لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار کشیت کرمان؛ جشنواره آب در دل کویر
آبشار کشیت کرمان؛ جشنواره آب در دل کویر

آبشار کشیت کرمان؛ جشنواره آب در دل کویر

هرگاه نام کویر به گوشمان می‌خورد، فورا یاد خشکی و عطش می افتیم و یا شب های زیبای مهتابی برایمان تداعی می شود. در هر حال کمتر کسی است که با شنیدن نام کویر، تصویر فواره های تماشایی و یا ریزش آب از ارتفاع بسیار زیاد برایش تداعی گردد. حال به سراغ جاذبه ای خارق العاده رفته‌ایم که درست در دل کویر، تصاویری بسیار جذاب و البته بی نظیری را خلق کرده است. این پدیده بسیار تماشایی همان آبشار کشیت (keshit) است که برای دیدنش باید قدم به شهر کرمان و کویر لوت بگذارید. شما در این سفر تنها نخواهید بود چراکه همراه همیشگی و مطمئنی به نام ایران هتل آنلاین با شما همراه خواهد بود و می توانید قبل از شروع سفر، اقدام به رزرو یکی از بهترین هتل های ایران کرده و سفری هوشمندانه را تجربه نمایید؛ به عنوان مثال برای دیدن جاذبه خارق العاده آبشار کشیت می توانید هتل جهانگردی کرمان را از بین هتل های کرمان انتخاب نموده و دغدغه اقامت را قبل از شروع سفر برطرف کنید.

آشنایی با آبشار کشیت در کرمان

زمانی که وارد استان بزرگ کرمان می‌شویم علاوه بر پسته های بسیار خوشمزه، ارگ معروف و قدیمی بم و کویر زیبا و رویایی اش است که نظرها را به خود جلب می کند. در دل همین کویر آبشاری چشم‌نواز قرار گرفته که خود بهشتی زیبا را رقم زده است و تصویری درست مثل نقاشی های یک هنرمند ماهر را به نمایش گذاشته و چشم اندازی غیر قابل وصف را در مقابل چشمهایتان قرار داده است. آیا تعریف بهشت چیزی غیر از این است که آب از دیواره دره های بسیار تماشایی می جوشد و سرخس‌‌ها، گل‌ها و گیاهان فراوانی به برکت همین آب گوارا، از دل سنگ‌ها و صخره‌ها سر بیرون آورده و در دل کویر خشک رخ نشان می‌دهند. این پایان ماجرا نیست زیرا دریاچه‌ای که درست در پای آبشار به وجود آمده زیبایی‌های این پدیده بی‌نظیر را به سرحد کمال رسانده است. زمانی که قدم به این منطقه رویایی می گذارید، چشمانتان چیزی جز هنرمندی تمام و کمال خالق هستی نمی‌بیند و گوش‌هایتان چیزی جز صدای آواز پرندگانی که درست مثل هر جنبنده‌ای دیگر، از دیدن این مناظر رویایی سرمست و مدهوش شده‌اند نمی‌شنود.
دره کشیت با طول ۳ کیلومتر نخستانی زیبا را در آغوش دارد و دره ای پوشیده از خزه های سبز رنگی است که به همراه آبشار ۱۲ متری مجموعه‌ای به غایت تماشایی را به وجود آورده است. همانگونه که گفته شد این آبشار تماشایی به محوطه‌ای می‌ریزد که در بین مردم بومی منطقه به دریا معروف شده و دریاچه‌ای خوش سیما را به وجود آورده است. نکته بسیار جالب در رابطه با این آبشار، به وجود آمدن حوضچه‌های طبیعی و بزرگ در مجاورتش است که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت دارند. به وجود آمدن ده‌ها آبشار دیگر که از آبشار کشیت سرچشمه می‌گیرند، به همراه پدیده خارق العاده کشیت، در رشد درختان انبوه و باغات مرکبات آن هم درست در دل کویر سوزان نقش به‌سزایی را ایفا کرده و باعث به وجود آمدن مناظری غیرقابل باور و رویایی شده‌اند. میوه‌هایی که در دل کویر سوزان لوت با آب زلال آبشار کشیت رشد کرده‌اند عبارتنداز: انگور، به، انجیر، گردو و همچنین محصولات زراعی شامل: گندم، جو، ارزن و ترخون است.

موقعیت جغرافیایی آبشار کشیت

آبشار کشیت در روستایی با همین نام در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شهداد واقع شده است. در روستا به قلعه‌ای بسیار قدیمی و مشهور به نام قلعه کشیت برمی‌خوریم و همین امر خبر از تاریخی طولانی و تمدنی کهن از این منطقه خاص می‌دهد. بافت روستای کشیت بسیار منحصربه‌فرد بوده و به دلیل در برگرفتن آبشار و قلعه‌ کشیت، حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است.

مسیر دسترسی به آبشار

برای رسیدن به جاذبه چشم‌نواز آبشار کشیت باید از کرمان به گلباف برویم و از آنجا با کوله پشتی و بدون وسیله نقلیه راهی روستای کشیت شویم تا با پدیده‌ای رویایی و با چشم‌اندازی بسیار زیبا رو‌به‌رو گردیم. از روستای کشیت تا آبشار معروف، حدود ۵ کیلومتر فاصله است که بعد از طی کردن این مسافت، در دنیایی دیگر که دارای مناظر حیرت انگیزی است، به رویمان باز می‌شود‌.
آدرس آبشار کشیت: کرمان، گلباف، روستای کشیت
آبشار کشیت کرمان

بهترین زمان سفر به کرمان

کرمان یکی از اصلی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای کشور است و هر ساله گردشگران متعددی از نقاط مختلف برای بازدید از جاذبه های دیدنی این سرزمین به آن سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به کرمان ممکن است برای همه افراد تعریف یکسانی نداشته باشد اما اگر قصد دارید در شرایط آب‌وهوایی مطلوب به این شهر رفته و از سفر خود نهایت بهره را ببرید بهتر است اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد و یا اوایل شهریور تا اوایل مهر ۱۰ برای انجام این کار اقدام نمایید.

کلام پایانی

به دلیل صعب العبور بودن منطقه و اینکه امکان بردن وسایل نقلیه وجود ندارد هنگام سفر به بهشت زیبای کشیت، مقداری غذای اضافی، لباس، کفش مناسب و داروهای مورد نیاز را حتماً با خود به همراه داشته باشید تا هنگام گشت و گذار و لذت بردن از این مناظر دل انگیز، دچار مشکل نشوید. در ضمن به یاد داشته باشید که در این منطقه هیچ اقامتگاهی وجود ندارد پس برنامه ریزیتان باید به گونه ای باشد که شب به اقامتگاه های شهری باز گردید و یا در آن منطقه با خوابیدن در چادر مسافرتی لذتی متفاوت و شیرینی را تجربه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
روستای میمند کرمان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر