لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> به این دلایل به بیمه مسافرتی نیاز دارید
به این دلایل به بیمه مسافرتی نیاز دارید

به این دلایل به بیمه مسافرتی نیاز دارید

بسیاری از ما هنگامیکه به سفر می رویم، فراموش می کنیم تا بیمه مسافرتی نیز بگیریم. این نوع بیمه یکی از نادیده گرفته شده ترین انواع بیمه است، زیرا بیشتر افراد نمی توانند خطرات احتمالی را که ممکن است در طول سفر رخ بدهد، پیش بینی کنند. از نظر این دسته از مسافرین، خرید بیمه مسافرتی هزینه ا ی اضافی است که به بدون دلیل از حسابتان کسر می شود. برای رزرو هتل در کرمان به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل پارس کرمان، اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

اگر قصد خرید و بهره بردن از مزایای بیمه مسافرتی را دارید، باید بدانید که این نوع بیمه چگونه از شما در برابر تمامی خطرات احتمالی محافظت خواهد کرد. اگر بدانید که بیمه مسافرتی چه خطراتی را تحت پوشش قرار می دهد، به هیچ عنوان از آن نخواهید گذشت.

اگر قرار است به سفری بین المللی بروید، باید به بخش سیاست های بیمه ی مسافرتی بین المللی نگاهی بیندازید و اگر می خواهید به سفر داخلی بروید، می توانید بیمه مسافرتی داخلی بخرید. شما به راحتی می توانید بهترین بیمه های مسافرتی را به صورت آنلاین با یکدیگر مقایسه کنید.
شما نمی توانید خطرات احتمالی حین سفر را پیش بینی کنید و بهتر است همیشه خودتان را در برابر خطرات غیرمترقبه بیمه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده از سفرتان لذت ببرید. بیمه مسافرتی هزینه های ناشی از کنسلی سفر، تاخیر پرواز، کاهش طول سفر، و دزدی، مفقود شدن چمدان ها، درمان پزشکی اورژانسی، تخلیه اضطراری، مرگ و قطع عضو را جبران می کند.

در اینجا به طور خلاصه و سریع به مزایای خریدن بیمه مسافرتی می پردازیم:

1. جبران مفقود شدن چمدان
اگر چمدانتان گم شود یا به اشتباه به جای دیگری برود، نیازی به نگرانی نیست زیرا تامین کنندگان بیمه های مسافرتی ضرر شما را جبران می کنند. بیمه مسافرتی شما هزینه ی مایحتاج روزانه ای که در داخل کیف مفقود شده تان قرار داشته اند را خواهد پرداخت. این جبران هزینه حتی اگر در تحوبل چمدانتان تاخیری رخ دهد یا چمدانتان توسط شرکت باربری مفقود شود یا در اثر اشتباه شرکت هواپیمایی گم شود نیز انجام می شود.
بیمه مسافرتی تا زمانیکه چمدانتان به شما برگردانده شود، هزینه لباس، لوازم بهداشتی، دارو و … که ممکن است نیاز داشته باشید را نیز تامین می کند.

تنها چیزی که باید به بیمه به عنوان مدرک تحویل دهید، رسیدهای پرداختی است. یادتان باشد که حتما نامه ی تاخیر در دریافت چمدان را با ذکر مدت زمان تاخیر، از شرکت هواپیمایی مربوطه دریافت کنید.

2. پوشش هزینه گم کردن یا مفقود شدن پاسپورت و مدارک سفر
در صورتیکه پاسپورتتان گم یا دزدیده شد، شما می توانید هزینه ای را که برای گرفتن مدارک سفر یا پاسپورت مجدد پرداخت کرده اید را دریافت کنید.

شرکتهای بیمه های مسافرتی می توانند به شما در مراحل دریافت مدارک جایگزین کمک کنند. بیمه درمورد هماهنگی با نزدیکترین اداره کنسولی یا مقامات محلی نیز به شما کمک خواهد کرد.

3. کنسل کردن سفر

این مورد یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر گردشگری به وجود بیاید. اگر بیمه مسافرتی داشته باشید می توانید غرامت هر گونه کنسل شدن پرواز در شرایط اضطراری یا تاخیری از جانب شرکت هواپیمایی را دریافت کنید. بیمه مسافرتی خسارت و آسیبی که به خاطر کوتاه شدن سفر رخ می دهد را نیز پوشش می دهد، خساراتی مانند: هزینه های اضافی که به خاطر ماندن بیشتر در هتل رخ می دهد، هزینه های سفر و … .


4. غرامت برای هزینه های پزشکی اورژانسی
زمانیکه به کشوری جدید سفر کنید، تازه خواهید فهمید که هزینه سیستم سلامت و بستری شدن در بیمارستان یعنی چه. اگر دچار هر مریضی شوید یا جراحت تصادفی برایتان پیش بیاید، بیمه مسافرتی بین المللی به داد شما خواهد رسید. در غیر این صورت (یعنی اگر بیمه نداشته باشید) باید خودتان را به در و دیوار بزنید و به دنبال کمک بگردید. شما می توانید در هر کدام از بیمارستانهای طرف قرارداد مورد درمان قرار بگیرید. اگر به کمک نیاز داشتید، می توانید از شرکت بیمه تان کمک بگیرید تا به شما در کلیه مراحل در آن کشور غریب یاری رساند.

10 شهر جهان با بیشترین تعداد مردم راستگو و درستکار
ادامه مطلب

5. بازگشت اضطراری به کشور خود
اکثر شرکتهای بیمه مسافرتی هزینه بازگشت اضطراری به کشور را پوشش می دهند. این پوشش شامل انتقال بیمار به نزدیکترین بیمارستان در شرایط اورژانس پزشکی، کمک به پیدا کردن پرواز برگشت (که از لحاظ پزشکی مجهز باشد) به خانه که بر اساس وضعیت سلامت شما خواهد بود.

این مورد برای افراد بیمار یا آسیب دیده ای مناسب است که باید برای درمان پیشرفته به کشور محل سکونتشان برگردانده شوند. این بیمه برگرداندن اضطراری جسد به شهر زادگاهش را نیز شامل می شود.

6. پوشش مرگ تصادفی و قطع عضو

بیمه مسافرتی جراحات مربوط به سانحه را نیز پوشش می دهد که منجر به نقص عضو یا مرگ شخص بیمه شده پس از حادثه شود. این بیمه جراحات ناشی از تصادفی نیز که منجر به ناتوانی جزئی یا کلی هر عضو بدن، مانند چشم ها و دستها و پاها را هم پوشش می دهد. نقص در شنوایی و مشکلات گفتاری پس از حادثه نیز مشمول این بیمه می شوند.

7. پوشش سانحه شخصی

اگر شخص بیمه شونده بر اثر سانحه ای در طول سفر کشته شود یا سانحه منجر به ناتوانی کلی یا آسیب بدنی شود، وارثین این شخص بر اساس ضوابط شرکت بیمه کننده، غرامت دریافت خواهند کرد.

8. دیدار با اعضای خانواده
این موضوع الحاقیه ای است که می توانید اضافه بر بیمه مسافرتی خریداری کنید. این الحاقیه زمانی مفید است که اعضای خانواده تان برای دیدن شما باید به خارج از کشور سفر کنند.

در صورت اورژانس پزشکی، زمانیکه بیش از یک هفته در بیمارستان بستری شده باشید، هزینه پرواز اعضای خانواده توسط شرکت بیمه کننده پرداخت خواهد شد. میزان دریافت غرامت بر اساس ضوابط شرکت بیمه متفاوت خواهد بود.

9. پوشش مسئولیت شخصی

هرگونه آسیب یا خسارتی که شما به عنوان یک گردشگر به شخص ثالثی وارد کنید و منجر به مشکل جدی شود، اینجاست که بیمه مسافرتی به داد شما می رسد. این بیمه خسارات وارده بر شخص ثالث را جبران می کند و مشکلات قانونی و مالی شما را جبران می نماید.

10. دزدی از منزل زمانی که شما در سفر هستید

اگر زمانیکه در سفر هستید، منزلتان مورد سرقت قرار گرفت، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این مورد هم می توانید به بیمه مسافرتی اتکا کنید. این بیمه هر نوع خسارت یا فقدان ناشی از سرقت و ورودی غیرقانونی در زمانیکه شما در سفر هستید را جبران می کند. در صورتیکه این سرقت در زمانیکه اتفاق بیفتد که شما طبق ضوابط بیمه شده اید و در سفر هستید.

11. کمک نقدی اضطراری

اگر کارت بانکی یا پول نقدتان را گم کنید یا اگر مورد سرقت قرار گیرید، چه کسی به یاری شما می آید؟ در چنین وضعی، بیمه مسافرتی کمکهای لازمه را انجام خواهد داد. زمانیکه در محلی غریب گرفتار شده اید، بیمه مسافرتی شما به شما کمک نقدی خواهد کرد. میزان این کمک نقدی به ضوابط و شرایط شرکت بیمه کننده بستگی دارد.

سخن آخر
بیمه مسافرتی یکی از رایج ترین انواع بیمه است. زمانیکه به سفر تفریحی بین المللی یا داخلی می روید، این نوع بیمه ضروری است.
چه به سفری تجاری بروید یا سفری تحصیلی یا برای تفریح، چه به صورت انفرادی سفر روید یا خانوادگی، با داشتن یک بیمه مسافرتی مناسب با خیالی آسوده به سفر خواهید رفت. اکثر مسافران از خریدن بیمه سفر امتناع می کنند زیرا فهم پوشش های مختلف بیمه های مختلف برایشان دشوار است، همچنین نمی دانند که این بیمه قرار است تا کجا آنها را در برابر خطرات و آسیب های احتمالی که ممکن است در طول سفرهای داخلی یا خارجی شان رخ دهد، پوشش دهد.
حالا که شما از مزایای بیمه مسافرتی و پوشش هایش مطلع شده اید، در شرایط بهتری هستید تا تصمیم بگیرید که کدام نوع بیمه سفر تمام نیازها و نگرانی های شما را پوشش خواهد داد. شما می توانید به راحتی و به صورت آنلاین انواع بیمه ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بیمه ای را خریداری کنید که نهایت مزایا را به شما پیشنهاد دهد.

نحوه استفاده از اپليكيشن های اوبر و لایفت در سفرهای خارجی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر