لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 غذایی كه هرگز نباید در كشورهای دیگر بخورید
10 غذایی كه هرگز نباید در كشورهای دیگر بخورید

10 غذایی كه هرگز نباید در كشورهای دیگر بخورید

كاربرد غذا، تولید انرژی و مواد مغذی برای بدن ما است و هدف از خوردن آن، قوی و سالم نگاه داشتن بدن می باشد. اما همین غذا در طی سال های اخیر، پا را فراتر از آن كاربردهای اولیه گذاشته است. ما غذا می خوریم تا احساس بهتری داشته باشیم، سرگرم شویم و ناخوشی های درونی خود را درمان نماییم، اما خطوط قرمزی وجود دارند كه نباید از آنها عبور نماییم. یكی از این خطوط قرمز، خوردن هر چیزی است كه هنگام حضور در كشورهای دیگر برایمان جذابیت داشته باشد.

البته با رعایت مسائل بهداشتی و توجه بیشتر به موارد ایمنی، می توان از خوردن بسیاری از غذاهای محلی در نقاط مختلف ایران لذت برد، مثلاً با رزرو هتل پارس اهواز، می توانید سفری به این شهر جذاب داشته باشید و از خوردن سمبوسه خوزستانی اصل لذت فراوانی ببرید.

1. نوشیدنی های محلی
این مورد به دلایل واضح و روشنی، در رده اول لیست ما قرار می گیرد. بسیاری از انواع نوشیدنی های محلی و خانگی، نوعی از نوشیدنی ها هستند كه معمولاً در شرایطی تولید و نگهداری می شوند كه خیلی بهداشتی نیستند. گاهی میزان غلظت و خلوص این نوشیدنی ها بیش از اندازه ای است كه شما قبلاً به آن عادت داشته اید.
غذای رستورانی / غذای خیابانی
با رزرو هتل های تبریز، از خوردن كوفته تبریزی، كه یكی از غذاهای معروف این شهر است، لذت ببرید.
2. غذای رستورانی / غذای خیابانی
به همان اندازه كه این غذاها می توانند فریبنده باشند،‌ سعی كنید طرف دیگر ماجرا را هم ببینید، چرا كه همیشه آنطوری كه در ظاهر آنها نمایان است، ایمن و سالم نیستند. این غذاها می توانند منابعی از انواع انگل ها یا عفونت های عجیب و غریب باشند.
غذاهای تند
3. غذاهای تند
غذاهای تند و فلفلی خوب هستند، اما شاید بهتر باشد كه در یك كشور خارجی قبل از خوردن این غذاها به شكلی مفرط، لحظه ای درنگ نمایید. فلفل ها شدیداً ضد یبوست (ملین) هستند، به خصوص فلفل های سبز و قرمز. چه كسی می داند، شاید فلفل های خارجی همین فرآیند را تشدید تر نمایند!
محصولات لبنی غیر پاستوریزه
4. محصولات لبنی غیر پاستوریزه
محصولات لبنی غیر پاستوریزه، به عنوان منشأ بیماری های ناشی از غذا و خوراك شناخته می شوند، چرا كه این محصولات، فرآیند پاستوریزاسیونی كه منجر به از بین رفتن باكتری های زیان آور و مضر در موادی مانند شیر و فرآورده های مربوط به آن می گردند را از سر نگذرانده اند.
 تخم مرغ های خام
5. تخم مرغ های خام
اجتناب از خوردن تخم مرغ های خام، مواردی مانند خودداری از مصرف مایونز، سس های سالاد، نوشیدنی های خاص و غذاهای دیگری كه با استفاده از تخم مرغ های خام یا نیم پخت تهیه شده اند را در بر می گیرد.
گوشت حیوانات شكاری
6. گوشت حیوانات شكاری
این گوشت، كه گوشت حیوانات غیراهلی است، می تواند منجر به انتقال ویروس حیوانات به بدن انسان گردد. حتی زمانی هم كه پخته شود، برای افراد غیر بومی كه بدن آنها در مقابل ویروس های محلی آن منطقه از جهان ایمن نیست، توصیه نمی گردد و مصرف آنها می تواند منتهی به در معرض خطر قرار گرفتن سیستم ایمنی بدن آنها شده و به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.
 گوشت فرآوری شده
7. گوشت فرآوری شده
این گوشت هم در ظاهر و هم در باطن خوشمزه است، اما همیشه به طور كامل مغز پخت نمی شود. می توان این مورد را چنین توضیح داد كه شما نمی توانید از روی ظاهر یك كتاب، در مورد محتوای آن قضاوت نمایید، و این یعنی اینكه بافت های ماهیچه ای گوشت همچنان می توانند به شكل نهان، حامل انگل هایی خاص باشند.
بوفه / ته مانده ها
8. بوفه / ته مانده ها
غذایی كه برای ساعت ها بدون هیچگونه مراقبتی در جایی می ماند، می تواند محل رشد و نمو انواع و اقسام موجودات زنده ناخوشایند باشد. ایمنی هر غذایی را كه تازه نباشد، نمی توان ضمانت كرد. درباره بوفه ها، اگر به محض برپایی غرفه آنها، در آنجا حضور نداشتید، همه نوع میهمان ناخوانده ای می توانند همراه شما در آنجا حاضر گردند!
سس
9. سس
سس ها می توانند مشكلات مختلفی را ایجاد نمایند، چرا كه امكان تهیه آنها از آب گیاهان با كیفیت پایین، فلفل ها و حتی تخم مرغ های خام وجود دارد. اگر گزینه دیگری ندارید، مطمئن شوید كه حتماً به طور كامل پخته شده باشند.
ماهی
10. ماهی / حلزون صدف دار
این غذاها به همان میزانی كه خوشمزه هستند، می توانند حامل بیماری های خطرناكی مانند آنیزاكیس و مسمومیت حلزونی نیز باشند كه منتهی به اسهال و استفراغ می گردند.

غذاهای سنتی کشورهای مختلف (قسمت دوم)
ادامه مطلب

در هر كاری كه انجام می دهید، رعایت ایمنی بسیار بهتر از تأسف خوردن است. مانند یك فرد بومی دست به هر كاری نزنید، چون در غیر اینصورت بدن شما به شیوه ای عكس العمل نشان خواهد داد كه خیلی شبیه به عكس العمل بدن آن فرد بومی نیست!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر