لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> نه کشور برتر اروپا از نظر تغذیه ی سالم
نه کشور برتر اروپا از نظر تغذیه ی سالم

نه کشور برتر اروپا از نظر تغذیه ی سالم

آیا شما هیچوقت با این سؤال رو به رو شده اید که سالم ترین کشور اروپا از نظر تغذیه کدامیک می باشد؟ یا اینکه آمار بیمارانی که با مریضی های مربوط به خورد و خوراک و تغذیه دست و پنجه نرم می کنند در چه حد و اندازه ای می باشد؟ گروه پژوهش و تحقیقات Oxfam نتیجه ی مطالعات خود در این زمینه را در یک گزارش تازه منتشر شده بیان کرده اند که بعضی از آن ها ممکن است شما را متعجب زده کند! به نام سوئیس، کشور عاشقان شکلات و ایتالیا، کشور پیتزا نیز در این گزارش اشاره شده است! حال زمان آن فرا رسیده است که در ادامه ی مطلب شروع به معرفی این نه کشور برتر کنیم، اما قبل از آن خبر خوشی برای شما داریم! شما هم اکنون می توانید با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین برای رزرو هتل در اصفهان و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که می خواهید، از تخفیفات شگفت انگیز آن استفاده نمایید!

9- پرتغال:
با اینکه پرطرفدار ترین غذای این کشور، پاستل دناتا، به خاطر خواص مفید خود در دنیا شهرت ندارد، اما آشپزی پرتغالی در مجموع پر از دستور پخت های ساده و سالمی می باشد که از مواد تولید شده ی محلی و به خصوص دریایی در آن ها استفاده شده است. سوپ بخار پز شده ی صدف به همراه برنج سفید، باکالهائو که بشقابی تهیه شده از ماهی کاد می باشد و صد ها گونه ی متفاوت دارد، تنها چند مورد از این خوراکی های خوشمزه می باشند!
8- ایتالیا:

غذا های سرشار از کربوهیدرات ایتالیایی ها می تواند به کسب رژیم بالانس شده ای به ما کمک کند، مخصوصاً اگر این بشقاب های لذیذ را درست همانند سبکی که خود مردم ایتالیا آن ها را مصرف می کنند مصرف کنید. وعده های غذایی در این کشور بین دو بشقاب نسبتاً سبک تقسیم می شود. پریمو، که معمولاً مقدار کمی از پاستا می باشد و سکوندو که ترکیبی از غذا های سرشار از پروتئین و سبزیجات است. از چاشنی های محبوب غذا هم می توان به روغن زیتون اشاره کرد که سرشار از چربی های مفید می باشد.
7- ایرلند:
ایرلند
پس از محبوب شدن رژیم غذایی پالئو، که در آن تنها از خوراکی هایی که انسان های اولیه به آن ها دسترسی داشته اند استفاده می شود، هم اکنون شبیه سازی عادت های غذایی نیاکانمان کار مفید و سالمی به حساب می آید! بشقاب های ایرلندی نیز هم چنان از ریشه های سنتی خود پیروی می کنند و محصولات فصلی را به غذا های ساده و مقوی تبدیل می کند. سوپ های موجود در این کشور و پوره ی سیب زمینی خامه ای که در کنار گوشت و کلم پیچ سرو می شود و منبعی غنی از ویتامین B و E، آهن، کلسیم و منیزیم به حساب می آید، دو مورد از این بشقاب ها به شمار می آیند.
6- اتریش:
علاقه ی فراوان اتریشی ها به طبیعت را می توان در فرهنگ غذایی آن ها مشاهده کرد! ساندویچ های گوناگون، سوسیس های تند و سوپ گولاش که پر از سبزیجات مختلف می باشد تنها چند مورد از خوراکی هایی است که مردم این کشور قبل از فعالیت هایی مانند؛ دوچرخه سواری در کوهستان، کوهنوردی، اسکی و شنا می خورند. در هر خیابانی از شهر وین می توانید یک کافی شاپ نیز بیابید. این وابستگی مردم اتریش به قهوه را هم می توان نکته ای مثبتی دانست، چرا که قهوه ماده ای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های خطرناک به ما کمک کند.
5- سوئد:
سوئد
زمانی که به غذا های مشهور سوئدی فکر می کنیم، بدون شک کوفته و پوره ی سیب زمینی از اولین بشقاب هایی است که به ذهن ما می آید. مانند بسیاری از دیگر خوراکی های سوئدی دیگر، به ندرت پیش می آید که ظرفی از لینگون بری ها در کنار غذا سرو نشود. این آلوچه های قرمز رنگ و ترش مزه سرشار از مواد آلی به نام کوئرستین و پروانتوسیانیتین می باشد که خواص ضد التهاب دارند.
4- دانمارک:
با داشتن سبک آشپزی سنتی اروپا برای سرو بیشتر غذا ها، خوراکی های دانمارکی نه تنها بسیار مفید هستند، بلکه تهیه ی آن ها نیز بسیار کار ساده ای می باشد. با اینکه غذا هایی مانند؛ گرکین ترش، ساندویچ های اسمور برود، برش های ماهی بالتیک شور و ترشی شاه ماهی از محبوب ترین ها در میان مردم منطقه به شمار می روند، اما این کشور به خاطر نوآوری ها و خلاقیت های خود در طبخ غذا های جدید نیز در جهان شهرت زیادی پیدا کرده است. شهر کوپنهاگ یکی از نواحی می باشد که در چند دهه ی گذشته این سبک از آشپزی پیشرفت های زیادی داشته است.
3- سوئیس:
با اینکه این کشور بیشتر بخاطر پنیر های گوناگون، شکلاتی با کلاس جهانی و هم چنین رستوران های فوق لوکس خود در شهر های سنت موریتز و زوریخ شناخته می شود، اما بخش دیگری از خوراکی های متفاوت در این کشور وجود دارند که بسیار سالم و مغذی می باشند. پاستا های باکویت، غلات موزلی، سوسیس های لذیذ، سوپ های غلیظ و لبنیات موجود در این کشور هرکدام طعم و مزه ی متفاوتی دارند و از مواد اولیه ی متفاوتی در تهیه ی آن ها استفاده می شود.
2- فرانسه:
فرانسه
این کشور یکی از قطب های اصلی پیشرفت در صنعت آشپزی به حساب می آید و خوراکی های افسانه ای همانند؛ کوکاوین، کراواسان، روکفورت، فوی گرا و نان باگت را به جهان معرفی کرده است. همان طور که انتظار می رود بسیاری از غذا های فرانسوی از نظر مقوی بودن و سلامت نیز حرف اول را در اروپا می زنند و طعم و مزه هایی منحصر به فرد را با استفاده از محصولات تازه ی محلی به میز های مردم این کشور آورده اند.
1- هلند:
هلند
با داشتن غذا هایی مانند؛ پنیر گودا، سوسیس های گرونیگن، نان گندم سیاه و سوپ لوبیای اسنرت، هلند برتری خود را در میان دیگر کشور های اروپا در زمینه ی آشپزی سالم ثابت کرده است! نه تنها مردم این کشور از سالم ترین آب آشامیدنی دنیا بهره مند هستند، بلکه با 6.3 درصد یکی از پایین ترین آمار های دیابت در جهان و ارزان قیمت ترین خوراکی ها در اروپا را نیز دارا می باشند. پس هروقت فرصتی برای شما پیش آمد که پانه کوکن و کوفته ی بالکنبری را امتحان کنید هیچ نگرانی نداشته باشید، چرا که بدون شک این دو غذا سرشار از مواد مقوی و سالم می باشند!

روستایی در زیر صخره ها در اسپانیا
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر