لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی آلانیا
جاهای دیدنی آلانیا

جاهای دیدنی آلانیا

کشور دوست و زیبای ترکیه در سال های اخیر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان بوده است. کشوری در همسایگی دریای مدیترانه که با طبیعت بکر، تاریخ غنی و آثار باستانی متعدد، سواحل زیبا و مراکز تجاری و تفریحی پرشمار یکی از سرگرم کننده ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. در کنار تمامی این موارد نزدیک بودن و سهولت دسترسی در کنار ارزان بودن این مقصد گردشگری جذاب سبب شده تا ایرانیان نیز علاقه بسیاری برای سفر به این کشو زیبا داشته باشند. استانبول و آنتالیا در صدر شهرهای مورد علاقه ایرانیان برای سفر به این کشور قرار دارند اما در سال های اخیر شهر زیبا و گردشگرپذیر آلانیا نیز به جمع شهرهای جذاب این کشور برای سفرکردن افزوده شده است. آلانیا شهری زیبا و ساحلی است که با داشتن یک پشتوانه غنی تاریخی و تفریحی توانسته نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کند. اگر این شهر زیبا در استان آنتالیا را برای سفر خود برگزیده اید و به دنبال جاذبه های برتر این شهر برای بازدید از آن ها هستید در ادامه راه با ما همسفر شوید. ایران هتل آنلاین با تضمین ارائه پایین ترین قیمت و همچنین بهترین خدمات در رزرو هتل و مراکز اقامتی در سراسر ایران همچون رزرو هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های کیش و … همراه ه
میشگی شما برای خلق یک سفر به یاد ماندنی خواهد بود.
آلانیا، ترکیه
نگاهی به این جواهر زیبا که بیاندازید شهری با خانه هایی با بام های سرخ رنگ در برابر چشمان شما ظاهر خواهد شد که از یک سو مشرف به دریایی زلال و آبی است و از سویی دیگر به کوه های بلند بالا منتهی می شود. شهری با انبوه درختان گرمسیری که خانه ها را در بر گرفته اند و شهر را به باغی خرم و سرسبز تبدیل کرده اند. یک دیوار قرون وسطایی به همراه برجی سرخ رنگ شهر را در همسایگی دریا به آغوش کشیده است. دیواری که برای قرن ها محافط این شهر در برابر یورش های مختلف بوده است. قایق ها و کشتی های کوچک و بزرگ متعدد پهلو گرفته در اسکله ها و بنادر شهر نیز آن را به یک شهر زیبای ساحلی و تمام عیار تبدیل کرده اند. آلانیا شهری به غایت زیبا است که در کتار چشم اندازهای طبیعی دلربای خود مساجد عثمانی و آمفی تئاترهای یونانی را درکار بناهای قرون وسطایی سلجوقی نیز در بر گفته است. این شهر ساحلی و تاریخی در فاصله 135 کیلومتری شهر آنتالیا و در استان آنتالیا قرار گرفته است. شهر از یک سو مشرف به دریای مدیترانه و از سویی دیگر منتهی به ارتفاعات زیبای توروس است. شهری با تابستان های گرم که محل رویش انبوه میوه های گرمسیری است و زمستان های آن نیز در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه گرم تر است اما زمستان های این شهر مرطوب و معتدل است و با باران های گاه و بیگاه شما را غافلگیر خواهد کرد. شهری که هرگز برفی به خود نمی بیند و بهار و پاییزی معتدل و مطلوب آن بسیار دلچسب است.
همین ویژگی های اقلیمی سبب شده است تا این شهر در بیش از ده ماه از سال دارای آب و هوایی آفتابی باشد. آفتاب همیشه خندان تنها یکی از القاب این شهر زیبا و ساحلی است و همین آفتابی بودن سبب شده تا این شهر ساحلی یک مقصد تقریبا دائمی برای علاقه مندان به شناکردن باشد. آلانیا یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه نیز می باشد. نگاهی به ویژگی های جغرافیایی شهر که بیاندازید این شهر به سبب همایگی دریا و کوه خود یک دژ مستحکم و کامل است که همین ویژگی سبب توجه قدرت های مختاف به سوی این شهر تاریخی شده است. ردپای امپراطوری روم در این شهر تاریخی به خوبی پیداست، شهر در زمان حکومت سلجوقیان نیز از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده است و نام فعلی خود را نیز از این دوران به یادگار دارد. سلطان علاالدین کیقباد سلجوقی این شهر را علاییه نامید و بناهای بسیاری را در آن بنیان گذاری کرد. نامی که در طول تاریخ و بر اساس یک اشتباه سهوی رخ داده در ارسال یک پیام به برای نخستین رئیس جمهور ترکیه برای همیشه به آلانیا تغییر یافت. بنادر پررونق تجاری و توریستی، سواحل ماسه ای درخشان و پلاژهای متعدد، آب و هوای دلچسب، ارتفاعات زیبا و مه آلود، باغ ها و جنگل های سرسبز، انبوه جاذبه های تاریخی، هتل های متنوع، رستوران ها و کافه های مختلف و چندین و چند ویژگی دیگر آلانیا را به مقصدی جذاب و منحصربفر تبدیل کرده اند. بیایید سری به مشهورترین جاذبه های دیدنی این شهر بزنیم.
پارک آبی آلانیا
پارک آبی آلانیا
نخستین چیزی که در این شهر ساحلی خودنمایی می کند سواحل زیبای آن برای آفتاب گرفتن و یا شناکردن است اما اگر طالب هیجان بیشتری هستید این شهر ساحلی با پارک های آبی منحصربفرد و هیجان انگیز خود میزبان شما خواهد بود. یکی از مشهورترین و جدیدترین پارک های آبی این شهر، که بزرگ ترین پارک آبی منطقه است، در فاصله سی کیلومتری آن واقع شده است و با انبوه تفریحات هیجان انگیز آبی همانند سرسره های بلند و سیاه چاله ها لحظات مفرحی را برای شما رقم خواهد زد. پارک های آبی واقع در بافت شهر نیز اگرچه قدیمی ترند اما از حیث هیجان چیزی کم ندارند و به سبب سهولت نزدیکی اغلب شلوغ ترند.


موزه باستان شناسی آلانیا

آلانیا یکی از غنی ترین سایت های تاریخی ترکیه است که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. اگر دوست دارید تا سیر تاریخی این شهر را از دوران پیش از میلاد تا روزگار حاضر ببینید باید سری به موزه باستان شناسی شهر بزنید. در این موزه شما شاهد نمایش اشیا تاریخی متعددی از دوره های مختلف تاریخی از دوران پیش از میلاد تا دوره های بیزانس، سلجوقی و عثمانی خواهید بود. با رسیدن به عصر حاضر شما به تماشای یک خانه آلانیایی اصیل خواهید نشست که سبک زندگی مردمان این شهر را به تصویر می کشد.
قلعه آلانیا
قلعه آلانیا
یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی این شهر باستانی و زیبا قلعه ای است که در اغلب تصاویر شهر نیز به چشم می خورد. این قلعه که با نام قلعه آلانیا شناخته می شود تنها یکی از آثار تاریخی برجای مانده از دوران حکومت سلجوقیان در این شهر است و به دستور سلطان علاالدین کیقباد بر فراز خرابه های یک قلعه رومی ساخته شده و تنها قلعه باقیمانده از عهد سلجوقی است. قلعه در موقعیتی ممتار بر فراز یک شبه جزیره قرار دارد که در دل دریا به پیش رفته است و بر تمام شهر و مرزهای آبی آن اشراف دارد. دیواری شش و نیم کیلومتری این قلعه را که دارای سه لایه امنیتی است در بر گرفته است. قلعه دارای چندین ورودی است و در ورودی اصلی آن یک اثر هنری زیبا به چشم می خورد. قدم در داخل این دژ مستحکم چندلایه که بگذارید کلیسایی را ملاقات خواهید کرد که بسیار قدیمی تر از قلعه است و از دوران حکومت رومی ها و امپراطوری بیزانس در قرن ششم میلادی به یادگار مانده است. این کلیسا تنها اثر مذهبی برجای مانده قبل از ورود اسلام به این شهر است. مقابر متعدد همچون آرامگاه سیتی زینب و آرامگاه سلطان آكشابه در کنار مسجد سلطان سلیمان قانونی، حمام سلجوقی، فانوس دریایی، كاخ سلطان علاالدین، زندان قلعه و چندین اثر تاریخی دیگر از جمله دیدنی های این قلعه تاریخی ارزشمند است.
موزه آتاتورک
موزه آتاتورک
کمال مصطفی آتاتورک مشهورترین شخصیت معاصر ترکیه و نخستین رئیس جمهور این کشور است. وی مدتی در شهر آلانیا اقامت داشته است. اگر سری به محله مشهور شکرخانه در شهر آلانیا بزنید عمارتی زردرنگ و سه طبقه را خواهید دید که از سال 1935 میلادی به یادگار مانده است و به موزه آتاتورک شهره است. این عمارت در سال 1987 به وزارت فرهنگ ترکیه اهدا شده و پس از بازسازی به عنوان موزه آتاتورک بازگشایی می شود. در طبقات متعدد این خانه و اتاق های پرشمار آن شما شاهد نمایش تصاویری از آتاتورک و کلکسیون تمبر و اسکناس هایی خواهید بود که تصاویر آتاتورک بر روی آن ها نقش بسته است.
غار داملاتاش
غار داملاتاش
یکی از جلوه های زیبای طبیعت آلانیا وجود غارهایی زیبا و بسیار چشم نواز است. غاز زیبای داملاتاش که در جریان یک عملیات حفاری در سال 1947 میلادی کشف شده است زیباترین غار این منطقه است. غاری با قندیل های چند هزارساله و چکیده ها و چکنده های بسیار زیبا و حیرت انگیز که با رنگ ها و اشکال مختلف شما را غافل گیر خواهد کرد. بنابر نظر کارشناسان تنفس هوای داخل این غار به بهبود بیماری آسم کمک می کند و خواص درمانی متعددی دارد. موزه باستان شناسی و مردم شناسی آلانیا نیز در داخل این غار قرار دارد بنابراین با بازدید از این غار شگفت انگیز شما شانس بازدید از دو جاذبه زیبای این شهر را خواهید داشت. اما این غار تنها غار شگفت انگیز این منطقه نیست. اگر به شنیدن داستان دزدان دریایی علاقه مندید باید سری به غار کورسانلار بزنید که روزگاری محل اختفای دزدان دریایی بوده است.
غواصی در آلانیا
غواصی در آلانیا
شنا بخش جدایی ناپذیر تفریحات هر شهر ساحلی است اما سواحل زیبای آلانیا با نمای جهان شگفت انگیز دریای مدیترانه شما را شیفته غواصی در این منطقه خواهند کرد. آب و هوای گرم و مطلوب در اغلب ماه های سال و تاثیر اقلیم مطلوب و مطبوع مدیترانه ای سبب شده تا شما امکان بیشتری برای غواصی در این منطقه در طول سال داشته باشید و از تماشای جهان شگفت انگیز زیر آب لذت ببرید.
برج سرخ آلانیا
برج سرخ آلانیا

این برج زیبا و سرخ رنگ نماد شهر آلانیا است که از دوران حکومت سلطان علاالدین کیقباد سلجوقی و از قرن سیزدهم به یادگار مانده است. برجی با آجرهای سرخ رنگ که در بندر آلانیا قرار دارد و دارای هشت ضلع است. این برج نیز به سبب موقعیت ممتاز خود از اشراف کاملی به بندر زیبای آلانیا برخوردار است. برج به گونه ای ساخته شده است که بین ضلع شرقی و غربی آن یک اختلاف ارتفاع دو متری لحاظ شده است. این برج در واقع یک ساختمان پنج طبقه است. ارتباط بین طبقات نیز با راه پله های مارپیچ میسر است. هدف از ساخت این برج نظامی، که به عنوان عالی ترین نمونه بناهای نظامی قرون وسطایی شهر شناخته می شود، محافظت از بندر آلانیا و کارخانه کشتی سازی آن در مقابل یورش دشمنان و دزدان دریایی بوده است. در این قلعه یک آب انبار تاریخی نیز قرار دارد. طبقه نخست این برج از سال 1979 میلادی به عنوان موزه مردم شناسی آلانیا بازگشایی شده است.

تله‌کابین آلانیا
تله‌کابین آلانیا

پرواز بر فراز این شهر زیبا با چشم اندازهای سرسبز، سواحل زیبا، آبی بی انتهای دریای مدیترانه، ارتفاعات مه آلود، جنگل های متراکم و زیبا و خانه هایی با بام های سرخ قطعا ایده وسوسه برانگیزی خواهد بود. تله‌کابین آلانیا این رویای جذاب را به آرامی تعبیر خواهد کرد و شما را به سفری دل انگیز بر بلندای شهر خواهد برد. می توانید این مسیر را به صورت رفت و برگشت با تله کابین طی کنید اما اگر از طرفداران پیاده روی در دل طبیعت هستید باید حتما مسیر برگشت را پیاده کنید و از تماشای این همه زیبایی لذت ببرید. این تله کابین که در طی چند سال اخیر در این شهر آغاز به کار کرده است یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر است که حتما باید سری به آن بزنید.

ساحل کلئوپاترا
ساحل کلئوپاترا

سواحل زیبا و ماسه ای آلانیا شهره عام و خاص است. این سواحل درخشان و آفتاب گیر در کنار نیسم مطبوعی که از سمت دریای مدیترانه می وزد شما را شیفته این شهر آرام و بسیار زیبا خواهد کرد. در میان سواحل متعدد آلانیا ساحل وسیع، درخشان، تمیز و سفیدرنگ کلئوپاترا از باقی سواحل آلانیا مشهورتر است. در اطراف ساحل مجموعه ای از کافه ها و رستوران های مجلل به همراه خانه های ماهی به چشم می خورند که با انواع نوشیدنی ها و خوراکی های خوشمزه از شما پذیرایی می کنند. انبوه تخت های آفتابگیر نیز در امتداد این ساحل به چشم می خورد. شناکردن نیز یکی از محبوب ترین تفریحات این ساحل جذاب است. همین ویژگی ها در کنار تفریحات آبی متنوع و هیجان انگیز سبب شده تا این ساحل یکی از شلوغ ترین سواحل آلانیا باشد.

نظر کارشناسان در مقابله با پدیده اورتوریسم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر