لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> هنر و زیبایی در متروی شهر پاریس
هنر و زیبایی در متروی شهر پاریس

هنر و زیبایی در متروی شهر پاریس

طرفداران و علاقه مندان به هنر، شیفتگان فرهنگ و زیبایی شناسان، دسته دسته به پاریس می آیند تا برخی از بهترین آثار هنری جهان را در این شهر تماشا كنند. موزه ها و گالری های هنری نمادین، مملو از نقاشی ها و مجسمه هایی در كلاس جهانی هستند، اما بیایید آنچه را كه در زیر خیابان های سنگفرش شده این شهر وجود دارند را نادیده نگیریم.

بِلا از وب سایت پاریس پَس سری به زیر زمین این شهر زده تا زیبایی واقعی ایستگاه های مترو شهر پاریس را آشكار نماید. از ورودی های هنری و اصیل گرفته تا ایستگاه های بازسازی شده به شكلی ماهرانه، سیستم متروی پاریس، شبكه ای ارزشمندتر نسبت به یك سیستم حمل و نقل معمولی برای جابجایی بین دو نقطه است! انواع آیتم های متنوع هنری و فرهنگی برای تماشا و لذت بردن وجود دارد، بنابراین سطح ماجراجویی های خود را بالا ببرید – البته در زیر زمین خیابان های پایتخت كشور فرانسه.

با رزرو هتل عباسی اصفهان، سفری به این شهر داشته باشید و از نمایشگاه های متنوع صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان به نام این شهر دیدن فرمائید.
لوور ریوولی: 8 رو د آمیرال د كولینی

موزه لوور به لطف مجموعه عظیمی از آثار هنری، یكی از مشهورترین جاذبه های پاریس به شمار می رود. با توجه به حضور بیش از 9 میلیون نفر به طور سالانه برای بازدید از این مكان، چیز عجیبی نیست كه زیر زمین های پاریس هم به نوعی انعكاس دهنده سبك و حالت این موزه معروف و شناخته شده باشد. ایستگاه متروی لوور ریوولی مملو از آثار المثنی ای است كه در موزه به نمایش گذاشته شده اند. اگرچه این ایستگاه دسترسی به خود موزه را قطع كرده است، ‌اما بازدید كنندگان همچنان پلتفرم های اصلاح شده به شكل منحصربفرد را تحسین می كنند. در حال حاضر پالایس رویال میوسی د لوور، ‌ایستگاه متروی اصلی موزه لوور می باشد كه خود آن یكی دیگر از جاذبه هایی است كه بایستی در برنامه تور خود آن را مد نظر داشته باشید. ورودی منحصربفرد پلیس كوُلِت كه با حباب های شیشه ای رنگارنگ تزئین شده اند، ارزش یك بار دیدن را دارد.

با رزرو هتل های کرمان، از مکان های مختلف تاریخی این شهر و نواحی اطراف آن دیدن کنید، چرا که این شهر یکی از باستانی ترین شهرهای کشور عزیزمان می باشد.
كونكورد: پلیس دلا كونكورد رو رویال
كونكورد

كونكورد یكی از بزرگترین ایستگاه های تعاملی در زیر زمین خیابان های پاریس می باشد، كه خط یك،‌ هشت و دوازده مترو را به هم پیوند داده است. اگر برنامه ریزی كرده اید كه موزه اورانجر را ببینید یا به چمپز الیسیس سری بزنید، این همان ایستگاهی است كه از آنجا می توانید به این مكان ها دسترسی داشته باشید. این ایستگاه كه در سال 1990 افتتاح شده است، به لطف وجود دیوارهای پلتفرم خط دوازده، یكی از شناخت پذیرترین ایستگاه های شهر پاریس قلمداد می گردد.

استعداد و نبوغ موجود در پشت پرده دكور مزبور، مربوط به هنرمند معروف فرانچویس شِین می باشد كه تونل را با كاشی های حروف بندی شده تزئین كرده و عبارتی به این شكل را خلق نموده است: 1789 Declaration des Droits de l’Homme et du Citoyen. با تلاشی كه شده تا بیشترین تعداد كلمات قبل از ورود قطار به ایستگاه بر روی دیوار نقش ببندد، این ایستگاه تبدیل به مكانی بسیار زیبا برای گذراندن وقت گردیده است! آیا می دانستید كه شعر شاعر فرانسوی به نام ازرا پاود مربوط به سال 1912 تحت عنوان “یك ایستگاه در مترو” الهام گرفته شده از این ایستگاه می باشد؟
آبسیس: رو د آبسیس
آبسیس

ورودی ایستگاه متروی آبسیس پاریس به عنوان یكی از تنها دو ورودی هنری و سایبان دار شیشه ای باقیمانده در پاریس،‌ حقیقتاً مكانی است كه بایستی مورد تمجید و تحسین قرار گیرد. این ورودی توسط هكتور گیمارد ساخته شده و در اصل مترو را در بخش هتل دِ ویل پوشش داده است، البته قبل از اینكه به ناحیه خوش منظره مونتمارتر كه در دهه 1970 میزبان ساكر كوئر بوده است، منتقل گردد.

همچنین در صورتی كه فیلم مذهبی آمیلیه را دیده باشید، احتمالاً ایستگاه (و منطقه اطراف آن) را خواهید شناخت. آبسیس كه در عمق 36 متری زمین قرار دارد، عمیق ترین ایستگاه متروی شهر می باشد. به محض اینكه قدم در راه پله این ایستگاه می گذارید، می توانید آثار رنگارنگ منقش بر روی دیوار و همچنین دیوارهای با پوشش گرافیتی را مشاهده نمایید كه باعث شده اند ارزش تماشا كردن را داشته باشند.
پونت نووف: رو دو پونت نوف
پونت نووف
پونت نوف در واقع قدیمی ترین پل پاریس است، ‌اگرچه نام آن، كه به معنی “پل جدید” می باشد،‌ مفهوم دیگری را می رساند. این مكان كه در سال 1607 ساخته شده، یكی از مشهورترین جاذبه ها می باشد كه بازدیدكنندگان می توانند بر روی آن و در امتداد رودخانه سن پیاده روی لذتبخشی به سمت ایل دلا سیت داشته باشند تا از كلیسای نوتردام و سِینت چاپل دیدن كنند. طرح غالب ایستگاه متروی پونت نوف نمایش دهنده مون د پاریس (ضرابخانه پاریس) می باشد كه در اطراف تقاطع واقع شده است. نسخ كپی شده از سكه های فرانسوی در اندازه های بزرگ در این مكان همراه با قفسه ها و ترازوهایی برای وزن كردن پول ها در معرض نمایش قرار داده شده اند.
باستیل: پلِیس دِ لا باستیل
باستیل

با حضور در این مكان، قدم در گذشته های شهر پاریس بگذارید و با بخشی از تاریخ فرانسه در ایستگاه باستیل آشنا شوید. دیوارهای آن در سال 1989 توسط لیلیان بلمبرت و اودیل ژاكوت به منظور گرامی داشتن جشن دویست سالگی انقلاب فرانسه تزئین گردید. با ایستادن در این ایستگاه می توانید 5 نقاشی آبرنگی را كه صحنه های تاریخی از فرانسه را نشان می دهند، تماشا کنید – گویی در سالن یك موزه ایستاده اید.

طوفان مشهوری در چهاردهم جولای سال 1789 در باستیل وزیدن گرفت و این همان نقطه شروع انقلاب فرانسه بود. اگر دلتان می خواهد كه باستیل باسین را نیز ببینید، گردشی در این ایستگاه داشته باشید. این یك حوزه كوچك رودخانه ای جذاب است كه كانال سِینت مارتین را به رود سن متصل می نماید.
آرتز ای متیرز: رو رئومور
1683278746 232 هنر و زیبایی در متروی شهر پاریس
قطعاً هیچ مكانی مشابه این ایستگاه را قبلاً ندیده اید! ایستگاه آرتز ای متیرز كه دارای سقف گنبدی بوده و كاملاً از جنس مس می باشد، برای اینكه حس یک زیردریایی را القا نماید طراحی شده است و پوشیده از سنگفرش می باشد. این ایستگاه (كه عنوان آن به معنی موزه هنر و صنعت می باشد)، درست در بالای این بخش واقع شده و دربرگیرنده برخی از نمایشگاه های دیدنی تحولات حوزه فناوری مانند خودروها و هواپیماهای قدیمی و همچنین آونگ فوكالت می باشد. ایستگاه آرتز ای متیرز، كه طراحی دوباره آن مبتنی بر نوشته هایی از نویسنده و ماجراجوی معروف فرانسوی ژول ورن است، انعكاسی فوق العاده از خود موزه می باشد كه شما را به جهان عجیب و غریبِ خلق و اختراع آثار هنری سوق می دهد.
1683278746 825 هنر و زیبایی در متروی شهر پاریس

می توان گفت كه اگر در یك تور هنری در پاریس شركت داشته باشید، به همان میزان كه موارد روی زمین الهام بخش شما خواهند بود، دیدن موارد زیر زمین هم می توانند الهام بخش شما باشند. حتی برای لذت بردن از هنر و معماری پاریس هم از یك موزه به موزه دیگر را با مترو سفر كنید. هم قدیمی ها را ببینید و هم جدیدها، مانند سازه های اصیل در آبسیس و نمایشگاه های نمادین انقلاب فرانسه در كنكورد و باستیل، كه رویدادی عجین شده با فرهنگ و تاریخ پاریسی می باشد. زمانی را به كشف زیبایی زیرزمین های پاریس اختصاص دهید – این مکان ها چیزی بیش از یک ایستگاه ساده مترو هستند!

۱۵ شهر برتر سوییس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر