لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای رمین چابهار
روستای رمین چابهار

روستای رمین چابهار

استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از بزرگترین استان های ایران دارای شهرهای گردشگری فراوانی از جمله چابهار است. چابهارکه یک شهر بندری به شمار می رود یکی از مهم ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود. چابهار در سمت جنوب شرقی این استان واقع شده است و از جنبه های مختلفی از جمله اقتصادی و گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشد. این شهر با آب و هوای مطلوب و دل انگیزی که تقریبا در تمام فصول سال دارد و جاذبه های دیدنی فوق العاده ای که از وجود آنها بهره می برد به عنوان بهشت جنوب ایران شناخته می شود. چابهار همان طور که از نامش پیداست در هر چهار فصل از سال دارای آب و هوایی بهاری و معتدل است به همین دلیل همواره میزبان عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی در طول ایام مختلف از سال است. این شهر بندری علاوه بر جاذبه های شهری دارای روستاهای دیدنی زیبایی نیز می باشد که از جمله ی آنها می توان به روستای رمین به عنوان یک گنجینه شگفت انگیز در دل چابهار از استان سیستان واقع در جنوب ایران اشاره کرد. این روستا که در فاصله ی تقریبی 7 کیلومتری از شهر چابهار قرار دارد به عنوان یکی از زیباترین روستاهای این شهرستان و حتی کل استان شناخته می شود. روستای رمین جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که می تواند رضایت گردشگران با هر سلیقه ای را جلب نماید و آنها را از سفر به این نقطه از ایران خرسند و راضی راهی خانه و کاشانه ی خود کند.

از آنجا که روستای رمین یک روستای دیدنی و گردشگری است و همواره عده ی زیادی از گردشگران برای دیدن از آن و جاذبه های زیبایش راهی استان سیستان و بلوچستان می شوند دارای اقامتگاه نیز می باشد. البته مسافران گرامی می توانند در یکی از هتل های چابهار اقامت کنند با این حال اقامتگاه بومگردی رمین چابهار نیز گزینه ی مناسبی برای افرادی است که قصد دارند شب را در رمین بمانند. آدرس دقیق اقامتگاه رمین که در واقع شامل تنها یک واحد اقامتی است استان سیستان و بلوچستان – 14 کیلومتری شرق شهرستان چابهار – روستای رمین – بعد از نانوایی عادلی فر – پشت مدرسه ی دخترانه ی مهدیه است. این اقامتگاه در فروردین ماه سال 1396 شروع به کار کرد تا گردشگران و مسافران به رمین از رفاه حال بیشتری برخوردار باشند و مجبور نشوند برای اقامت در شب به شهر چابهار که در نزدیکی آن قرار دارد برگردند. دسترسی به ساحل رمین از اقامتگاه موجود در روستا کار آسانی است. از طرفی فاصله ی آن از تالاب لیپار به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی چابهار چیزی حدود تنها 9 کیلومتر است. چنانچه در تصاویر مربوط به این اقامتگاه تخت و مبلمان نمی بینید تعجب نکنید، دلیل آن حفظ فضای سنتی مکان و حس خوبی است که با ماندن در آن به مسافران القا می شود.
روستای رمین چابهار

ماسوله
ادامه مطلب

روستای رمین چابهار

روستای رمین در جنوب کشور ایران در کنار دریای عمان، در شهرستان چابهار، در دهستان کمبل سلیمان واقع شده است. این روستا که در فاصله ی حدودی 7 کیلومتری از شهر بندری چابهار قرار دارد دارای طبیعت فوق العاده زیبایی می باشد و در طول ایام مختلف از سال پذیرای خیل عظیمی از مسافران از سراسر ایران یا حتی جهان است. روستای رمین با فاصله ی کوتاهی که تا بندر چابهار دارد به عنوان یکی از نزدیک ‌ترین روستاهای گردشگری به این شهرستان شناخته می شود. این روستا از طریق جاده ی ساحلی بندر بریس، پسابندر و خلیج گواتر در سمت شرق چابهار به آن می رسد. روستای رمین حدود ۳۸5 هکتار وسعت و بیش از 3500 نفر جمعیت دارد لذا یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان چابهار به شمار می رود.

روستای رمین چابهار
به طور خلاصه می توان گفت رمین را به صورت روستایی تصور کنید که در سفر به آن در یک طرف جاده کوه هایی بسیار زیبا و در طرف دیگر آن دریا را می بینید و با دیدن این مناظر به وجد می آیید. این روستا یک منطقه ی گردشگری است لذا از جمله امکاناتی که در آن برای رفاه حال مسافران و گردشگران فراهم شده است می توان به نانوایی، مسجد، خانه بهداشت، بازار ماهی فروشان، اقامتگاه بوم گردی، بانک، مغازه های خرید سوغات و صنایع دستی و … اشاره کرد.

برای رسیدن به روستای زیبای رمین و دیدن از جاذبه های بی نظیر آن بایستی از شهر چابهار به سمت دهستان کمبل سلیمان حرکت کنید و بعد از رسیدن به این دهستان خود را به روستای رمین برسانید. رمین از سمت شمال به کوه های روستای تیس کوپال، از سمت غرب به شهر بندری چابهار و از سمت جنوب به دریای نیلگون عمان می رسد. از جمله جاذبه های طبیعی این روستا نوار ساحلی «کلات رود» است که در گذشته با نام خور شناخته می شده است. این نوار ساحلی از یک طرف به دریا و از طرف دیگر با صخره ‌های بسیار زیبا به تالاب لیپار در 4 کیلومتری روستای رمین می رسد. از طرفی در جنوب روستا می توانید به تفریح و گردش در کنار ساحل بپردازید و چنانچه از طرفداران ماهی هستید از خرید ماهی تازه لذت ببرید. از طرف دیگر ساحل روستای رمین مکان مناسبی برای موج سواری است و این تفریح به ویژه در سال های اخیر در این منطقه توسعه یافته است. با ما همراه باشید تا با دیگر جاذبه های روستای رمین از چابهار آشنا شوید.
روستای رمین چابهار

جاذبه های دیدنی روستای رمین

کوه‌ های مینیاتوری

یکی از مهم ترین جاذبه های موجود در روستای رمین که همواره گردشگران را به سمت خود فرا می خواند و از آنها دعوت به عمل می آورد تا اوقات بسیار خوب و خوشی را پشت سر بگذارند کوه های مینیاتوری است که با نام کوه های مریخی هم شناخته می شوند چون بسیار شبیه به سیاره ی مریخ هستند. این کوه ها که در شمال روستا قرار دارند در اندازه های بزرگ و کوچک و شکل های بسیار جالب و دیدنی که دارند هموراه توجه عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می کنند و آنها را به تماشای خود می نشانند.
روستای رمین چابهار

روستای ییلاقی آب اسک
ادامه مطلب

درختان مکرزن

یکی از جاذبه های دیدنی و البته قدیمی روستای رمین یک جاذبه ی طبیعی به نام درخت مکرزن است که اهالی روستا از آن به عنوان کرگ یاد می کنند. قدمت این نوع درخت که چند مورد از آن در روستای رمین قابل رویت است به حدود 5 قرن پیش باز می گردد. اگر می خواهید این درخت کهنسال را از نزدیک ببینید بایستی به مرکز و یا جنوب روستا بروید تا شاهد عظمت و زیبایی آن باشید. در زمان های قدیم آخر هفته ها زیر سایه ی این درخت گوسفند و بز قربانی می کردند و در اطراف قبرستانی که در جنوب روستا قرار دارد در کنار این درخت برای شفای بیماران و گره گشایی از کار مشکل داران دعا می خواندند.
روستای رمین چابهار

تالاب لیپار

تالاب زیبا و معروف لیپار یکی از بزرگترین و زیباترین تالاب های استان سیستان و بلوچستان است که در فاصله ی 4 کیلومتری از سمت شرق روستای رمین واقع شده است. تالاب لیپار مانند یک سد طبیعی عمل می کند و موجب گردهمایی آب های موجود در منطقه می شود و آنها را در دل خود جمع می کند تا مورد استفاده ی گیاهان و پرندگان موجود در منطقه قرار گیرد. رویش درختچه‌ های مختلفی از جمله حرا، گز و چش در اطراف این تالاب تصاویری را پدید می آورد که دل هر بیننده ای را می رباید و چشمان او را خیره می کند. در این تالاب نیز مانند هر تالاب دیگری پرندگان مختلفی زندگی می کنند. از جمله پرندگانی که تالاب لیپار را محل زندگی خود قرار داده اند می توان به چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری، طاووسکن، باقرقره، تیهو و خوتکا اشاره کرد. وجود این پرندگان در اطراف تالاب لیپار یکی از دلایل سفر گردشگران در فصل مهاجرت آنان به روستای رمین می باشد.
روستای رمین چابهار
تالاب لیپار علاوه بر اینکه بسیار زیبا و دیدنی است ویژگی جالب توجه دیگری نیز دارد و آن اینکه این تالاب در فاصله ی بسیار نزدیکی از جاده ی ساحلی و گردشگری چابهار به طرف خلیج گواتر واقع شده است. این ویژگی موجب می شود همواره عده ی زیادی از گردشگرانی که برای دیدن از چابهار به سمت سیستان حرکت می کنند به بازدید از تالاب لیپار هم بپردازند و چند ساعتی را در کنار آن به تماشای تصاویر زیبای طبیعی بنشینند.
روستای رمین چابهار

نوار ساحلی کلات رود

همان طور که اشاره شد نوار ساحلی کلات رود از یک طرف به تالاب لیپار می رسد لذا در کنار بازدید از تالاب لیپار می توان از آن هم دیدن کرد. این نوار ساحلی در واقع یکی از جاذبه های بسیار دیدنی شهرستان چابهار است که در نزدیکی روستای رمین کاملا قابل رویت است. نوار کلات رود دارای وسعتی معادل ۱۰ هکتار می باشد و به عنوان بخشی از نوار ساحلی دریای عمان در دامنه ی تپه‌ های ماسه‌ ای بسیار زیبا نظر گردشگران را به سمت خود جلب می کند.
روستای رمین چابهار

اسکله روستای رمین

جاذبه ی دیگری که در روستای رمین دل گردشگران را می رباید و آنها را به سمت خود دعوت می کند اسکله ی ماهیگیری روستاست. گردشگران می توانند در این اسکله ی زیبا حرکت و پهلوگیری انواع لنج‌ ها را ببینند و شاهد منظره ی جالب تخلیه ی ماهی های صید شده از دریا باشند. منظره ای که شاید تنها در یک چنین مناطق بندری بتوان از نزدیک دید و از تماشای آن لذت برد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که روستای رمین با اسکله ای که از وجود آن بهره می برد دارای مقام سوم صید ماهی در کل کشور می باشد. این در حالی است که بیشترین میزان صید تن ماهی در سطح شهرستان چابهار به این روستای زیبا تعلق دارد. با این تفاسیر حتما تا کنون متوجه شغل اصلی اهالی روستای رمین شده اید. بله اکثر اهالی رمین دارای شغل صیادی هستند و روزی خود را از دل دریا به دست می آورند. عده ای نیز در کارخانه های کنسرو ماهی و تولید فرآورده های آبزی که در اطراف روستا در حال فعالیت هستند مشغول به کار می باشند و از این طریق امرار معاش می کنند. عده ی دیگری نیز از طریق تولید صنایع دستی کسب درآمد کرده و چرخ زندگی را می چرخانند.
روستای رمین چابهار

راهنمایی برای سفر به خیت هورن هلند| مسحوركننده ترین روستا
ادامه مطلب

صنایع دستی روستای رمین

زمانی که نام روستا شنیده می شود گوشه ای از ذهن ها به سمت صنایع دستی و ظرافت و زیبایی که در آن وجود دارد می رود. هر یک از روستاهای ایران دارای صنایع دستی زیبایی هستند که معمولا توسط زنان هنرمند روستا تهیه می شوند. روستای رمین نیز زنان هنرمند و باسلیقه ای دارد که با سوزن دوزی، مکرمه بافی، گل سازی و توربافی وسایل جالبی می سازند و از این طریق هم به اقتصاد خانواده ی خود و هم به اقتصاد روستایشان کمک می کنند و هم فرصت های شغلی مناسبی در روستا به وجود می آورند. صنایع دستی می توانند بهترین سوغات و یادگاری از هر شهر و روستا و دیاری باشند که برای همیشه می مانند و شما را به یاد خاطرات خوب و خوشی که از سفر به آن دیار داشته اید می اندازند. مخصوصا اگر اهل سفرهای پی در پی هستید قطعا صنایع دستی جاهایی که رفته اید می تواند مجموعه ی زیبایی باشد که در گوشه ای از منزل شما جلوه نمایی می کند و هر یک شما را به یاد سفری که آن را خریداری کرده اید می اندازد.
روستای رمین چابهار

جایگاه کتاب در روستای رمین

روستای رمین در کنار جاذبه های دیدنی بسیاری که دارد از وجود یک ویژگی ویژه بهره می برد. در واقع این ویژگی توجه اهالی روستا به کتاب و کتاب خوانی است. این ویژگی باعث شده تا گردشگران علاقه ی بیشتری به دیدن اهالی روستا نشان دهند و برای اشنایی با آنها راهی این دیار شوند. جالب است بدانید روستای رمین جزء یکی از ۱۰ روستای دوستدار کتاب و کتاب خوانی در ایران است و مردم آن افرادی اهل مطالعه هستند و برای کتاب و کتاب خوانی ارزش زیادی قائل می باشند. قطعا روستایی که افرادی کتاب خوان دارد با سایر روستاها متفاوت می باشد پس بازدید از آن می تواند جالب و جذاب باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر