لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 8 نکته که می تواند به گردشگران درونگرا در زمان سفر کمک کند
8 نکته که می تواند به گردشگران درونگرا در زمان سفر کمک کند

8 نکته که می تواند به گردشگران درونگرا در زمان سفر کمک کند

در این مسئله که سفر کردن یکی از بهترین روش ها برای آشنا شدن با خود و نقاط مختلف جهان می باشد شکی وجود ندارد. اما با این حال برای کسانی که درونگرا هستند، تنها سفر کردن مشکلات و سختی های خود را دارد.
اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که علاقه ی چندانی به فعالیت های گروهی ندارند، راه و روش های فراوانی وجود دارند که می توانند به شما در زمان تنها سفر کردن کمک کنند. نکاتی که در زیر برای شما آورده ایم به شما کمک خواهند کرد تا حس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بتوانید از تمام طول سفر خود لذت ببرید، حتی اگر یک فرد خجالتی باشید! اما قبل از شروع مطلب باید این نکته را هم اضافه کنیم که با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، شما نیز می توانید در زمان رزرو هتل در شیراز و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که می خواهید، از امتیاز تخفیفات استثنایی آن استفاده کنید!
1- قدر ویژگی ها و طبیعت شخصیتی خود را بدانید:

یکی از بهترین نکاتی که درباره ی سفر کردن وجود دارد این است که افراد درونگرا معمولاً وضعیت مناسب تری نسبت به افراد برونگرا دارند. زمانی که قصد دارید مسافت های طولانی را طی کنید، ممکن است لازم باشد ساعت های متوالی را در قطار ها، اتوبوس ها و یا هواپیما بگذرانید. این مسئله می تواند افراد برونگرا را عصبی و ناآرام سازد، اما برای افراد درونگرا فرصت بسیار مناسبی برای آرام گرفتن و باز پروراندن انرژی را فراهم کند.
یکی دیگر از بخش هایی که می تواند به شما در قبول کردن و کنار آمدن با طبیعت شخصیتی خود کمک کند، دانستن اهمیت بالای اسکانی است که در زمان سفر برای شما مطلوب است می باشد. اگر که قصد دارید از کشور های دیدن کنید که نیازمند بودجه ی پایینی هستند، از اجاره کردن یک اتاق خصوصی دریغ نکنید، حتی اگر هزینه ی بیشتری برای بدست آوردن آن لازم باشد.
سپری کردن تمام وقت استراحت در یک محیط کاملاً اختصاصی قطعاً به شما در کاهش استرس کمک خواهد کرد. شما همیشه می توانید در مواقعی که مناسب می دانید نیز با مردم به گفت و گو بپردازید.
اما اگر مقصد مسافرتی شما در دسته ی پر هزینه تر قرار می گیرد سعی کنید اتاق و یا محیط بسته ی شخصی دیگری را بیابید تا بتوانید در آن با خیال راحت به فعالیت های شخصی خود بپردازید. اگر هم نتواستید چنین مکانی را پیدا کنید، هدفون های خود را بردارید و به نزدیک ترین کافی شاپی که می بینید بروید.
2- از حد و مرز های راحتی خود فرا تر بروید:
شاد بودن
یکی از مهم ترین بخش های سفر رشد شخصیتی می باشد. همه ی ما باید این نکته را به خاطر بسپاریم. به همین دلیل هر از گاهی خارج شدن از محیط های همیشگی به خصوص خانه هایمان در این راه به ما کمک شایانی می کند. اگر که لازم باشد سعی کنید با حس خجالت خود مقابله کنید و به تور های گروهی بپیوندید. پس از پایان سفر و بازگشت به خانه نیز این کار ما از ما فرد توانمند تری می سازد.
اما نکته ی مهمی وجود دارد که می تواند خارج شدن از محیط های آرام و همیشگی که به آن ها عادت کرده ایم را مشکل کند پس مطمئن شوید که این کار را بیش از حد انجام ندهید. مواقعی پیش می آید که لازم است یک قدم به عقب بردارید و کمی زمان را به تنهایی سپری کنید. سفر کردن به تنهایی نیازمند حفظ ثبات و تعادلی میان فعالیت و تلاش می باشد و همین پروسه است که به شما می آموزد که در این راه آستانه ی تحملتان تا چه حدی می باشد.
3- به سرگرم نگاه داشتن خود بپردازید:
سرگرمی
به همراه داشتن وسایل سرگرمی در سفر ضروری است. موقعیت های فراوانی پیش می آید که لازم است هر مسافر زمان زیادی را در رفت و آمد بگذراند. در همین زمان است که کتاب ها، سریال ها، فیلم ها و موزیک های مورد علاقه تان به کار می آیند. در چنین شرایطی شما می توانید به راحتی و در تنهایی از چیز هایی که لذت می برید بهره ببرید.
رسانه های گوناگون وسایل مناسبی برای مقابله با سختی های سفر به حساب می آیند. اگر که لازم است برای لحظه ای از شلوغی ها و ازدحام های اطراف و یا بی خوابی خود راحت شوید، می توانید به راحتی به دنیای داستان ها و آهنگ های مورد علاقه ی خود پناه ببرید. بعضی مواقع تماشا و گوش کردن به چیز هایی که معمولاً در خانه انجام می دهید می تواند حس آرامش آشنایی را در راه جاده برای شما زنده کند.
4- از تور ها و فعالیت های گروهی غافل نشوید:
طبیعت گردی
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مسافرت زمان مناسبی برای رشد و نمو به حساب می آید. حتی اگر در اکثر مواقع تمایل دارید که وقت خود را به تنهایی سپری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که باز هم از برنامه هایی که تور های مسافرتی برنامه ریزی کرده اند استفاده کنید. این یکی از بهترین روش ها برای آشنا شدن با افراد جدید و خارج شدن از پوسته ی همیشگی به شمار می رود. تقسیم کردن زمان سفر میان تور ها و گشت و گذار های مستقل به شما اجازه می دهد که میان ارتباط با دیگران و حفظ وقت شخصی تان تعادل مناسبی به وجود آید.
5- از آرامش و سکوت حاضر در طبیعت کمال استفاده را ببرید:
طبیعت
در طبیعت انرژی های قدرتمند فراوانی وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد. به احتمال فراوان فرصت های متعددی برای شما وجود خواهند داشت که کمی از وقت خود را به سیاحت در سواحل زیبا، جنگل های سرسبز و یا کوهستان های مرتفع اختصاص دهید. حتماً از این موقعیت ها قبل از بازگشت به شلوغی های شهر و روزمرگی زندگی معمولی استفاده کنید.
مدیتیشن یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید در زمان کاوش در طبیعت و یا کوهنوردی انجام دهید. این کار یکی از روش های سالمی است که می توانید با آن بدون نیاز به تمرکز فراوان انرژی از دست رفته ی خود را بازیابی کنید.
مدیتیشن در طبیعت می تواند به سادگی تمرکز کردن بر حواس شش گانه و توجه به صدا ها، بو ها و چشم انداز های اطرافتان باشد. زمانی که احساس کردید که ذهنتان از توجه به این مسائل خارج شده است، تمرین کنید که آن را به لحظه بازگردانید و دوباره نظرتان را به اتمسفر اطرافتان جلب کنید.
6- سعی کنید که با همسفر ها و مردم کشور مقصدتان آشنا شوید:
مردم بومی
چه به این کار علاقه داشته باشید و چه نداشته باشید، آشنا شدن با افراد جدید یکی از کلیدی ترین بخش های سفر به حساب می آید و به ما کمک می کند تا تجربیات جدیدی بدست آوریم. میلیارد ها انسان بر روی زمین در حال زندگی کردن هستند، به همین دلیل احتمال پیدا کردن کسی که بتوانید به راحتی با هم کنار بیایید بسیار بالاست.
هر چه به شهر ها و کشور های بیشتری سفر کنید، تعداد دوست هایی که در راه پیدا کرده اید نیز بیشتر و بیشتر می شود پس نگذارید که حس خجالت و تعلل شما را از پیدا کردن دوست های جدیدی بازدارد که می توانند خاطرات شیرینی برای شما به ارمغان بیاورند.
یکی دیگر از امتیاز های ارزشمند سفر پنهان بودن اطلاعات هویتی ما می باشد. اگر که نتوانستید با هیچ کس دوست شوید و یا با افرادی نه چندان دلچسب آشنا شدید، همیشه این فرصت را دارید که از آن ها دوری کنید و بدون هیچ مشکلی به شهر ها و کشور های دیگر سفر کنید.
7- برای خرید یک هدفون ضد آلودگی صوتی سرمایه گذاری کنید:
هدفون
به عنوان یک فرد درونگرا، بعضی وقت ها مواقعی پیش می آید که لازم می است از ازدحام مردم کمی فاصله گرفت و کمی از تنهایی لذت برد. با این حال بدست آوردن چنین فرصت هایی در زمان سفر کردن کمی مشکل تر می شود. زمانی که در شهر های بزرگ ساکن می شویم، به سادگی می توانیم از هر جهت منبعی از سر و صدا را پیدا کنیم. در چنین مواقعی هدفون های ضد آلودگی صدا بسیار توصیه می شود.
با بودجه ای کمتر از صد دلار می توان به راحتی چنین هدفون هایی را خریداری کنید و با استفاده از آن ها از آلودگی های صوتی راحت شوید. این هدفون ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به هدفون های سطح بالا و حرفه ای به نظر می رسند که مردم برای گوش کردن به موسیقی از آن ها استفاده می کنند. به همین دلیل در مکان های عمومی جلب توجه نخواهید کرد. فقط لازم است در مواقع رفت و آمد در محل های عمومی مراقب محیط اطراف خود باشید تا سوانح ناخوشایندی مانند سرقت و یا تصادف را تجربه نکنید.
8- خاطرات خود را یادداشت کنید:
خاطرات
یادداشت برداری از خاطراتی که در سفر کسب کرده اید می تواند به شما در پردازش احساسات کمک کند. زمانی که دچار اضطراب و استرس شده اید، نوشتن می تواند بسیار آرامش بخش باشد. خواندن این خاطرات هم می تواند به شما در درک دلایل اصلی استرس و نگرانی و چگونگی مقابله با آن ها نیز مفید باشد. هر چه بیشتر بنویسید، در مدیریت احساس های متغیر روزانه ماهر تر خواهید شد. تنها یادداشتی کوتاه می تواند شما را به یاد خاطرات خوشی که در سفر تجربه کرده اید بیندازد و آن را برای همیشه در ذهنتان ثبت کند.
در این جا تنها به چند مورد از روش های مختلفی که افراد درونگرا می توانند با مشکلات تنها سفر کردن به دور دنیا مقابله کنند اشاره کردیم. ما به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه سعی کنید در طول زمان سفر، در انجام هیچ کاری عجله نکنید و با آرامش خاطر با ترس ها و مشکلات خود در این بازه ی کوتاه مقابله کنید. سفر خوشی را برای شما آرزومند هستیم!
مرگبارترین نقطه روی زمین در مکزیک؛ محل برخورد شهاب سنگ منقرض کننده دایناسورها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر