لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 20 نکته ای که باید در زمان سفر به فرانسه بدانید
20 نکته ای که باید در زمان سفر به فرانسه بدانید

20 نکته ای که باید در زمان سفر به فرانسه بدانید

بوی خوش نان باگت تازه پخت شده در یک نانوایی محلی، مناظر خیره کننده ی قصر های قدیمی در دره ی Loire و شاهکار های فراوانی که در موزه های پاریس به نمایش گذاشته شده اند. این سه مورد تنها بخشی از زیبایی های فرانسه برای گردشگران به شمار می آید!

اگر که قصد دارید به زودی به این کشور اروپایی سفر کنید، ادامه ی مطلب را بخوانید تا برنامه ی مسافرتی کاملی داشته باشید. ما در اینجا در مورد آب و هوا، غذا های لذیذ و چند مورد از مکان های دیدنی فرانسه نکاتی را به شما خواهیم آموخت. اما قبل از آن خبر خوشی برای شما داریم. شما همین حالا با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، می توانید برای رزرو هتل در تهران و یا رزرو هتل در شیراز و یا هر شهر دیگری که بخواهید از تخفیفات شگفت انگیزی بهره مند شوید.

1- خوش لباسی را فراموش نکنید:
لباس هایی را با خود ببرید که شیک و چند کاربردی هستند. این نکته را فراموش نکنید که فرانسوی ها همیشه لباس های ساده به تن می کنند و یکی از هدف های شما این است که در فضا های عمومی در میان مردم به عنوان یک توریست به چشم نیایید. برای خانم ها به همراه داشتن یک شال را پیشنهاد می کنیم. در دوران تابستان، شال های سبک به شما ظاهری با کلاس را می دهند. در شب ها نیز می توانید از این پوشش سبک به عنوان یک لایه ی بیشتر در برابر سرما از خود محافظت کنید.
2- کفش های راحتی با خود به همراه ببرید:
حتماً یک یا دو جفت کفش راحتی با خود به فرانسه ببرید. در زمان سفر باید انتظار پیاده روی های طولانی را داشته باشید. چه بخواهید در میان خیابان های سنگ فرش شده ی Le Vieux Carré قدم بزنید و چه دوست داشته باشید که از تاکستان های واقع در جنوب کشور دیدن کنید. پس کفش های پاشنه بلند خود را در خانه رها کنید و به جای آن از صندل های نرم و یا چکمه های مقاوم استفاده کنید. بدون شک پا های شما از این کارتان بسیار خوشحال خواهند شد!
3- زبان فرانسوی بیاموزید:
مردم محلی عاشق فرانسوی صحبت کردن گردشگران هستند. حتی اگر بتوانید جملاتی دست و پا شکسته مانند Je voudrais un café, s’il vous plait که به معنای لطفاً یک فنجان قهوه برای من بیاورید را ادا کنید، فرانسوی ها از این تلاش شما قدردانی خواهند کرد.
بهترین روش برای آموختن زبان فرانسوی گرفتن کلاس های خصوصی می باشد. اگر هم که علاقه دارید دایره ی لغات خود را سریع گسترش دهید می توانید از کلاس های زبان فرانسوی آنلاین استفاده کنید. یکی دیگر از روش های موجود تماشای ویدیو های آموزشی در وبسایت هایی مانند یوتیوب می باشد.
4- آب و هوا را چک کنید:
نواحی کنار ساحلی فرانسه در تمامی فصول سال دارای آب و هوایی معتدل هستند، اما بخش های مرکزی این کشور تغییرات بیشتری دارند. شهر پاریس نیز در فصل تابستان بسیار گرم می شود، پس حتماً اگر در این بازه قصد سفر به فرانسه را دارید، لباس های روشن و نازکی را به همراه خود ببرید.

بخش های جنوبی کنار اقیانوس مدیترانه معمولاً بارش بسیار کمی در طول سال دارند، اما بقیه ی شهر ها و استان های این کشور ماه های پر بارانی دارند. به طور مثال در شهر پاریس از ماه آوریل تا آگوست بارش های فراوانی را شاهد خواهید بود. در هر موقعی از سال که بخواهید به این کشور سفر کنید، بهتر است از قبل پیش بینی آب و هوای فرانسه را از قبل بخوانید.

5- در فصل بهار و یا پاییز سفر کنید:
اگر که محدودیت های بودجه ای دارید، بهترین زمان برای سفر کردن به فرانسه فصل های بهار و پاییز به حساب می آیند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگر از سه ماه قبل از شروع سفر بلیط های هواپیمای خود را رزرو کنید، با قیمت های بهتر و مقرون به صرفه تری رو به رو خواهید شد.
6- از رستوران های تخت و صبحانه بازدید کنید:
در رستوران های پر تعدادی که در سراسر کشور واقع شده اند و تخت های نرم و گرمی را برای شما تدارک دیده اند صبحانه میل کنید. با اینکه تعداد این نوع رستوران ها بسیار زیاد می باشد، ما به شما بازدید از تخت و صبحانه های محلی را پیشنهاد می کنیم. بسیاری از آن ها از محصولات محلی برای پخت غذا های خود استفاده می کنند و دارای مناظری بسیار دیدنی در اطراف خود هستند.
7- مانند یک شهروند محلی غذا بخورید:
مردم فرانسه به فرهنگ غذایی خود افتخار می کنند و برای همین مسئله شهرتی جهانی دارند. در هر کجای این کشور که قصد اقامت دارید، از غذا های محلی آن منطقه حتماً امتحان کنید. اگر که به Bordeaux سفر می کنید، cannelé را امتحان کنید. این شیرینی یکی از دسر های محبوب این شهر می باشد و از وانیل درست شده است.
در حالی که از چشم انداز های مدیترانه ای لذت می برید، از بشقاب های دریایی سنتی منطقه نیز کمی بچشید. بدون شک از خوردن bouillabaisse که نوعی سوپ ماهی می باشد و در شهر مارسی سرو می شود پشیمان نخواهید شد!
8- از پیش غذا ها و دسر های فرانسوی لذت ببرید:
در فرانسه، بعضی مواقع بهترین خوردنی ها و نوشیدنی ها قبل و یا بعد از غذای اصلی سرو می شوند. پس از aperitif که نوعی نوشیدنی محلی می باشد و تجربه ی آن در میان دوستان بی نظیرست را قبل از سرو شدن ظرف پنیر امتحان کنید. یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی های بعد از غذا در فرانسه نیز یک فنجان قهوه ی اسپرسو می باشد!
9- منوی Prix Fixe را همیشه چک کنید:
زمانی که نمی توانید غذای مورد علاقه ی خود را در منوی یک رستوران پیدا کنید به بخش Prix Fixe آن مراجعه کنید. این بخش از منو توسط سرآشپز انتخاب می شود و شامل چندین پیش غذا، بشقاب اصلی و دسر می شود.
10- از بازار های روباز خرید کنید:
یکی از روش هایی که به شما کمک می کند بدون هزینه ی زیاد بتوانید تجربه ی سفر به فرانسه ی کاملی داشته باشید، خرید کردن از بازار های روباز در این کشور می باشد. در بیشتر شهر های این کشور، چنین بازارچه هایی واقع شده اند. در این فروشگاه ها شما می توانید فروشندگان زیادی را بیابید که بهترین محصولات محلی را به قیمت های مناسب تری نسبت به بازار های درون شهری در میان مشتریان خود عرضه می کنند. حتماً قبل از حرکت به سمت این بازار ها از برنامه ی زمانی فعالیت آن ها اطلاع کافی کسب کنید، چرا که بعضی از آن ها تنها در روز های خاصی از هفته باز هستند.
11- از میوه ها و سبزیجات محلی نیز کمی امتحان کنید:
همانند غذا های فرانسوی، محصولات محلی این کشور نیز کیفیت بی نظیری دارند. با اینکه انتخاب های فراوان و گوناگونی وجود دارند، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از میوه ها و سبزیجات محل سکونت خودتان و خوراکی های محلی که با آن ها تهیه می شود امتحان کنید.
12- با قطار رفت و آمد کنید:

یکی دیگر از راه هایی که می توانید در زمان سفر به فرانسه هزینه های خود را کاهش دهید، استفاده از قطار برای جا به جایی می باشد. اگر که برنامه های مسافرتی خود را آماده کرده اید، برای به دست آوردن بهترین قیمت ها بهتر است که از سه ماه قبل رزرواسیون های لازم را انجام دهید. اگر که سن شما زیر 25 سال می باشد و برای اهداف درسی و آموزشی می خواهید به فرانسه سفر کنید، برای کسب کارت Carte Jeune ثبت نام کنید. شما با استفاده از خدمات این کارت می توانید با تخفیف از قطار استفاده کنید.
تور دوچرخه فرانسه

13- تور دوچرخه سواری فرانسه را دنبال کنید:
آیا شما به ورزش دوچرخه سواری علاقه مندید؟ اگر که جوابتان منفی است، آیا دوست دارید که از مسیری دیدن کنید که چندی از بهترین چشم انداز های کل کشور را در خود جای داده است؟ پس دوچرخه سوارانی را که در تور های مسابقاتی فرانسه شرکت کرده اند را دنبال کنید. این مسابقه که به صورت سالانه در ماه جولای برگذار می شود مسیر بسیار طولانی دارد و از کنار بسیاری از شهر ها و مکان های دیدنی فرانسه می گذرد.
14- فستیوال La Fête Nationale را جشن بگیرید:
این مراسم با نام روز باستیل نیز شناخته می شود و برای گرامیداشت استقلال کشور فرانسه برگذار می شود. اگر که در روز 14 جولای در فرانسه هستید، می توانید از شو های آتش بازی شگفت انگیز و دیگر برنامه های حاضر در این جشن دیدن کنید.
15- از موزه ها دیدن کنید:
موزه ی لوور یکی از مشهور ترین موزه ها در فرانسه به شمار می رود، اما مکان های مشابه خارق العاده ی دیگری نیز وجود دارند که می توانید به لیست بازدید های خود اضافه کنید! تنها در شهر پاریس، موزه ی کمتر شناخته شده ی Musée d’Orsay قرار دارد که مجموعه ی تحسین برانگیزی از نقاشی های سبک ایمپرسیونیسم مونت را در خود جای داده است.
16- از Luberon بازدید کنید:
حتماً به یاد داشته باشید که دوربین خود را با خود به این گلزار های زیبا در فرانسه ببرید. عطر گل های اسطوخودوسی که در بخش های جنوبی فرانسه می رویند فراموش نشدنی است! در گلستان Luberon اکثر گل های معطر در روز های پایانی فصل ژوئن تا اوایل ماه آگوست پدید می آیند، اما بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل ماه جولای می باشد.
17- در نورماندی با تاریخ این کشور آشنا شوید:
اگر که به دانستن وقایع تاریخی علاقه مند هستید، به سمت شمال فرانسه و شهر نورماندی حرکت کنید. در کنار دریای شمالی شما می توانید ساحل های مشهور نورماندی و اوماها را بیابید که هنوز پناهگاه ها و سنگ قبر های سربازانی که در جنگ جهانی دوم جنگیده اند در آن ها قابل مشاهده است.
18- در کنار قصر های قدیمی توقف کنید:
بخش های مرکزی فرانسه خانه ی قصر هایی باشکوه و تاریخی می باشد. شما می توانید شکوه و جلال بودن در این بنا های تاریخی را در دره ی Loire از نزدیک تجربه کنید. کاخ Villandry بیشتر بخاطر بوستان های خود شهرت دارد که درست همانند دوران اوج آن بازسازی شده اند و قصر Chambord راه پله ی بسیار زیبایی در رو به روی درب ورودی خود دارد.
این بخش از کشور نسبت به شهر هایی مانند پاریس و سواحل جنوبی بسیار کم ازدحام تر می باشد، به همین دلیل بازدید از آن ها برای کسانی که می خواهند از شلوغی ها و سر و صدا های شهر به دور باشند انتخاب بسیار مناسبی است.
19- مسیر خود را به سمت ساحل Île de Ré پیدا کنید:
زمانی که به سواحل کشور فرانسه اشاره کنید، بیشتر مردم به یاد بخش های جنوبی کنار دریای مدیترانه می افتند. پس ترجیحاً از آفتاب دلپذیر این ساحل استفاده کنید. این مکان بسیار زیبا در غرب کشور واقع شده است، ظاهر بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و با یک پل به بخش های اصلی خاک کشور متصل می شود.
20- از لحظه به لحظه ی سفر خود لذت ببرید:
با اینکه سفر به فرانسه نیازمند برنامه ریزی های فراوان است، اما این مسئله اهمیت بیشتری دارد که ما از هر لحظه ی آن استفاده کنیم و بیشتر مواقع خود را درگیر برنامه های پیچیده و وقت گیر نکنیم. از غذا ها، نوشیدنی ها و مکان های دیدنی لذت ببرید، اما مهم تر از همه از ماجراجویی هایی که در هر لحظه برای ما پیش می آید استفاده کنید.

جمهوری چک مقصد مادران آینده
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر