لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> 10 دلیل برای سفر با قطار
10 دلیل برای سفر با قطار

10 دلیل برای سفر با قطار

سفر با قطار در اروپا مدت ها محبوب بوده است ، در واقع نقطه ی عطفی برای کوهنوردان جوان بوده است . با اینکه قبلا قطارها در امریکا زیاد محبوبیت نداشته اند اما اکنون در امریکا نیز در حال محبوب شدن هستند . راه آهن ملی امریکا 31.6 میلیون مسافر را در سراسر کشور در سال مالی گذشته جابجا کرده است که رکوردی بی نظیر برای یک راه آهن است . با رکود اقتصادی پیش آمده ، سفر با قطار جذابیت زیادی برای مسافرانی که نگران هزینه هایشان هستند ، دارد . بعلاوه ، سفر با قطار و دیدن مناظر خود یک نوع گذران تعطیلات است. دلایل بیشتری برای مزیت سفر با قطار می خواهید ؟ اینجا چند دلیل برای شما می آوریم .


1. پس انداز پول
قطارها به طور چشمگیری جایگزین مقرون به صرفه تری برای هواپیماها هستند ، به خصوص اگر شما به مسافت نسبتا کوتاه یا به نواره شمال شرقی که در آن جا سرویس قطار سریع و مکرر است ، سفر می کنید .
در حالیکه برخی نرخ ها کاملا رقابتی هستند اما گاهی اوقات تفاوت های نرخی بسیار بیشتر است . برای مثال ، هزینه رفت و برگشت با راه آهن ملی امریکا بین نیویورک ومونترآل 134 دلار است ، در حالیکه نرخ ارزانترین بلیط هواپیمای رفت و برگشت همین مسیر 294 دلار است . سفر با قطار طولانی تر از سفر با هواپیما است ، اما برای مسافرانی که به فکر کاهش هزینه هایشان هستند ، اغلب قطار گزینه ی برتری است و همچنین در طول مسیر می توانند از دیدن مناظر نیز لذت ببرند.

بر خلاف خطوط هوایی ، راه آهن ملی امریکا و دیگر اپراتورهای راه آهن اغلب تخفیفاتی برای کودکان ، سالمندان ، افراد محصل ، پرسنل نظامی و دیگر طبقات اصلی در نظر می گیرند .
سفر با قطار
2. نرخ های ثابت
هر کسی که بسیار نگران این است که چه زمانی بلیط هواپیما بخرد ، بی شک می داند که ساختار قیمت گذاری شرکت های هواپیمایی تا چه اندازه محرمانه و همچنین خسته کننده می تواند باشد . ( ما هنوز منتظر توضیحی منطقی برای این هستیم که چرا بلیط یک طرفه اغلب نرخ بیشتر نسبت به بلیط رفت و برگشت دارد ؟ کسی می داند چرا ؟ ) نرخ قطارها در مسیرهای معین دائما یکسان است و ربطی ندارد که دوشنبه باشد یا شنبه ، ماه آوریل باشد یا آگوست ، دو ماه پیش خریداری شده باشد یا دو روز قبل سفر . در حالیکه گاها افزایش نرخ اتفاق می افتد ( به ویژه در زمان های اوج یا در طول تعطیلات ) و فروش بلیط فصلی صورت می گیرد شما معمولا می توانید بر خلاف رزرو هتل و هواپیما، روی ثبات نرخ قطارها حتی در دقایق آخر نیز حساب کنید.
سفر با قطار
3. انعطاف پذیری

در حالیکه برای سفر با بیشتر قطارهای دور برد نیاز به رزرو بلیط است اما بیشتر سفرهای کوتاه نیازی به رزرواسیون ندارند بنابراین شما می توانید به سادگی در روز سفر در ایستگاه حاضر شوید و بدون نیاز به پرداخت نرخ بسیار بالای بلیط لحظه آخری ، برای سفر با قطار بعدی بلیط بخرید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفرکنید.

سفر با قطار
4. قابلیت همراه داشتن بار زیاد

این روزها تقریبا تمام شرکت های هوایی بزرگ برای بازرسی یک یا دو کیف هزینه ای از مسافر دریافت می کنند و تعدادی از این شرکت ها هزینه ای جداگانه برای کیف همراه از مسافر دریافت می کنند . این سیاست های سخت را با اجازه حمل بار راه آهن ملی امریکا مقایسه کنید : دو کیف همراه ، وزن هر کدام تا 50 پوند ( همچنین وسائل شخصی مثل کیف پول ، کالسکه و کیف پوشک بچه ) و تا چهار کیف بازرسی شده ، وزن هر کدام تا 50 پوند که دو تا اول رایگان حساب می شوند و کیف سوم و چهارم هر کدام 20 دلار هزینه در بر دارد .

به طور خلاصه ، در راه آهن ملی امریکا حمل بار تا 200 پوند همراه با وسایل شخصی به صورت رایگان حسا ب می شود . در حالیکه حمل این وزن بار در هواپیما به صورت رایگان امکان ندارد .
سفر با قطار
5. دردسر کمتر
تصور کنید سفر می کنید و نیازی نیست دو ساعت زودتر برای سفر آماده شوید ، در سفر طولانی بازرسی امنیتی منتظر باشید و کفش هایتان را برای بازرسی در آورید و یا مقداری از مایعات و ژله های همراه خود را به دیگر مسافران بدهید . به دنیای سفر با قطار خوش آمدید . در بیشتر موارد شما می توانید فقط سی دقیقه قبل حرکت قطار حاضر شوید و مستقیما به سکوی مورد نظر برای سوار شدن بروید .

سفر با قطار

6. راحتی رفتن از محل اقامت به ایستگاه قطار

برخلاف فرودگاه ها ، بیشتر ایستگاه های بزرگ قطار دقیقا در مرکز و قلب شهرها قرار دارند . به جای اینکه هزینه زیادی برای تاکسی فرودگاه که کیلومترها دورتر از شهر قرار دارد، پرداخت کنید. می توانید به آسانی سوار قطار شوید که تنها چند دقیقه با هتل فاصله دارد .

سفر با قطار

7. سازگار با محیط زیست

قطارها نسبت به اتوبوس ها یا هواپیماها به ازای هر مسافر میزان مصرف انرژی کمتری دارند و همین امر آن ها را به یکی از گزینه های حمل و نقل سازگارتر با محیط زیست تبدیل کرده است ( کوتاه تر از راه رفتن یا دوچرخه سواری ) . انتشار گاز کربن از قطارها نسبت به هواپیماها کمتر به محیط زیست آسیب می زند چون انتشار این گاز از قطارها مستقیما در جو فوقانی آزاد نمی شود . کارآمدی انرژی نسبی قطارها به این معنی است که صنعت در برابر افزایش نرخ سوخت کمتر آسیب پذیر است و همین باعث می شود نرخ قطارها در وضعیت اقتصادی بی ثبات ، ثابت باشد .

سفر با قطار

8. جذابیت قدیمی

یک چیز نیرو بخش اما قدیمی در مورد سفر با قطار وجود دارد به ویژه اگر سفر شما طولانی و چند شبه است . روزهای سفر با هواپیما با ظروف برند Silverware و Fine China در کلاس اکونومی ( پایین ترین کلاس پروازی ) در صنعت هوایی دیگر پایان یافته اما در سفر شبانه با قطار ، هنوز هم واگن های غذاخوری با سرویس کامل و کادر یونیفورم پوش آماده خدمات رسانی هستند . در طول روز ، بیشتر مسافران قطارها کتاب می خوانند ، ورق بازی می کنند یا از دیدن مناظر لذت می برند .

سفر با قطار

9. راحتی و آرامش

به جای اینکه خودتان را در صندلی های هواپیما که رفته رفته کوچکتر می شوند ، محصور کنید یا در اتوبوس به علائم موجود در جاده خیره شوید و سعی کنید بفهمید کجا دور خواهد زد ، چرا با قطار در آسایش سفر نمی کنید ؟ قطار یکی از کم استرس ترین وسایل حمل و نقل است بخاطر اینکه کسی دیگر رانندگی می کند ، شما جای پای بیشتری نسبت به هواپیما دارید و هر زمانی که دلتان بخواهد می توانید حرکت کنید و در اطراف قدم بزنید نه فقط زمانی که کاپیتان اعلام می کند می توانید کمربندهای خود را باز کنید .

سفر با قطار

10. فراتر از صرفا وسیله حمل و نقل است
برخلاف هواپیماها که شما را از نقطه A به نقطه B می برند و شما فقط نمایی گذرا از فاصله ی بین این دو نقطه دارید ، سفر با قطار خودش به تنهایی هم در ابتدا و هم در پایان ، یک مقصد به حساب می آید . قطار مسافربری را در نظر بگیرید ، شما با سفر در این قطار مسیری مهیج را تجربه می کنید که از شیکاگو تا سان فرانسیسکو از بین کوه های Rocky و Sierra Nevada عبور می کند. با سفر در این قطار محبوب میتوانید از دیدن مناظر دیدنی و جذاب لذت ببرید. در طول فصل پاییز و برگ ریزان ، سعی کنید فاصله بین نیویورک تا ورمونت را با قطار سفر کنید و ازدیدن رنگ های جذاب پاییزی لذت ببرید .

5 نمونه از زیباترین ایستگاه‌های مترو در مسکو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر