لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> انقلاب کلان داده ها در صنعت گردشگری
انقلاب کلان داده ها در صنعت گردشگری

انقلاب کلان داده ها در صنعت گردشگری

کلان داده ها چه مزایای قابل ملاحظه و واقعی برای صنعت گردشگری به ارمغان می آورند ؟ این تکنولوژی چه فرصت های تجاری را به وجود می آورد؟

اولین پی آمد این است که تحول دیجیتال و پیشرفت های تکنولوژیکی اساسا منجر به تغییر نحوه مصرف مردم و آگاهی یافتن آن ها می شود . یک سناریوی دیجیتال روش های جدید مدیریت تجاری را با خود به همراه دارد . برای اطمینان از ماندگاری آن ها ، تمامی تجارت ها ملزم به مطابقت خود با محیط آنلاین می باشند .
بخش گردشگری نیز استثنا نیست . تحلیل داده ها در تمامی حوزه هایش ازصنعت گردشگری بهره می برد ، از امکانات آن بهره می گیرد و فرصت های جدید تجاری را معرفی می کند .

پیاده سازی کلان داده ها در گردشگری به معنای داشتن اطلاعات بلادرنگ در مورد کاربران ، حرکات آن ها و اولویتهایشان است .
اطلاعاتی در مورد حرکات مسافران ، اولویت های خرید آن ها آرزوهای آن ها و … و اگر این اطلاعات به شیوه درست مدیریت شوند مزایای بسیار زیادی در بخش گردشگری برای شرکت هایی که هم اکنون فرصت تعریف و بهینه سازی استراتژی ها برای افزایش فروش را دارند ، به ارمغان می آورند .
فعالیت های آنلاین گردشگران کلان داده هایی را به وجود می آورد که تصویر بهتری از رفتار آن ها را ارائه می دهند . به همین خاطر ، مطالعات بر مبنای نظر سنجی ها یا مصاحبه ها با کارشناسان فقدان عینیت لازم برای دریافت پاسخ های قطعی در مورد وضعیت واقعی گردشگری است .
مخصوصا این تکنولوژی منجر به گردآوری برخی پارامترها می شود که امکان بهبود خدمات ، روند تصمیم گیری و مدیریت تجارت های گردشگری را فراهم می کند .

پارامترهایی مانند تعداد بازدید کنندگان و همچنین کشور محل اقامت آن ها ، مقدار زمانی که افراد ملیتشان را حفظ می کنند ، نوع سفرهای رایج در شهرها ، مکان هایی که گردشگران برای اقامت شبانه ترجیح می دهند و میانگین هزینه ها .

کلان داده ها

کلان داده ها چه تاثیری در گردشگری دارند ؟
در مقایسه با روش های قدیمی ، تحلیل داده ها شش مزیت مهم در بر دارند .
قابلیت اطمینان
اطلاعات استخراج شده با بکارگیری کلان داده ها بر پایه ی عملکرهای واقعی مصرف کننده می باشند نه بر پایه ی اطلاعات دریافتی از نظر سنجی ها یا پیش بینی ها . بنابراین نتایج هدفمند هستند و ارزیابی هایی تحت تاثیر تفاسیر مختلف نیستند .
نمود

هر چه قدر منابع جمع آوری اطلاعات بیشتر باشند به همان اندازه ارائه نمونه نیز بهتر می باشد . چارچوب نمونه گیری بر اساس اطلاعاتی که به طور صحیح گرد آوری شده اند ، در مقایسه با اطلاعاتی که بر اساس مطالعات تحقیقی متداول استخراج شده اند ، به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش می باشند .

کلان داده ها

جزئیات اطلاعات و ظرفیت تقسیم بندی
با کنترل داده های مغایر ، اطلاعات گردآوری شده به آسانی قابل خواندن هستند و قابلیت تبدیل به کارهای موثرتر و دقیق تری دارند که امکان بهینه سازی نتایج مدیریت گردشگری با در دست داشتن جزئیاتی مانند خواست مشتریان را دارند .
به واسطه ی کلان داده ها ، شرکت ها ظرفیت واقعی مشتریان ، عادت ها و اولویت های آن ها را می دانند و بر این اساس شرکت ها می توانند مواردی را پیش بینی کنند برای مثال هزینه مناسب هر مشتری و بهبود تجربه آن ها .
پیوند زنی اطلاعات با منابع کنونی یا آتی

هم اطلاعات کنونی و هم اطلاعات آتی قابلیت ترکیب با دیگر منابع اطلاعاتی مانند اطلاعات رسانه های اجتماعی یا اطلاعات عمومی را دارند . ادغام اطلاعات گردآوری شده با متغیرهای دیگر منجر به پیدایش نتایج جدید می شود . برای مثال ، امکان داشتن نه تنها یک سابقه حضور بلکه یک سابقه حضور مرتب شده بر اساس زمان ، مکان مبدا و میانگین هزینه ها .
کلان داده ها

جریان های جدید اطلاعاتی
پیدایش کلان داده ها منبع جدید استخراج اطلاعات از طریق تکنولوژی هایی است که گردشگران برای خودشان به وجود می آورند ( مانند پرداخت از طریق کارت و یا اتصال به اینترنت از طریق گوشی همراه ) . بعلاوه ، پیدایش تکنولوژی قابل حمل و افزایش برنامه های گوشی های هوشمند امکان سنجش و اشتراک گذاری نظرات را فراهم می کند ، بنابراین شانس فراهم کردن چارچوب نمونه گیری بسیار بزرگتر به طور فزاینده ای افزایش می یابد .
شانس فرصت های تجاری جدید

شرکت ها می توانند اطلاعات داخلی خود را با نتایج گرفته شده با بکارگیری کلان داده ها را مقایسه کنند ، این امر به آن ها این امکان را می دهد که مشخص کنند آیا پیشنهادات مطابق با خواسته های گردشگران تنظیم می شوند یا خیر و اینکه اطلاعات ضروری برای باز تعریف پیشنهادات در مواردی که مطابقت با خواسته های گردشگران ندارند ، در دست باشند . این روش یعنی فرصت نوآوری ، باعث پیدایش مسیرهای جدید تجاری و شخصی سازی تجربیات گردشگران می شود .
کلان داده ها

چالش هایی که باید حل شوند :
ترکیب ساختارهای سنتی با ساختارهای مدیریت کلان داده ها
شکاف بین تعداد حرفه ای ها با علم کلان داده و مقدار بسیار زیاد شرکت ها که به بخش گردشگری اختصاص یافته اند
تنظیم سطح امنیت حریم خصوصی اطلاعات مشتری و همچنین مسئولیت کاربرد اطلاعات برای اطمینان مشتری از بهره مندی بدون وارد شدن خدشه به حریم خصوصی
از طریق کلان داده ها ، شرکت های گردشگری یک کار مشتری پسند جدی ، پر هزینه ، دشوار و با تکنولوژی بسیار بالا را توسعه می دهند . مقادیر زیادی از اطلاعات مجوز به کار گیری مدل های پیش بینی شده بسیار سودمند را می دهد که منجر به بهبود کارایی خدمات مشتریان و کالاهایی می شود که همه ما تقاضا داریم .
با این روش کانال های توزیع به تدریج به سمت شرکت هایی که کاملا تکنولوژیک هستند ، پیش می روند و این ها تنها شرکت هایی هستند که توانایی سرمایه گذاری های کلان برای توسعه تحلیل کلان داده ها را دارند .

آيا به دنبال سبك فوق العاده معماری امريكائی هستيد؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر