لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های گردشگری لنکاوی
جاذبه های گردشگری لنکاوی

جاذبه های گردشگری لنکاوی

هر یک از مناطق جهان به فرا خور شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، دارای جاذبه های گردشگری خاص و ویژه ای می باشند. برای مثال در ایران، جزیره زیبای کیش یکی از مناطق گردشگری به شمار می رود. رزرو هتل در کیش، مانند هتل ترنج کیش همیشه طرفداران زیادی داشته است. سایر کشورها نیز دارای جزایر زیبا و گردشگر پذیر هستند.

برای مثال مالزی یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته در جهان است که هر ساله هزاران گردشگر را به خود فرا می خواند. وجود جزایر مختلف با شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از دلایل سفر بسیاری از افراد به این کشور است. طبیعت جزایری نظیر لنکاوی، می تواند هدف یک سفر به یاد ماندنی به مالزی باشد. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری لنکاوی می پردازیم.
لنکاوی کجاست؟
در محل تلاقی تنگه مالاکا و آب های دریای آندامان، در جوار کشور مالزی، مجمع جزایر زیبایی قرار دارد که لنکاوی نام گرفته است. این مجمع الجزایر در واقع از حدود صد جزیره تشکیل شده است. اغلب این جزایر پوشیده از درختان انبوه هستند و طبیعتی دست نخورده دارند. بیشتر مناطق این جزایر خالی از سکنه می باشند، زیرا فضای مناسبی برای زندگی نبوده و نیستند.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
لنکاوی در زبان مالایی به معنای عقاب قهوه ای می باشد. این مجمع الجزایر زیبا و دیدنی، جزو مناطق آزاد به شمار می روند. از این رو مسافران می توانند با خیالی آسوده و بدون پرداخت مالیات در آن اقامت داشته باشند. هر یک از جزایر لنکاوی دارای افسانه ای می باشند که ریشه در عقاید و باورهای بومیان آن مناطق دارد. اما کلبه های چوبی بومیان هر جزیره، بر زیبایی در عین سادگی لنکاوی افزوده است.
لنکاوی دارای آب و هوای استوایی است. جنگل های بارانی هر جزیره در کنار درختان استوایی همیشه سبز، طراوت و تازگی زیادی را به انسان می بخشد. قدم زدن بر روی ماسه های سفید سواحل لنکاوی، در کنار امواج خروشان دریا که نسیمی خنک را در فضا منعکس می سازد، می تواند هر گردشگری را برای سفر به لنکاوی، وسوسه کند.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
همان طور که پیش از این گفته شد، لنکاوی نمادی از طبیعت و افسانه های عجیب و غریب است. شرایط استوایی منطقه سبب به وجود آمدن جاذبه های گردشگری طبیعی در لنکاوی شده است. اما با هم در ادامه به آشنایی بیشتر با این جاذبه ها می پردازیم.
باغ برنج لامان: در شمال ساحل سنانگ، موزه ای قرار دارد که در واقع باغ برنج نام دارد. در این موزه زیبا، لوازم و عکس هایی از شالیکاری در فرهنگ مالزی نگه داری می شود. این موزه دیدنی از یک برکه زیبا در مرکز حیاط موزه قرار گرفته و یک مزرعه تشکیل شده است. حیوانات مختلفی نیز در این موزه نگهداری می شوند.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
میدان عقاب: میدان عقاب یا داتاران لانگ، در واقع یک مجسمه ۱۲ متری از عقاب است بر روی یک سکو ساخته شده است. آب نماهای کوچک، زیبایی بی نظیری به این میدان بخشیده اند. داتاران لانگ در نزدیکی دریا قرار گرفته و این امر به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک زیادی می کند.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
گونونگ رایا: بلندترین قله لنکاوی با ارتفاع بیش از ۸۸۱ متر از سطح دریا، گونونگ رایا نام دارد. بومیان منطقه بر این باورند که غول بزرگی به نام مات رایا، این کوه را نفرین کرده است. اما ارتفاع زیاد این کوه سبب شده تا جنگل های انبوه آن مکان مناسبی برای گونه های جانوری نظیر سنجاب ها، روباه های پرنده و میمون های درختی باشد.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
تله کابین لنکاوی: برای شروع سفر خود با تله کابین لنکاوی باید ابتدا به روستای اورینتال بروید. این تله کابین مسافران را به ارتفاع ۷۰۸ متری قله مات سینکانگ می رساند. تمام مسیر مملو است از دیدنی هایی نظیر آبشارها، درختان انبوه و دور نمای جزایر اطراف.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
آبشارهای تلاگا توجو: تلاگا توجو یا هفت چشمه در واقع نام یکی از آبشارهای زیبای لنکاوی است. نام این آبشار بر اساس هفت برکه موجود بر سر راه آن تعیین شده است. شنا و غواصی در این برکه ها و آب آبشار می تواند یکی از تفریحات لذت بخش در سفر به لنکاوی به شمار رود. به گفته بومیان، این آبشار مکانی برای شنا و آب بازی پریان است.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
پل هوایی: افرادی که توسط تله کابین به بالای قله مات سینکانگ سفر کردند، می توانند به پل هوایی لنکاوی نیز سری بزنند. این پل زیبا در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و طول آن حدود ۱۲۵ متر می باشد. گذر از این پل می تواند فرصتی برای دیدن آبشارهای مختلفی نظیر گونونگ، توج و غیره باشد. همچنین می توان بر روی پل به عکس برداری پرداخت. این پل قادر است تا وزن حدود ۲۵۰ نفر را به صورت هم زمان تحمل نماید.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
آکواریوم دریایی لنکاوی: این مکان زیبا و دیدنی در شهر پانتای سنانگ واقع گردیده است. گردشگران می توانند در دنیای زیر آب لنکاوی، از یک تونل ۱۵متری زیر آب عبور کرده و گونه های جانوری مختلف نظیر کوسه ها، لاک پشت ها و غیره را مشاهده نمایند.
جاذبه های گردشگری لنکاوی

موزه سه بعدی: اگر به کارهای هنری سه بعدی علاقه مند هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از موزه سه بعدی بهشت لنکاوی است. این موزه دومین موزه سه بعدی بزرگ در جهان است که ۲۰۰ اثر هنری را در خود جای داده است.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
این موزه در سه طبقه مجزا، نه بخش با موضوعات مختلف را شامل می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر