لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> موزه رضا عباسی تهران، میراثی از گذشته
موزه رضا عباسی تهران، میراثی از گذشته

موزه رضا عباسی تهران، میراثی از گذشته

از گذشته تا به امروز، نحوه زندگی و کسب و کار پیشینیان برای ما جالب بوده است. اما امروزه تنها بقایای اندکی از گذشته و گذشتگان برای ما باقی مانده است. این بقایا می تواند تا حد زیادی ما را با زندگی آبا و اجدادمان مطلع سازد. موزه ها مهم ترین مراکز نگهداری از اشیای عتیقه می باشند.

تعداد زیادی از موزه های کشور در استان تهران قرار دارند. از این رو می توان گفت که تهران مهد نگهداری از تمدن و پیشینه ایران است. سفر به این استان بزرگ و رزرو هتل در تهران، دو عامل جدایی ناپذیر هستند. هتل استقلال تهران یکی از هتل های مجهز این استان می باشد. اگر خواهان بازدید از یک موزه زیبا و دیدنی هستید، پیشنهاد ما به شما موزه رضا عباسی تهران است.
معرفی تهران
تهران یکی از استان های شمال کشور محسوب می شود که به عنوان پایتخت کشور انتخاب گردیده است. شهر تهران، مرکز این استان و پر جمعیت ترین شهر کشور است. تهران دومین کلان شهر پر جمعیت خاورمیانه و بیست و چهارمین شهر پر جمعیت جهان است. جمعیت این شهر در حدود نه میلیون نفر می باشد. مساحت تهران در حدود ۷۵۱ کیلومتر مربع می باشد.
موزه رضا عباسی
تهران در اقلیم نیمه خشک کشور قرار دارد و معمولا دارای زمستان هایی پر از بارندگی می باشد. اغلب اهالی تهران را فارسی زبانان شیعه تشکیل داده است. اما اقلیت مذهبی مانند اهل تسنن، مسیحیان، کلیمیان و غیره نیز در این استان ساکن می باشند. پیشینه این شهر به بیش از هفت هزار سال پیش باز می گردد. تهران دارای اماکن دیدنی زیادی است که از جمله آنها می توان به میدان آزادی، برج میلاد، مجموعه کاخ موزه های سعدآباد و غیره اشاره کرد.
آشنایی با موزه رضا عباسی تهران

موزه رضا عباسی یکی از ده ها موزه موجود در تهران است که در سال ۱۳۵۶ ه.ج، تاسیس گردید و نام آن بر اساس نام یک نقاش کاشانی، یعنی رضا عباسی کاشانی انتخاب شد. رضا عباسی در دوره صفویه، جزو نقاشان به نام کشور بوده است. اما موزه رضا عباسی تهران یکی از موزه های مهم کشور است که آن را ایران باستان کوچک نیز می نامند.

داخل موزه رضا عباسی

در این موزه می توان بقایا و اشیا قدیمی از هزاره دوم پیش از میلاد تا پایان دوره قاجاریه بیابید. اما یکی از ویژگی های منحصر به فرد این موزه، چیدمان دقیق و منظم آثار موجود در آن است. شما می توانید بر اساس ترتیب زمانی، اشیای این موزه را دنبال نمایید. موزه رضا عباسی تهران، دارای سه طبقه مجزا می باشد که برای شروع باید به طبقه سوم بروید.

1683365716 919 موزه رضا عباسی تهران، میراثی از گذشته

طبقه سوم به تالار آثار پیش از اسلام معروف است. همان طور که از نام آن پیداست، در این تالار آثار مربوط به دوره های هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان نگهداری می شود. گردنبندهای طلا و فیروزه، مجسمه حیوانات مختلف و جام هایی با نمای حیواناتی نظیر گاو، از جمله آثار ارزشمند موجود در این تالار است.

آثار اسلامی

اما طبقه دوم موزه رضا عباسی تهران، مختص آثار اسلامی است و به دو تالار تقسیم می شود. در تالار اول، آثار مربوط به دوره اسلامی تا دوره سلجوقی و تالار دوم مربوط به آثار دوره سلجوقی تا دوره قاجار است. بخش عمده ای از آثار این دو تالار را، لباس ها، جواهرات و ظروف سفالی تشکیل می دهند. در این بخش می توان شکوه ظهور اسلام را در فرهنگ و تمدن ایرانی دید.

تالار نگارگری
اما طبقه اول این موزه به تالار نگارگری شهرت دارد. در این تالار می توان تابلوهای نقاشی متعددی را از شیراز، قزوین، نیشابور، هرات و تبریز را دید. این تابلوها نشان دهنده روند تکامل هنر تا سده چهاردهم قمری است. تابلو به دار آویختن مانی نقاش یکی معروف ترین تابلوهای موجود در این تالار است که قدمت آن به قرن هشتم هجری قمری باز می گردد.

روستای فیلبند
ادامه مطلب

موزه رضا عباسی تهران در خیابان شریعتی، روبروی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی قرار دارد. این موزه ابتدا به دستور فرح پهلوی، در مهر ماه سال ۱۳۵۶بازگشایی شد. اما این مجموعه بارها به دلیل مرمت، بسته و دوباره بازگشایی شد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر