لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> چگونه گردشگری دوستدار طبیعت سبز باشیم
چگونه گردشگری دوستدار طبیعت سبز باشیم

چگونه گردشگری دوستدار طبیعت سبز باشیم

از زمانیکه پروازهای هوایی آغاز شده است، دنیا به جایی بسیار کوچک تر تبدیل شده است و صدها مکان هیجان انگیز برای سفر مهیا شده اند. برای مثال با سفر هوایی به انزلی و رزرو هتل دلفین بندرانزلی می توانید از طبیعت بکر پناهگاه حیات وحش سرخانکل لذت ببرید.اما هرچه بیشتر سفر کنیم بیشتر بر مکانهایی که از آن بازدید می کنیم تاثیر می گذاریم و این نکته مثبتی نیست.
سفر ما بر روی زمین قطعا هزینه بر خواهد بود و تمامی منابع زمین در نتیجه افزایش میزان دی ااکسیدکربن در اتمسفر بدلیل افزایش پروازها برای بودن در حیات وحش، با مسیری متفاوت روبرو شده اند. این موارد نقشی در محافظت و نگهداری از حیات وحش نخواهند داشت. با انتخاب هتل های خوب و سازگار با محیط زیست در حوالی حیات وحش همچون هتل ارم ساری در نزدیکی حیات وحش دشت ناز به روند محافظت از محیط زیست کمک کنید.
ما باید از سیاره خود و تمام شگفتی های آن محافظت کنیم. چگونه می توانیم از حیات وحش بدون آسیب رساندن به آن لذت ببریم: در ادامه چند نکته آورده شده است.

کیسه خریدهای قابل استفاده مجدد بخرید
زمانیکه خرید می روید نگذارید فروشنده خریدتان را در کیسه های پلاستیکی بگذارد. همه می دانند که امروزه میزان پلاستیک موجود در دنیا به سطحی مضر برای محیط زیست رسیده است، ولی هنوز کشورهای بسیاری به این واقعیت واکنش نشان نداده اند. با این حال، سوپرمارکتهای بسیاری در حال معرفی و تبلیغ کیسه های خرید قابل استفاده مجدد هستند. اگر می خواهید سهم خود را در این بین ادا کنید با مبلغی ناچیز کیسه ای قابل مصرف تهیه کرده و دفعه بعد خرید خود را با آن انجام دهید.
بازیافت
سفری مستقیم به مقصد داشته باشید
هرزمان ممکن بود بجای انتخاب سفری با یک یا دو توقف در طول مسیر، سفری مستقیم به مقصد را انتخاب کنید. میزان کربن انتشار یافته در نتیجه بلند شدن و نشستن هواپیماها درحال افزایش است و این اصلا خوب نیست. انتخاب دو پرواز برای رسیدن به مقصد یعنی هواپیما دوبار کربن بیشتر از زمان انتخاب یک مسیر پرواز از خود تولید می کند. علاوه بر این، بسیاری از اعضای انجمن بین المللی خطوط نقل و انتقال هوایی همچون خطوط هوایی یوتایتد، بریتیش ایروی، امارات بر روی برنامه های کاهش کربن سرمایه گذاری کرده اند. برخی خطوط هوایی راههای خود برای کاهش میزان کربن را دنبال می کنند و برخی دیگر فرصت کمک به این برنامه ها را برای مشتریان خود فراهم می کنند؛ آنها از مشتریان خود می خواهند مبلغی هرچند کوچک به این برنامه ها کمک کنند.
هواپیما
محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید
بسیاری از هتل های جهان از سیستم های ارزیابی بنای سبز همچون LLED ( پیشرو در طراحی سازگار با محیط و انرژی ) استفاده می کنند. این سیستم ها به ارزیابی هتل ها بر مبنای عوامل مرتبط با طراحی و ساخت بنا می پردازند. اگر هتل ها از منابع کمتری استفاده کنند و راههایی را برای کاهش زباله و تاثیرات محیطی منفی دنبال کنند، دستیابی به گواهی نامه راحت تر خواهد بود. در ایالات متحده، در 31 کشور دنیا و در 4 قاره دنیا مجموعا تنها 40 هتل مورد تایید واقع شده وجود دارد، بنابراین پیدا کردن همچین محیطی کار دشواری نیست. راهکار دیگری که به سبز بودن شما کمک خواهد کرد این است که بدنبال کارمندان و غذاهای بومی باشید. بدین صورت، می توانید به رفاه بومی های منطقه نیز کمک کنید.
طبیعت
کاری که در خانه تان انجام نمی دهید در طول سفر هم انجام ندهید
بسیاری از ما حوله و یا روتختی خود را هر روز می شوییم و نیز هنگام خروج از خانه چراغ ها و لوازم برقی را روشن نمی گذاریم، پس در طول سفر هم همین روال را پیش بگیرید. اگر تلاش کنید تلویزیون و جریان برق را در هنگام خروج از محل اقامتتان قطع کنید در واقع به کاهش میزان استفاده الکتریسیته کمک خواهید کرد. علاوه بر این، اتاق شما باید هر روز مرتب شود، بنابراین از تابلو”لطفا مزاحم نشوید” استفاده کنید تا به کاهش مقدار شوینده های شیمیایی استفاده شده توسط مسئولین نظافت اتاقها کمک کنید.
از محلی ها حمایت کنید
اگر بدنبال خرید یادگاری از سفر خود هستید بهتر است محصولاتی را خریداری کنید که محلی ها خود تهیه می کنند. فروش این محصولات یکی از روش های امرار معاش بومی هاست، پس با خریدتان به آنها کمک می کنید مایحتاج زندگی خود را تامین کرده و سقفی بالای سرشان داشته باشند. بسیاری از صنایع و هنرهای دستی زیبایی که در خارج از کشور می بینید در واقع افراد در خانه خود و گاهی اوقات جلوی روی مشتری در خیابان ها تهیه می کنند. برای تولید این هنر نیازی به کارخانه های بزرگ آلوده کننده هوا نیست. با خرید محصولات محلی نه تنها پول مستقیما به جیب فروشنده می رود بلکه از این طریق فروشنده دیگر نیازی به کارفرما نخواهد داشت. بعد دیگری خرید محصولات محلی این واقعیتست که شما با این خرید سهم بزرگی در زنده نگه داشتن فرهنگ و سبک زندگی بومی آن منطقه خواهید داشت.
از حیات وحش محافظت کنید
عکس گرفتن با حیوانات در بیشتر کشورها علی الخصوص قسمت جنوب شرقی آسیا امر رایجی است. در این منطقه، دیدن افراد محلی که میمونهای به زنجیر کشیده را با خود همراه دارند اتفاق چندان عجیبی نیست. البته طبیعی است دوست داشته باشیم نزدیک این حیوانات بامزه از خواب بیدار شویم ولی قبل از انجام این کار کمی به آن فکر کنید. این حیوانات قربانیان تجارت غیرقانونی حیات وحش بوده و با بدرفتاری برای انجام کارهای انسانی از آنها سواستفاده شده است- و همه اینها برای نشان دادن خودستایی انسانهاست. این مورد تنها برای میمونها صدق نمی کند بلکه شامل حال فیل ها، ببرها و حتی کروکودیل ها نیز می شود. زمانیکه این حیوانات بطور کامل نسلشان منقرض شود مطمئنا روز بدی برای بشر خواهد بود ، بنابراین با عکس نگرفتن کنار این حیوانات به رسم یادگار، به این روند خاتمه دهید.
زرافه
از محیط زیست محافظت کنید
بیرون رفتن و اکتشاف در محیط زیست هیجان انگیز خواهد بود. اگر فرصت کوهپیمایی برایتان پیش آمد بهتر است پرچم های علامتگذاری را در محیط ول نکنید این کار باعث تخریب گیای محافظ شده منطقه می شود. اگر غواصی می کنید به مرجانها دست نزنید برخی از آنها 10000 سال برای رشد زمان صرف کرده اند؛ شما با این کار خود جامعه آسیب پذیر ی را نابود خواهید کرد که زیستگاه بسیاری از گونه های زندگی دریایی است.
زمین حقیقتا مکان زیبایی و البته خانه ما نیز می باشد. بدون زمین، بی خانمان خواهیم شد. اگر همه انسانها و نیز همه گردشگران مراقب آن باشند مطمئنا بسیار جالب خواهد شد. اگر در راه کاهش تاثیرات منفی بر زیستگاههای زمین تنها یک گام کوچک برداریم در نتیجه آن به بقای بومی ها، زندگی حیوانات، و نیز افزایش تاثیرات مثبت بر زمین کمک بزرگی خواهیم کرد. این همان چیزی است که جمله معروف زیر می گویید” خاطرات را با خود بردارید و تنها ردپای خود را برجای بگذارید- چیف سیئاتل”.

10 اردوگاه برتر بریتانیا با مناظر بی نظیر کوهستانی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر