لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برترین پارک های ملی در اروپا
برترین پارک های ملی در اروپا

برترین پارک های ملی در اروپا

آیا شما به بازدید از گونه های مختلف طبیعت، جنگل ها، دریاچه ها، گلستان ها و گونه های مختلف جانوری جدید علاقه مند هستید؟ پس بیایید در این جا با چندی از زیبا ترین پارک های ملی حاضر در اروپا آشنا شویم. ازدحام و شلوغی، سواحل پر سر و صدا، شهر های همیشه پر ترافیک و خرید کردن را فراموش کنید و برای دستیابی به آرامش و زیبایی طبیعی به این پارک های ملی شگفت انگیز در اروپا سفر کنید.
از پارک های وسیع و دیدنی “دریاچه های پلیتوایس” در کرواسی، “ساکسون سوئیس” در آلمان، “بلونو دولومیت” در ایتالیا و “گروم” در ترکیه دیدن کنید!
اتاقی در یک هتل، مهمان سرا، کمپ و یا آپارتمان را با قیمت مناسب رزرو کنید و برای بازدید از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان طبیعت به قاره ی سبز بیایید! یکی از روش ها برای یافتن بهترین قیمت ها برای رزرو یک اتاق در هتل، بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین می باشد. شما برای رزرو هتل در کیش و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که بخواهید، می توانید از تخفیف های شگفت انگیز این سایت استفاده کنید!
1- “دریاچه های پلیتوایس، Plitvice Lakes”، کرواسی:

پارک ملی “دریاچه های پلیتوایس” در ناحیه ای به نام Dinaric Karst قرار گرفته است و به دلیل ویژگی های جئولوژیکی، جئومورفولوژیکی و هیدرولوژیکی منحصر به فرد خود به یکی از تحسین بر انگیز ترین نقاط طبیعی در جهان تبدیل شده است. به غیر از صخره های دولومیتی، سنگ های آهکی مربوط به دوران مزوزوئیک نیز به وفور در این بخش از کشور کرواسی یافت می شوند. سنگ آهک های متخلخل و رسوبات آبدار مربوط به دوران ژوراسیک از اصلی ترین المان ها در شکل گیری این منطقه به شمار می آیند.
2- “ساکسون سوئیس، Saxon Switzerland”، آلمان:
Saxon Switzerland
“ساکسون سوئیس” یکی از پارک های ملی مشهور در آلمان به حساب می آید و در ایالت Saxony که در نزدیکی شهر Dresden می باشد قرار گرفته است. این جنگل بزرگ با داشتن مساحتی بالغ بر بیش از 93.5 کیلومتر مربع، در قلب خاک آلمان قرار گرفته است و بخش هایی از کوهستان های سنگ شن Elbe نیز در آن واقع شده است. این پارک ملی با “بوهیمیان سوئیس، Bohemian Switzerland” که در کشور چک اسلواکی قرار دارد هم مرز می باشد.
3- “دولومیت های بلونو، Belluno Dolomites”، ایتالیا:
 Belluno Dolomites
“دولومیت ها” یکی از رشته کوه های واقع در بخش های شمالی کشور ایتالیا به حساب می آید. این کوهستان های عظیم نواحی جنوبی کوه آهکی آلپ را تشکیل می دهند و از غرب به رودخانه ی Adige و از شرق به دره ی Piave متصل می شود. دولومیت های موجود در این رشته کوه ها در میان سه استان Belluno، Tyrol جنوبی و Trentino تقسیم شده است.
4- “تایگای وحشی، Wild Taiga”، فنلاند:
 Wild Taiga
“تایگای وحشی” ناحیه ی طبیعی را پوشش می دهد که پر از گونه های متنوع جانوری می باشد و هیچ گونه اثری از تمدن و انسان ها در آن دیده نمی شود. این محل برای تماشای محیط اطراف و عکس برداری از حیوانات وحشی بسیار مناسب است. در این جا می توانید خرس های قهوه ای، گرگ ها، گوزن های جنگلی، سنجاب های پرنده، سگ های آبی و هم چنین گونه های متنوعی از پرندگان شکاری را به راحتی در محیط زندگی طبیعی شان بیابید. از این طبیعت وحشی می توانید در استان های مجاور Kuusamo و Pohjois-Karjala نیز دیدن کنید.
5- “اکرینز، Ecrins”، فرانسه:
Ecrins
پارک جنگلی “اکرینز”، پنجمین پارک ملی کشور فرانسه به شمار می رود. این فضای سبز رؤیایی در نزدیکی کوه های آلپ واقع شده است و منطقه ی بزرگی از توده ی جنگلی “اکرینز” را پوشش می دهد. شورای اروپا این پارک را “پارک کوهستانی برتر اروپا” نامیده است.
6- “دورمیتور، Durmitor”، مونته نگرو:
 Durmitor
این پارک در بخش های کوهستانی شمال غرب مونته نگرو قرار دارد و توسط رودخانه های Piva و Tara محاصره شده است که در میان آن ها بیش از 23 قله با ارتفاع بیش از 2300 متر واقع شده است. این پارک بزرگ بیش از 157 کیلومتر مربع وسعت دارد که 82 کیلومتر از آن را دره ی Tara پوشش داده است. این پدیده ی طبیعی در بعضی مناطق تا 1600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
ناحیه ی “دورمیتور” یکی از مهم ترین بخش های کوهستان های Dinara به حساب می آید که از ویژگی های اصلی آن می توان به قله های مرتفع، جنگل های انبوه و تپه های وسیع اشاره کرد. دره ی Tara بزرگ ترین نوع خود در اروپا می باشد و بیش از 1500 گونه ی مختلف گیاهی و 130 نوع پرنده را در خود جای داده است.
7- “تریگلاو، Triglav”، اسلوونی:
Triglav
پارک ملی “تریگلاو” یا TNP تنها پارک جنگلی موجود در اسلوونی می باشد. نام این منطقه از بلند ترین کوه آن که در قلب این ناحیه قرار دارد گرفته شده است که با داشتن ارتفاعی بالغ بر 2864 متر، بلند ترین قله ی اسلوونی نیز به حساب می آید. ریشه نام “تریگلاو” تاریخچه ای مبهم دارد. در واژه به معنای “سه سر” می باشد که به دلیل شکل ظاهری آن انتخاب شده است. از نگاه دیگر، این نام متعلق به یکی از خدایان اسلاویک نیز می باشد که طبق افسانه در این کوهستان زندگی می کرده است. این رشته کوه های بزرگ یکی از نماد های ملی اسلوونی به حساب می آید و بر روی پرچم و لباس ارتش این کشور نیز هک شده است.
8- “سوماعا، Soomaa”، استونی:
Soomaa
پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی “سوماعا” بسیار دیدنی و جذاب می باشد! در زمان گشت و گذار در این پارک و عبور کردن از رودخانه های موجود در آن لازم است که از میان تنه ی درختان اسپن که معمولاً به دلیل سیل و یا سگ های آبی قطع شده اند نیز بگذرید. یکی دیگر از نشانه های فعالیت سگ های آبی در منطقه ریشه های جویده شده ی درختان و سد های چوبی ساخته شده بر روی رودخانه ها توسط آن ها می باشد. به غیر از سگ های آبی، سمور های آبی نیز یکی از گونه های پر تعداد حیوان در این جنگل به شمار می رود.
همه ساله، در فصل سیل زدگی این ناحیه، گونه های پر تعدادی از پرندگان نیز به این منطقه کوچ می کنند. در جنگل های باتلاقی نیز هم این امکان وجود دارد که با دارکوب های سفید، دارکوب های سه انگشتی و هم چنین عقاب های خالدار و لک لک های سیاهی که در فراز آسمان به پرواز در می آیند نیز رو به رو شد.
9- “اوردسا، Ordesa”، اسپانیا:
Ordesa
در پارک ملی “اوردسا” مسیر های پیاده روی فراوانی وجود دارند که برای عبور و مرور همه گان مناسب هستند، پس به هر شکلی که می خواهید به اکتشاف در دره ها و رودخانه هایی بپردازید که در پای بلند ترین کوه Monte Perdido با ارتفاع 3355 متری قرار دارند. بعضی از این مسیر ها شما را به شگفتی هایی از طبیعت همانند آبشار Cola de Caballo که ارتفاع آن به 1700 متر می رسد، رودخانه های Gradas de Soaso و چشم انداز های Garganta که در کنار دره ای قرار دارد، می رسانند. شما با سفر به این ناحیه توسط کوهستان های بلندی که ارتفاع آن ها به 3000 متر نیز می رسند محاصره خواهید شد. اگر شانس با شما یار باشد، می توانید به تماشای کرکس های ریش دار منطقه که طول بال هایشان به 2 متر می رسد نیز بپردازید!
10- “گورم، Goreme”، ترکیه:
Goreme
پارک ملی “گروم” و “کاپادوچیا، Cappadocia” یکی از خاص ترین بخش های طبیعت ترکیه به شمار می رود که دارای صخره های فانتزی، منابع آب غنی در نزدیکی دره، پوشش عظیم گیاهی و کلیسا های سنگی مزین شده است.
“کاپادوچیا” با سنگ های کوهستان حسن که طی میلیون ها سال رسوب گذاری به وجود آمده است ساخته شده است و تاریخچه ی تمدن آن بسیار دور و دراز می باشد و یکی از نقاط اصلی آناتولیا به حساب می آید. “کاپادوچیا” شامل شهر های زیر زمینی نیز می شود. پژوهشگران بر این باورند که این نواحی شگفت انگیز دارای مناطقی عمیق تر هستند که هنوز کشف نشده اند. زیبا ترین شهر های زیر زمینی در نزدیکی نواحی همچون Kaymakli، Derinkuyu، Mazl Ozkonak و Tatlarin قرار گرفته اند. در سال های اخیر چند مورد از این شهر ها بازسازی شده اند و برای بازدید عموم آماده شده اند.
11- “سارک، Sarek”، سوئد:
 Sarek
ناحیه ی کوهستانی Sarek بسیار شبیه به کوهستان های آلپ می باشد و پر از دره ها و دشت های وسیع است. مشهور ترین آن ها در دره ی Rapa قرار دارد که دارای دلتایی شگفت انگیز و پوشش جانوری تحسین بر انگیزی می باشد. صد ها یخچال طبیعی نیز در این منطقه قرار دارند که از یخ زدن آب رودخانه ها و آبشار های ناحیه به وجود آمده اند. شش مورد از قله های این پارک، ارتفاعی بیش از 2000 متر دارند. رفت و آمد در Sarek کار چندان آسانی نیست چرا که بخش هایی از آن دارای زمین هایی ناهموار است. تنها راه آسان برای گشت و گذار مسیر Royal می باشد که در نقاط جنوبی می گذرد. کوهنوردی نیز در این پارک ممکن نمی باشد.
12- “واتنایوکول، Vatnajokull”، ایسلند:
Vatnajokull
پارک ملی “واتنایوکول” شامل یخچال طبیعی غول آسایی با همین نام و هم چنین مناطق اطراف آن می باشد. مراکز مخصوص گردشگران و بازدید کنندگان در Skaftafell، Höfn، Skriðuklaustur و Jökulsárgljúfur قرار گرفته است.
بخش های بزرگی از این پارک در مناطق مرتفع واقع شده است. اگر که قصد دارید به این طبیعت ایسلندی سفر کنید، باید حتماً از قبل آمادگی لازم را داشته باشید، چرا که شرایط آب و هوایی، جریان رودخانه ها، رفت و آمد و رانندگی می توانند به سرعت تغییر کنند.
آلمان گردی و معماری های ناتمام هیتلر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر