لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاده ی چابهار بریس
جاده ی چابهار بریس

جاده ی چابهار بریس

جاده چابهار بریس، جاده ای زیبا و تماشایی است که در میان چابهار و روستای بریس قرار دارد. برای کسانی که عاشق رانندگی هستند، گذشتن از میان این جاده قطعا برایشان فراموش نشدنی است.
این جاده در کنار دریای عمان امتداد دارد و از زیبایی بی نظیری برخوردار است. در این محتوا با ایران هتل آنلاین، سامانه رزرو هتل در تهران و سایر شهرها همراه شوید تا شما را با این جاده بیشتر آشنا کنیم.

برای عبور از جاده چابهار پریس، باید از شهر چابهار خارج شوید و به سمت شرق حرکت کنید. می توانید موسیقی آرامی در خودرو خود پخش کنید و از سرتاسر این جاده در کنار همسفرانتان لذت ببرید. در این جاده زیبایی های طبیعی بسیاری خواهید دید. از مناظر طبیعی گرفته تا گونه های گیاهی و جانوری همه چشمان شما را نوازش خواهند کرد. در هنگام رانندگی در این جاده رعایت سرعت ماشین را بکنید. زیرا ممکن است در طول جاده شترها در حال حرکت باشند. حتماً در رانندگی در جاده کمتر نظیر چنین صحنه هایی را دیده اید.
1683365782 196 جاده ی چابهار بریس
این جاده خلوت است و در هر کجای آن منظره ای شگفت انگیز یافت می شود. می توانید اتومبیل خود را به کناری بزنید و عکاسی کنید. علاقه مندان به عکاسی سوژه های حیرت انگیزی می توانند در این جاده یافت کنند.
1683365782 81 جاده ی چابهار بریس
به ویژه در هنگام غروب آفتاب، منظره خیره کننده ای در کنار آب مشاهده می کنید. صدای آواز پرندگان دریایی در کنار صدای امواج آب بسیار آرامش بخش است.
1683365782 394 جاده ی چابهار بریس
جاده چابهار پریس را نمی توان تنها یک جاده دانست. خود جاذبه گردشگری است. در کنار جاده که حرکت می کنید، صخره های زیبا را در امتداد ساحل و کوه های مریخی را در سمت دیگر و در دوردست ها مشاهده می کنید. در قسمت هایی از جاده به صحرا می رسید و در تمام طول راه در امتداد دریای زیبای مکران حرکت می کنید.

موج فشان چابهار در ساحل دریا بزرگ چابهار
ادامه مطلب

جاذبه های گردشگری بریس

در سر راه شما جاذبه های گردشگری دیگری نیز هست. مانند روستای رمین، پسابندر، خلیج زیبای گواتر و بندر بریس.
پسابندر یکی از مکان های بسیار جذاب برای مسافران است. کشتی های کوچک و قایق های رنگارنگ زیادی را در پسابندر مشاهده می کنید که همگی در کنار اسکله آن لنگر انداخته اند. در اینجا ماهی تازه صید می شود و بسیاری از گردشگران این ماهی های تازه را خریداری می کنند.
1683365782 451 جاده ی چابهار بریس
اگر کمی بر روی سطح آب دقت کنید، ماهی های ریزی را مشاهده خواهید کرد که به صورت دسته جمعی به بیرون از آب می پرند و منظره ای بسیار زیبا خلق می کنند.
1683365782 629 جاده ی چابهار بریس
اگر علاقه مند به ماهیگیری باشید، می توانید ساعتی را در پسابندر به این کار بپردازید و البته اگر خوش شانس باشید، می توانید ماهی نیز صید کنید.
1683365783 399 جاده ی چابهار بریس
روستای رمین سواحل تماشایی دارد که همگی در امتداد جاده قرار دارند. در انتهای این جاده شما به نقطه صفر مرزی می رسید. می توانید در آنجا قایقی اجاره کنید و به گشت و گذار در میان دریای عمان بپردازید. البته تعداد قایق هایی که برای اجاره وجود دارند، زیاد نیستند و بهتر است که اگر قصد چنین کاری را دارید، پول نقد به همراه داشته باشید. خلیج گواتر از نظر امکانات گردشگری در سطح پایینی قرار دارد.
1683365783 304 جاده ی چابهار بریس

بندر ماهیگیری بریس

اگر قصد مسافرت به چابهار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که با عبور از جاده چابهار پریس، سری به روستای کوچک و زیبای پریس نیز بزنید و در یک اقامتگاه بوم گردی یک روزی را سپری کنید. بریس در واقع یک بندر ماهیگیری و یکی از روستاهای شهرستان زیبای چابهار است که تا چابهار 55 کیلومتر فاصله دارد.

1683365783 936 جاده ی چابهار بریس
علاوه بر زیبایی جاده ای که منتهی پریس است، یک جاذبه دیگری نیز در این روستا وجود دارد و آن صخره ای است که به اسکله مشرف است. از بالای این صخره تماشای منظره روبرو بسیار شگفت انگیز است.
1683365783 875 جاده ی چابهار بریس

فقط اگر تمایل به عکس گرفتن دارید، بهتر است که خیلی احتیاط کنید. زیر برخی از صخره ها خالی است و احتمال سقوط آنها وجود دارد.

نکات سفر به چابهار

به طور کلی چند نکته را نیز باید به خاطر بسپارید که از نظر روشنایی این جاده در هنگام شب از کیفیت خوبی در این زمینه برخوردار نیست و علاوه بر آن دیدن زیبایی های کل مسیر در طول روز امکان پذیر است. از این رو توصیه می کنیم که طوری برنامه ریزی انجام دهید که تا قبل از تاریکی هوا به مقصد خود برسید. از سوی دیگر کیفیت آسفالت جاده چابهار پریس نیز قابل قبول نیست، خواهشمندیم که در طول مسیر جانب احتیاط را رعایت بفرمایید. امکان ورود شترها به درون جاده نیز وجود دارد پس سرعت اتومبیل خود را در حدی نگه دارید که کنترل اوضاع را در دست داشته باشید.
بهتر است در فصل های پاییز و زمستان به جنوب کشور سفر کنید تا از آب و هوای مطبوع آنجا بهره مند شوید. برای رزرو هتل در چابهار به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید و با اقامت در آن سفری چند روزه و به یادماندنی در این شهر زیبا داشته باشید و از جاذبه های اطراف چابهار لذت ببرید.

ساحل شب تاب چابهار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر