لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> کشورهای مناسب سفر کمپینگ
کشورهای مناسب سفر کمپینگ

کشورهای مناسب سفر کمپینگ

سفر در دل طبیعت و در میان جاذبه های طبیعی لذت زیادی دارد، در میان جنگل های سرسبز النگدره یا ناهارخوران گرگان کمپ کنید و در سرسبزترین مناطق ایران آرامش را تجربه کنید، رزرو آنلاین هتل های گرگان را فراموش نکنید و با اقامت در هتل زیارت گرگان که در روستای زیارت واقع شده و در نزدیکی چشمه آب گرم می باشد سفری به یاد ماندنی را رقم بزنید. در ادامه با بهترین مناطق جهان مناسب سفر کمپینگ آشنا می شویم، با ما همراه باشید:
اگر در گذشته هنگام فستیوال موسیقی یک چادر دو نفره را با چندین نفر به اشتراک گذاشتید یا گاهی اوقات به پدرتان کمک کردید تا چادری در حیاط پشتی برپا کنید هرچند این لحظات نیز جالب بوده اند اما در سفر کمپینگ آنها را فراموش کنید. دیگر در حیاط خانه چادر نزنید و به سوی جذاب ترین مناطقی که مناسب سفرهای کمپینگ باشند حرکت کنید و از طبیعت لذت ببرید. سواحل بکر، کوهستان های صخره ای و مناظر آبشارهای نفس گیر همگی در چند قدمی و پشت در چادر قرار دارند، فرصت این تجربه را از دست ندهید.
1 – کشور نیوزیلند

بدون شک نیوزیلند بهترین کشور جهان برای گذراندن لحظاتی پر شور در فضای باز است؛ این سرزمین مملو از تپه های پر پیچ و سرسبز، خطوط ساحلی خوش منظره و ماجراجویی ها می باشد. به دنبال هر نوع زمین و تنوعی باشید فراموش نکنید که در سفر کمپینگ بعدی خود می توانید در نیوزیلند آن را بیابید. در این کشور تقریبا در تمامی مناطق عمومی کمپینگ ممنوعیتی ندارد و بر اساس سیستم آزادی کمپینگ، بدون دغدغه چادر خود را برپا کنید. پس برای ماجراجویی در دل طبیعت آماده شوید.
2 – کشور کانادا
کشور کانادا
کانادا کشور زیبایی است و جایگاه پارک های ملی و مناطق حفاظت شده متنوع و شگفت انگیزی در کره زمین می باشد؛ هرگز در این سرزمین مشکلی در فضای کمپ نخواهید داشت و به اندازه کافی جا وجود دارد، هزاران زمین مناسب کمپ و اردوگاه توسط پارک کانادا مدیریت می شود و می توان گفت که دورترین این اردوگاه ها به وای فای نیز دسترسی دارند. برای ورود به حیات وحش نیاز به دریافت مجوز دارید اما ترتیب یک سفر لذت بخش و پرماجرا بدون شک به تلاش برای کسب اجازه می ارزد. در کنار کمپ می توانید به کایاک سواری نیز بپردازید و در نزدیکی ساحل گاو ماهی ها را تماشا کنید.
3 – کشور نروژ
کشور نروژ
قبلا کمپ در این سرزمین آزاد نبوده و از سال 1957 میلادی نه تنها نروژی ها بلکه دیگر گردشگران نیز می توانند بدون پرداخت هزینه و آزادانه در اطراف شهر چادر برپا کنند. هزاران آبدره در این کشور وجود دارد که می توانید در کنار آنها چادر بزنید؛ به دور از هیاهو و در خلوت و آرامش استراحت کنید و از مناظر فوق العاده زیبا که ارزش ثبت و به اشتراک گذاری با دیگران دارد لذت ببرید. گردشگرانی که نمی خواهند خود چادر زده و سپس آنرا جمع کنند نیز می توانند از خدمات و امکانات موجود در منطقه کمپ استفاده کنند. قبل از سفر نیز بهتر است که زمان مناسب کمپینگ در نروژ را بررسی کنید.
4 – ایالت متحده امریکا
کشور ایالت متحده امریکا
گفتنی است که کمپینگ از تفریح های مورد علاقه آمریکایی ها به شمار می رود، گویی این کشور مخصوص مکانی برای کمپ آفریده شده است. در سراسر این کشور می توانید مناظر فوق‌ العاده شگفت انگیزی را بیابید که بسیار متنوع بوده و وارد دنیای دیگری می شوید. ایالت متحده آمریکا مقصدی بی نظیر برای کمپ های آخر هفته و همچنین مناسب کوهنوردهای سرسخت می باشد. امکانات آماده کمپ برای گردشگران فراهم بوده و مسیرهای طبیعت گردی زیادی در انتظار گردشگران است که مناسب انواع سلیقه ها نیز می باشد. برای یافتن مناسب ترین مکان کمپینگ، بهتر است لیست 21 مکان برتر چادرزنی در ایالت متحده آمریکا را بررسی کنید.
5 – کشور استرالیا
کشور استرالیا
استرالیا یکی دیگر از مقصدهای مناسب کمپینگ محسوب می شود، فرقی نمی کند به دنبال تجربه در دشت باشید یا در ساحل چادری برپا کنید یا در میان زمین های جنگلی با شکوه به کاوش بپردازید، در این سرزمین تعداد بیشماری از زمین های مناسب کمپ را می توانید بیابید. در این سرزمین مکان های کمپینگ متفاوتی وجود دارد در مکان های عمومی بدون پرداخت هزینه چادر بزنید و در سایت های مجهز کرایه پرداخت کنید، حتی در توقفگاه ها در طول جاده ها چادرهایی برای استراحت گردشگران برپا شده است. اگر سفر کمپینگ ارزان یا رایگان کافی نیست و ماجراجویی های بیشتری می خواهید بهتر است از جاده های اصلی دور شوید و به مناطق دورافتاده سفر کنید. راهی حیات وحش در جزیره تاسمانی شوید، از جنگل های گرمسیری کوئینزلند و یا از سواحل ویتساندی با شن های سفید بازدید کنید و از زیبایی های این کشور لذت ببرید. نگران نباشید به هر نقطه ای که سفر کنید حیات وحش در نزدیکی تان قرار دارد مخصوصا گونه های خطرناک، پس بهتر است آمادگی کافی را داشته باشید تا در صورت رویارویی بدانید می بایستی چه رفتاری داشته باشید.
6 – کشور ایسلند
کشور ایسلند
در این سرزمین نورهای رنگارنگ زیبایی معروف به شفق قطبی را می توانید در آسمان تماشا کنید، در ایسلند سرتاسر آسمان مملو از ستاره است. گفتنی است که شفق قطبی تنها در چند کشور معدودی به چشم می خورد که ایسلند یکی از این کشورها می باشد. این کشور جاذبه های بی نظیری دارد علاوه بر طبیعت شگفت انگیز، چشم اندازهایی در ایسلند دیده می شود که در هیچ جای کره زمین نمونه ندارد. آماده صعود به ارتفاعات در کوهستان های آتشفشانی در نزدیکی چشمه های آب گرم و آبفشان ها باشید، تجربه ای بهتر از این نخواهید یافت.
فراموش نکنید که ایسلند یکی از گران ترین کشورهای جهان بوده و تنها راهی که بتوانید از هزینه های سفر بکاهید استراحت در میان چادر و در دل طبیعت خواهد بود. در زمین های عمومی بدون پرداخت کرایه کمپ کنید و در هر محل تنها می توانید یک شب در چادر اقامت کنید، پس می بایستی روز بعد به دنبال مکان دیگری برای کمپ و خوابیدن باشید؛ اما در صورت اقامت در اردوگاه ها و زمین های مخصوص کمپینگ شبانه 10 دلار هزینه پرداخت خواهید کرد.
7 – بریتانیا
بریتانیا
کشورهای انگلستان، ایرلند، اسکاتلند، ولز مکان جالبی برای سفر بعدی خواهند بود اما در این سرزمین شاید تعجب کنید با وجود تپه های سرسبز و پر پیچ و خم، قلعه های ویران شده و بیشه هایی با افسانه های قدیمی در کنار آب و هوای سرد، اکثر مردم ترجیح می دهند از فضاهای بسته لذت ببرند. در میان دره های مه آلود، اسرارآمیز گلن اسکاتلند کاوش کنید؛ در مسیرهای طبیعت گردی ساحلی در کنار تپه های صخره ای انگلستان قدم بزنید. در مسیر خود به سوی بریتانیا نیز کمپ کنید و لحظات دوست داشتنی را تجربه کنید. شاید قرار دادن ایرلند و اسکاتلند و دیگر کشورها در زیر نام بریتانیا گزینه ی درستی نباشد، هر یک از این کشورها به سفری جداگانه می ارزد اما در اینجا بخاطر محدودیت به طور خلاصه به هریک اشاره کردیم.
8 – کشور قرقیزستان
کشور قرقیزستان
این کشور در آسیای مرکزی واقع شده و مرواریدی نادیده گرفته شده می باشد که بهترین منطقه برای سفرهای کمپینگ بوده و گردشگران می توانند در این سرزمین از هیاهوی زندگی معمول دور شوند و آرامش را تجربه کنند. دشت های سرسبز انتها ندارند به هر سو نگاه کنید مناظر زیبایی در انتظارتان می باشد، کوهستان های با عظمت که بخاطر زیبایی پس زمینه ی جذابی در تصاویر یادگاری خواهند بود. کمپ در کشور قرقیزستان مانند زندگی در درون تصاویر زیبای نقاشی شده است. بسیاری از مردم قرقیزستان هنوز هم به سبک سنتی زندگی ساده ای دارند و در چادرهای عشایری زندگی می کنند. در مسیر خود با کمپ های مردم بومی روبرو می شوید؛ از خوردن سوپ های گرم آنها لذت برده و در خیمه ی بزرگی که برپا کرده اند می توانید در طول شب اقامت کنید و با سبک زندگی این مردمان آشنا شوید. هنگام کمپ هزینه ای پرداخت نمی کنید اما در صورتی که به سوی مرزهای چین یا تاجیکستان حرکت کنید و بخواهید شب را در این مکان ها اقامت کنید می بایستی هزینه پرداخت کنید. اگر طبیعت گردی در ارتفاعات را دوست دارید به قرقیزستان سفر کنید تا در ارتفاع بالای سه هزار مایلی از سطح دریا کمپ کنید و در مسیرهای طبیعت گردی قدم بزنید. پس فراموش نکنید همراه داشتن تجهیزات کمپ در این سفر ضروری می باشد؛ لباس های گرم بردارید و هر آنچه در پیاده روی کوهستانی نیاز است را به همراه داشته باشید.
9 – کشور کنیا
کشور کنیا
کنیا مکان مناسبی برای سفرهای سافاری در میان حیات وحش است و علاوه بر تجربه زندگی در طبیعت، می توانید از سیستم مورد استفاده کمپ های خصوصی یا عمومی استفاده کنید. بر فراز کوهستان ها کمپ کنید، یا در اعماق جنگل یا در نزدیکی فیل ها در دریاچه پارادایس چادر بزنید و از سفر خود لذت ببرید. این مکان گزینه ی خوبی برای گردشگران ماجراجو محسوب می شود مسافران شجاع می توانند لحظات فراموش نشدنی و واقعی را با دیدن حیات وحش تجربه کنند.
10 – کشور اندونزی
کشور اندونزی
کشور اندونزی از بیش از 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و یک بهشت گرمسیری می باشد. شاید این سرزمین در سفر کمپینگ به عنوان اولین گزینه در ذهن گردشگران ظاهر نشود؛ اما بدون شک در لیست و سفرهای بعدی توریست ها قرار دارد. توریست ها می توانند در تورهای کمپینگ شرکت کنند یا خود به تنهایی پیش روند و در میان دو درخت چادر خود را برپا کنند. با وجود آب و هوای گرم و زیبایی های فوق العاده شگفت انگیز طبیعی فرقی ندارد در کجا کمپ کنید، سراسر این کشور دیدنی و بی نظیر است و مناسب کمپ می باشد. هنگام کمپ در مناطق دوردست مطمئن شوید که به محیط اطراف خود تسلط دارید و در مکان امنی چادر زده و استراحت می کنید.
سنجاب زاگرس ایرانی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر