لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نقش بسیار مهم راهنمایان تور
نقش بسیار مهم راهنمایان تور

نقش بسیار مهم راهنمایان تور

اکثر مردمان دنیای معاصر عاشق مسافرت هستند. دیدن جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی مانند حیوانات، گیاهان یا پوشش گیاهی، دره ها، رودخانه ها و دریاها و سواحل، تپه ها و کوهها، یکی از بهترین تجربیات انسانهاست. با این وجود، چنین تجربه ای بدون کمک راهنمایان تور میسر نخواهد شد. راهنمایان تور، گردشگران را با پای پیاده و به روش و ترتیبی خاص از یک نقطه دیدنی به جاذبه ای دیگر می برند. برای رزرو هتل در مشهد به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل هما 1 مشهد، اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

راهنمایان تور دانش وسیعی درباره ی چگونه برخورد کردن با حیوانات و کلیت یک جاذبه گردشگری دارند، آنها دانش قابل توجهی درباره میراث فرهنگی مناطقی که شما از آنها بازدید می کنید، دارند و می دانند چکار باید انجام دهند تا شما سفری به یاد ماندنی داشته باشید. راهنمایان توری که با حیات وحش شبانه سروکار دارند، می دانند چه کارهایی باید انجام دهند تا گردشگران تا حد امکان و در بازه زمانی که برایش پول پرداخته اند، حیوانات زیاد و مختلفی تماشا کنند. آنها مثلا برای جستجو و یافتن حیوانات کوچک در شاخه های درختان یا درون غارها آموزش دیده اند.

چطور یک راهنمای تور مناسب انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید از تور پیاده خودتان لذت ببرید، بدون برنامه و فکر قبلی یک نفر را به عنوان راهنمای تورتان انتخاب نکنید. بنابراین بهتر است از قبل، درباره نوع راهنمای توری که می خواهید و اینکه چگونه و کجا باید این راهنما را استخدام کنید، تحقیق کنید.
زمانیکه به دنبال راهنمای تور در مناطق بیگانه ای که سرشار از حیات وحش هستند، میگردید، باید به نکات زیر توجه کنید:

همیشه به دنبال شخصی بگردید که دانش وسیعی درباره کل خانواده حیوانات دارد. چنین شخصی با چنین دانشی می تواند شما را با خود همراه کند و زندگی روزمره ی این حیوانات و چگونگی برخوردشان با انسانها را برای شما توضیح دهد. برخی از حیوانات بسیار خطرناک هستند و راهنمای تور باید بداند که چگونه احتیاط-های لازم را انجام دهد.

نکته دیگری که نباید فراموش کرد این است که برخی از حیوانات، همانگونه که پیشتر هم گفتم، خطرناکند و اگر به درستی با آنها برخورد نشود، می توانند به گردشگران حمله کنند. همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، باید همیشه به دنبال راهنمایی بگردید که برای برخورد با چنین حیواناتی آموزش دیده باشد تا در صورت حمله حیوانات به گردشگران بتواند شما را نجات دهد. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا چنین حملاتی غیرقابل پیش بینی هستند، پس بهتر است به دنبال کسی بگردید که بتواند به شما کمک کند تا فرار کنید.

قیمت های پیشنهادی از جانب راهنمایان تور متفاوت است. بنابراین بسیار مهم است تا قیمتهای چند راهنما را بپرسید و با هم مقایسه کنید و راهنمایی را انتخاب کنید که توانایی پرداخت دستمزدش را داشته باشید. همیشه یادتان باشد که در خرج کردن پول جانب اعتدال را نگه دارید تا سفر خوبی داشته باشید. برای انتخاب بهترین و ارزانترین راهنمای تور، برنامه های خلاق زیادی وجود دارند که قیمتهای مختلف راهنمایان مختلف را در اختیار شما می گذارند (بسته به کل مدت زمان تور پیاده یا تور مسافرتی). راهنمایان تور زیادی هم هستند که مجانی کار می کنند. یکبار که به مکزیکوسیتی رفته بودم، خدمات Strawberry Tours را انتخاب کردم که کاملا رایگان بود و من به شدت شوکه شده بودم. از سوی دیگر، برنامه های خلاق به مشتریان کمک می-کنند تا بهترین سایت های گردشگری را که می توانند درآنجا ذهنشان را آزاد کنند و لذت ببرند را ببینند.

آخرین نکته مهم، دانستن زبان است. ارتباط برقرار کردن با کسی که همزبان شماست آسانتر است زیرا راهنما می تواند بدون هیچ مشکلی با شما صحبت کند و موارد را توضیح دهد.


اهمیت استخدام راهنمایان تور محلی
در ادامه به اهمیت یا مزایای استخدام راهنمای محلی خواهیم پرداخت:
1. راهنمایان باتجربه سفر را لذت بخش و آموزنده می سازند

از آنجا که راهنمایان محلی اطلاعات تاریخی زیادی درباره ی نقاط گردشگری دارند، سفر را برای گردشگران لذت بخش و آموزنده می کنند. آنها برای چندین سال به طور حرفه ای در این کار بوده اند، که بدین معنی است که آنها همه چیز را درباره جاذبه های گردشگری می دانند (برخلاف راهنمایان جدیدی که هنوز در حال یادگیری این نقاط هستند). بنابراین، گردشگران در کل تور پیاده یا تور مسافرتی می توانند با کمک تجربیات راهنما، چیزهای زیادی یاد بگیرند.


2. راهنمای تور به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید

اگر می خواهید در همان روز شروع سفرتان راهنما استخدام کنید، ممکن است چندین ساعت در صفی طولانی معطل بمانید. بنابراین، اگر از قبل راهنمای تورتان را استخدام کنید (از طریق رزرو آنلاینی که با وارد شدن به حساب مشاوره ای راهنمای تور انجام می گیرد) میتوانید در وقت ارزشمندتان صرفه جویی کنید. از همین زمان ذخیره شده می توانید در طول سفر استفاده کنید و چیزهای زیادی را با سرعت مناسب یاد بگیرید، زیرا زمان کافی در اختیار دارید.

3. راهنمایان تور انعطاف پذیرند
انعطاف پذیر بودن یکی از برترین مزیت های استخدام یک راهنمای تور محلی است. راهنمایان محلی مطابق با درخواست شما فعالیت می کنند. یعنی شما هستید که بهترین زمان و مکانی که راحت هستید تا تور را شروع کنید به اطلاع راهنما می رسانید.

معرفی ده شهر چند فرهنگی در دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر