لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 جنگل بارانی برتر جهان
10 جنگل بارانی برتر جهان

10 جنگل بارانی برتر جهان

بسیاری جنگل های بارانی را شش های زمین می دانند. اگر که شما نیز قصد دارید که از یکی از آن ها بازدید کنید و بودجه ی زمانی محدودی دارید ادامه ی مطلب را حتماً مطالعه کنید تا با ده مورد از این شگفتی های طبیعت بیشتر آشنا شوید. حتی اگر در حال حاضر خود را از علاقه مندان به این جنگل ها نمی دانید، شاید در ادامه بتوانیم به شما انگیزه دهیم تا چند مورد از این بهشت های طبیعی را به لیست مسافرتی خود اضافه کنید! یک خبر خوب دیگر این است که شما می توانید با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، همین حالا برای رزرو هتل در کیش یا هر شهر دیگری که بخواهید، از تخفیفات استثنایی این سایت بهره مند شوید!
10- پارک جنگلی ملی تونگاس:

اسراری که در این پارک جنگلی محفوظ شده اند همگی شگفت انگیز و منحصر به فرد هستند! این پارک غول آسا در جنوب شرق آلاسکا واقع شده است و با وسعت هفتاد هزار کیلومتر مربعی خود بزرگ ترین جنگل کل قاره ی آمریکای شمالی به حساب می آید! قبل از اینکه به بازدید این پوشش انبوه جنگلی بروید بهتر است بدانید که بدون شک به کفش های ضد آب، لباس های گرم و تجهیزات لازم برای مقابله با باران های شدید احتیاج خواهید داشت. با اینکه طی سالیان سال بسیاری از درخت های موجود در این منطقه فرسوده و تخریب شده اند، اما با این حال همچنان یکی از فشرده ترین و گسترده ترین جنگل های بارانی جهان را در خود جای داده است.
9- جنگل ابر های مونته کریستو، ال سالوادور:
جنگل ابر های مونته کریستو، ال سالوادور
شما می توانید بعد از سفر به کشور ال سالوادور از پارک ابر های مونته کریستو و هم چنین چندین پارک جنگلی دیگر بازدید کنید که هرکدام جاذبه های خارق العاده و متفاوتی را در خود جای داده اند. این پارک جنگلی یک ناحیه با پوشش گیاهی بسیار بزرگ می باشد که در مرکز جنگل ابر های مونته کریستو در مزو آمریکا و درست در بخش های شمال غربی کشور واقع شده است و به مرز های گواتمالا و هوندوراس نیز نزدیک است. بدون شک یکی از اصلی ترین جاذبه های این پارک درختان موجود در آن می باشند که ارتفاع بعضی از آن ها به سی متر نیز می رسد. بهترین بازه ی زمانی برای بازدید از آن پس از فصل بارانی آخر ماه دسامبر می باشد، چرا که در این موقع از سال پوشش گیاهی به اوج زیبایی و سرسبزی خود می رسد.
8- جنگل بارانی کونگو:
جنگل بارانی کونگو
اگر قصد سفر به آفریقا را دارید بهتر است چندی از بهترین اماکن طبیعی کونگو را هم به لیست خود اضافه کنید! رودخانه های خروشان، نواحی پر درخت، ساوانا ها، باتلاق ها و جنگل های غرق شده کونگو پر از جانوران و گیاهان گوناگون می باشند. جنگل های کونگو به معنای واقع کمربندی سرسبز برای منطقه ی گرم و مرطوب استوایی مرکز آفریقا به شمار می روند. بدون شک این تنوع شگفت انگیز حیات وحش حاضر در این جنگل ها یکی از اصلی ترین المان های جذب گردشگر به این منطقه می باشند که در هر بخشی از طبیعت آن سکونت می کنند.
7- پارک ملی کوهستان کینابالو، مالزی:
پارک ملی کوهستان کینابالو، مالزی
کوهستان های بلند بالای کینابالو در جزیره ی بورنئو و در جنوب شرقی آسیا واقع شده اند. اگر شما در هرکدام از فصول سال به این بخش از کره ی خاکی سفر کنید، بدون شک به انبوهی از شگفتی های طبیعت رو به رو خواهید شد و کار های بی شماری را برای انجام در این ناحیه از مالزی خواهید یافت! کوهستان کینبالو مرتفع ترین قله در جزیره ی بورنئو به حساب می آید و بالا رفتن از آن به شکل باور نکردنی آسان می باشد. شما هم چنین می توانید از محیط طبیعی و گونه های زیادی از گیاهان و حیات وحش شگفت انگیز و پر از جانوران کمیاب هم در پارک جنگلی کروکر رنج نیز دیدن کنید.
6- جنگل ابر های اکوادور:
جنگل ابر های اکوادور
این جنگل های وسیع با مرکز شهر کیتو یک ساعت و چهل دقیقه و از مجسمه ی مشهور میتاد دل موندوی اکوادور تنها یک ساعت فاصله دارد. جنگل ابر های اکوادور خانه ی بیش از هزار و پانصد گونه ی متفاوت از پرنده ها می باشد که همین موضوع آن را در جایگاه چهارم جهان قرار داده است. از تور های روزانه ای که از شهر موندو به کیتو سفر می کنند استفاده کنید تا با زیبایی های این دو شهر آشنا شوید. جنگل های ابری معمولاً بسیار سرسبز تر و سرد تر از دیگر جنگل های بارانی که در ارتفاعات پایین تری قرار دارند هستند. همین موضوع باعث می شود که زیبایی های آن دو چندان بشود و اتمسفر شگفت انگیز و چشم انداز های جادویی و عجایب طبیعی موجود در آن ما را به آغوش طبیعت بازگرداند.
5- هاراپان، اندونزی:
هاراپان، اندونزی
جنگل های بارانی که در بخش های جنوب شرقی آسیا واقع شده اند از قدیمی ترین پوشش های سبز بر روی زمین هستند. در این میان چندی از جنگل های بارانی استوایی که دارای گوناگونی جانوری و گیاهی غیر قابل باوری هستند در اندونزی قرار گرفته اند. جنگل هاراپان دارای طبیعتی گرم و مرطوب است و در ارتفاعات پایین دست واقع شده است. وسعت آن به نود و هشت هزار هکتار می رسد و در نزدیکی استان های جامبی و سوماترای اندونزی قرار دارد. سیصد نوع گوناگون پرنده و هم چنین گونه های رو به انقراض ببر و کرگدن سوماتران نیز در آن سکونت دارند.
4- هاوایی:
جنگل های گرمسیر و بارانی هاوایی دارای طبیعت مرطوب استوایی به همراه درختان پهن برگ می باشد و در مجمع الجزایری با همین نام قرار دارد. بیش از شش هزار و هفتصد کیلومتر مربع وسعت دارد و از دشت های کم ارتفاع تا مناطق کوهستانی پر باد جزیره امتداد دارد. پارک ملی آتشفشان های هاوایی نیز یکی از بهترین مکان ها برای بازدید می باشد. ساحل کئالاکه کوآ نیز برای غواصی ایده آل است. علاقه مندان به غذا و فرهنگ نیز از بازدید از دیگر نقاط جزیره و بازار ها و گالری ها و شو های محلی پشیمان نخواهند شد!
هاوایی

3- جنگل بارانی آپالاچیان:
جنگل معتدل بارانی آپالاچیان در جنوب کوهستانی با همین نام و در بخش های شرقی کشور ایالات متحده قرار دارد. این ناحیه ی سرسبز دو هزار و دویست مایل طول دارد و چشم انداز های خیره کننده ی آن تا ایالت جورجیا کشیده شده است و خانه ی کوهستان پنج هزار و پانصد فوتی ایندیان نیز به حساب می آید. با یک راهنمای گردشگری همراه شوید و در میان محیط جادویی آن به گشت و گذار بپردازید. اگر که قصد دارید از منطقه ی گاتلینبورگ نیز دیدن کنید، حتماً به تماشای آبشار های غول آسای رینبو و گروتو بروید.

جنگل بارانی آپالاچیان

2- دینتری، استرالیا:
همه ساله هزاران کوهنورد و گردشگر به این جنگل سرسبز می آیند تا طبیعت منحصر به فرد آن را از نزدیک تجربه کنند. پارک ملی دینتری در بخش های شمالی استان کوئینزلند استرالیا قرار دارد و تا بریزبین هزار و پانصد کیلومتر فاصله دارد. قبل از شروع سفر حتماً با تجهیزاتی که در ادامه ی گردشگری به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد آشنا شوید و همه را با خود ببرید چرا که طبیعت دینتری بسیار گوناگون و گسترده می باشد. بر روی رودخانه ی دینتری برای تماشای پرندگان قایق سواری کنید و از نزدیک از طبیعت وحشی حاضر در آن جا عکس برداری کنید. شما درست در زمان رسیدن به مقصدتان به این مسئله پی خواهید برد که برنامه های بسیار متنوعی برای گذراندن تعطیلات خود در این بهشت سرسبز دارید، پس بازدید از صخره ی مرجانی مشهور این پارک و غواصی در ساحل دینتری را نیز فراموش نکنید.

دینتری، استرالیا

1- جنگل های آمازون:
از شرکت در مراسم سنتی آیاهوآسکا تا قایق سواری در آب های سفید رنگ و تور های زیپ لاین. به درستی که جنگل های بارانی آمازون تمامی این گزینه ها را پیش روی شما می گذارد! این طبیعت بکر و دیدنی بیشتر بخش های شمال غرب کشور برزیل را پوشانده است و تا پرو، کلمبیا و چند کشور آمریکای جنوبی دیگر امتداد دارد و به عنوان بزرگ ترین جنگل بارانی استوایی و دارنده ی متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری در جهان شناخته می شود. برای نزدیک شدن به طبیعت و بازدید از جوامع محلی ساکن در این دریای سبز رنگ پیشنهاد می کنیم که برای جا به جایی و رفت و آمد از مسیر های رودخانه ای استفاده کنید و در این میان از شگفتی های پنهان حاضر در جنگل آمازون دیدن کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
جنگل های چاخانی آمل
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر