لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> آیا پرواز با هواپیماهایی شخصی بوتیکی (مانند اقامت در بوتیک هتل ها) در آینده فراگیر خواهد شد؟
آیا پرواز با هواپیماهایی شخصی بوتیکی (مانند اقامت در بوتیک هتل ها) در آینده فراگیر خواهد شد؟

آیا پرواز با هواپیماهایی شخصی بوتیکی (مانند اقامت در بوتیک هتل ها) در آینده فراگیر خواهد شد؟

خطوط هوایی خصوصی ویژه (بوتیکی) در اوایل دهه ی 2000 میلادی در ایالات متحده و در فرودگاه های خاص و کوچکتر کار خود را آغاز کردند تا پاسخگوی نیاز روزافزون مشتریانی باشند که خواستار خدمات هوایی در سطح بیزنس کلاس بودند.

ممکن است برای شما هم سوال باشد که بوتیک هتل چیست؟ بوتیک هتلها، هتلهایی با خدمات مخصوص و شخصی سازی شده و طراحی داخلی خاص هستند. این هتل ها جایگزین ارزشمندی برای هتلهای زنجیره ای 5 ستاره معروف هستند. ولی خطوط هوایی شخصی خاص (بوتیکی) دیگر چه هستند؟ برای رزرو هتل در مشهد به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل مجلل درویشی مشهد، اقامتی خاص و لوکس را تجربه کنید.
چند لحظه به هوانوردی خصوصی و مزایای آن فکر کنید. راحتی؟ کارایی؟ خدمات با کیفیت بالا؟ با آغاز به کار خدمات هوایی خصوصی در نیمه دوم قرن گذشته و امکان پرواز به هزاران فرودگاه جدید با برنامه های قابل تغییر و منعطف، انقلابی در بخش هوانوردی رخ داد. تمام این خدمات تحت ایده ی خدمات برتر مشتریان ارائه می شدند. اما این ایده برای پروازهای چارتری یا برنامه ی مالکیت اشتراکی گران تمام شد. خطوط هوایی بوتیکی همان ویژگیها را دارند ولی با قیمتهای کمتر. چنین خدماتی که اغلب با عنوان “خطوط هوایی رفت و برگشتی” شناخته می شوند، پروازهای تجاری را با در نظر گرفتن حریم شخصی و انعطاف پذیری، در مسیرها و برای مقاصدی انجام می دهد که اغلب برای هوانوردی تجاری ممکن نیستند. کیفیت خدمات و سرعت کلی این نوع پروازها به خوبی یا حتی بهتر از شرکتهای معمول چارترکننده هواپیماست.
پائول ملیکی، مدیر عامل شرکت Flapper، که در برزیل مستقر است، می گوید: با دموکراسی سازی بیشتر هوانوردی تجاری، ظرفیت کمتر و کمتری برای خدمات مخصوص و مشتری پسند وجود خواهد داشت و چنین کمبودی را می توان با خطوط هوایی رفت و برگشتی به خوبی جبران کرد. با این وجود، ما این نوع پروازها را بیشتر به عنوان جایگزینی برای پروازهای خصوصی (یا تجاری) می بینیم. از آنجا که با وجود این نوع پروازها می توانیم به جاهایی پرواز کنیم که قبلا در بخش تجاری وجود نداشتند، ما سعی داریم تا این بخش را بیش از پیش گسترش دهیم.

این 10 خطوط هوایی بهترین سرگرمی در پرواز را ارائه می دهند
ادامه مطلب

نقش آفرینان اصلی
خطوط هوایی خصوصی ویژه (بوتیکی) در اوایل دهه ی 2000 میلادی در ایالات متحده و در فرودگاه های خاص و کوچکتر کار خود را آغاز کردند تا پاسخگوی نیاز روزافزون مشتریانی باشند که خواستار خدمات هوایی در سطح بیزنس کلاس بودند. فعالیت های اقتصادی زیادی که با نفوذ بیش از پیش موبایل همراه شده بود، و همچنین زیرساختهای فرودگاهی موجود، باعث آغاز به کار اولین استارت آپهای مبتنی بر سرمایه گذاری مخاطره پذیر و برنامه های خدمات هوایی ضروری دولتی (EAS) شد. چندین شرکت مختلف با استفاده از ناوگان هوایی یکدستی که عمدتا هواپیماهای سبک وزن بودند به ارائه ی برنامه های مخصوص اعضا، پروازهای جمع سپاری، پکیج های پروازی یا فقط فروش بلیط های تکی پرداختند.

این هم تعدادی از برترین شرکتهای ارائه دهنده این پروازها در سراسر جهان (به ترتیب حروف الفبا):
Areo (مدیترانه ، خرید بلیط تکی در یک جت شخصی)
این شرکت که تمرکزش روی مقاصد لوکس در فصلهای شلوغ است (مانند ایبیزا و میکونوس)، ارائه دهنده ی پروازهای یکطرفه در جتهای سنگین با قیمتی در حدود 650 یورو است. ناوگان هوایی این شرکت شامل بمباردیه سی‌آرجی۲۰۰ است که به طور ویژه برای 16 مسافر بهسازی شده است.
Blade (ایالات متحده، رفت و برگشتی و مشارکتی)
شرکت Blade پروازهایی برنامه ریزی شده و جمعی را در شمال شرق ایالات متحده، لس آنجلس، سن فرانسیسکو و بزودی در بمبئی هندوستان انجام می دهد. ناوگان هوایی شریک این شرکت شامل هلی کوپترهای Bell و S76، توربوپراپلر پی سی-12 و هواپیمای کاروان است. این شرکت به تازگی در شهرهای بزرگ زیادی برنامه ای با عنوان جابجایی هوایی شهری اجرا کرده است و همچنان به پرواز از/به فرودگاههای اصلی ادامه می دهد.
Boutique Air (ایالات متحده، هواپیمایی منطقه ای)
این شرکت هواپیمایی خدمات برنامه ریزی شده ای را در 17 ایالت مختلف و تحت نظارت برنامه EAS ارائه می دهد. این شرکت دارای ناوگانی قوی و 32 فروندی است که شامل turboprops Pilatus PC-12 و Beechcraft King Air 350 می باشد که به 30 مقصد مختلف پرواز انجام می دهند.
Flapper (برزیل، خطوط هوایی رفت و برگشتی)
شرکت فلپر که در سال 2016 تاسیس شده است، اولین شرکت هوانوردی در برزیل است که بر اساس تقاضای مشتری خدمات انجام می دهد، این شرکت همچنین، پروازهای شراکتی و خدمات چارتر هوایی نیز ارائه می کند. فلپر دو مسیر در جنوبشرق بزریل دارد و نهایتا به 10مقصد شلوغ در فصل پیک سفر در سراسر برزیل پرواز انجام می دهد.
Harbour Air (کانادا، هواپیمایی منطقه ای)

این شرکت هواپیمایی که در سال 1982 در بریتیش کلمبیا تاسیس شده است، پروازهای روزانه ای انجام می دهد و ونکوور را به خشکی های پایین دست تری مانند جزیره ونکوور، جزایر گلف، ساحل سان شاین و ویسلر متصل می کند. ناوگان 40 فروندی این شرکت متکی به هواپیماهای Havilland Beaver و Otter ساخت کاناداست.
هواپیماهایی شخصی

La Compagnie (پاریس، هواپیمایی منطقه ای)
این شرکت پروازهای برنامه ریزی شده ای را بین پاریس، نیویورک و نیس انجام می دهد. کابین هواپیماها 100 ساخت دست و در سطح بیزنس کلاس است که دارای 19 ردیف و 74 تا 76 صندلی هستند که در ردیف هایی 2*2 چیده شده اند. ناوگان این شرکت شامل بوئینگ 757 و ایرباس ای 32 نئو است.
SurfAir (ایالات متحده، خطوط هوایی شراکتی رفت و برگشتی)
این شرکت برنامه ای به سبک عضو شدن در نتفلیکس در محدوده ایالات متحده و کالیفرنیا ارائه می هد که با عضویت در آن می توانید هر چقدر که می توانید پرواز کنید. مشتریان 1950 دلار می پردازند تا به ناوگان مدرن Pilatus PC-12 turbo-propellers ساخت سوئیس دسترسی داشته باشند.
WheelsUp (ایالات متحده، خطوط هوایی شراکتی)

این استارت اپ یونیکورنی (استارتاپی است که ارزش بازار آن از یک میلیارد دلار عبور می‌کند) مستقر در نیویورک که به سرعت رشد کرده است، درجات مختلفی از عضویت را ارائه می دهد که به مشتریان اجازه می دهد تا به نرخ های تخفیفات ساعتی برای ناوگان کینگ ایر 350 این شرکت دسترسی پیدا کنند. مشتریان می توانند صندلی های تکی رزرو کنند یا کل هواپیما را چارتر کنند.

Tradewind (ایالات متحده و کانادا، هواپیمایی منطقه ای)

شرکت تریدویند که مقرش در کانکتیکات است و در فرودگاه وستچستر کانتی نیویورک و فرودگاه بین المللی سن جوان در پورتو ریکو شعبه دارد، خدمات برنامه ریزی شده ای را در سراسر ایالات متحده و حوزه کارائیب انجام می دهد و از هواپیماهای Pilatus و Citation CJ3 استفاده می کند.

سخن پایانی
خطوط هوایی بوتیکی که بر اساس مدلی مشتری محور کار می کنند، فاصله خالی میان هوانوردی تجاری و خصوصی را پر می کنند، و خودشان را از هر بخش دیگری در این بازار متمایز میسازند. و اگرچه پرواز با غریبه ها از سوی برخی از نمایندگان محافظه کارتر این بخش مورد انتقاداتی قرار گرفته است ولی با تعداد زیاد چنین پروژه هایی که اکنون در نقاط مختلف دنیا در حال انجام هستند، به جرات می توان گفت که خطوط هوایی خصوصی بوتیکی در این صنعت ماندگار هستند. گسترش این خطوط به دلیل تاثیرات روزافزون فناوری و اقتصاد تسهیمی است، بنابراین تقاضای مسافران در این بخش هوایی افزایش خواهد یافت.

7 مورد از رمز و راز های پرواز که به عنوان دختر یک خلبان آموختم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر