لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> عجیب ترین هتل های جهان در هلند
عجیب ترین هتل های جهان در هلند

عجیب ترین هتل های جهان در هلند

هتل های عجیب و متفاوت را می توان در سرتاسر جهان یافت، از کشور سوئد گرفته که مسافرها می توانند در بلوک های یخی اقامت کنند تا کشور اتریش که گردشگران می توانند در لوله های فاضلاب تغییر یافته بخوابند. اما یکی از کشورها توانسته هتل های متفاوت و عجیبی را به حد نهایت خود برساند. کشور هلند که به داشتن روش های متفاوت تفکر و روش های جدید شهرت دارد، دارای عجیب ترین هتل های جهان بوده و می توانید در هتل های کپسولی که اندکی بزرگ تر از تخت خواب می باشند، یا در سوئیت های مجهز و پرهزینه، سر به فلک کشیده درون جرثقیل که تخت خواب ها مانند کابینت و قفسه بالا زده می شوند، اقامت کنید.
در کشور ایران نیز هتل های عجیب و غریب زیادی وجود دارد که بر جذابیت سفر خواهند افزود. گردشگرانی که اقامت در هتل های متفاوت را ترجیح می دهند می توانند در 62 کیلومتری تبریز به سوی شهر اسکو سفر کنند و با رزرو هتل های اسکو، در هتل لاله کندوان اقامت کنند. این هتل معروف سومین هتل صخره ای جهان محسوب می شود و بدون شک انتخاب بی نظیری در دل طبیعت و روستای تاریخی کندوان است. در ادامه با نوآوری هلندی ها در طراحی هتل آشنا می شویم، با ما همراه باشید:
1 – هتل کرویشرن، شهر ماستریخت

این هتل باشکوه و مجلل در گذشته یک صومعه بوده است و قدمت آن به قرن 15 میلادی باز می گردد، زمانی که تنها راهبان کرازیر (مسیحیان یهودی) در آنجا زندگی می کردند. هتل مجلل و با عظمت کرویشرن در سال 2005، در این مکان شروع به کار کرد. ورودی هتل از یک تونل مسی شکل گرفته است و طراحی نمونه ی آن جوایزی کسب کرده است. این هتل پنج ستاره بوده و در طراحی آن روش های مدرن بکار رفته است، هتل کرویشرن بخشی از میراث ملی محسوب می شود و به خوبی از آن محافظت شده است. سقف های گنبدی و زیبایی در کنار نقاشی های دیواری و شیشه های رنگی در کرویشرن به چشم می خورد. محوطه حیاط داخلی و باغ کوچکی که به خوبی گیاه آرایی شده از دیدنی ترین بخش های هتل محسوب می شود.
2 – هتل کاخ شناور، آرنهم
 هتل کاخ شناور، آرنهم
مسافرها با عبور از پل چوبی و با گذر از یک باغ معرق کاری شده وارد هتل کاخ شناور می شوند. هتل دریج پالس که به معنی کاخ شناور است در کنار طراحی عجیب و متفاوت، بسیار باشکوه می باشد. این هتل لوکس سرانجام پس از پنج سال تلاش مداوم و مشتاقانه، در سال 2006 میلادی افتتاح گردید. هتل کاخ شناور نماد رنگ و نوآوری است و از طرح های شگفت آور ایتالیایی الهام گرفته است. هتل دارای چهار اتاق است که با استفاده از نماد و طرح هایی از شهر ناپل، فلورانس، جزیره سیسیل و ونیز تزیین شده است و می توانید در طراحی ملافه ها و رومیزی ها و دیگر پارچه ها این تاثیر را مشاهده کنید. در این کاخ شناور طرح های موجود در سقف کلیسای سیستن را می توان تماشا کرد، پنجره های کرکره ای و شیشه های رنگی همگی تقلیدی از طراحی ایتالیایی می باشند که با کاغذ دیواری ها، پرده ها، لوسترها و فرش های قدیمی تزیین شده اند. سبک طراحی در این هتل ارزش بسیار بالایی دارد و تاثیرگذار می باشد. در اتاق معروف به سیسیل می توانید تخت خواب سیراکوسا را مشاهده کنید که در ساخت آن یک کشتی چوبی بکار رفته است، یا اتاق ونیز که تخت خواب در این اتاق از سقف آویزان شده است و با تور و پرده های قرمز رنگ پوشانده شده است که نشان دهنده رومنس می باشند.
3 – هتل د موومنت، آمستردام
هتل د موومنت، آمستردام
اقامت شبانه در یک زندان انتخاب معمولی نیست اما هتل د موومنت در زندان سابق بلمربایس بازگشایی شده است و گردشگرانی که ترجیح می دهند لحظاتی در زندان معروف سابق سپری کنند می توانند با پرداخت هزینه این امتیاز را به دست آورند. زندان معروف بلمربایس در دهه 1970 بنا شد، این زندان شش طبقه داشته و در جنوب شرقی شهر آمستردام قرار داشت که در سال 2016 میلادی درهایش بسته شد. یک سال بعد در دو طبقه ی این برج تغییراتی صورت گرفت و تعدادی از سلول های زندان به اتاق خواب تغییر یافتند و در سال 2017 هتل د موومنت با 16 اتاق بازگشایی شد. زندان بلمربایس پس از بسته شدن به مرکز پناهندگان تبدیل شد و مفهوم این هتل غیر معمول از پناهندگانی که از خانه خود دور شده و در حرکت بوده اند گرفته شده است. هتل د موومنت توسط بنیاد غیرانتفاعی جنبش د گراند راه اندازی شد، این بنیاد قبلا در کمک رسانی به مهاجران تازه وارد در جزیره ی یونانی لسووس تمرکز داشت. واژه ی موومنت یا جنبش و جابجایی به عنوان اسم هتل انتخاب شد که نشان دهنده ی کار، آموزش، مقام و اتحاد پناهندگان است و این ویژگی ها و فرصت ها به اندازه ی خود هتل مهم و با ارزش به شمار می رود.
4 – هتل نات هتل، آمستردام
 هتل نات هتل، آمستردام
همانطور که از اسم هتل مشخص است هدف این اقامتگاه تغییر تمام پنداشت ها در مورد ویژگی های یک هتل است. هتل نات هتل در سال 2014 میلادی افتتاح شد، تمام 26 اتاق هتل فاقد شماره می باشند، بالکن ها و تراس های اشتراکی هتل در بخش راهرو قرار دارند. گیاهان کاشته شده در دیوار ها حس عجیبی به مسافرها می دهد و با وجود سقف بالای سرشان، گویی در فضای آزاد بیرون قرار دارند. سرتاسر هتل مانند صحنه ی فیلم به چشم می خورد. گزینه های بیشماری برای انتخاب مهمانان هتل وجود دارد آنها می توانند در اتاق محراب مانند چوبی که با کمک نمادهای ظلمت ترانسیلوانیا تزیین شده، بخوابند یا در ویلاهای اسپانیایی سفید رنگ یا حتی در واگن برقی متعلق به 1972 میلادی اقامت کنند. همچنین اتاق هایی پنهان در پشت قفسه های کتابخانه نیز وجود دارد که گردشگران می توانند طبق سلیقه ی خود انتخاب کنند. همه این نوآوری ها توسط یک طراح ماهر و توانای هلندی از آکادمی طراحی آیندهوفن صورت گرفته است. این هتل معروف امکانات رفاهی خوبی در اختیار مسافرها قرار می دهد و با ماشین فاصله ی زیادی از مرکز شهر ندارد.
5 – هتل لوتن واترتاور (برج مخزن آب)، افریسل
هتل لوتن واترتاور (برج مخزن آب)، افریسل
در سال 1932 میلادی یک برج مخزن آب برای نگهداری از 150 هزار گالن آب، جهت مصرف روستاییان ساخته شد. در سال 2015 میلادی این مخزن به یک هتل تخت خواب و صبحانه تغییر یافت. هتل لوتن تقریبا 165 فوت ارتفاع دارد و برای گردشگرانی که از ارتفاع می ترسند گزینه ی مناسبی نمی باشد، اما تضمین تماشای چشم اندازهای فوق العاده زیبا از دریاچه استابپ وجود دارد. با وجود پیشینه ی صنعتی فضای دنج و آرامی درون برج وجود دارد و امکانات مدرنی مانند وای فای در اختیار مسافرها قرار دارد. هر یک از اتاق های کوچک تزیین شده دارای تلویزیون، میز تحریر، تخت خواب بسیار بزرگ و حمام شخصی می باشند. مسافرها می توانند خوراک صبحانه خود را از پیشخوان برداشته و میل کنند که در میان خوراک های سنتی هیجلزلگ (ساندویچ پر از ترافل) و نان برشته تخم مرغ دار به چشم می خورد.
6 – د سوییت هتل، آمستردام
د سوییت هتل، آمستردام
این هتل معروف در سال 2018 میلادی افتتاح شد و در شبکه کانال آمستردام گسترده شده است، خانه هایی بر روی پل های کانال قرار دارند که در گذشته نگهبان های پل در آنها اقامت می کردند و هنگام عبور و مرور مسیر را باز کرده یا می بستند اما امروزه با کمک سیستم اتوماتیک این خانه ها خلوت و بدون نگهبان شده اند و 28 خانه روی پل ها به هتل تغییر کاربری داده اند. در این هتل امکانات شیک و گرانی وجود ندارد اما جعبه های فانوسی با اندازه های 130 تا 640 مترمربع، فضای زیبایی پدید آورده اند و چشم انداز تماشایی آب را می توان دید، تعدادی از فانوس ها در میان آب روی پایه ها چسبانده شده اند تا صحنه ی زیبایی خلق کنند. هر یک از اتاق ها دکور و طراحی منحصر به فردی دارد تا بتواند دوران تاریخی ساخته شده خود را به نمایش بگذارد، قدمت این خانه ها به قرن 12 میلادی تا قرن 17 میلادی باز می گردد. در این هتل هیچ خدمات اتاقی وجود ندارد و تنها در صورت سفارش قبلی می توانید صبحانه ای خوشمزه در کنار کانال های آبی آمستردام میل نمایید و از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید.
7 – هتل بدزتی، آمستردام
 هتل بدزتی، آمستردام
در هتل بدزتی می توانید با پرداخت قیمت معمولی، در مکانی متفاوت اقامت کنید. این هتل با بدزتی (تخت خواب هایی که مانند کابینت می باشند) از مسافران پذیرایی می کند و گردشگران می توانند سبک زندگی و خواب کشاورزان قدیم هلند را تجربه کنند. تخت خواب های سفید با پرده های راه راه و شطرنجی، که دو ردیف داشته و مسافرها توسط نردبان چوبی به تخت بالا خواهند رفت از ویژگی های هتل بدزتی می باشد. از دیگر امکانات هتل می توان به پانل های بزرگ تلویزیون، تهویه کننده هوا و سیستم نوردهی اشاره کرد، البته اتاق ها اندکی فضای کم دارند اما جای دنج و راحتی برای اقامت گردشگران می باشند. طراحی و دکوراسیون هتل نیز مانند مفهوم آن عجیب و غریب است. ویژگی های سبک آرت دکو را در کاغذ دیواری های برجسته، سبک نقاشی کیچی، کپی هایی با قاب طلایی از نقاشی های معروف هلند، و نقش های زیبایی از مبلمان مخملی را می توانید مشاهده کنید که همگی با طراحی شیشه های رنگی هارمونی داشته و فضای آرام بخشی ایجاد کرده اند. این هتل معروف در سال 2017 میلادی راه اندازی شده است و قفسه ها و کابینت های تخت خوابی آن به ندرت خالی از مسافر بوده است. گفتنی است که هتل بدزتی در منطقه ی معروف موزه واقع شده است.
8 – هتل آرکاد، آمستردام
هتل آرکاد، آمستردام
هتل آرکاد به عنوان اولین هتل ویدئو گیم جهان شناخته می شود. این هتل دارای 42 اتاق بوده و هریک به کنسول و بازی های بزرگ مجهز می باشند و اکثر مسافرهای علاقه مند به بازی فرصت بازدید از جاذبه های مقصد را طبق برنامه خود از دست می دهند. سوئیت مخصوص با نام میل به زندگی را انتخاب کنید و در حمام نیز زیر دوش آب به بازی خود ادامه دهید. مفاهیم فناوری در سرتاسر هتل آرکاد گسترده شده است، دیوارهای رسانه ای، نورهای رنگی در حمام، وجود کنسول های بزرگ مدرن و قدیمی در هر یک از اتاق ها بخشی از تکنولوژی بکار رفته در آرکاد می باشد. اگر به دنبال گیم متفاوتی می باشید بهتر است که به کتابخانه سری بزنید تا انواع بازی های کمیک را تجربه کنید.
در اتاق بازی اشتراکی مردم محلی نیز می توانند حضور داشته باشند و با گردشگران علاقه مند به گیم آشنا شوند، در این اتاق شش کامپیوتر، تجهیزات واقعیت مجازی و کنسولی با دو صفحه 65 اینچی وجود دارد. مسافرانی که مانند جغد شب بیدار باشند، اگر اتاق هتل را به طور مستقیم رزرو نمایند می توانند از خدمات ویژه هتل بهره برده و اتاق خود را دیرتر از ساعت مشخص شده تحویل دهند.
9 – هتل اینتل، آمستردام – منطقه زاندام
هتل اینتل، آمستردام - منطقه زاندام
شعبه زاندام یکی از هتل های زنجیره اینتل می باشد که چهار ستاره بوده و با طراحی هلندی معروف می باشد. طراحی فضای بیرون هتل، مانند یک خانه سنتی بزرگ با زاویه سه گوش است که تزیین شده و یکی از متفاوت ترین هتل های هلند محسوب می شود. این هتل معروف توسط معمارانی از شهر دلفت طراحی شد و در سال 2010 رونمایی شد. در طراحی بیرونی می توانید 5 نوع مختلف از خانه های سنتی را مشاهده کنید که قبلا در منطقه زاندام در شمال هلند چنین سبک هایی ساخته می شد و از کلبه های معمولی کارگران فروتن گرفته تا خانه های مجلل ساکنان که در گذشته چنین طرح هایی داشتند. هتل 70 نمای بسیار بزرگ دارد و 160 اتاق مخصوص مهمانان وجود دارد. ویژگی های خاص هتل تنها حول مهمان ها نبوده و تمام امکانات در اتاق های لوکس و خیلی بزرگ با نقاشی هایی از پنیر گرفته تا بیسکوییت و خردل، همگی نشان دهنده غرور ملی می باشند. چندین اتاق بزرگ تر نیز در این هتل مشهور وجود دارد که چشم اندازی از فضاهای صنعتی و همچنین موسسین این فضاها را به نمایش گذاشته است.
در اطراف هتل آسیاب های بیشماری به چشم می خورد و شهر آمستردام تنها 6 مایل از این هتل فاصله دارد.
مقایسه هتل سی نور با هتل مدینه الرضا مشهد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر