لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سفر با کت و شلوار
سفر با کت و شلوار

سفر با کت و شلوار

کت و شلوارها لباسی بسیار مناسب و شکیل هستند ولی بسته بندی آنها چندان آسان نیست. یک کت و شلوار زیبا می تواند شما را بسیار باوقار جلوه دهد و نیز مسلما برای مراسمات مختلفی چون عروسی، خاکسپاری یا مصاحبه شلوغی بکارتان می آید. مطمئن شوید کت و شلوارتان یکدست و بدون چروک است و این دو نکته در الویتان باشد. پس بهتر است روش بسته بندی کت و شلوار برای سفر، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و تا کردن پیراهن ها و شلوارها را توضیح دهیم. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.


بهترین روش برای بسته بندی کت و شلوار: چگونگی تا کردن کت و شلوار
روش بسته بندی کت اسپورت/ تا کردن ژاکت کت و شلوار
بهترین نکته در هنگام سفر و حمل کت و شلوار چگونگی بسته بندی مناسب و مهم تر از آن چگونگی قرار دادن کت و شلوار بسته بندی شده در چمدان است. اگر چمدانی بسیار بزرگ دارید به راحتی می توانید کت و شلوار را با رخت آویزش درون چمدان قرار داده و از وسط تا کنید؛ آنها را روی چمدان و بالای تمامی وسایل قرار دهید و سفرتان را شروع کنید.
ولی اگر از آن دسته از افرادی مثل ما هستید که با یک چمدان کوچک و یک یا کیف سفری ساده سفر می کنید جای چندانی ندارید و مجبورید کت و شلوارتان را تا کنید. اما چطور یک کت و شلوار را در چنین مواقعی تا می کنید؟ چطور اینکار را بدون ایجاد چین و چروک انجام می دهید؟ آیا می توانید کیف مخصوص پوشاک را با خود حمل کنید؟ ممکن است بتوانید. اما اگر نمی توانید به نکات زیر توجه کنید.
نکته کلیدی توجه به آستین ها و قسمت شانه است. برای رسیدن به این هدف یکی از آستین ها را به سمت بیرون برگردانید و با تا کردن کت از وسط درون آستین دیگر قرار دهید. برای فهم درست این روش توصیه می شود فیلم بالا را تماشا کنید. اوایل دشوار بنظر می رسد ولی با تمرین برایتان آسان خواهد شد. تا کردن شلوارها به مراتب راحت تر است. شلوارها را از روی خط اتو روی هم قرار داده و از قسمت بالا شلوار را سه بار تا کنید. کار تمام شد.
چیزهای سنگین چون کفش و یا لپ تاب تان را روی کت و شلوار قرار ندهید زیرا روی خط تای شلوار فشار وارد می کنند. بهتر است کت و شلوار تا شده خود را درون کیسه ای قرار داده و آن را درون جیب بیرونی چمدان بگذارید. بیشتر چمدانها پشت در خود جایی برای قرار دادن لبسها دارند. از این فضا استفاده کنید.
سفرهای کاری
نکته مهم: زمانیکه به مقصد رسیدید، تای کت و شلوارتان را باز کرده و آن را روی جالباسی مناسبی قرار دهید تا فرم قبلی خود را بدست آورد.
تا کردن کت و شوارهای غیررسمی
در کت و شلوارهای مدرن از سبک های ایتالیایی الهام گرفته می شود. تنها نقطه مشترک همگی این کت و شلوارها طراحی های غیررسمی آنهاست. این نکته خصوصا در قسمت سرشانه بیشتر حس می شود. در خیاطی های سنتی انگلیسی از سرشانه های ضخیم و محکم استفاده می شود که به پوشنده آن نیم رخ قدرتمندی می دهد، در طراحی های ایتالیایی از سرشانه هایی با ضخامت کمتر استفاده شده و در نتیجه خط سرشانه طبیعی تری دیده می شود.
از آنجایی که در محیط های کاری امروزی ست های راحت اولویت داده می شوند از این رو کت و شلوارهای ایتالیایی جای خود را در این میان باز کرده اند. از شانس خوب شاید شما هم یکی از این نوع کت و شلوار داشته باشید. در این مورد، از آنجا که در طول سفر محافظت از مدل قسمت سرشانه اهمیت کمتری دارد می توانید از روش دیگری برای تا کردن آنها استفاده کنید. البته تا کردن به این روش جلوی چروک شدن احتمالی کت و شلوارتان را خواهد گرفت.
نخست بدون آنکه دکمه های کت را ببندید آن را کاملا روی زمین پهن کنید زیرا با بستن همه ی دکمه ها احتمالا کشش غیرضروری ایجاد می شود. کت را برگردانید و با دقت یک سمت را روی شکاف وسطی ادامه دار تا قسمت وسط پشت کت تا کنید. آستین را صاف کنید و همین کار را برای طرف دیگر کت هم انجام دهید.

تا کردن شلوارها
نحوه ی تا کردن لباس

حالا نوبت شلوار است. هیچ نکته خاصی در این مورد وجود ندارد و تا کردن این نوع شلوارها درست همانند تا کردن شلوارهای رسمی است؛ فقط کافیست شلوارها را صاف از قسمت خط اتو روی هم قرار دهید و چهار بار تا کنید. زمانیکه شلوار را تا کردید، آن را روی یک سمت از کت تا شده قرار داده و کت را از وسط مجددا تا کنید. تمام شد و حالا کت و شلوار بسته بندی شده تمیز و مرتبی دارید که می توانید درون چمدانتان قرار دهید.
نکته مهم: کت و شلوار را درون کیسه های زیپ دار قرار دهید و قبل از بستن، اندکی هوا درون کیسه باقی بگذارید. هوای موجود در کیسه از وارد آمدن فشار احتمالی بر روی کت و شلوار و چروک شدن احتمالی آنها جلوگیری می کند.

چگونگی تا کردن پیراهن رسمی
نحوه ی تا کردن لباس

سفر کردن با یک دست کت و شلوار یعنی می خواهید وجه ای رسمی داشته باشد و این یعنی همراه داشتن پیراهن آن هم چند دست. بیشتر کت و شلوارها از نخ پشمی تهیه می شوند پس چندان مستعد چروک نیستند اما بیشتر پیراهنها از کتان تهیه می شوند و کتان مستعد چین و چروک است. دانستن روش درست تا کردن پیراهن زمانی لازم حس می شود که صبح بیدار شده و با پیراهنی چروک قبل از رفتن به مقصدتان روبرو می شوید. در اینجا تصویری از پیراهن رسمی تا شده نشان داده شده است.
نخست پیراهنتان را اتو کنید؛ تا کردن پیراهن چروک فایده ای ندارد. دکمه های پیراهن را کاملا ببنید ولی اگر تنبلیتان می آید می توانید کی دوتا از آنها را نبندید ولی دکمه بالا و پایین را حتما ببندید.
پیراهن را از جلو روی زمین پهن کنید، آستین راست را از قسمت سرشانه تا کنید. حالا قسمت سخت کار شروع می شود. آستین راست را به سمت بالای یقه به شکل دست راست تا کنید. سپس سرآستین ها را به پایین به سمت سجاف پیراهن تا کنید. همین کار را برای آستین چپ انجام دهید. حالا قسمت راست پیراهن را تا نیمه تا کرده و همین کار را برای سمت چپ تکرار کنید. حالا یک سوم پایینی پیراهن را مجددا به سمت بالا تا کنید. حالا یک بسته بندی تمیز و مرتب خواهید داشت. آن برگردانید و حالا پیراهنی خواهید داشت که درست مانند پیراهن های موجود در مغازه ها به نحوی تا شده است که احتمال چروک شدنش پایین است.
رفع چروک کت و شلوار
گاهی بدون هیچ دلیلی کت و شلوارتان چروک می شود. در این گونه مواقع باید چکار کرد؟ خوب اگر می توانید یکی دو روزی صبر کنید. پشم بافت به شدت انعطاف پذیر است و اگر اندکی چروک شود پس از یک یا دو شب دوباره شکل اول خود را بدست می آورد. فقط کافیست کت و شلوارتان را روی رخت آویزی مناسب آویزان کنید، شلوار را در وسط قرار دهید و مابقی کار را به عهده جاذبه زمین بگذارید.

کت و شلوارتان را بخار دهید. اگر بخارشوی مسافرتی همراه خود دارید به راحتی از عهده آن بر می آیید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه در سفرید، ارزش آن را دارد که یکی از این مدل ها همراه خود داشته باشید. ارزش این بخارشوها کمتر از 50 پوند است. بیشتر افراد بخارشوی ندارند و تا زمان نیازشان هم آن را تهیه نمی کنند. زمانیکه کت و شلوارتان چروک شد، از اطلاعات هتل در مورد سرویس بخارشویی سوال کنید و یا شاید بتوانند بخارشویی مجانی و یا قیمت پایین را به شما پیشنهاد دهند. مرتب بنظر رسیدن ارزش چند پوند خرج کردن را دارد.
سفرهای کاری

مدل دیگری از بخارشو ها نیز وجود دارد که خودتان می توانید آن را بدون نیاز به وسیله یا کمک کسی بکار برید و آن حمام هتل است. کت و شلوارتان را روی رخت آویز مناسب آویزان کنید و در حمام آویزان کنید. دوش حمام را باز کرده و روی آب داغ تنظیم کنید. بگذارید شیر باز بماند تا زمانیکه حمام همانند یک سونا شود. زمانیکه کت و شلوارتان بخوبی بخار دید بیرون بیاورید و آن را در جایی خشک آویزان کنید، اما نباید در معرض گرمای زیاد همانند بالای شوفاژ قرار گیرند.
اتو کردن شلوار هم آسان است. فقط پارچه ای را بین اتو و شلوار قرار دهید تا از ایجاد نقطه های براق در پارچه جلوگیری شود. همچنین به بافت پارچه شلوارتان هم توجه داشته باشید و از تنظیمات مناسب برای اتو کردن آن استفاده کنید.
آیا می توانید کت رسمی را اتو کنید؟ قانون کلی اینست که اتو نکنید بهتر است. اما اگر باید اینکار انجام شود و عجله دارد کافیست چروکها را با استفاده از کلید بخار اتو کرده و مثل همیشه پارچه ای را بین سطح اتو و لباس قرار دهید.
چند راه حل ارزانتر هم برای رفع چروک کت و پیراهن رسمی هم وجود دارد. یکی از این تاکتیک ها اینست که آنقدر آب روی پیراهن بپاشید تا کاملا مرطوب شود. از اسپری برای اینکار استفاده کنید و در هنگام پاشیدن زیاد به آن نزدیک نشوید.هدف ما از اسپری کردن آب مرطوب کردن لباس و نه خیس کردن کامل آن است. زمانیکه اسپری تمام شد با کمک دستتان چروکها را صاف کنید. اسپری های ضد چروکی در بازار موجود است که با مواد شیمیایی اضافه شده به آن این وظیفه را به انجام می رسانند. اما خود شما هم می توانید این نوع اسپری ها را تهیه کنید؛ کافیست اندکی نرم کننده به آب درون اسپری خود اضافه کنید.

کت و شلوارتان را خشک شویی ندهید
سفرهای کاری

ممکن است فکر کنید بهترین و نه ارزانترین راه برای خلاصی از چین و چروکها دادن کت و شلوار به خشک شویی و پرس شدن آنهاست. اما متاسفانه باید بگویم نظرتان کاملا اشتباه است. اگر می توانید هرگز اینکار را نکنید. چرا؟ زیرا در خشک شویی از مواد خشنی استفاده می شود که موجب تغییر شکل سریعتر بافت پارچه کت و شلوارتان می شود. کت اسپرت ابریشمی- کتانیی- پشمی خود را درون ظرفی مملو از مواد شوینده نامناسب و تهاجمی تصور کنید. مطمئنا تصویر قشنگی نیست.
همچنین بیشتر کت و شلوارهای موجود در بوتیکهای معروف، از پارچه ها مختلفی تهیه شده اند. یعنی قسمت قفسه سینه همچون در کت و شلوارهای Savile Row چندان متحرک نیستند و قسمت داخلی آنها از جنس لنین و قسمت بیرونی از پارچه تهیه شده است. زمانیکه کت وشلوار خشک شویی و پرس می شود لباس در معرض گرمای بیش از حد قرار می گیرد و گاهی اوقات چسب استفاده شده در بین لایه ها تحمل این مقدار گرما را ندارد. در نتیجه حباب های ریزی زیر پارچه ایجاد می شود و تقریبا امکان خروج آنها وجود نخواهد داشت و کت و شلوار محبوبتان در نهایت خراب خواهد شد.
همین موضوع در مورد خشک شویی پیراهن هم صدق می کند. در قسمت یقه و سرآستین ها ممکن است همین حبابها دیده شوند. مطمئنا قیمت پیراهن ارزانتر از کت و شلوار است اما خراب کردن یک پیراهن بدلیل تنبلی شما در شستن آن چندان جالب بنظر نمی رسد.

کت و شلوارای کتانی و مسافرت با آنها
سفرهای کاری

کت و شلوارهای کتانی بسیار مستعد چروک هستند. اما مشکلی نیست، راه حل نگهداری از آن آسان است، می توانید گهگاه آن را بخار دهید تا از شر چین و چروکهایش خلاص شوید. گذشته از همه ی اینها این نوع کت و شلوارها بسیار مناسب فصل تابستان هستند.
انتخاب کیفی مناسب سفر

از مناسب بودن کیف خود اطمینان حاصل کنید. هرچه فریم کیف شما محکم تر باشد چین و چورک روی لباستان کمتر خواهد بود و چمدان نیز به همین دلیل بسیار مورد توجه است. کیف های کوله چرمی یا کیف های سبک مسافرتی به روز بوده و برای تعطیلات آخر هفته ای مناسب اند ولی برای سفر و حمل کت و شلوار مناسب نمی باشند.
سفرهای کاری

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از کیف لباس مناسب برای کت و شلوار است. اگر کت و شلوار برند و گران قیمتی خریده اید حتما کیف مخصوصی همراه دارد و اگر اینطور نیست بهتر است به فکر تهیه آن باشید؛ قیمت این کیفها چندان گران نیست و در ضمن از کت و شلوارتان در برابر چیزهای خارجی کاملا محافظت می کند. جدا از همه اینها جای تاسف است اگر شکلاتی که در بازگشت از سوییس خریدید و در چمدانتان قرار دادید در هنگام سفر به کلورودای گرم برای شرکت در جلسه ای مهم آب شود و روی کت و شلوارتان بریزد. بنظر احمقانه می رسد. اینطور نیست؟ چنین ماجرایی برای خود من هم پیش آمده بود اما اگر کیف مخصوص کت و شلوار همراهم بود مطمئنا هنوز هم می توانستم آن کت و شلوار را در این روزهای گرم تابستانی بپوشم.

پوشیدن کت و شلوار در هنگام سوار هواپیما شدن
سفرهای کاری

راهی برای تقلب در بسته بندی کت و شلوار وجود دارد. درست است؛ اصلا نیاز به بسته بندی آن ندارید کافیست هنگام سوار هواپیما شدن کت و شلوارتان را بپوشید. بهتر است کت و شلوارتان را بپوشید مگراینکه سفری طولانی به خارج از کشور داشته باشید. به لطف پوشیدن کت و شلوار شکیل تر بنظر رسیده و احتمالا مورد توجه بیشتر و سرویس دهی بهتر قرار می گیرید. ممکن است داخل هواپیما سرد شود پس همراه داشتن جلیقه ایده بدی بنظر نمی رسد. اگر کفشهایتان را هم بپوشید دیگر نگران مچاله شدن آن در چمدان نخواهید بود.
راهنمایی سریع برای سفر و همراه داشتن کت و شلوار
1- اگر چمدانتان بقدر کافی بزرگ است کت و شلوارتان را حتما درون کیف مخصوص قرار دهید تا از هر گونه کثیفی و چین و چروک مصون باشد.
2- کت و شلوارتان را نزدیک درب چمدان بگذارید تا احتمال وارد آمدن فشار و در نتیجه ایجاد چین و چروک از بین برود.
3- اگر کت و شلوارتان چروک شد، آن را روی رخت آویزی مناسب آویزان کرده و شلوار را وسط قرار دهید و مابقی کارها را به جاذبه زمین واگذار کنید. کت و شلوارتان را بخار دهید. اگر بخارشوی مسافرتی همراه داشته باشید براحتی می توانید اینکار را انجام دهید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه در سفرید، ارزش آن را دارد که یکی از این مدلها همراه خود داشته باشید. زمانیکه کت و شلوارتان چروک شد، از اطلاعات هتل در مورد سرویس بخارشویی سوال کنید و یا شاید بتوانند بخارشویی مجانی و یا قیمت پایین را به شما پیشنهاد دهند. مرتب بنظر رسیدن ارزش چند پوند خرج کردن را دارد.
4- مدل دیگری از بخارشوها نیز وجود دارد که خودتان می توانید آن را بدون نیاز به وسیله یا کمک کسی بکار بردید. کت و شلوارتان را روی رخت آویز مناسب آویزان کنید و در حمام آویزان کنید. دوش حمام را باز کرده و روی آب داغ تنظیم کنید. بگذارید شیر باز بماند تا زمانیکه حمام همانند یک سونا شود. زمانیکه کت و شلوارتان بخوبی بخار دید بیرون بیاورید و آن را در جایی خشک آویزان کنید، اما نباید در معرض گرمای زیاد همانند بالای شوفاژ قرار گیرند.

5- برای جلوگیری از چروک شدن کت و شلوار بهتر است آن را در طول سفر بپوشید.

سفرهای کاری

نکته نهایی
خوب حالا می توانید کت و شلوار خود را با اطمینان بسته بندی کنید و نیز می دانید اگر چروکی روی لباستان ایجاد شد چگونه آن را برطرف کنید. فقط به یاد داشته باشید اگر چین و چروکی روی لباستان بوجود آمد دنیا به پایان نمی رسد و روشهای مختلفی برای رفع آن وجود دارد. پس با خیال راحت و هوشمندانه سفر کنید و از مطالب مطرح شده در اینجا نیز استفاده کنید.

24 نکته بسیار مهم و کاربردی در سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر