لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> خلیج گواتر چابهار
خلیج گواتر چابهار

خلیج گواتر چابهار

همانگونه که از نام چابهار پیداست، هوای این شهر در تمام طول سال، بهاری است. اگر فرصتی برای مسافرت در فصل پاییز یا زمستان دارید و به دنبال مقصدی با آب و هوای مطبوع بهاری می گردید، ما سفر به چابهار را به شما پیشنهاد می دهیم.
چابهار، شهری ساحلی است که قدم زدن و استفاده از تفریحات آبی سواحل آن، سفری به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می زند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردی است که خلیج گواتر چابهار یکی از آنهاست. برای آشنایی با این خلیج، این مطلب را در ایران هتل آنلاین، مطالعه نمایید.

دسترسی به خلیج گواتر چابهار

خلیج گواتر در دریای عمران و در امتداد ساحل مکران قرار دارد. برای رفتن به این خلیج باید به انتهایی ترین بخش جنوب شرقی ایران و منتهی الیه جنوب غربی کشور پاکستان بروید. می توانید با رزرو هتل در چابهار، به این شهر سفر کنید و در آنجا اقامت نمایید، سپس یک روز از سفر خود را به بازدید از خلیج گواتر اختصاص دهید.
خلیج گواتر تا شهر چابهار، 100 کیلومتر فاصله دارد و در شرق آن قرار گرفته است. برای رسیدن به این خلیج باید از مسیر ساحلی حرکت کنید و پس از عبور از بندر بریس و پسابندر، به خلیج گواتر برسید.
خلیج گواتر چابهار

زیبایی های خلیج گواتر

بندر گواتر، بندری تاریخی است که قدمتی بالغ بر 300 سال دارد. این بندر در گذشته یکی از بنادر مهم مرزی ایران و یک بندر تجاری به شمار می رفت. بندر گواتر با کشورهای همسایه مرز مشترک دارد و تاجران بزرگی از هند و پاکستان برای تجارت در این بندر تردد می کردند. رودخانه باهوکلات از ایران و رودخانه نهردشت از پاکستان، آب خود را به خلیج گواتر می ریزند.
نه تنها خود خلیج گواتر بلکه مسیر دسترسی به آن نیز بسیار زیباست. برای رسیدن به این خلیج باید مسیری رویایی را طی کنید. در طول مسیر می توانید در سمت راست خود سواحل آرام و بی نظیر مکران و در سمت چپ، کوه های منحصر به فرد و زیبای مینیاتوری را مشاهده نمایید.

10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
ادامه مطلب

می توانید در طول مسیر ماشین خود را متوقف کنید و عکس های یادگاری زیبایی از اینجا ثبت کنید. به ویژه رنگ های خاکستری کوه های مینیاتوری و امتداد جاده ای که در آن قرار دارید، سوژه ای زیبا برای عکاسی است.

در طول مسیر به روستاهای کوچکی می رسید و از آنها عبور می کنید. روستای رمین یکی از آنهاست. می توانید غذاهای محلی را از این روستا خریداری نمایید.

در حدود 55 کیلومتری گواتر، در قسمت راست جاده یک مسیر خاکی وجود دارد که شما را به یکی دیگر از جاذبه های این راه به نام دریاچه لیپار می رساند. در اینجا قایقی پدالی برای قایق سواری وجود دارد. البته هیچ امکانات دیگری ندارد، فقط می توانید از زیبایی این منطقه لذت ببرید.

اسکله ها با قایق های رنگارنگ خود نیز در این مسیر قرار دارند. بندر بریس و پسابندر، دو تا از زیباترین بنادر این مسیر هستند.
جالب اینجاست که در همین مسیر شترهای زیادی را در اطراف و حتی درون جاده مشاهده می کنید، که اگر مراقب نباشید ممکن است با یکی از آنها تصادف کنید.
خلیج گواتر چابهار
به صورت دقیق باید عرض کنیم که بندر گواتر با بندر جیونی در پاکستان مرز مشترک دارد. اینجا نقطه صفر مرزی است و وقتی که به خلیج گواتر می رسید، حتی در تلفن همراه خود پیامکی از طرف پاکستان نیز دریافت می کنید.
در اطراف بندر می توان جنگل های حرا را مشاهده کرد. این جنگل ها وسعتی در حدود 33 هکتار دارند. البته برای بازدید از جنگل های حرا باید قایقی اجاره کنید و با قایق به دل آب های زیبای عمان بروید. یادتان باشد که هیچ گونه عابر بانک و یا دستگاه کارت خوانی در خلیج گواتر وجود ندارد. برای اجاره قایق و گشت و گذار در دل جنگل های حرا، حتماً پول نقد به همراه داشته باشید. البته برای خرید غذاهای محلی، ماهی و یا میگو نیز به پول نقد احتیاج پیدا می کنید.
خلیج گواتر چابهار
اگر خوش شانس باشید می توانید دلفین ها را هنگام قایق سواری نیز مشاهده کنید. البته با پرداخت مبلغی اضافه تر به قایق رانی که شما را به دل جنگل های حرا می برد، منطقه ای که دلفین ها در آن قرار دارند، را به شما نشان خواهد داد.
در کنار ساحل پرندگان دریایی همانند لک لک و مرغ های ماهی خوار زیادی وجود دارند. تماشای پرواز آنها و شنیدن آوازی که از خود سر می دهند، در کنار آرامش آب خلیج لحظات بسیار خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.
خلیج گواتر چابهار
از دیگر تفریحاتی که می توانید در خلیج گواتر انجام دهید، ماهیگیری است. ماهیگیران زیادی در کنار مرغ های دریایی، روزی خود را از این خلیج به دست می آورند.
از نظر آب و هوا، این منطقه دارای آب و هوایی معتدل است و بادهای موسمی در طول سال در حال وزیدن هستند. حتی در گرم ترین روزهای تابستان نیز این منطقه از آب و هوایی معتدل برخوردار است.
در سواحل این خلیج، می توانید خرچنگ های زیادی را مشاهده کنید که در اثر جزر و مد دریا به ساحل می آیند.
در خلیج گواتر، چشم انداز بینظیری از طلوع و غروب خورشید را خواهید دید. اینجا مکانی مناسب برای ثبت عکس های زیبا است.
خلیج گواتر چابهار
بهتر است قبل از آغاز سفر خود این نکته را بدانید که خلیج گواتر، علیرغم تمام زیبایی هایی که دارد، متأسفانه از امکانات رفاهی خوبی برای مسافران برخوردار نیست. جاده ساحلی هم که به این خلیج ختم می شود، از آسفالت مناسبی برخوردار نیست. پس بهتر است پس از اقامت در چابهار، یک روز صبح به سمت این خلیج حرکت کنید و پس از بازدید از آن، قبل از تاریک شدن هوا به چابهار بازگردید.
از نظر مواد خوراکی و آشامیدنی نیز به شما توصیه می کنیم، خوراکی های ضروری را همراه خود داشته باشید زیرا در خلیج گواتر، مغازه ای برای خرید وجود ندارد و تنها می توانید مایحتاج ضروری خود را از مغازه های کوچکی که در روستاهای مسیر وجود دارند، تهیه کنید.
بنابراین بهتر است که با اقامت در یکی از هتل های چابهار، وسایل سفر خود را در داخل هتل قرار دهید و در یکی از روزهای که در این شهر زیبا به سر می برید، به سمت خلیج گواتر حرکت کنید.

آنتیگوا؛ جزیره ای در کارائیب که 365 ساحل دارد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
2 ماه قبل

دقیقا در ساحل خلیج گواتر چابهار اگر تا فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شاخ خلیج در دریا با قایق برسد، یک چشمه آب شیرین دریایی اونجا هست که آب رو به دریا می ریزه و یک جریان آب شیرین روی دریا درست کرده که می تونید با قایق برید و آب شیرین برداشت کنید.
یکی از عجیب ترین رخدادهای طبیعی زمین شناسی هست

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر