لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> نیم نگاهی به شغل های مرتبط با تکنولوژی
نیم نگاهی به شغل های مرتبط با تکنولوژی

نیم نگاهی به شغل های مرتبط با تکنولوژی

در روز بیست و هفتم ماه سپتامبر، صنعت گردشگری مراسم سالیانه ی روز جهانی گردشگری سازمان ملل متحد را جشن می گیرد. در این روز با شکوه در رابطه با اهمیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گردشگری، همایش های متعددی برگذار می شود، اما امسال بیشتر سخنرانی ها بر موضوع “گردشگری و ایجاد شغل” تمرکز داشتند. این مسئله از آن جایی که صنعت گردشگری یکی از بزرگ ترین بخش های اقتصادی جهان امروز می باشد و دومین از نظر رشد به حساب می آید اهمیتی دو چندان پیدا می کند.
صنعت توریسم بیش از 10 درصد شغل های حال حاضر را از آن خود کرده است که این عدد طبق آمار ها 319 میلیون می باشد و طبق پیش بینی های انجام شده در ده سال آینده شاهد رشد 2.1 درصد یا 100 میلیون نفر در سال این بخش از جامعه ی کاری خواهیم بود. به همین دلیل است که گردشگری به یکی از جذاب ترین نواحی صنعتی برای علاقه مندان به پیدا کردن شغل تبدیل شده است.

در این جا می خواهیم کمی با فرصت های کاری موجودی که با قسمت تکنولوژی این صنعت سر و کار دارند و هم چنین روش هایی را که شرکت های مسافرتی می توانند با جذب استعداد های برتر در رقابت با شرکت های هم سطح خود برتری پیدا کنند آشنا شویم اما قبل از آن خبر خوبی برای شما داریم! شما هم اکنون با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین می توانید برای رزرو هتل در کیش و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که بخواهید، از امتیاز تخفیف های ویژه ی آن استفاده کنید!

1- اهمیت بخش های اداری:

زمانی که ما به سفر کردن و صنعت گردشگری فکر می کنیم، معمولاً نقش سرویس های مشتری مانند آژانش های مسافرتی و نقش های مهمان داری در هتل ها و رستوران ها به ذهن ما خطور می کنند. با این حال این مسئله هم خیلی اهمیت دارد که ما تکنولوژی و افرادی را که در پشت صحنه ها در این صنعت خدمت می کنند و باعث رشد و پیشرفت آن می شوند را فراموش نکنیم. پیشرفت های دیجیتالی که در چند دهه ی اخیر گردشگری را متحول کرده اند نشانی از زمینه ی بسیار عالی این صنعت برای ایجاد شغل های مرتبط به تکنولوژی را برای ما آشکار کرده است.

2- پست های مربوط به تکنولوژی در حال تغییر صنعت گردشگری هستند:

صنایع توریسم و گردشگری برای افراد مستعد در زمینه های تکنولوژی محلی برای پیشرفت به شمار می رود. با پیدایش غول های گردشگری همانند Airbnb و وبسایت Booking.com بیشتر ارگان ها و شرکت های فعال در این بخش از اقتصاد نیازی شدید به جذب نیرو هایی با توانایی های مدرن را احساس می کنند. با این که کار های سبک تر هم چنان اهمیت خود را حفظ کرده اند، بخش های تخصصی و فنی گسترش چشم گیری داشته اند. از بخش های مهم رو به رشد می توان از ساخت نرم افزار، دانش های داده ای، طراحی رابط های دیجیتال برای مشتری، هوش مصنوعی و یادگیری خودکار ماشین نام برد.

3- پیشرفت های بخش بانکداری و حسابداری می تواند به رشد بخش های پرداختی در گردشگری نیز کمک بکند:

از آن جایی که نیرو های فعال در بخش های امور مالی شرکت های بزرگ و بانک ها به شکل سرسام آوری در حال پیشرفت هستند، در صنعت گردشگری نیز نیاز به چنین محققان و محاسبانی برای کمک به بخش های اقتصادی احساس می شود. در سال 2018 بیش از 64 درصد از رزرو های هتل ها در فصل تابستان به صورت اینترنتی انجام شده است که 49 درصد از این پرداخت ها به وسیله ی گوشی های هوشمند انجام شده است.
شغل های مرتبط با تکنولوژی

4- حفظ نیرو های با استعداد با استفاده از تجربیات کارکنان:
در محیط کسب و کار امروزی، فرهنگ غنی شرکت ها و تجربیات کارکنان استخدام شده در آن ها از اولویت های اول برای بسیاری از کمپانی های عظیم سراسر صنایع در جهان می باشد چرا که عملکرد و حس رضایت و خوش حالی مردم بیشترین تأثیر را بر رشد تک تک آن ها می گذارد. برای بخش هایی هم که افراد در قسمت تکنولوژی در حال فعالیت هستند، حفظ نیرو های مستعد به یکی از مهم ترین کار ها بدل شده است چرا که بسیاری از پست های موجود نیازمند توانایی های خاصی هستند که دارندگان آن به یکی از مهم ترین دارایی های شرکت خود تبدیل می شوند.
در روز جهانی گردشگری امسال، اگر که به دنبال شغل های با درآمد خوبی که جای پیشرفت زیادی هم در اختیار شما می گذارند هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به وارد شدن به صنعت گردشگری فکر کنید. قسمتی از ساختار اقصادی جهان که پر از فرصت های استثنائی، به خصوص در بخش تکنولوژی، می باشد و شرکت های فعال در آن به دنبال راه هایی برای جذب و حفظ نیرو های توانمند می گردند تا بتوانند در رقابت با هم نوعان خود پیشی بگیرندو تجربه ی کاری کارکنان خود را به بهترین شکل ممکن خود تبدیل کنند!

بهترین مقاصد گردشگری اروپا برای تعطیلات بهاره
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر