مند به زمین شناسی می باشید، پس کوه رنگین کمانی پرو گزینه خوبی برای تحقیق و تفحص شما می باشد و می توانید نتیجه میلیون ها سال تاریخ، تغییر و تحول و رسوبات را در این پدیده زمین شناسی رنگارنگ مشاهده نمایید و با کنکاش و تحقیق در صخره ها و سنگ های پدیده هزار رنگ، می توانید به نتایج حیرت انگیز و جالبی برسید.
عقاید مردمان محلی در رابطه با کوه رنگین کمانی پرو:
از زیبایی های بی حدو حصر این جاذبه رویایی که بگذریم، به تقدس بودنش بر می خوریم که شاید برایتان جالب باشد. باید بگوییم که این کوه با لقب “خدای کوسکو” هر روز میزبان عبادت های روزانه مردم بومی پرو می باشد و همچنین محل ارائه دادن پیشکش های مردم کسکو است. آنها وجود رنگ های بی شمار کوه را اتفاقی خارق العاده می دانند و به همین علت آن را مقدس شمرده و آن را مورد احترام قرار داده اند.
کوه رنگین کمانی  پرو
مکانی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی:
بی شک یکی از ورزش‌های مفرح و لذت بخش دنیا کوهنوردی می باشد که علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری را دارا است. اگر شما نیز یکی از سرگرمی های لذت بخشتان، کوهنوردی می باشد، پس خاطره ای هیجان انگیز را در کوه هزار رنگ پرو رقم بزنید، چرا که مسیر آسونگاته یکی از محبوب ترین مسیرهای کوهنوردی می باشد که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. هنگام کوهنوردی در این منطقه می توانید از مناظر رویایی و بی مثل و مانندی همچون: دره های بزرگ و جنگلهای سنگ آهک دیدن کنید و چشمان خود را به تماشای زیباترین رنگها و محو زیبایی بی حد و حصر و البته متفاوتی که در غالب رنگ‌های متنوع و لایه لایه در کنار هم قرار گرفته اند و خالق منظره ای ورای تصور بوده اند ببرید. مناظری که هر کسی با دیدنش انگشت حیرت بر دهان فرو برده و شکر گذار خالق بی همتای خود می شود، به خصوص در زمان طلوع و غروب خورشید که زیبایی این پدیده تماشایی هزار برابر میگردد.
کلام پایانی:
از آنجایی که رفتن به کوه رنگین کمانی پرو، بدون راهنمای مسیر، غیر ممکن و خطرناک می باشد، پس هیچ گاه تنهایی، هوس پیمودن صخره های رنگارنگ پدیده جذاب پرو را در سر نپرورانید تا خدایی نکرده سفر شما با خاطرات تلخ همراه نشود و تنها جز شیرینی و تصاویر رنگارنگ و دیدنی چیزی در ذهنتان نقش نبندد. ایران هتل آنلاین سفر لذت بخشی را برایتان آرزو می کند.

كوه صفه در شهر اصفهان پاركی به بزرگی تاریخ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر